Laikā, kad mēs tik daudz runājam par piesārņojumu un Zemes nākotni, vairs jau nav noslēpums, ka vieni no lielākajiem oglekļa dioksība izplatītājiem ir tieši aviācijas nozare. To īpaši parādīja koronavīrusa pandēmijas dēļ gandrīz pilnībā apturētā gaisa satiksme, jo šajā laikā izmeši samazinājušies apmēram par 60%.
Tieši šī informācija ir bijis kā vēl viens solis un pierādījums, lai Francija oficiāli virzītu savu iniciatīvu aizliegt iekšzemes lidojumus, kas ir īsaki par 2,5 stundām un šo ceļu var veikt ar vilcienu. Tiesa, ierobežojumi neattieksies uz savienotajiem lidojumiem, kas iet caur lielajām un starptautiskajām lidostām kā Šarla de Golla. Tiek lēsts, ka tieši šie īsie iekšējās valsts teritorijas lidojumi var sastādīt lielu daļu izmešu, un to samazināšana ir labs sākums klimata pārmaiņu virzienā.
Grozījumiem gan vēl jātiek apstiprinātiem Francijas senātā, jo pagaidām tie ir nodoti uz izskatīšanu. Pašā sākumā tika izrādīta vēlme šo lidojumu ilgumu palielināt līdz pat četrām stundām, tomēr saistībā ar aviācijas nozares smago ekonomiski situāciju pandēmijas laikā, šis laiks ticis samazināts. Līdzīgi regulējumi jau darbojas arī citās Eiropas valstīs, kā piemēram, Austrija piemēro papildu nodokli lidojumiem, kas ir īsāki par 350 km un ir aizliegusi iekšējos lidojumus, kas ir īsāki par trim stundām.
kamēr nav aizliegti icekāri vai brauciens ar vilcienu nav 3-5x lētāks (atkarībā no pasažieru skaita), tikmēr nevar zināt, vai tiešām ideja dos rezultātu….
Jā, vilcieni ir šausmīgi dārgi, lidot ir daudz reiz lētāk un ātrāk.
Sava jēga tur ir. Rietumeiropā daudz kur dzelzceļš ir pietiekami attīstīts lai aizbraukt ar vilcienu no A uz B būtu ātrāk kā tai pašā maršrutā dodoties uz lidostu un atpakaļ, nīkstot drošības pārbaudēs un gaidot reisu. Mīnuss – dzelzceļa biļetes rietumos ir sasodīti dārgas. Ja aizliedz iekšējos avioreisus, jāsamazina arī dzelzceļas biļešu cenas līdz pieņemamam līmenim.
Cenas vilciena biļetēm tāpat regulē sabiedrisko pakalpojumu komisijas un cenu aprēķinā ņem vērā arī dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanu. Sliedes, komunikācijas, pārbrauktuves, tilti, estakādes, tas viss prasa milzu naudu un nekad nebūs lētāk, kā uzturēt lidostu.
un te arī daļēji atbilde par hiperlūpu, kas varēs pastāvēt tikai meganoslogotos maršrutos.
Beigu beigās ar avio ceļos tikai bagātie, bet pārējie dzīvos savos sūnu ciemos vai pārvietosies ar zirgu pajūgiem :D
gluži kā cilvēces pastāvēšanas lielāko daļu…kas netraucēja veikt fundamentālas dabas atklājumus.
galu galā, visa tā histēriskā lidināšanās apkārt ir tikai pēdējo desmitgažu padarīšana…pēc gadiem 50 visi jau būs nomierinājušies un laimīgi…atkal laimīgi, nekur daudz nelidojot)
Uzmanīgi ar sapņiem – tie reizēm piepildās ;) Gribu redzēt kā hipsteri zirgu pajūgos brauks no Rīgas uz Jelgavu.
klau, bet tā ir doma! pirms gadiem 100 ar pajūgu braucot, dienas nepietika un nācās ēst un nakšņot ceļmalas krogos – milzu potenciāls, kas šobrīd darbojas tikai par 5%
Cik ilgi būs jāgaida paciņa no Aliexpress, kamēr no tālās ķīnas ziņnesis atjās līdz LV, pa ceļam pasta stacijās mainot zirgus? Un cik tā paciņa tev izmaksās!?
uz to laiku tavi mazbērni jau runās trijās valodās, viena no kurām būs simplified chinese un ķīnas rietumu provincēs pie aukstajām jūrām būs uzceltas rūpnīcas, nerunājot par noliktavām.