Web Analytics
More
    Reklāma

    Eiropas Savienība iepauzē ar paziņojumu par jauniem tarifiem ķīniešu elektroauto

    Jaunākie raksti

    Nedēļas beigās paredzētas Eiroparlamenta vēlēšanas un tas ir bijis gana labs iemesls, lai Eiropas Komisija iepauzētu un nesteigtos izziņot stingrākus tarifus ķīniešu elektroauto. Komisija noslēgusi izmeklēšanu par Ķīnas valdības subsīdijām savas valsts elektroauto ražotājiem un sagaidāms, ka tiks izziņoti lielāki tarifi vai kādas citas sankcijas.

    Ķīna un tās autoražotāji iezīmējušies kā ļoti nopietni konkurenti tieši elektroauto segmentā, kas dara uzmanīgus Eiropas un ASV politiķus, tiem cenšoties aizsargāt vietējo tirgu un kompānijas. Tarifu sāga ķiniešu elektroauto velkas līdzi nu jau vairāk nekā pusgadu.

    Pekina nav palikusi atbildi parādā un draud pati ar saviem soļiem, solot ieviest atbildes tarifus mašīnām un citiem produktiem no Eiropas un ASV. Tāpat Ķīna pieprasa tai nodot Eiropas Komisijas izmeklēšanas rezultātus. Visticamāk, lēmums oficiāli tiks paziņots tikai pēc vēlēšanām, lai tas nenovērstu cilvēku uzmanību no gaidāmās izvēles.

    Tas nozīmē, ka Ķīnai un tās kompānijām vēl būs jāpagaida dažas dienas ilgāk, lai uzzinātu, kas ir kas, taču skaidrs, ka viņi nav priecīgi. Valsts valdība šo izmeklēšanu nosaukusi par bezjēdzīgu, kā arī par starptautisko tiesību aktu pārkāpumu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Profs
    03.06.2024 19:20

    problēma jau nav mistiskajā Ķīnas atbalstā – problēma ir meklēja citur – Ķīnā ir pāris globālie spēlētāji/ražotāji, kas spēj saražot ļoti daudz mašīnas un beigās vienas mašīnas cena sanāk maza, jo ir mazi administratīvie izdevumi uz to, kamēr Eiropā ir desmitiem auto ražotāju, katrs veic savu izpēti, katram ir savi priekšnieki un beigās tas padara Eiropas mašīnas daudz nekonkurētspējīgākas. Un šo aspektu Eiropas komisija atsakās ievērot. Kā labais piemērs būtu minams Airbuss – savulaik jau arī bija Boeing, kam pretī kaudze sīkās ES avio ražotāji un tiem ar konkurenci gāja švaki, ja vien nebija valdības pasūtījumi – vienā brīdī nāca apgaisme ka tā nevar turpināties, jo izpētes izmaksas ir milzīgas uz vienu modeli un apvienojās ES un rezultātā tapa veiksmīgs ražotājs. Auto segmentā arī nepieciešams kaut kas līdzīgs, ja mērķis ir konkurēt ar Ķīnu

    Mārtiņš U
    04.06.2024 10:45
    Reply to  Profs

    ChatGPT rāda šādi tomēr: Here are the car manufacturers in Europe and China, grouped by their owners in a more compact format: ### Europe 1. **Volkswagen Group**: Audi, Bentley, Bugatti, Cupra, Lamborghini, Porsche, SEAT, Skoda, Volkswagen 2. **Stellantis**: Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot 3. **BMW Group**: BMW, Mini, Rolls-Royce 4. **Daimler AG**: Mercedes-Benz, Smart 5. **Geely**: Lotus, Volvo 6. **Jaguar Land Rover**: Jaguar, Land Rover 7. **Renault Group**: Dacia, Renault 8. **Aston Martin Lagonda Global Holdings plc**: Aston Martin 9. **Ferrari N.V.**: Ferrari 10. **McLaren Group**: McLaren ### China 1. **Geely**: Geely, Volvo, Polestar, Lynk & Co, Lotus, Proton, LEVC 2. **SAIC Motor Corporation**: SAIC Motor, MG Motor, Roewe, Maxus, Baojun, Wuling 3. **BYD**: BYD Auto 4. **Great Wall Motors**: Great Wall, Haval, WEY, ORA, Tank 5. **Changan Automobile**: Changan, Oshan, Kaicene 6. **FAW Group**: FAW, Hongqi, Bestune, Jiefang 7. **Dongfeng Motor Corporation**: Dongfeng, Fengshen, Voyah 8. **BAIC Group**: BAIC, Arcfox, Beijing, Foton 9. **NIO**: NIO 10. **XPeng**: XPeng Motors 11. **Li Auto**: Li Auto 12. **GAC Group**: GAC Motor, Trumpchi, Aion 13. **Chery Automobile**: Chery, Exeed, Karry 14. **Brilliance Auto Group**: Brilliance Auto, Jinbei 15. **JAC Motors**: JAC Motors 16. **Zotye Auto**: Zotye Auto 17. **Hozon… Read more »

    Reklāma