Web Analytics
More
    Reklāma

    ASV gatavojas četrkāršot importa tarifus ķīniešu elektroauto un tas ir tikai sākums

    Jaunākie raksti

    ASV gatavojas četrkāršot importa tarifus ķīniešu elektroauto ievešanai ASV, ziņo The Wall Street Journal, atsaucoties uz saviem avotiem prezidenta Džo Baidena administrācijā. Tas nozīmētu, ka ķiniešu kompānijām būtu faktiski neiespējami pārpludināt ASV tirgu ar neadekvāti lētām elektriskajām mašīnām. Kāpēc neadekvāti? Tāpēc, ka Pekina subsidē valsts autobūvi ar milzīgām summām, tādējādi viņu autoražotāji iegūst negodīgas priekšrocības.

    Ja šobrīd importa tarifs ir 25%, tad jau pavisam tas varētu būt 100%. Un tā, lai ķīnieši tiešām saprastu, tiks piemesta klāt vēl papildus nodeva 2,5% apmērā.

    Ķīniešu elektroauto ražotāji pēdējo dažu gadu laikā ir ārkārtīgi strauji progresējuši, tiem sākot iekarot tirgus daļu Eiropā un citviet pasaulē. Par to satraucas gan eiropieši, gan amerikāņi. Kā zināms, Eiropas Savienība veic savu izmeklēšanu par Ķīnas valdības subsīdijām autoražošanai un sagaidāms, ka arī Eiropā tiks palielināti importa tarifi. Arī amerikāņi ir satraukušies par Ķīnas straujo lēcienu un centieniem pārņemt auto tirgu. Izskanējušas runas pat par to, ka ķīniešu mašīnas vajadzētu aizliegt importēt.

    Rietumvalstis nenoliedzami vēlas pasargāt savu vietējo tirgu un autoražotājus no Ķīnas kompānijām, taču no Pekinas puses izskan pārmetumi par protekcionisma politiku. The Wall Street Journal rīcībā esošā informācija liecina, ka elektroauto nebūs vienīgie, kam piemēros jaunus importa tarifus – tas varētu attiekties arī uz saules paneļiem un citiem “zaļās enerģijas” ieguves produktiem, kā arī dažādiem izejmateriāliem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    17 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Žaņis
    14.05.2024 11:40

    Ja BYD Seagul maksa 10t€ un tur jau BYD ir bizness, tad +100% sanak 20t€, tad tur vienalga ne EU, ne Usa ražotājiem nav ko likt preti pa tadu summu.

    Skābene
    14.05.2024 12:40

    Tad jau arī Tesla mašīnas Ķīnā var kļūt spar 100% dārgākas! :D

    REALAIS
    14.05.2024 14:00
    Reply to  Skābene

    Teslas mašīnas ražo Ķīnā. Tas nav imports. Var pacelt cenas, bet tur jau tāpat Ķīnas mašīnas tirgojas pa lēto.

    Last edited 1 month ago by REALAIS
    Skābene
    14.05.2024 16:11
    Reply to  REALAIS

    Tad nu gan problēma, tirgos ķīniešu ZEEkrus kā eiropā ražotus VOLVO, vai MG. :D
    Vai uznaglos Meksikā kādu “Meksikāņu” auto fabrīķi, kur skrūvēs kopā meksikāņu Moskvičus!

    REALAIS
    14.05.2024 17:40
    Reply to  Skābene

    Un tieši Amerika ir piespiedusi Meksiku, lai neizsniegtu rūpnīcu būvēšanu atļauju Ķīnas kompānijām, lai to nepieļautu.
    Eiropa arī ar laiku var izdomāt importa nodokļus Ķīnas mašīnām, ja gribēs.

    Skābene
    15.05.2024 08:52
    Reply to  REALAIS

    BYD jau ir uzsācis darbu pie ražotnes izveides Ungārijā, Volvo un MG jau pieder ķīnīzeriem ! :) Ko tad tu tur iesāksi ar importa nodokļiem? Apliksi komplektējošās detaļas, vai akumulatorus? Padomā pats, cik maksās eiropas EV, ja akumulatorus būs jāpērk ar lieliem nodokļiem!? :)
    EU un USA būtu jādomā, kā atbalstīt vietējo ražošanu, lai ķīnīzeri arī turpmāk būtu atpalikuši tehnoloģiju jomā. Bet, kamēr visa pasaule smējās par ķīnas auto būvi, tā ir aizskrējusi visiem pa priekšu ar nopietnu atrāvienu!

    Mjā
    14.05.2024 14:15

    Ķīna apēdīs ASV pusdienās ar tiem EV, tapēc šie tirgu aizver ciet laicīgi un viss. Problēmas nav. Bet vienīgais, kas kapitālismā liek attīstīties ir bailes no konkurentiem. Var pārvērsties par PSRS – ražo savā marinādē kaut kādu hlamu, kas ir atpalicis no pārējās pasaules, bet viss ok, jo citu cilvēkiem neļaus pirkt.

    Skābene
    15.05.2024 08:56
    Reply to  Mjā

    Amerikāņu protekcionisma politika ir novedusi ASV auto būvi līdz pagrimumam. Arī Eiropiešu dīzeļauto un mazie, ekonomiskie, bet jaudīgie benzīna turbo motori, bija nopietns drauds ASV auto būvei, kas dzīvoja ar dinozauriskajiem v6 un v8. Kamēr benzīns bija lēts, tā nebija problēma. Tagad arī ASV zina, kas ir dārga degviela.

    Mjā
    15.05.2024 10:18
    Reply to  Skābene

    ASV kā lielākajam naftas apgrozītājam tā nav nepārvarama problēma, spēs liet bākās.

    Problēma ir tur, ka ASV un EU var palikt par atpalikušiem autobūves rezervātiem, kamēr pārējā pasaule braukās ar elektromobīļiem, kuru intelektuālais un ražošanas centrs būs Ķīnā.

    Kopumā viss iet uz elektrifikāciju un, kā rāda Ķīnas iekšējais tirgus – EV var saražot diezgan par pieņemamām naudiņām, kvalitatīvi un plašām masām. Rietumos atkal EV kaut kā aizgāja “premium” klasē un bizness izdomāja slaukt naudu.

    EV problēma pie mums ir tā cena – par to naudu, ko prasa, nav skaidrs, kapēc pieciest tādas neertības. Paliks EV lētāki vai vienā cenā ar iekšdedzi – process aizies ātrāk.

    Var te diskutēt, ka ļaunā Ķīna dempingo un pārņem tirgu, lai pēc tam uzvārītos. Tā arī ir. Bet kapitālismā tā dara visi. Tas ir kā sprintā žēloties ka konkurenti “pārāk ātri un negodīgi skrien :(, jo neievēro cilvēktiesības – treneri baigi liek kapāt arī brīvdienās, bet mēs gribam atpūsties no grafika kā civilizēti cilvēki”.

    Biteme
    15.05.2024 10:33
    Reply to  Skābene

    Kamēr eiropieši stāsta par dārgo degvielu štatos, tikmēr paziņas tur joprojām pērk auto ar v6 dzinējiem. Go figure….

    Mjā
    15.05.2024 10:44
    Reply to  Biteme

    Sabiedrības pašorganizācija tur tāda – ir kaut kādi atribūti, kas nosaka indivīda statusu un veiksmīgumu, āfrikā tā ir krāšna galvassega, ASV – V-8 motors. Kad tēma ir par statusa demonstrāciju, tad vienmēr visās sabiedrībās nauda bija sekundārs jautājums, kad jāpērk krāšņumlietas. Acīmredzot tur vēl naudas masa ir pietiekama, lai kritiskajai cilvēku masai neiesēgtos režīms, kad krāšņumlietas paliek sekundāras. Laiks un nauda rādīs. Var jau teikt, ka neracionāli, bet cilvēks paliek racionāls naudas ziņā tikai tad, kad naudas pavisam nav. Saliek saules paneļus un lādē elektromobīli, piš kapeik, bet nopērk mega dārgas slēpes un felli par daudzām štukām un jūtās baigais racionalizētājs, kas lieki ar naudu nemētājas.

    Profs
    14.05.2024 22:53

    nu kāpēc tehnoloģijas portālā ziņas jājauc ar politiku? “Pekina subsidē valsts autobūvi ar milzīgām summām, tādējādi viņu autoražotāji iegūst negodīgas priekšrocības” ir pilnīgi meli – ASV darba spēka izmaksas vienkārši ir daudz lielākas un pat tas negarantē kvalitatīvus darbiniekus – cita mentalitāte

    Kursors.lv
    15.05.2024 00:01
    Reply to  Profs

    Nav meli.

    Mjā
    15.05.2024 10:07

    Meli tie nav, bet tā ir puspatiesība. Piemēram, LV valsts subsidē airbaltic, bez valsts atbalsta sen būtu banktors. Godīgi pret konkurentiem? Par EU naudu tiek LV būvēta infrastruktūra biznesam – angāri, ūdens, elektrība. Godīgi pret citiem uzņēmumiem pasaulē, kam valstis to nenodrošina? EU zemniekus vispār pa tiešo sponsorē no budžeta un visiem pie kājas, ka kāds ķīnā zemnieks raud, ka tā nav godīgi. Visas valstis subsidē un atbalsta virzienus kuri tiem liekās labi un nekā negodīga šeit nav. Savulaik EU centrālā banka uzlika negatīvas likmes – tā ir brutāla naudas drukāšana un pumpēšana – vai kādam interesē, ka citur to varētu novērtēt kā “negodīgas ekonomikas subsīdijas”?

    Sakne problēmas ir nevis kaut kādā “negodīgumā”, kas selektīvi parādās neredzot baļķi savā acī, bet tajā, ka an ASV, gan ES ir reālas problēmas ar efektīvu ražošanas ciklu.

    Kursors.lv
    15.05.2024 11:01
    Reply to  Mjā

    Visu tu saki pareizi. Šī jautājuma būtība slēpjas tikai nostājā par to, kuras valstis ir mūsu partneri un kuras ienaidnieki. Domāju, ka ļoti labi saproti, kurā kategorijā ir liekama Ķīna.

    Mjā
    15.05.2024 11:11

    Tātad tas ir politisks jautājums. Varētu jau dot naudas piešprici EU autoražotājiem, bet bez kontroles tā nauda nonāks Monako jahtās, nevis inovācijās un sakarīgākos EV. Tātad ir jāizmanto salīdzinoši brutālākas metodes – jāspiež šie strādāt. Bet es vispār nezinu vai tas ir iespējams – ES ar naudu un pātagu klapē savu raķešu izstādi un čiks vien sanāk, šobrīd pat nav savas raķešu kapacitātes kā tādas, nerunājot par naudu, kas ir nākošias jautājums. Ar visu piespiešanu un kontroli nekas nesanāk – cilvēki velk industrijā kājas un smuki māk tikai runāt.

    Līdz ar ko mēs nonākam pie secinājuma, ka problēma ir darba un pasaules redzējuma kultūrā tieši šobrīd – EU nav spējīgs efektīvi darboties šī brīža realitātē.

    Good times make weak men, weak men make bad times, bad times make strong men, strong men make good times.

    Viss ir ciklisks neskatoties uz to, ko kurš sauc par ienaidnieku, partneri. Kopējā civilizācijas upe plūst pati par sevi.

    Mjā
    15.05.2024 11:22

    Vispār, ja es būtu Eiropas savienības karalis, es par nezinu ko darīt.

    Droši vien mēģinātu “izmānīt” Ķīniešu know-how un kapaciāti uz EU zemes. Vardarbīgi izdauzītu zobus visiem, kas protestētu pret Ķīniešu rūpnīcam EU teritorijā -zaļajiem labbūtības protestētājiem, samazinātu darba spēka aizsardzību, draudzētos ar Ķīnu, vilktu viņu resursus pie sevis, kamēr būtu spējīgs to viņu know-how un visu jau tā kā pārņemt un sākt pats kontrolēt. To pašu ko izdarīja Ķīnieši, tikai atpakaļ.

    Bet tas nenotiks, jo … 10000 iemesli nedarīt :)

    Reklāma