Web Analytics
More
    Reklāma

    Tramps naftas kompānijām sola ierobežot elektroauto izplatību ASV apmaiņā pret 1 miljarda ziedojumu

    Jaunākie raksti

    Bijušais ASV prezidents un Republikāņu partijas kandidāts šā gada ASV prezidenta vēlēšanās Donalds Tramps solījis pārtraukt un mainīt virkni programmu un dažādu pašreizējās administrācijas lēmumu, kas saistīti ar pāreju uz elektroauto un vides aizsardzību kopumā. Medijs The Washington Post ziņo, ka Tramps šādu solījumu devis tikšanās laikā ar ASV naftas kompāniju šefiem. Bet, kā visam šajā pasaulē, arī Tramps zina tādu solījumu cenu – viņš pieprasot 1 miljarda dolāru lielu ziedojumu savai priekšvēlēšanu kampaņai.

    Medijs atsaucas uz vārdā nenosauktiem avotiem, kas apstiprinājuši, ka Tramps sola atcelt lēmumus, kas saistīti ar automašīnu kaitīgo emisiju ierobežošanu. Šie lēmumi, protams, vērsti uz to, lai veicinātu pāreju uz elektroauto. Viņš arī solījis atsākt izsniegt jaunas licences sašķidrinātās dabasgāzes eksportam. Šobrīd licenču izsniegšana iesaldēta.

    1 miljards dolāru – tā ir summa, kas jāmaksā par šādu “darījumu”. Tikšanos apmeklēja augsta līmeņa vadītāji no dažādām kompānijām – Venture Global, Cheniere Energy, Chevron, Continental Resources, Exxon un Occidental Petroleum. Protams, ka neviena no pārstāvētajām kompānijām, kā arī Trampa pārstāvji jautājumus par šo tematu nekomentē.

    Tramps prezidenta vēlēšanās novembrī stāsies pretī pašreizējam prezidentam Džo Baidenam. Viņš savos izteikumos bijis agresīvs un tiešs, solot, ka atcels daudzus Baidena administrācijas lēmumus vides aizsardzības jomā. Viņš esot solījis piedāvāt papildus naftas ieguves atļaujas Meksikas līcī, kā arī noņemt ierobežojumus naftas ieguvei jūrā pie Aļaskas krastiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    17 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    REALAIS
    11.05.2024 16:39

    Kā var nesolīt. Bet tā no Amerikas skatu punkta, protams, ka nav ideāli pāriet uz baterijām, kur gandrīz lielākā daļa baterijas nāk no Ķīnas un Ķīna viņiem ir pretinieks #1. Kāpēc viņiem griezt nost savu ekonomiku un pacelt Ķīnas ekonomiku uz “zaļās” domāšanas platformas. Nost ar EV, lai dzīvj nafta un gāze.

    Nauris
    11.05.2024 16:49
    Reply to  REALAIS

    Redz kāds interrsants rakstiņš par šo tēmu, ka Rimac kas it kā bija ekskluzīvi elektroauto kompānija, tomēr ņemt vērā Exluzīvo pircēju interesi strādā pie iekšdedzes dzinēja hiperauto :)
    30 gadu atpakaļ visi teica ka nafta beigšoties uz mūsdienu laiku, bet te sola jaunus modeļus ar iekšdedzes dzinējiem :)

    https://www.motor1.com/news/718973/rimac-buyers-dont-want-electric-hypercars/

    REALAIS
    11.05.2024 17:42
    Reply to  Nauris

    Un tas ir saprotams, tām mašīnām nav vērtības.
    Elektro auto/ar baterijām ir tikai viens liels +, tā ir jauda no pirmā momenta. Bet visur citur tikai lieli mīnusi. Hypermašīnas nepērk tikai, lai izklaidētos un pabraukātos, iztērējot tik daudz naudas ir liela doma apakšā, ka mašīna saglabā savu vērtību pēc iespējas ilgāk vai pat audzē to pēc 5-10, 20+ gadiem. EV to nevar izdarīt, baterijas degradējas laika gaitā, bateriju nomaiņa ir dārgs prieks. EV mašīnu vērtība krīt lejā kā akmens no kraujas. Cilvēki tirgo parastos Premium EV auto gadu vēlāk pat ar 50% vērtībām. Un cilvēks mīl ar ausīm, EV mašīnām nav motora rūkoņas, nav patīkamās vibrācijas caur visu mašīnu, kad iedod pedāli grīdā. Es neredzu, ka cilvēki 1 miljona Bugatti W16 vietā izvēlētos 1 miljona Bugatti EV versiju.

    n0@$$
    11.05.2024 17:24
    Reply to  REALAIS

    Nepārzinot tematu muld stulbības :D Vairums bateriju ražo ASV(un sadraudzības valstīs) un pat materiālus baterijām iegūst ASV(un sadraudzības valstīs). Jo ir likums ,ka 7500 dolāru atlaida ir tik EV kuri ražoti ASV ,baterijas ražotas ASV un materiāli iegūti ASV.

    REALAIS
    11.05.2024 17:51
    Reply to  n0@$$

    Nu okay, Amerika kaut ko dara. Ražojot 10% no visas pasaules baterijām. Bet cik tas ir ekonomiski paceļams? Cik maksā uzražot bateriju ASV un cik sanāk atvest gatavas baterijas no Ķīnas?
    Kāpēc ASV ir bail par Ķīnas EV mašīnu pieplūdumu Amerikā? Kāpēc Amerikāņi uzspieda Meksikai bloķēt jebkādu Ķīnas autokompāniju būvi Meksikas teritorijā?
    Kāpēc Amerikā Fords ražojot EV mašīnas zaudē tik daudz naudas. Praktiski nopārdod EV par puscenu no tās ražošanas izmaksām.

    n0@$$
    11.05.2024 21:09
    Reply to  REALAIS

    Tieši tāds lēmums liks ātrāk bankrotēt Ford un GM ,jo ja tik atcelti ierobežojumi ,eiropas auto un eiropas ķīnieši viņus noraks. Protams, neviens jau arī nemana ziloni(Tesla) istabā. Tagad jau Tesla Model 3 performance ir labāka un lētāka par līdzvērtīgu BMW M3. Laika jautājums kad tas būs arī lētajā galā(EV jau ir labāki vajag tik drusku lētākus).

    REALAIS
    11.05.2024 18:22
    Reply to  n0@$$

    Tā cik atrodu, tad 70-80% ASV ražo pati kopumā. Tā kā tev ir taisnība, ka es muldu. Bet mana doma ir par to, ka ASV nav tas izdevīgi. Ne šobrīd.

    Profs
    11.05.2024 20:35
    Reply to  n0@$$

    man liekas muldi tu – Teslai baterijas ražo CATL! Un Tesla ir lielākais elektro ražotājs ASV. Tas, ka tās baterijas saliek kopā ASV ir cits stāsts! Arī Apple lai arī skaitās ASV, taču komponentes ražo āzijā! Vēl vienīgi aizdomājos par tām sadraudzības valstīm, bet nu nav skaidrs ko ar tām domāji:)

    n0@$$
    12.05.2024 07:09
    Reply to  Profs

    Vēl viens. Tu nemanīji ,ka Tesla ir rūpnīca Ķīnā un Eiropā tur izmanto vairums CATL baterijas. Tu manu teikumu ar nesaprati no ASV(un SV) iegūtiem materiāliem. Tesla pati ražo baterijas rūpnīca Nevadā un Teksasā. Būvē litija pārstrādes rūpnīcu. Par tām sadraudzības valstīm grūts jautājums ,jo nezinu precīzu sarakstu ,bet tur Meksika ,Kanāda (NAFTA), Austrālija, daļa Dienvidamerikas valstu u.t.t. kam ir tirdzniecības līgumi ar ASV. https://en.wikipedia.org/wiki/Free_trade_agreements_of_the_United_States un https://en.wikipedia.org/wiki/Inflation_Reduction_Act

    AC/DC
    12.05.2024 07:53
    Reply to  Profs

    Tesla izmanto CATL, LG, Panasonic un pašas Teslas ražotas celles. Pēdējās divas ražo uz vietas ASV Teksasā un Nevadā.

    Bats
    11.05.2024 19:09

    Vēl skaidrāk parādīt kas ir kas ASV politikā būtu grūti.

    REALAIS
    11.05.2024 19:26
    Reply to  Bats

    Nauda ir demokrātija :D

    Papajsss
    11.05.2024 22:47

    Visi zin, Ka USA tā politika arī strādā tā. Uzņēmumi lobē savas intereses. Ieroču, farmācijas, pārtikas uzņēmumi. Tie paši IT uzņēmumi utt. Tas nav nekas neparasts. Piem: Farmācijas uzņēmumiem atļauj nenormāli uzskrūvēt cenas., bet ja samaksā pāris politiķiem tad neviens necels traci:)

    Ansis
    13.05.2024 12:21
    Reply to  Papajsss

    Vai pie mums ir savādāk? Repše arī gribēja lai tauta viņam 1M€ samet. Vispārējas laimes garantijai.

    mini
    12.05.2024 15:56

    Krāpnieks Tramps turpina savas krāpnieka izdarības

    Skābene
    13.05.2024 08:43

    Ar šādu lēmumu Tramps copē balsis naftas šatos: Texasā, New Mexico, Ziemeļ Dakotā, Aļaskā, Colorado, Oklahomā. Šajos štatos visa okonomika turās uz naftas naudas un elektrifikācija šiem štatiem ir sāpīgs temats un nozīmē milzu bezdarbu.

    Krotow
    13.05.2024 11:43

    Potenciālais cietumnieks mēģina izlocīties, solot visiem visu. Viņš vēl musulmaņiem varētu 72 jaunavas pasolīt tepat reālā dzīvē :D

    Reklāma