Web Analytics
More
    Reklāma

    Renault Austral izmēģinājums Madridē – šis auto var mainīt spēles noteikumus

    Fotogrāfs: Toms Svilāns

    Jaunākie raksti

    Mēs esam apbērti ar visdažādākajiem auto nosaukumiem tik tālu, ka ir itin viegli sajaukt. Tomēr katram auto ražotājam tie nosaukumi vai to izvēles metodoloģija ir diezgan unikāla. Un atzīsiet taču, ka auto nosaukumam arī ir nozīme. Kurš gan gribētu braukt ar auto, kuru sauc Geilords Gladiators. Jā, tas ir īsts auto nosaukums. Lai arī diezgan smieklīgi, tas būtu stulbi, vai ne? Jokus pie malas. Es auto nosaukum tēmu uzsāku dēļ jaunā Renault krosovera nosaukuma Austral. Nozīme šim vārdam ir pietiekami jēgpilna – tas latīņu valodā nozīmē “dienvidu”.  Austral ražo Spānijā, kas ir īstena dienvidu valsts. Doma ir laba, bet izpildījums mazliet izgāzās. Gandrīz kā Latvijā. Domājas, ka lielākā daļa Renault Austral meklējumi kādā no meklēšanas serveriem aizvedīs uz ķengurzemi, proti Renault Australia. Austrāliešiem palielināsies pārdošanas rezultāti, bet kopējos meklēšanas rezultātus tas kārtīgi pabojās.

    Reklāma

    Kas ir Austral un kam tāds ir nepieciešams?

    Austral modeļu klāstā aizstās Kadjar, kaut vārds aizstās šķiet nav pareizi lietots, jo abi auto ir itin atšķirīgi. Dienvidnieks tiek pozicionēta kā konkurents vidējā izmēra krosoveriem, kā Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan un, protams, Nissan Qashqai. Iepriekš Renault nebija šāda izmēra krosovera, varējām izvēlēties starp nedaudz mazāko Kadjar vai pavisam lielo Koleos. Un vidējā izmēra krosoveri/SUV ir ļoti populāra izvēle Eiropā un ļoti pieprasīta arī Latvijā. Pareiza izvēle. Austral tuvākajā nākotnē būs pieejams arī pagarinātajā versijā, tādā veidā aizstājot novecojušo Renault Espace. Tad auto jau konkurēs ar Latvijā populāro Škoda Kodiaq.

    Austral ir pirmais Renault modelis, kurš izmanto jauno trešās paaudzes CMF-CD platformu, kas izstrādāta sadarbībā ar Nissan un Mitsubishi. Skaidrs, ka dienvidnieks ir balstīts  uz to pašu pamata arhitektūru kā Nissan Qashqai, taču Renault ir pārliecināts, ka tā Austral ir daudz labāks. Dizains ir ļoti ieturēts, un tas neizceļas no pūļa. Auto arī necenšas krasi atšķirties no saviem tiešajiem konkurentiem. Ārēji es domāju – šeit nav Korejas ražotāju pieejas. Tomēr izteiktās lukturu līnijas izteikti liecina par jauna auto vēsmām, Austral būs grūti sajaukt ar kādu esošu Renault modeli.

    Piekabinot klāt jauno Esprit Alpine apdares līmeni, kura saknes ir radušās no radies no Renault sporta automašīnu ražošanas divīzijas un F1 dalībnieka Alpine, ir pat ļoti glīti. Un jā, jā, tas, protams, ir tikai mārketings. Alpine dod tikai vizuālas atšķirības, tehnisku un sportisku papildinājumu šeit nav un diemžēl arī nebūs. Tāpat kā Austral aizstāj Kadjar, tā Esprite Alpine aizstāj veco labo R.S. Line sportisko apdares līniju.

    Būs tikai hibrīdi?

    Tā izskatās, brašiem soļiem ejam uz zaļo nākotni. Es gan uzreiz bildīšu, ka Plug-in hibrīda versijas šim modelim pagaidām nebūs, jo Renault to uzskata par pārāk dārgu un ne ļoti izmantotu tehnoloģiju šādas klases auto. Austral ir aprīkots ar jaunāko Renault pārnesumu hibrīda sistēma E-Tech versiju, kas sastāv no benzīna dzinēja ar vienkāršu četrpakāpju ātrumkārbu un elektromotoru ar diviem atsevišķiem pārnesumiem. Garā prezentācijā mums rādīja, ka šai dzinēju kombinācijai ir 15 dažādas pieļaujamās piedziņas versijas. Nedomāju, ka man to vajag atkārtot.

    Renault Austral faktiski var izvēlēties divās konfigurācijās – kā vieglo vai pilno hibrīdu. Vieglie hibrīdi ir trīs versijās, proti, 130 ZS 48V Mild Hybrid Advanced, kā arī 140 ZS un 160 ZS 12V Mild Hybrid.

    Mild Hybrid Advanced ir jaunums. Šis dzinējs savu debiju Renault automobiļu klāstā piedzīvo tieši ar Austral. Šeit ir apvienots 1.2 litru trīscilindru benzīna turbodzinējs ar 48 V litija jonu akumulatoru un startera motoru. Kopējā jauda 130 Zs (230 Nm). Šis dzinējs ir kaut kas pa vidu starp pilno un vieglo hibrīdu.

    “Parastie” vieglie hibrīdi savukārt ir bāzēti uz 1.3 litru četrcilindru tiešās iesmidzināšanas benzīna turbo dzinēju, kas jau ir pieejams vairākos citos Renault automobiļos. Šis dzinējs ir izstrādāts sadarbībā ar Daimler, un to papildina startera motors un 12 V litija jonu akumulators. Tas ir pieejams ar 140 Zs (260 Nm) vai 160 Zs (270 Nm) un vai nu uzlabotu CVT tipa transmisiju, vai ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu.

    Pilnie hibrīdi ir sastāv no šī jaunā 1.2 litru 130 Zs (205 Nm) triju cilindru benzīna turbodzinēja un 50 kW (205 Nm) elektromotora, kas dod kopējo jaudu 199 Zs (410 Nm). Litija jonu akumulators šeit ir nelielas kapacitātes, proti vien 1.7 kWh (400 V), tāpēc tīri elektriskajā režīmā varēs nobraukt vien pāris kilometrus, bet tas šeit nav pats svarīgākais. Nav jau tas plug-in hibrīds.

    Piedziņa?

    Autral ir tikai priekšējo riteņu, par ko gan ir nedaudz žēl. Bet tikai nedaudz. Esam pietiekami daudz runājuši par pilnpiedziņas reālo nepieciešamību. Mūsdienu pasaulē pat milzīgi SUV ar vienas ass piedziņu jau ir gandrīz norma.

    Tas, kas ir unikāli šādas klases un izmēra auto, ir visu četru riteņu stūrēšana. Renault to sauc par 4CONTROL. Franču ražotājam pati sistēma nav nekāds jaunums, un esam iepazinušies ar šo fīču gan Megane RS, gan arī Talisman izmēģinājumos. 4CONTROL ir jau kopš 2007. gada, kad tas tika prezentēts un nonāca tirgū. Arī tagad 4CONTROL Advanced, ar ko ir aprīkots Austral, ir atgriezies ar vairākiem uzlabojumiem, kas nodrošina lielāku veiklību. Atkarībā no situācijas sistēma ļauj mainīt aizmugurējo riteņu virzienu līdz pat 5° leņķim, kas ir pretējs priekšējo riteņu maziem krosoveriem – 10.1 metrs.

    Interjers patīkami pārsteidza

    Pie tam pārsteidza gan apdares kvalitāte, gan arī tehnoloģiskās nianses. Interjers mums ir pazīstams, ar to iepazināmies Renault Megane electric izmēģinājumā. Protams, interjers nav identisks, bet precīzi parāda ražotāja mērķi visiem nākotnes auto. Un es teikšu godīgi, salons ir fantastisks. Pāris nianses gan neliek aizmirst, ka sēžam ne premium auto, bet tie ir sīkumi.

    Plastmasas ir veidotas no mīksta materiāla un nerada grabēšanas sajūtu. Tas vēl tā. Pats svarīgākais, ir ka lielākās virsmas ir pieejamas ar dažādu materiālu pārklājumu, kas rada diezgan dārga auto sajūtu. Izmēģinājuma auto bija ticis pie alkantras. Atvainojos, dinamikas tipa materiāla, kas ir ļoti patīkams pieskārieniem.

    Pats pamanāmākais ir, protams, uz Android operētājsistēmu bāzētais 12 FullHD info-izklaides ekrāns, ko Renault pats sauc par OpenR. Arī 12.3 collu vadītāja displejs ir digitāls. Loģiski. Abi ekrāni ir apgāztā L formā, un ir sapludināti vienā plašā virsmā, kas izskatās diezgan iespaidīgi šādas klases auto. Un nav tā, ka es nopeļu Renault, to saucot par “šādas klases auto”, jo tik lielus un iespaidīgus ekrānus parasti varam vērot auto, kuru cenu līmenis ir nedaudz cits.  Kārtīgā Kursors.lv gadžetu stilā Austral ekrānus sedz Gorilla-Glass rūdīts stikls, turklāt tam ir papildu pārklājums, kas neļauj veidoties pirkstu nospiedumiem un atspīdumiem. Ekrāna spilgtums pielāgojas apkārtējam apgaismojumam un sasniedz līdz 900 cd/m2 gaišumu, kas ļauj visu labi saskatīt pat spilgtos saules staros. Tas ir svarīgi. Un tā Android sistēma strādā vienkārši izcili – pārskatāma, ātra un ērta. Nedaudz jāpiestrādā pie lietotāja saskarnes, jo ne viss ir intuitīvs, bet tā ir Android nevis Renault lieta.

    Pieminēšanas vērts ir elkoņbalsts, kurš ir bīdāms. Un bīdot tas rada klikšķošu skaņu, kas sākuma šķita nepareizi un nepameta sajūta, ka kaut ko tūlīt salauzīšu. Bet nē, izrādās bīdīšanas mehānisks tā ir veidots, lai radītu seifa ciparnīcas grozīšanai raksturīgu skaņu. Zem elkoņbalsta ir izvietota viedtālruņa bezvadu uzlādes platforma, kura ir radīta no diezgan forša gumijas materiāla ar tekstūru un norobežojošajām malām, lai telefons nesvaidītos pa salonu. Patīk? Patīk.

    Interjers ir gaišs un nav pārspīlēts ar LED un krāsām, bet varēja būt mazliet vairāk. Sēdekļi trakākiem braucējiem noteikti būs ar pārlieku mazu sānu atbalstu, bet pilsētai šis ir tieši tas, ko vajag. Vietas aizmugurē ir daudz arī augumos lielākiem indivīdiem. Un bagāžas nodalījumā ir vietas daudz somām. Nu ja vien sanāk to bagāžnieku atvērt, jo elektriskais mehānisms noteikti ir izpelnījies gada sliņķa statusu. Poga atbild ne ar pirmo reizi, vāks vaļā veras mūžību, aizvēršanas poga vispār atsakās sadarboties. Un to pat atzīst Renault pārstāvji, ka šeit kaut kas nav līdz galam uzbūvēts. Franči kā nekā – kaut ko pabeigt nav viņu stilā.

    Dinamikas pietrūkst

    Šī šķiet ir kā dienas vilšanās. Izmēģinājuma auto mums trāpījās treknākajā komplektācijā ar jaudīgāko dzinēju, proti, 199 Zs un 410 Nm, kas izklausās vairāk kā pietiekami. Un pilsētā noteikti arī būs pietiekami, bet ārpus pilsētas būs jāpiedomā pie apdzīšanas manevriem. Vistrakāk (vai drīzāk būtu jāsaka vismierīgāk) ir tieši auto paātrinājums no nulles. Iespiežot pedāli grīdā, pavisam mierīgā tonī skrienam pretī 100 km/h. Kaut 8.4 sekundes neizklausās traģiski, luksofora sacensībām šis auto nederēs. Un arī nevajag.

    Tas kas pietrūkst, diemžēl, ir atsaucība kustībā – piemēram, lai apdzītu vai uzbrauktu uz šosejas, pārnesumkārba ļoti lēni darbojas pa pārnesumiem. Ir satraucoši ilgs gaidīšanas laiks starp jaudas izlūgšanos un automašīnas atbildi. Šādas jaudas hibrīdam vajadzētu būt daudz asākam.

    Tas, kas ir definējams kā uzvara, ir 4CONTROL. Visu riteņu stūrēšana – tā ir patiešām lieliska un unikāla fīča šādam krosoveram. Auto stūre ir precīza un atsaucīga kā uz autobāņa pie joslu maiņas lielākā ātrumā, tā arī pilsētā. It īpaši šauros līkumos, kurus Austral izņem kā kartings.

    Ir diezgan mīksta balstiekārta pat ar 20 collu riteņiem, bet tā varēja būt klusāka (šī izklausās pēc lielas daļas mūsdienu krosoveru problēmas) – ļoti dzird triecienus no bedrēm un nelīdzeniem ceļiem pie neliela ātruma. Mazākiem 18 collu riteņiem vajadzētu šo problēmu atrisināt, kā arī radīt vēl mazāku ceļa troksni, kurš gan nav slikts neskatoties uz lielajām Austram Mikimausa ausīm (lasīt spoguļiem). Dzinēju gan dzird. Protams, kad tas darbojas.

    Cenas

    Pagaidām varam vēl tikai spekulēt par cenu Latvijā. Interneta plašajās ārēs vēsta, ka tie varētu būt sākot no 35 tūkstošiem EUR. Izmēģinājuma pilnais hibrīds ar Esprit Alpine pakotni sāksies no aptuveni 40 tūkstošiem EUR. Jau decembra sākumā varēsim to precizēt.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Uldis
    23.11.2022 11:40

    Ok, bet tā arī nesapratu – kā “šis auto var mainīt spēles noteikumus”? Viduvējs visos aspektos, pat cenā… nekā īpaša. Normāls eiropieša ikdienas auto, nekas vairāk. Vai arī es kaut ko palaidu garām pārskrienot aprakstam pa diagonāli?

    Diginauts
    24.11.2022 10:25

    Cena tikai noteiks šī izstrādājuma pievilcību, jo te nekas kas liek pēc viņa tiekties. Kašķis vismaz jocīgi izskatās.

    Reklāma