Web Analytics
More
    Reklāma

    “Nissan Qashqai” apskats – vecais vēzis jaunā, uzfrišinātā kulītē

    Jaunākie raksti

    Ģimenes krosovers mūsdienu autoražotāju piedāvājumā nu jau kļuvis par absolūtu normu – tāds ir atrodams gandrīz katra ražotāja mājaslapā, bieži vien pat vairāki. Tādu būvē pat kompānija no Maranello ar nosaukumu Ferrari. Attīsim kaseti 15 gadus senā pagātnē – „gāzi grīdā” gados visi braucām ar sedaniem, universāļiem, hečbekiem, savukārt „krosovers”, vai gluži vienkārši tautā sauktais „džips”, bija tiešām kārtīgs apvidus auto ar spējām izbraukt cauri kaut kam vairāk kā seklai peļķei uz asfalta. Un tad 2006. gadā ieradās šī apskata galvenā varoņa vectēvs – Nissan Qashqai pirmā paaudze. 15 gadus vēlāk šis modelis kļuvis par Nissan bestselleri un šogad pie klientiem tas ieradies ar pilnīgi jaunu, trešās paaudzes modeli

    Atskats vēsturē

    Qashqai var uzskatīt par vienu no Nissan atdzimšanas simboliem. 20. gadsimta pašās beigās Nissan pamazām, bet neizbēgami tuvojās bankrotam. Autoražotāja glābšana tika uzskatīta par faktiski neizpildāmu uzdevumu. 1999. gadā par uzņēmuma vadītāju kļuva Karloss Gosns. Jā, tas pats Karloss Gosns, kuram šobrīd, 20 gadus vēlāk, izvirzītas kriminālapsūdzības ienākumu slēpšanā un kompānijas līdzekļu izmantošanā personīgajiem mērķiem.

    Reklāma

    Lai arī Gosna laiks Nissan beidzās ar skandālu, viņš autoražotāju izglāba no drošas bojāejas, savukārt Qashqai ir viens no viņa laika saldākajiem augļiem un visā visumā fantastisks veiksmes stāsts, kuru vēl dažus gadus pirms modeļa parādīšanās 2006. gadā diez vai kāds vispār paredzēja.

    Tātad, pirmie aizmetņi tobrīd topošajam Qashqai meklējami 2004. gadā prezentētajā konceptauto. Tolaik Nissan bija pilns ar daudziem maziem, golfa izmēra auto – visi bija puslīdz vienādi un neviens nebija pārāk iedvesmojošs, labs vai kvalitatīvs. Autoražotāja pārstāvji izteicās, ka Qashqai domāts cilvēkiem, kuri nevēlas lielos, smagnējos apvidus auto, bet vienlaikus grib ko lielāku un vizuāli dinamiskāku nekā tobrīd populārākie virsbūves tipi. Modeļu piedāvājumā tas skaisti iekārtojās zem X-Trail.

    Gosna vadībā Nissan līdz 2006. gadam jau bija atguvušies un no nīkuļojošās kompānijas bija palikušas tikai atmiņas. Autoražotājs bija atpakaļ zirgā un tam bija lielas ambīcijas tieši par Qashqai rezultātiem – Nissan bija iecerējuši pārdot apmēram 100 tūkstošus eksemplāru gadā. Pirmais gads, proti, 2007. gads vēl bija mazliet lēnīgs – nepilni 90 tūkstoši eksemplāru Eiropā. Pēc tam sākās Qashqai uzvaras gājiens, kam netraucēja pasauli pārņēmusī ekonomiskā krīze un nekas cits – sākot no 2010. gada, Eiropā katru gadu tika pārdoti vairāk nekā 200 tūkstoši šo mašīnu.

    Kad 2014. gada sākumā bija pienācis laiks saskaitīt 1. paaudzes modeļa bilanci, uzņēmuma vadība pašapmierināti varēja smaidīt – 1,2 miljoni pārdotu mašīnu septiņu gadu laikā ir ļoti pieklājīgs rādītājs. Īpaši autoražotājam, kurš par mata tiesu izglābās no bojāejas.

    Jaunās paaudzes modelis ieradās ar vairākām ļoti nopietnām pārmaiņām – Qashqai tika konstruēts uz Nissan-Renault alianses izstrādātās CMF-CD platformas, kas bija iepriekšējās platformas evolūcija. Uz šīs pašas platformas tapis arī radniecīgais Renault Kadjar. Modeļa dizains no ārpuses kļuva manāmi agresīvāks, ar asākām līnijām un stūrainākām formām, pretstatā 1. paaudzes apaļīgajām līnijām un samērā mierīgajam stilam. Arī salonā mašīna bija kļuvusi jūtami modernāka, izmantojot labākus materiālus un kvalitatīvākus risinājumus.

    2. paaudze turpināja iepriekš iesākto – Eiropā katru gadu tika pārdoti vairāk nekā 200 tūkstoši eksemplāru un šīs paaudzes neapturamo gājienu 2020. gadā spēja apturēt tikai Covid-19, kas visā auto nozarē izraisīja ievērojamu pārdošanas apjomu kritumu. To, protams, sajuta arī Qashqai. Pirmo 14 gadu laikā šim modelim izveidojās sava reputācija – tehniski vienkāršs un neuzkrītošs auto, kas izdara galveno, turklāt tas bija nopērkams par nu ļoooti pievilcīgām cenām, kas nenoliedzami spēlēja zināmu lomu šīs mašīnas panākumos. Protams, arī pats auto bija gana labs, jo pilnīgu lūzni neviens nepirktu arī par labu cenu.

    Jaunās paaudzes Qashqai

    Un te mēs nonākam līdz šā gada sākumam, kad Nissan iepazīstināja ar jauno, trešās paaudzes Qashqai. Auto pilnībā izstrādāts Lielbritānijā un izmantos atjauninātu “Renault-Nissan-Mitsubishi” alianses “CMF-C” platformu. Vizuāli auto saņēmis pilnīgi jaunu dizainu, kurā tagad dominē “Nissan” jaunā V-veida radiatora reste, savukārt LED Matrix lukturi sašaurināti un tiem piešķirta bumeranga forma. Mašīna izmēros pastiepusies par 35 milimetriem, bet platumā iegūti 32 milimetri, kas vizuāli mašīnai liek izskatīties sportiskākai un zemākai. Priekša šai mašīnai ir, kā krieviski saka, на любителя – būs cilvēki, kuriem šis jaunais stils ies pie sirds. Būs arī tādi, kas tāpēc novērsīsies no Qashqai. Šāds, acīmredzot, būs turpmāko gadu Nissan stils, jo vizuāli kaut kas uz to pusi ir arī Nissan jaunajam elektroauto Ariya.

    Salīdzinot ar aizejošo paaudzi, aizmugurē jaunais modelis izskatās krietni vien pazīstamāks un, kad jauno Qashqai noliek blakus kādam no pēdējo gadu iepriekšējās paaudzes modeļiem, izmaiņas ir drīzāk nebūtiskas – mazliet šaurāki, horizontāli izstieptāki lukturi ar asākiem stūriem, taču lielos vilcienos tas arī viss. Un, sekojot jaunākajai modei, uz bagāžnieka vāka uzlikts uzraksts „Nissan”, nomainot tur iepriekš redzamo kompānijas logo.

    Jaunais Qashqai vizuāli kopumā ir iepriekšējās paaudzes modernāka versija, sekojot jaunākajām tendencēm autobūvē, taču neizmainot panākumus nesošo rokrakstu. Noliekam blakus oriģinālo modeli, progress dizaina jautājumos ir jau ir krietni lielāks un acīs krītošs.

    Arī mašīnas salons piedzīvojis vērā ņemamas pārmaiņas, “Nissan” cenšoties sasniegt pašiem savu mērķi, proti, uzstādīt visa segmenta standartu premium kvalitātes, atšķirīga dizaina un lietošanās ērtuma ziņā, liekot uzsvaru uz multimediju sistēmu un dažādām drošības tehnoloģijām. Nevar noliegt, ka salonā tiešām sperti vismaz vairāki soļi uz priekšu gan materiālu kvalitātē, gan arī uzbūves kvalitātē. Viss, protams, joprojām nav izcili, jo aizmugurē kaut kas tik un tā sitās un grabēja, bet tā arī nevarēju saprast, kas tieši. Varbūt konkrētā testa auto vaina. Nissan tiešām ir domājuši, kā salonu padarīt ērtu lietošanā un tas ir izdevies, taču tas ir pat pārāk vienkāršs. Ņemot vērā salīdzinoši agresīvās, pat drosmīgās izmaiņas auto ārienē, kaut ko līdzīgu gribējās redzēt arī salonā.

    Tātad, par jaunumiem – Nissan seko visām tendencēm un salona izkārtojumā dominē divi ekrāni. Vadītājam mūsu gadījumā piešķirts 12,3 collu digitālais ekrāns, kurš šeit ir pārsteidzoši izdevies – laba izšķirtspēja, krāsains, ar viegli nolasāmiem datiem. Tāpat iespējams izvēlēties vairākus skatus, tādējādi iegūstot nepieciešamo informāciju, tiesa, mani nepameta sajūta, ka Nissan šī ekrāna vizuālā noformējuma veidošanā smēlušies iedvesmu no Audi. Tas, protams, nav slikti un ar vadītāja ekrānu kopumā viss ir labi. To līdz galam negribētos teikt par 9 collu multimediju ekrānu – tas ir novietots augstu priekšējā panelī. Šajā modelī izmantota jaunā multimediju sistēma, taču tā nebūt nav pati veiklākā pasaulē, proti, tā mēdz ķerties un ne vienmēr ir atsaucīga. Arī vizuālais noformējums jaunā sistēmā jau šķiet novecojis un tas „nevelk” līdzi citu ražotāju sniegumam. Protams, lielākā daļā gadījumu mums nemaz nebūs darīšana ar iebūvēto sistēmu, jo lietosim Apple CarPlay/Android Auto. Ar to viss kārtībā un pieejams bezvadu savienojums ar mašīnu. Zem multimediju sistēmas atradīsim ļoti normālu, simpātisku un viegli regulējamu klimata kontroli. Labi, ka Nissan izvēlējušies klasisku, bet strādājošu risinājumu.

    Sēdēšana priekšējos sēdekļos ir ērta, iespējas atrast sev piemērotāku sēdēšanas pozīciju ir plašas un arī gara auguma cilvēkiem nebūs problēmu. Ar aizmuguri gan ir zināmas problēmas, ko gan lielā mērā novelsim uz iebūvēto panorāmas lūku. Man ar 1,93 metru augumu galva bija griestos un pamatīgi. Ja lūkas nebūtu, noteikti nebūtu tik švaki, tāpēc lūku neizvēlieties, ja ģimenē ir gari cilvēki. Vietas daudzums kājām ir viduvējs un ceļi noglaudīs priekšējā sēdekļa atzveltni. Mašīnas bagāžnieka tilpums ir 504 litri jeb par 74 litriem vairāk nekā iepriekš. Arī citviet salonā ir vairākas novietnes dažādiem sīkumiem.

    Neskaitot iepriekš pieminēto grabošo plastmasu kaut kur mašīnas aizmugurē, Nissan uzbūves kvalitāte ir progresējusi un pret to nav plašāku iebildumu. Izvēlētā materiālu kvalitāte ir tāda, kas nenoliedzami liecina par Nissan vēlmi mašīnu pacelt kādu cenu kategoriju augstāk, Qashqai virzoties prom no lētiem plastmasas paneļiem un izvēloties nedaudz lepnākus, vizuāli simpātiskākus un patīkamākus materiālus. Tā vēl nav premium klases mašīna, bet, ja ir pabraukts vecākos Qashqai, tad progress būs nenoliedzams.

    Ērts, bet ne interesants

    Sākot sadaļu par braukšanu, uzreiz parunāsim par jaunā Qashqai motoriem. Pareizāk sakot, motoru, jo sākotnēji pieejams tikai viens motors – 1,3 litru benzīna motors ar 138 un 156 zirgspēku jaudu. No dīzeļa Nissan atvadījies. Mazjaudīgākajai versijai pieejama 6-pakāpju manuālā pārnesumkārba, bet jaudīgākā versija, kuru izmēģinājām, aprīkota ar Xtronic CVT variatoru. Tiktāl viss vienkārši. Tāpat Qashqai tagad būs pieejams ar pilnpiedziņu. Nākamgad gaidāma „e-Power” versija – šajā izpildījumā mašīna aprīkota ar pilnīgi parastu 1,5 litru benzīna motoru, kā arī 145kW jaudīga elektromotoru. Tas, kas šo visu padara interesantu ir fakts, ka benzīna motors šeit pilnībā pilda tikai un vienīgi ģeneratora funkcijas – ja parastajos hibrīdos, arī “plug-in” hibrīdos, benzīna motors spēj griezt riteņus, tad šajā versijā benzīna motors tikai lādē akumulatoru, savukārt par mašīnas pārvietošanos atbild elektromotors. “Nissan” skaidro, ka šādā veidā iespējams ievērojami samazināt degvielas patēriņu, vienlaikus iegūstot elektroauto tipiskās lietas, piemēram, tūlītēju paātrinājumu un maksimālo jaudu.

    Qashqai visu savu mūžu bijis ģimenes transportlīdzeklis, kas ērti un mierīgi nogādās gandrīz jebkurā galamērķī, lai arī pats brauciens ar šo mašīnu nebūs diez cik aizraujošs. Tieši tāds ir arī jaunais Qashqai – ar līganu, komfortablu gaitu, kas labi izfiltrē ceļa seguma nelīdzenumus, bet ne tāds, kas provocē uz ātru un kaut kādā veidā dinamisku braukšanu. Vēja troksnis visā visumā ir labi apslāpēts, arī ceļa un riepu troksnis ir slāpēts labāk nekā vidēji šajā klasē.

    1,3 litru motors pilsētas tempos paātrinās gana veikli, tam nemanāmi piepalīdzot 12V „mild-hybrid” sistēmai. Arī šosejas apstākļos jaudas ir pietiekami daudz, lai brauciens ar Qashqai nešķistu mokošs – motors apēd kilometrus vienu pēc otra bez liekas piepūles. Šosejas ātrumos dzinēju nedzird nemaz, arī pilsētā, strauji paātrinoties, Nissan labi tikuši galā ar skaņu un dzinējs nerada rēcošu troksni kā daudziem konkurentiem. Kopējais sniegums ir gana adekvāts, 100km/h sasniedzot pēc 10,2 sekundēm. Ātri tas nav, bet šīs mašīnas mērķauditorijai straujš paātrinājums arī nemaz neinteresē. Uz ceļa pietiek, arī apdzīšanas, lai arī ar zināmu apdomu, tomēr var veikt itin droši un bez lieka satraukuma. CVT variators noregulēts tā, ka tas drīzāk darbojas kā automātiskā pārnesumkārba. Vismaz tāda sajūta rodas braucot. Nissan piestrādājuši pie stūres pastiprinātāja regulējumiem, lai stūrēšanu padarītu atsaucīgāku. Lai arī lielā jēgā tas ir izdevies, Qashqai vadāmība jebkurā gadījumā nav ļoti iesaistoša vai iedvesmojoša.

    Cenas

    Viens no Qashqai plusiem ilgus gadus bija ļoti patīkamās cenas. Šoreiz cenu lapā skaitļi auguši – lētākajā izpildījumā ar 138 zirgspēku jaudu un 6-pakāpju manuālo pārnesumkārbu Qashqai maksās 23 350 eiro. Te būs visas nepieciešamākās mūsdienu lietas, piemēram, aklās zonas brīdinājums, ceļa zīmju nolasīšana, sistēma, kas neļauj izbraukt no savas joslas. Pietiekami pieklājīgi, taču populārākas, visticamāk, būs dārgākas aprīkojuma versijas ar lielāku pieejamā papildaprīkojuma klāstu. Mūsu izmēģinātā mašīna bija vienā no lepnākajām komplektācijām, proti „Tekna”, kas ietver solīdu „heads-up” displeju, LED lukturus priekšā un aizmugurē ar automātiskajām tālajām gaismām, stikla panorāmas lūku. Tāpat auto bija aprīkots ar ProPilot sistēmu ar NaviLink, kas mašīnai liek samazināt ātrumu pie krustojumiem vai līkumiem. Aprīkots ar gandrīz visām ekstrām, auto maksā nu jau 34 tūkstošus eiro.

    Pēcvārds

    Iepriekšējās paaudzes Qashqai joprojām uzrādīja labus pārdošanas rādītājus arī sava dzīves cikla beigās, tāpēc Nissan jauno paaudzi vajadzēja drīzāk uzfrišināt nevis radikāli pārbūvēt. Lielos vilcienos tieši tas arī ir izdarīts – dizaina risinājumi gan ārpusē, gan salonā ir krietni mūsdienīgāki, salons ir jūtami augstvērtīgāks nekā iepriekš, savukārt uz ceļa jaunā paaudze saglabā Qashqai raksturīgās iezīmes – ērts auto, kas domāts mierīgai ģimenes dzīvei, lai viegli pārvietotos no viena punktu uz otru. Iespējams, pārdošanas rādītājiem nedaudz iegriezīs augstākas cenas, jo tieši ļoti pieejamā cena bija viens no šī modeļa pievilcīgākajiem aspektiem, taču to rādīs laiks.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    08.12.2021 14:02

    Ar interesi izlasīju apskatu, paldies! Pati braucu ar Nissan Qashqai otrās paaudzes auto – ir diezgan komfortabla pārvietošanās, bet, jā, braukšanas pieredzi gribētos nedaudz aizraujošāku. Žēl, ka pie tā nav piedomāts jaunākajā paaudzē.

    Last edited 2 years ago by Keitija Krastiņa
    Kas
    08.12.2021 17:01

    Arī ģimenē ir 2 paaudzes qq ar pilnāko komplektāciju – mazlietotam auto perfekta price/performance
    Es teiktu, ka ir līdzīgi kā ar rav4, foršs, bet garlaicīgs auto, pilnākajā komplektācijā var papriecāties par panorāmas lūku(jeb drīzāk stikla grieztiem).
    Par dvēseli ir atsevišķi jāpiemaksa un jāizvēlas kāda cita marka :D

    Omlete
    08.12.2021 18:05

    Beidziet rakstīt stulbos auto apskatus.
    Saprotu naudiņa visiem jāpelna, bet nu vismaz rakstiet tos apskatus tehnoloģiju virzienā. Epastā ienāk feeds un 3 no 6 raksti saistīti tīri ar auto industriju un 1 no tiem totāls sponsorēts raksts.

    Kursors.lv
    08.12.2021 18:07
    Reply to  Omlete

    Parādi man to sponsorēto rakstu. Auto kategorijā mums tādi ir ļoti reti un pavisam noteikti ne apskatu formā. Parasti, ja raksts ir sponsorēts, par to ir uzskatāmi norādīts.

    KKTK
    08.12.2021 18:18

    Vāks ar tiem šaurajiem lukturiem – viens sniega/dubļu pleķis aizmetīs visu gaismu kakaškai #facepalm

    Elektriķis
    08.12.2021 22:12
    Reply to  KKTK

    Vai Tev ir kāda pieredze, vai tā ir teorētiska doma?
    Šķiet ka tagad vairs netaisa lukturus ar lielu reflektoru, arī aiz liela kupola stāv pavisam maza lēca – stars ir gana maza diametra. Mana pieredze – lukturi aizķēpājas diezgan homogēni. Būtu ar mieru ar maziem lukturiem, bet tiem vajadzētu būt ar īsta stikla kopolu, jo tagadējie, plastmasas, tīrot tiek nošvīkāti ļoti ātri.

    KKTK
    09.12.2021 12:32
    Reply to  Elektriķis

    Mana doma + atsauksmes no dažu Alfu un veco šauro lukturu civic īpašniekiem. Papaildus problēma šaurajiem kukturiem vēl ir LEDi, kas mazāk silst (silst tikai barošanas bloki iekšpusē) un lēnāk vai pat vispār nekausē sniegu/ledu.

    Krotow
    10.12.2021 17:25
    Reply to  KKTK

    Piemet starpību izdegušas spuldzītes un beigta LED luktura nomaiņas izmaksām ;)

    Last edited 2 years ago by Krotow
    Elektriķis
    10.12.2021 20:07
    Reply to  Krotow

    Piemet klāt nobraukto stirnu slikto gaismu dēļ. Dažiem auto nomainīt kvēlspuldzes ir īsts pārbaudījums.

    LAN
    10.12.2021 20:13
    Reply to  Elektriķis

    Dažiem auto nomainīt spuldzes ir tīrais nieks, taču nosargāt lukturus ir grūtāk… (Volvo)

    Elektriķis
    11.12.2021 09:14
    Reply to  LAN

    Instrukcijā rakstīts ka pēc spuldzes maiņas ir jāregulē lukturis…kurš to dara?
    p.s. Pēc tam, kad esmu izbaudījis matrix LED lukturus, esmu “sabojāts” – ctus vairs negribu. Kristaps 1000km Audi testā par to rakstīja.

    Krotow
    11.12.2021 15:29
    Reply to  Elektriķis

    Vidējam braucējam iespējamība nobraukt stirnu ir ļoti maza salīdzinot ar iespēju uzrauties uz 500-2500€ rēķinu, nobeidzoties LED lukturim.

    Sandis
    09.12.2021 10:35

    Tekstā minēts: “Un, sekojot jaunākajai modei, uz bagāžnieka vāka uzlikts uzraksts „Nissan”, nomainot tur iepriekš redzamo kompānijas logo.”
    Skatos bildēs un redzu, ka Nissan logo ir, bet zem tā ir modeļa nosaukums Qashqai.
    Kaut ko nesaprotu?

    Alberts Kviesis
    10.12.2021 02:38

    Kad izvēle izkrita par labu Nissan kakaška – bija GTR kults un cerība, ka šajā pēdiņās jaunajā 2.sērijas auto (2014.g.) ir super-duper kādas labas tehnoloģijas. Lieki teikt, ka uzņēmuma īpašumā esošais auto nebija Tekna izpildījumā. Secinājums – salīdzinoši glīts transporta līdzeklis ar vāju bāzes aprīkojumu, bez sensora, ka logu skalošanas šķidrumam ir zems līmenis. Drēbes salons pamatīgi elektrizējas.. turklāt piekare sāka klabēt pie 80tk nobraukuma

    Reklāma