Web Analytics
More
    Reklāma

    Padomi un triki efektīvai un pārdomātai e-komercijas vietnes reklamēšanai

    Raksts ir tapis sadarbībā ar mājaslapu izstrādes platformu Mozello.

    Jaunākie raksti

    Kopā ar mājaslapu izstrādes platformu “Mozello” kādu laiciņu atpakaļ aizsākām rakstu sēriju, kurā soli pa solim Tev izskaidrojām, kā paša spēkiem radīt savu pelnošu e-komercijas vietni. Iepriekšējos rakstos varēji iepazīties ar svarīgākajiem e-komercijas pamatprincipiem, uzzināt aktuālākās tendences e-veikala dizainā, saprast, kāda nozīme ir ērtiem norēķinu risinājumiem un piegādes veidiem, noskaidrot, ar kādām juridiskām prasībām jāsastopas katram internetveikala īpašniekam. Esam atgriezušies no vasaras pauzes un gatavi dalīties ar pēdējiem padomiem šajā jomā – kā efektīvi reklamēt e-veikalu.

    Sagatavo savu mājaslapu reklāmai

    Gluži kā visi citi jau iepriekšizrunātie soļi arī e-komercijas vietnes reklamēšana iepriekš ir rūpīgi jāpārdomā, lai nesanāk tā, ka naudu burtiski sadedzini reklāmās, bet īsti nekādu labumu negūsti. Runājot par to, “Mozello” mārketinga vadītājs Bruno Vēberis uzsver, ka pirms e-komercijas vietnes reklamēšanas, tā vispirms ir jāsagatavo. Pirmkārt, būtu jāpadomā par tehnisko pusi – mājaslapai jābūt saprotamai, pārskatāmai, lai klientam tajā būtu viegli orientēties, atrast nepieciešamo informāciju un nebūtu lieki jātērē laiks pirkuma veikšanai. Otrkārt, būtiski  savest kārtībā SEO (Search Engine Optimization) lietas. Tas nozīmē vietnes sakārtošanu tā, lai potenciālie klienti varētu vienkāršāk to atrast, piemēram, “Google” meklētājā. Mājaslapas sakārtošana praktiski nozīmē korekti norādīti produktu nosaukumi, pievienotas attiecīgās saites, virsrakstiem – atbilstoši burtu izmēri un piemērots apraksts utml. lietas. Tas “Google” palīdzēs vieglāk identificēt e-komercijas vietni un parādīt to meklēšanas rezultātos. Tāpat jādomā par atslēgvārdiem, kas potenciālo pircēju ātrāk aizvedīs līdz produktam.

    Reklāma

    Pirms internetveikala reklamēšanas vērtīgi to būtu savienot ar “Google Analytics” rīku, kas “Mozello” ir ļoti viegli izdarāms. Šis rīks ietver funkcijas, kas vietnes īpašniekam var palīdzēt noteikt tendences un modeļus, kā apmeklētāji mijiedarbojas ar mājaslapas saturu. “Google Analytics” piedāvā datu vākšanu, analīzi, monitoringu, vizualizāciju, integrāciju ar citām lietojumprogrammām u.c. iespējas. Piemēram, iespējams noskaidrot, cik reizes apmeklētājs redzēja konkrēto produktu, klikšķināja, cik ilgi uzturējās lapā utml.

    Pirms ķerties klāt reklāmām, būtiski arī saprast, kur vēlies reklamēties un kādas ir konkrētās reklāmas platformas prasības. Piemēram, ja gribi izmantot “Google Ads”, tad, visticamāk, būs jāsaliek iekšā visi attiecīgie pikseļi un tehnoloģiskie kodi. Ir pieejamas plašas iespējas reklamēties gan “Google”, gan “Facebook”. “Mozello” šajā ziņā sniedz atbalstu un palīdz lietotājam izvietot reklāmas šajās platformās, pirms tam sniedzot padomus SEO un citās jomās.

    Kā saprast, kur vispār reklamēties?

    Bruno uzsver, ka, lai saprastu, kur reklamēties, vispirms ir jādefinē savs klients. Pēc tam  jānoskaidro, kur šis konkrētais klientu segments iegūst informāciju un, kā viņus visefektīvāk sasniegt. Piemēram, ja e-komercijas vietnes mērķauditorija ir jaunāki klienti, tie, visticamāk, jāmēģina sasniegt sociālajos tīklos – “Instagram”, “TikTok”, arī “Youtube”. Savukārt, ja potenciālo klientu loku pārstāv vecāka gadagājuma cilvēki, jādomā par reklāmu, piemēram, presē, radio, TV.

    Tā kā sociālo tīklu piedāvājums ir tik plašs un daudzveidīgs, “Mozello” pārstāvis  iesaka izvērtēt savas iespējas. Nevajadzētu pa kaklu, pa galvu mesties visos iespējamos sociālajos tīklos, lai notvertu klientu. Viņš norāda, ka pirms iesaistīties un izveidot lapu kādā jaunā platformā, jāsaprot, vai būs pietiekoši laika, enerģijas un naudas uzturēt tur dzīvību, atbildēt uz potenciālo klientu jautājumiem utt. Svarīgi arī apzināties, ka visos sociālajos tīklos nevar likt vienu un to pašu saturu pēc copy-paste principa. Tas ir jāpielāgo, jāmaina, kas arī prasa papildus laiku un naudu. Tāpat jāņem vērā, ka visos sociālajos tīklos, kuros esi iesaistījies, jāseko arī līdzi visām izmaiņām un tendencēm. Tieši tāpēc vispirms ir jāsaprot, kas ir tavi klienti, kāda ir tava mārketinga stratēģija, lai varētu piemeklēt tam atbilstošo platformu. Labā prakse ir izveidot kvalitatīvu saturu vienā platformā un pēc tam, ja ir vajadzība, paplašināties.

    Savukārt, ja vietnes īpašnieks vēlas iekarot eksotiskākus tirgus, iepriekš jāpapēta, kādi sociālie tīkli tur ir aktuāli. Jādomā arī par valodu, jo ne visur komunikācija angliski strādās un būs klientam ērta.

    Svarīgākie digitālā mārketinga rīki, kas palīdzēs sasniegt lapas apmeklējuma mērķus

    Ir pieejama jūra ar dažādiem digitālā mērketinga rīkiem, kas palīdzēs aizvest klientu līdz internetveikalam un produktam. Lielākā daļa no tiem ir maksas rīki. Bruno  uzskata, ka viena no labākajām un lētākajām lietām, ar ko sākt, ir “Google Ads”. “Pats esmu testējis“Google Ads” mazāku lietu reklamēšanai, samaksājot līdz diviem eiro dienā par reklāmu, un tas reāli strādā. Domāju, ka mazajiem uzņēmējiem ir vērts to pamēģināt,” viņš iesaka. Būtiski, ka ne visiem produktiem šis rīks derēs. Piemēram, tādas specifiskas lietas kā dušas švamme, visticamāk, “Google” vairums nemeklēs. Taču, ja vēlies reklamēt, piemēram, savu autoservisu vai jogas nodarbības, droši to izmanto.

    Otrs rīks, ko Bruno  iesaka pamēģināt, ir “Facebook”. Tur lietotājiem ir iespējams uztaisīt mērķētās reklāmas. Taču brīdī, kad esi radījis potenciālajā klientā interesi par savu produktu un viņš to meklē “Google”, ir svarīgi, lai to tur arī varētu atrast. Ja tas izdodas un klients ir iegājis internetveikalā, tālāk jau runa ir par pašu lapu, kurai, protams, jābūt tehniski un vizuāli sakārtotai, lai ātri un vienkārši varētu atrast meklēto un bez problēmām norēķinātos. Vēl viena laba lieta, ko “Facebook” piedāvā, ir remārketings. Gadījumā, ja klients ir apmeklējis mājaslapu, grasās tajā kaut ko iegādāties vai jau veicis pirkumu, ir iespēja viņu atkal ieinteresēt ar jauniem produktiem. Piemēram, var izveidot auditoriju, kas sastāv no pēdējo 14 dienu apmeklētājiem, kuri iegāja mājaslapā, bet neveica pirkumu. Šādās situācijās ar reklāmu uzņēmums var par sevi atgādināt.

    Ir vērts pacensties uztaisīt savu “Facebook” lapu

    Runājot par to, vai internetveikalam ir vai nav vērts taisīt savu “Facebook” lapu, Bruno uzskata, ka tas būtu vērtīgi. Taču jāliek aiz auss, ka “Facebook” pati par sevi ir komunikācijas platforma. Tajā ne tikai regulāri jāpublicē ieraksti, bet arī jāpārdomā saturs. Jēli mārketinga teksti, kuros pircējs brutāli tiek aicināts kaut ko nopirkt, šeit nederēs un tikai atbaidīs klientus. “Mozello” pārstāvis atklāj, ka laba stratēģija, kā vienlaicīgi nodrošināt gan “Facebook” saturu, gan uzlabot lapas SEO, ir savā internetveikalā uztaisīt bloga sadaļu, un šo saturu paralēli publicēt “Facebook” lapā. Šādā veidā “Facebook” lapu varēs papildināt ar sakarīgu un noderīgu saturu, nevis vienkāršiem aicinājumiem pirkt produktu.  Šāds saturs arī dabiski mudinās cilvēkus apmeklēt internetveikalu.

    “Youtube” – atpazīstamībai un intereses radīšanai

    Ja ir laiks un resursi, arī “Youtube” ir laba platforma, kur likt klientam sevi ieraudzīt. Vienlaikus Bruno uzsver: “Ja “Youtube” ieliksi reklāmu, tā, visticamāk, nebūs pārdošanas kampaņa. Tā vairāk kalpos atpazīstamības un intereses radīšanai”. Tipiskā darba dienā cilvēki “Youtube” lielākoties skatās vakaros, pirms gulētiešanas vai, vienkārši atpūšoties. Līdz ar to tas nebūs tas brīdis, kad cilvēks ļoti vēlēsies kaut ko meklēt un pirkt. Tomēr šī reklāma, ko viņš ieraudzīs, joprojām var raisīt interesi par konkrēto produktu, kā arī veicināt uzņēmuma atpazīstamību “Mozello” pārstāvis norāda, ka šādai reklāmai nav jābūt sarežģītai, galvenais, lai tā ir piemērota mērķauditorijai. Tāpat var nepūlēties to veidot stundu garu. Pietiek arī īsiem, pāris sekunžu gariem klipiņiem, kas iekļaujas “Youtube” reklāmu pauzēs.

    Ja izdomā taisīt reklāmas priekš “Youtube”, vari celt to praktiskumu, pielāgojot tās un ievietojot  arī citās platformās, piemēram, “Facebook” un “Instagram” īso video jeb  “Stories” sadaļās.

    E-pastu mārketings nekur nav pazudis

    Mūsdienu reklāmas rīku džungļos joprojām iespējams atrast arī e-pastu mārketingu. E-pastu sarakstus var izmantot ļoti plašos veidos. Piemēram, sagrupēt un dažādiem klientu segmentiem sniegt atšķirīgus piedāvājumus. Taču, lai neizskatītos pēc kaktu kantora, uzņēmumam vispirms ieteicams uztaisīt savu biznesa e-pastu, kas radīs profesionālu un nopietnu iespaidu. Šajā ziņā Bruno  iesaka izmantot, piemēram, inbox.eu, “Google” piedāvātos risinājumus – tie būs maksas pakalpojumi. Savukārt vienkārši lietojams bezmaksas variants biznesa e-pasta izveidei ir Zoho. Ja pievēršamies pašām e-pastu mārketinga platformām, to ir daudz. “Mozello” paši izmanto un citiem iesaka “MailerLite”, kas ir vienkāršs un saprotams risinājums un ļauj izveidot dažādas automatizācijas formas, īpašas reklāmas kampaņas utt.

    Saistībā ar e-pastu mārketingu, protams, pastāv arī dažādas juridiskās prasības. Piemēram, ja e-pastu listē atrodas privātpersonas, internetveikalam ir jāsaņem apstiprinājums, ka cilvēks ir gatavs saņemt šos e-pastus. Tāpat ir jānodrošina iespēja vienkāršā veidā no e-pastiem atrakstīties.

    Cik maksā reklamēt savu e-komercijas vietni?

    Ja gribas labu un efektīvu reklāmu, protams, būs jārēķinās ar izmaksām. “Mozello” pārstāvis norāda, ka, lai sāktu reklamēties, piemēram, “Facebook” vai “Google”, nevajag lielu budžetu. Principā pietiek ar dažiem eiro dienā. “Galvenais šo naudu izlietot efektīvi un pārdomāt savas reklāmas kampaņas,” uzskata Bruno  Viņš norāda, ka šādas lietas vajag darīt ar galvu, nevis vienkārši nesties un mesties iekšā visos trendos un sociālajos tīklos un tik gāzt naudu par reklāmām. E-komercijas vietnei vispirms vajag saprast, ko ar attiecīgo reklāmu vēlas panākt, kādus mērķus sasniegt. Kad ar to ir tikts skaidrībā, var saprast, kādas reklāmas un platformas būs atbilstošākās. Attiecībā uz reklāmām, viņaprāt, atslēgvārds ir efektivitāte – lai katrs eiro, kas ir ieguldīts digitālajā mārketingā, nestu labumu.

    Vienlaikus “Mozello” pārstāvis uzsver, ka ne vienmēr dārgākais, asprātīgākais, abstraktākais risinājums būs arī tas labākais. Viņaprāt, ir situācijas, kad vienkāršs, skaidrs un vienlaikus kvalitatīvs un pārdomāts risinājums dos labāku rezultātu un mudinās klientus biežak veikt pirkumu.

    Pāris ieteikumi no Bruno, ko vēl ņemt vērā saistībā ar reklāmām:

    • Pirms ķerties pie reklāmām, jāsāk ar tehniskajiem un SEO jautājumiem. Kad tas ir sakārtots, tad var iet uz āru un sākt piesaistīt klientus.
    • Lai sasniegtu efektīvus reklamēšanas rezultātus, precīzi jānodefinē mērķauditorija un reklāmas mērķis.
    • Ir daudz visādu fīču, kas ik pa laikam kādā sociālajā platformā parādās. Nevajag baidīties tās pamēģināt. Līdzīgi ir ar jauniem sociālajiem tīkliem.
    • Ir vērts pavērot konkurentus – paskatīties, kādās platformās reklamējas, kas izdodas. Šādā veidā iespējams saprast, ko unikālu vari piedāvāt.
    • No reklāmas nebūs nekādas jēgas, ja sniegsi sliktu klientu pieredzi.
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma