“Yamaha” 2019. gada Tokijas autoizstādē pirmoreiz prezentējā elektriskā motorollera “E01” konceptu. Kā tas pieklājas, koncepts bija ļoti ekspresīvs un ar savdabīgu dizainu, taču tagad patenti atklāj, kāds tad varētu izskatīties sērijveida motorolleris.
Salīdzinot ar oriģināli prezentēto konceptu, pazudušas daudzas detaļas, ražotājam motorolleri pielāgojot reālajām prasībām dalībai ceļu satiksmē. Gala variantā tiks izmantoti klasiski plastmasas paneļi, uzstādīti lielāki spoguļi un lampas, tāpat tiks izmantota klasiska priekšējā dakša. Arī lādēšanās spraudnis paredzēts priekšdaļā. Patenti atklāj, ka baterijas būs novietotas centrālajā daļā, turklāt, tās nebūs nomaināmas kaut kur ceļmalā. “Yamaha” ir viens no motociklu ražošanas uzņēmumiem, kas kopā ar vairākiem konkurentiem izveidojis apvienību ar mērķi izveidot standartizētas, nomaināmas motociklu baterijas.
Pagaidām nav zināms, kad šis elektriskais motorolleris varētu nonākt ielās, bet, ņemot vērā patentu esamību Japānā, diezgan droši varam apgalvot, ka līdz tam vairs nav ilgi. Tāpat nav zināmi jaudas parametri, taču tiek spekulēts, ka šis elektriskais motorolleris un tā parametri būs līdzvērtīgi esošajiem 125cc rolleriem
būtu intresanti,ja kautkas šāds tiktu arī notestēts.
Elektriskos motorollerus mēs jau iepriekš bijām testējuši un noteikti apskatīsim arī šo, kad tas būs pieejams Latvijā. Pagaidām palasi mūsu iepriekšējos apskatus:
* Vässla 2: https://kursors.lv/2019/06/18/vassla-2-elektriska-motorollera-apskats/
* NIU N Sport: https://kursors.lv/2019/07/17/niu-n-sport-elektriska-motorollera-apskats/
* NIU NQi GTs Pro: https://kursors.lv/2020/08/03/niu-nqi-gts-pro-elektriska-motorollera-apskats-70-km-h-maina-visu/
* CAKE kalk&: https://kursors.lv/2020/11/01/iepazistamies-ar-cake-kalk-elektrisko-motociklu/