Gadu gaitā mēs šeit Kursorā esam izauguši no tikai mobilo ierīču apskatīšanas līdz interesantiem un regulāriem automobiļu testiem, kā arī šogad unikāli nospecializējušies ar pamatīgiem 1000km elektroauto testiem. Tomēr tas nav viss, lēnā garā sākam iepazīt arī divriteņu braucamrīku pasauli. Esam izbraukuši ar vairākiem Vässla un NIU elektriskajiem motorolleriem un šovasar esmu ieguvis A kategorijas tiesības, lai pēc kāda laika, kad būs uzkrāta nepieciešamā pieredze, varētu nākt talkā Reinim un veidot motociklu apskatus.

Ar lādzīgajiem džekiem no motociklu veikala Dude Bikes mēģināju uz testu sarunāt kādu vienkāršu pieejamas cenas Mash motociklu, taču tas mums tā arī neizdevās. Ta nebija brīvi pieejami demo motocikli (šos aparātus cilvēki izķer momentā), ta man pašam nebija brīva nedēļas nogale normālam testam. Taču tad, kad man piedāvāja izbraukt ar CAKE kalk& elektrisko motociklu, liku pie malas visus savus darbus un devos ielās!

Reklāma

Tā kā iepriekš par šādu zīmolu un produktu neko nebiju dzirdējis, fiksi uzmeklēju un YouTube noskatījos video. Okei, šis verķis izskatās ļoti savdabīgi, taču reizē ir arī ļoti viegls, manevrētspējīgs un spēj radīt tonnām prieka. Ak, jā, konkrētais demo braucamrīks maksā 14 000 eiro.

Pamatīgi ieintriģēts devos apskatīt arī CAKE mājaslapu un noskaidroju, ka tā ir Zviedrijā dibināta kompānija, kas radusies ar mērķi ražot elektriskos braucamrīkus. CAKE savus produktus būvē ieturētus minimālistiskā skandināvu stilā no kvalitatīvām komponentēm un ļoti viegli apkalpojamus.

kalk ir pirmais CAKE radītais produkts un uzņēmums tā radīšanā lielā mērā ir ietekmējies no enduro/kalnu velosipēdiem. Uzņēmums savā mājaslapā raksta, ka katrs kalk produkts ir dizainēts un ražots no nulles, lai spētu nodrošināt nepieciešamo izturību un darbību. Pats kalk ir pieejams vairākās versijās, kas atšķiras ar mazliet izmainītu aprīkojumu (riepas, zobrati), svaru un iespēju to izmantot uz koplietošanas ceļiem. Konkrētais kalk& modelis var tikt ekspluatēts uz koplietošanas ceļiem un par to vizuāli liecina spoguļi, apgaismojuma elementi un numura zīmes turētājs. Ražotājs norāda, ka šo braucamrīku var vienlīdz labi izmantot gan ikdienas braucieniem uz darbu, gan izklaidēm mežos un pļavās.

Motociklu man piegādāja ar pikapu un pats piepalīdzēju to izkraut. Uzreiz bija skaidrs, ka šis ir ļoti viegls braucamrīks un to būs vieglāk novaldīt nekā motociklu. Pats par sevi CAKE kalk& sver nieka 62 kilogramus un vēl 17 kilogramus klāt piedod 50 Ah (2.6 kWh) akumulators. Tā nominālais spriegums ir 51.8 volti un baterija ir nomaināma. To var pilnībā uzlādēt ar lādētāju no 220V sienas rozetes aptuveni 3 stundu laikā.

Es pirms kāda mēneša vai diviem pirmo reizi mūžā mazliet izbraucu ar īstu krosa motociklu un sapratu, ka tā ir elle. Tev ir jābūt ļoti labā fiziskā formā, lai ar tādu motociklu vispār varētu iesākt kaut ko cieņpilnu. Tāpēc ar skābu ģīmi skatījos uz kalk&, jo tā sēdeklis un potenciālā uz priekšu novirzītā sēdpozīcija man atgādināja par krosa motociklu. Šis ir arī diezgan augsts sēdeklis (910 mm) un motocikla klīrenss ir 300 mm.

Pirms sēžos motociklam virsū, apiesim tam apkārt un aplūkosim izmantotās komponentes. Gan priekšā, gan aizmugurē tiek izmantoti 19 collu riteņi ar 19″ x 3.00″ riepām. Protektors ir diezgan “mierīgs”, taču varam nopirkt arī kalk INK race versiju, kas būs aprīkota ar krietni agresīvākām motokrosa riepām. Nu vai arī pats nomainīt. Gan priekšā, gan aizmugurē atradīsim 220mm četru virzuļu disku bremzes, kas tiek darbināmas gluži tāpat kā motocikliem (priekšējā no stūres, aizmugurējā ar labo kāju).

Tāpat gan priekšā, gan aizmugurē tiek izmantoti regulējami Öhlins amortizatori un tie skaitās vieni no labākajiem industrijā.

Konkrētajam kalk& modelim priekšā motora pusē ir 12 zobu zobrats, bet aizmugurē paliels 72 zobu zobrats. Tos pa tiešo savieno O-ring ķēde. Motocikla elektromotors spēj attīstīt līdz 10 kW jaudu un 42 Nm vilkmi uz motora ass (252 Nm ritenim). Tas ļauj motociklam ieskrieties līdz 90 km/h lielam ātrumam.

Uz stūres izvietotie vadības elementi lielā mērā kopē tos, kas atrodami uz motocikliem. Kreisajā pusē mums ir tuvās/tālās gaismas slēdzis (un uzmidžināšanas slēdzis), kā arī pagriezienu rādītāja un skaņas signāla slēdži/pogas. Savukārt labajā pusē atradīsim priekšējo bremžu sviru un akseleratora rokturi. Sarkanais elements ir magnētisks kontakts, lai izslēgtu motociklu, ja noveļamies un kontakts atvienojas. Kopumā vadības elementi ir saprotami un visas galvenās lietas varam darīt ērti.

Ar motociklu var normāli braukt viens cilvēks, jo ir tikai viens kāpšļu komplekts. Tie veidoti no metāla un apavi no tiem nešlūk nost. Bremžu svira gan ir plakana un diezgan slidena.

Tā kā ar šo motociklu varam izbraukt uz koplietošanas ceļiem, tam ir pagriezienu rādītāji un gaismas priekšā un aizmugurē. Labi redzams, ka te dizaina idejas CAKE ir beigušās un šie elementi piemeklēti kādi nu sanāk. Īpaši neglīti, manuprāt, izskatās spoguļi.

Šis ir motocikls, kuru var vadīt cilvēki, kas ieguvuši A1 kategorijas tiesības. Tās Latvijā var iegūt no 16 gadu vecuma nokārtojot nepieciešamos eksāmenus. Ja mums jau ir “pilnā” A kategorija vai B kategorija, tad, protams, arī varam sēsties uz kalk& un braukt.

Stūres centrā atrodams mazs borta dators, kas sānā parāda gaismu un motora stāvokli, bet displejā akumulatora uzlādes līmeni (augšā svītriņas), ātrumu un patēriņu, kā arī braukšanas un bremzēšanas režīmus. Tāpat displejā redzēsim arī kopējo nobraukumu.

CAKE kalk& ir trīs braukšanas režīmi:

  • Explore režīms – maksimālais ātrums ierobežots pie 45 km/h un nobraukt varēsim 3-4h
  • Excite režīms – aktīvas braukšanas režīms, kas nodrošina 1-2h braukšanas laiku
  • Excel režīms – sacīkšu režīms, kas nodrošina maksimālo jaudu un braukšanu līdz stundai

CAKE kalk& ir trīs bremzēšanas režīmi:

  • Brīvās ripošanas režīms, kad elektromotors nebremzē
  • 2 taktu motora bremzēšanu simulējošs režīms ar enerģijas reģenrāciju
  • 4 taktu motora bremzēšanu simulējošs režīms ar enerģijas reģenerāciju

Braukšana ar CAKE kalk& elektrisko motociklu

Labi, esam tikuši cauri nepieciešamajam tehniskajam ievadam un tagad ar vislielāko prieku pastāstīšu par saviem piedzīvojumiem ar CAKE kalk&.

Motociklu es savācu Rīgas centrā un no sākuma mazliet pabraukāju pa centru. Šāds motocikla dizains ļoti piesaista cilvēku uzmanību. Bija tādi, kas rādīja uz augšu paceltus īkšķus un bija tādi, kas atklāti smējās. Katrā ziņā vienaldzīgo nebija.

Visai ātri sapratu, ka ar manu 110kg svaru (kopumā tas pārsniedz motocikla specenē atļauto) vienīgais jēdzīgais braukšanas režīms bija pats jaudīgākais (Excel). Šajā režīmā motocikls patiešām forši ieskrējās un maksimālais ātrums bija aptuveni 86-87 km/h. Domāju, ka 70-80 kg smagi braucēji būs sajūsmā par braucamrīka jaudu un tās būs pāri galvai. Pirmie metri pa bruģi man lika atkārties žoklim – amortizatori fenomenāli slāpē riteņu gājienus un bruģi principā nejūt. Pats motocikls ir ļoti viegls un šaurs, tādējādi ar to ir super viegli lavierēt starp mašīnām un jaudas pietiek, lai no krustojuma aizbrauktu pirmais un neviens mani nenoķertu līdz pat nākamajam “sarkanajam” luksoforam.

OK, pilsētas braukšana skaidra un laiks izbraukties nost no ceļa. Tuvākais šāds apvidus, ko spēju iedomāties, ir Zaķusala. Motocikls spēj attīstīt cienījamu ātrumu, tāpēc man nebija nekādu problēmu noturēties plūsmā arī uz ātrā Salu tilta un visai drīz biju Zaķusalā. No sākuma izlēmu nobraukt gar Mazo Daugavu un tur mani sagaidīja krietni aizlijis dubļains ceļš. Pēc pirmajiem metriem uzmanīgas braukšanas biju slapjš līdz ceļiem un sapratu, ka vairs nav vērts taupīties un tālāko brauciena daļu principā pavadīju pilnā ručkā. Ar parasto motociklu es pa dubļainu ceļu brauktu ļoti uzmanīgi, jo ar ielas riepām un >200kg svaru to būtu viegli nogāzt, bet grūti piecelt. Taču kalk& reāli jūtas kā paliels velosipēds un tur šādu baiļu nav. Tu vienkārši strādā ar ķermeni un ātrumā lavierē starp peļķēm. Elektronika, šķiet, ir normāli noizolēta un es nekur savās dubļu vannās nepaliku.

Izcīnījos cauri peļķēm un Rīgas televīzijas torņa pakājē nonācu pie smilšainiem kalniņiem. Smaids līdz ausīm un maucu no tiem augšā un lejā tā ka smiltis šķīda pa labi un kreisi. Motociklam pietika jaudas, lai mani uzvestu arī stāvos kalniņos un ja es būtu par kilogramiem 30 vieglāks, varētu mierīgi tiem pārlēkt pāri. Un arī šajā režīmā braucamrīks jutās ļoti viegls un manevrētspējīgs. Noskaties šo video un uzreiz būs skaidrs, kādi apstākļi ir šī motocikla stihija.

Smiltīm zobos skrapstot nolēmu aizbraukt līdz Zaķusalas tālākajam dienvidu galam. Tur aiz televīzijas torņa ir sauss zemes ceļš ar ļoti dziļām un lielām bedrēm. Tā kā biju apradis ar motociklu, principā pilnā ručkā aizmaucu līdz ceļa beigām. Amortizatori darbojas F-A-N-T-A-S-T-I-S-K-I un nevienā brīdī neradās situācija, ka kāda bedre varētu izsist no rokām stūri. Wow!

Tā kā mans testam atvēlētais laiks (un arī akumulatora uzlādes līmenis) tuvojās beigām, griezos riņķī un uzsāku ceļu atpakaļ uz centru. Pabraucu garām televīzijas tornim un uz taisnā asfalta ceļa uzskatāmi saredzēju vēl vienu būtisku atšķirību no parastajiem motocikliem. CAKE kalk& var paātrināties kā parasts motocikls, taču ap 86 km/h paātrinājums apstājas, kamēr manis paša motocikls vēl turpinātu paātrināties vismaz līdz 200 km/h ātrumam. Tas gan ir pluss, jo samazināsim iespēju būtiski satraumēties.

Tā kā savā izbraucienā biju diezgan nošmulējis gan motociklu, gan sevi, tad vēl ieskrēju mazgātuvē vērst situāciju uz labu. Ja brauksim pa dubļiem, tad jārēķinās, ka mugura būs dubļos. CAKE ir baterijas uzlādes portu noslēdzis un tā vienkārši to neizmērcēsim.

Kopumā ar motociklu pavadīju aptuveni divas stundas un 37 kilometros izbraucu bateriju gandrīz tukšu. Praktiski visu braucienu pavadīju trešajā (jaudīgākajā) braukšanas režīmā, bet bremzēšanas režīmu izvēlējos otro, lai varu ērtāk bremzēt ar motoru nevis parastajām bremzēm. Tāpēc, jā, varētu piekrist CAKE solījumam par potenciālo nobraukumu.

Protams, šis konkrētais produkts ir izteikts premium un pat stila braucamrīks. Pozitīvi, ka CAKE ir izmantojuši industrijā labākos amortizatorus un parūpējušies par to, lai produkts ir viegli remontējams un tam tiktu piedāvātas teju visas detaļas. Prieku šāds aparāts spēj radīt tonnām un daudziem cilvēkiem tas varētu aizvietot ierastos izklaides motokrosa tipa motociklus, kurus tomēr ir sarežģītāk un dārgāk uzturēt darba kārtībā. Tikmēr šādu kalk& uzlādē un vari maukt mežā.

Paldies, Dude Bikes par iespēju izmēģināt šo jestro un stilīgo elektrisko motociklu un domāju, ka jau drīzumā notestēsim citus līdzīgus produktus, kas nu jau sāk uzrasties Latvijā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
19 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Tasesmues

Ja mājās ir tikai riepas, ledusskapis, kalkulators un naglas…

Elektriķis

Tu domāji ka izskatās pārāk vienkāršs? Man no bildēm radās iespaids, ka tā ir pamatīga un dārga konstrukcija.
Diemžēl lielai tautas daļai vajag “spīguļus” un lielākā daļa ražotāju izdabā šai vēlmei. Šis mocis nav tas gadījums.
Pat auto industrija beidzot nāk pie prāta – un atkal Tesla! Jaunākajos Model3 spīguļus noklāj ar melnu matētu krāsu. Varbūt ar laiku tauta sapratīs, ka galvenais ir lietošanas vērtība, komforts un kvaltāte. Nekādi nesaprotu, kādēļ auto ir jāčamda priekšpanelis, vērtējot tā kvalitāti? Čamdiet sēdekļus, stūri – tie ir saskarē ar miesu.

0924

Par priekšpaneli – ļoti precīzi)) Laikam gan iemesls tam ir tāds, ka paneļus no mīkstiem materiāliem nevajag papildus dempfēt, lai tie braucot mazāk grabētu un tautai mīkstā plastmasa šķiet premiāls produkts, lai gan elpojot tos plastifikatoru izgarojumus jauno auto īpašnieki neko labu sev neiegūst.

2345

Kristap! Bildes! Pirmā, kur mocis ar skursteni uz beņķa, kamēr saproti ka tā ir izjokošana! Un divas uz stikla ēkas fona, kur ēka ir tik raiba, ka mocis uz tās fona ir jāmeklē! Divas klasiskās ātro foto problēmas)

Verķis interesants, tikai darba laiks no vienas uzlādes…ap māju – OK, bet ja es uz piekabes to aizvedu pabraukāt pa bezceļa trasi, tad tie prieki ir tik īsi, ka tikai moča dēļ gandrīz nav vērts.

no name

šis daikts izdveš kādas skaņas pirms uzlec man uz muguras lai es varētu sagatavoties?

no name

tad vajag mutiski skaļi pīkstināt kā zosis veidojot baru lidojumam uz siltajām zemēm

no name

albertciema vietējās avīzes kriminālā sadaļa vēsta ka: Rozamunda {uzvārds un vārds mainīts līdz nepazīšanai} lasīja sēnes kamēr nezināma persona vai personas pārlidoja pāri ar nezināmas izcelsmes agrigātu un notrieca personu “B”

Edgars Smirnovs

Normālā mājas/darbs no piepilsētas uz centru un atpakaļ vasaras laika apstākļos, vidēja braukšanas režīmā – cik km nobraukums ar pilnu bateriju, aptuveni?

Arčiņš

Cilvēkam kurš garāks par 1.90 m šis verķis derētu , vai būtu kā uz mopeda Delta?
PS nevaru nevienam uzlikt + vai -.

Krotow

Kādam būs iemesls nomest svaru ;)

nunu

Tā, esmu kaut ko palaidis garām. Kristapam ir SAVS motocikls. Kāds, cik sen, kādas sajūtas? Ja gadījumā ir bijis raksts un apraksts, ļoti dziļi atvainojos! Par šo, hmmm, izstrādājumu. Nesauc viņu par motociklu. Tas ir hvz kas, bet ne motocikls. Es šādu izstrādājumu, iespējams, gribētu. Nereģistrējamu, lai var pa droši laist pa jebkuru vietu kā ar velo. Bet ne par šādu cenu. Šobrīd šitie izstrādājumi vēl ir krietni pārcenoti. Max 3000eur varētu nolikt, bet ne jau 14k, par ko var nopirkt jaunu, izcilu moci, ar ko braukt, nevis ampelēties 2h. P.S. Atradu rakstu. Tūlīt ķeros klāt. Šito rakstu par izstrādājumu… Read more »

Last edited 1 month ago by nunu
Visvaldis

Salīdzinājumā ar KTM Freeraider,tas ir kaut kāds pusfabrikāts.To es izmēģināju vairākus gadus atpakaļ T/C Mols. Šo iespēju man iedeva “Serģis un partneri”.Toreiz prognozējamā cena bija ap 12 tūkstoši.

trx450

KTM :)