Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektroauto koplietošanas serviss OX Drive svin divu gadu dzimšanas dienu

    Jaunākie raksti

    Pirms diviem gadiem (1.jūlijā) Latvijā izveidotā premium klases elektronisko auto koplietošanas platforma OX DRIVE ir Latvijas jaunuzņēmumu veiksmes stāsts, spējot piesaistīt nozīmīgu finansējumu un investīcijas un izveidot īsā laikā stabili augošu biznesu, kas maina pilsētnieku paradumus un dzīvesstilu. Platformā šobrīd ir 50 tūkstoši lietotāju, kas kopš izveides kopā veikuši 3,8 miljonus kilometru distanci, izmantojot 165 tūkstošu reižu platformas koplietošanas automašīnas.

    OX DRIVE koplietošanas platformas dibinātāji ir četri jauni uzņēmēji – Egija Gailuma (Latvija), Kristiāns Karlsons (Latvija), Juhan Kaarma (Igaunija) un Kristaps Vasiļjevs (Latvija), kuri kopā izveidojuši uzņēmumu SIA “SPACESHIP”, kuri kopā mācījās Rīgas Ekonomikas augstskolā (Stockholm School of Economics) un nolēma izveidot uzņēmumu tikai ar TESLA koplietošanas automašīnām, simbolizējot nākotnes tehnoloģijas, inovācijas un zaļo domāšanu. Pērn tika nolemts paplašināt darbību, un platformas lietotāji var iznomāt arī Audi Q4 E-tron, kas ir ērtāks lietošanā ģimenēm, kā arī pērn vasarā varēja iznomāt Porsche sporta auto Taycan.

    Šogad vasarā OX DRIVE būs pieejami divi elektriskie Volkswagen ID.Buzz hipsterīgie busiņi stilīgai un ērtai ceļošanai.

    Ko Kursors Tev Neraksta #87 + Egija Gailuma (OX Drive)

    Kā atzīst visi četri platformas izveidotāji, ar savu piemēru viņi cer, ka iedvesmos arī citus jaunus cilvēkus nebaidīties riskēt un veidot jaunuzņēmumus: “Mēs esam lepni, ka varam pāršķirt Latvijā attīstības lappusi, pieradinot sabiedrību pie elektrisko automašīnu priekšrocībām un ātrāk ieviešot nākotnes mobilitāti. Šobrīd mēs esam kļuvuši par daļu no rīdzinieku dzīves – to, kuri pilsētvidē izvēlas neiegādāties savu personīgo auto, bet izmantot koplietošanas auto. Vienlaikus mūsu platformas koncepts un zaļā domāšana paredz pieejamus premium klases elektriskos auto ikvienam koplietošanas platformas lietotājam. Respektīvi, mūsu stratēģija paredz lauzt stereotipu, ka pārvietošanās ar premium klases elektriskajiem auto ir tikai turīgo cilvēku privilēģija.”

    Koplietošanas profils: visvairāk lietotāju vecumā no 29 – 38 gadiem

    Visvairāk jeb 40% OX DRIVE lietotāju ir vecuma grupā no 29 – 38 gadiem, 33% ir vecumā no 19 – 28 gadiem, savukārt 21% lietotāju ir vecumā no 39 – 48 gadiem. Vecāki par 49 gadiem izmanto ļoti reti – tikai 6% lietotāju atbilst šai vecuma grupai.

    Interesanti, ka vidējais brauciena attālums ir 24 km un vidējais koplietošanas automašīnas nomas ilgums – 2,5 stundas. Visbiežāk pilsētnieki izmanto automašīnu tālākiem izbraucieniem ārpus Rīgas, bet aktuāli ir automašīnas noma arī, lai ērti un ātri pārvietotos no vienas Rīgas apkaimes uz citu, kā arī nokļūšanai Pierīgā. Svarīgi piebilst, ka arī Pierīgas iedzīvotāji arvien vairāk sāk novērtēt koplietošanas auto priekšrocības – nav jāmaksā par stāvvietu Rīgas centrā, kā arī var braukt par sabiedriskā transporta joslu.

    Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja: “Mums ir iespēja būt vieniem no pirmajiem, kas veido nākotnes mobilitāti pilsētā – samazina privātā transporta apjomu, palielina pilsētnieku ērtumu un komfortu, kā arī risina vides un gaisa piesārņojuma jautājumus. Var prognozēt, ka pilsētvidē jau tuvākajās desmitgadēs šo pārvietošanos veidu izmantos puse pilsētnieku. Izmantojot CO2 kalkulatorus, esam aprēķinājuši, ka šo divu gadu laikā mūsu atstātā pēda uz ekoloģiju būtu līdzvērtīga 4,2 miljoni iestādītu koku, kas ļautu kompensēt CO2, ko radītu transportlīdzekļi ar iekšdedzes dzinēja motoru pie tāda paša nobraukuma.”

    Jaunuzņēmums šo divu gadu laikā ir guvis augstus starptautiskus novērtējumus. Šogad tas iekļuva starp veiksmīgākajiem jaunuzņēmumiem uzņēmēju samitā “Web Summit Qatar 2024”, kā arī tika atzīts kā viens no desmit jaunuzņēmumiem Latvijā pēc EU-Startups.com apskata, kas ir vadošais jaunuzņēmumu medijs Eiropā.  Savukārt Egija Gailuma, kas ir viena no četriem platformas www.oxdrive.lv dibinātājiem, tika atzīta par vienu no ietekmīgākajām sievietēm 2024.gadā pēc VULOG apskata (mobilitātes tehnoloģiju platforma).

    Uzņēmuma darbinieku skaits ir izaudzis līdz 20 cilvēkiem

    OX DRIVE koplietošanas platformas darbības zonas, kurās var paņemt un atstāt auto, ir Rīgā, Pierīgā, kā arī Jūrmalā. Zonas noteiktas, ņemot vērā lietotāju paradumus un ērtības.

    OX DRIVE koplietošanas platforma uzsāka darbību 2022.gada vasarā, piedāvājot Tesla elektroautokoplietošanu. OX DRIVE izveidē un attīstībā būtisku lomu spēlēja Eleving Group, kas pirmie noticēja jaunajai biznesa idejai, uzticējās un atbalstīja platformas izveidi ar nepieciešamo finansējumu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    03.07.2024 09:30

    Normāls kantoris ar normālu attieksmi pret klientu, nevis kā tas paranojiķu kantoris -Fiqsy. Ja kāds nomā auto tikai lai saprastu, kas tas EV ir par zvēru un kā viņš brauc, viņš brauks tā, kā brauc ar auto salona demo auto. Cilvēks gribēs iespiest, straujāk pabremzēt, pagrozīt stūri, lai saprastu kā auto vadās un pēc tam jau brauks un čilos. Ja to izdarīs ar Fiqsy, tā būs pirmā un pēdējā reize un atnāks vesela pārkāpumu liste. Pat nevajag neko īpašu darīt, pietiek izbraukt Mūkuslas apli ar atļauto ātrumu un Fiqsy lamāsies par pārsniegtu G-force. Tajā pašā laikā OX priecājās ka tev patika brauciens un gaidīs tevi vēl.

    Biteme
    03.07.2024 09:55
    Reply to  Skābene

    Tehniski, auto noma nav auto salons ar misiju ļaut kaut ko saprast šajā dzīvē. Tāpat kā lielveikalam nav pienākuma dot cilvēkam pagaršot cepumus no lielās pakas, pirms nest to uz kasi.

    fiqsis acīmredzot ir uzrāvies uz ļimonadņikiem, kas par pieciem eiro grib testēt auto galējās iespējas un tāpēc ieviesa šādus ierobežojumus. Jā, tie acīmredzami ir pārmērīgi, bet liela daļa nomas auto lietotāju brauc kā mūjābeļi – lēni, nedroši un čamdoties vai arī dragā kā dulli traki. Un ierobežojumi ir vērsti pret otrajiem.

    Bet hei, tirgus jau tāpēc ir labs, ka sniedz dažādas iespējas un katrs atradīs kaut ko priekš sevis. Es ar fiqsi nebraucu, bet ja viņi spēj darboties bez tevis un manis – tātad, klientu bāze viņiem pietiekama, un ja tā – lai tak darbojas, vai man žēl)

    Tomy_lee
    03.07.2024 10:06
    Reply to  Biteme

    Vai tad fiqst jau nav bankrotējis? Pilns ss ar viņu māšinām

    Skābene
    03.07.2024 10:25
    Reply to  Tomy_lee

    Varbūt atsvaidzina auto parku? Stāvdrāži gan vairs nav manīti ielās, tie laikam būs pačabējuši.

    Kaspars
    03.07.2024 10:31
    Reply to  Tomy_lee

    Imho viņi tur rundown mode jau gandrīz 2 gadus…ss tiešā parasti mašīnas biežāk sastopamas neka uz ielas..

    gan jau mēģina ar minimālām izmaksām pamest tirgu

    Kaspars
    03.07.2024 10:39

    “premium klases elektriskajiem auto”
    model 3, tiešām??

    bet atmetot dzēlības – kopš pagājušā gada rudens klīst runas, ka autoparku ievērojami palielinās (lai beidzot būtu mazāk vilšanās, ka atverot app tuvumā nekā nav)
    ik pa laikam kā galvenais sasniegums, tiek minēta laba “unit ekonomika” – tad jau vajag tieši vairāk unitus, lai ietu uz augšu finansu rādītāji
    nauda taču jau kopš rudens ir sazīmēta(un auzlienēta nauda, kas sēž kontā taču ir izmaksas), mašīnas tirgū, šķietami, pieejamas

    kaut kā nelīmējas kopā vārdi ar redzamo..kas notiek?

    Aleks
    03.07.2024 14:31

    Veiksmes stāsts būs tad, kad sāks kautko pelnīt vai vismaz pārdosies kādiem bagātiem onkuļiem. Par svešu naudu tusiņu taisīt nav baigā māka 😂

    Kaspars
    03.07.2024 14:48
    Reply to  Aleks

    Vaita nav jau pārdevušies startā? Šie jau nav tie bagātie onkuļi, kuriem pieder lielākais % no firmas?
    “OX DRIVE izveidē un attīstībā būtisku lomu spēlēja Eleving Group, kas pirmie noticēja jaunajai biznesa idejai, uzticējās un atbalstīja platformas izveidi ar nepieciešamo finansējumu.”

    Kaspars
    03.07.2024 14:53
    Reply to  Aleks

    “Spaceship” kapitālā 59,84% pieder AS “Eleving Vehicle Finance”, kuras patiesais labuma guvējs ir Aigars Kesenfelds. Vienlaikus starp lielākajiem īpašniekiem ir arī Egija Gailuma, Kristiāns Karlsons, Kristaps Vasiļjevs un Igaunijas pilsonis Juhans Kārma, kuriem katram pieder pa 8,66% kapitāldaļu.

    Kursors.lv
    04.07.2024 07:17
    Reply to  Kaspars

    Noklausies podkāsta epizodi ar Egiju, tur mēs tieši par to naudas lietu runājām. Īsumā – Kesenfelds beigās bija teju vienīgais, kas iedeva naudu šim projektam. Nebūtu viņa, nebūtu arī OX Drive. Drūmi, bet fakts.

    Reklāma