Ķīniešu autoražotājs BYD pēdējā laikā labāk pazīstams ar saviem elektroauto, taču arī viņi vēl piedāvā mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem – jaunākais viņu produkts ir spraudņa jeb plug-in hibrīds. Kompānija sola ārkārtīgi iespaidīgus parametrus – kad auto bāka ir pilna un akumulators pilnībā uzlādēts, tam vajadzētu nobraukt vairāk nekā 2000 kilometrus.
Ražotāja pārstāvji ziņo, ka pat laikā, kad auto akumulators ir tukšs, iekšdedzes dzinējs patērē 2,9 litrus uz 100km. Šie apgalvojumi izklausās pat pārāk labi, bet pagaidām tos pārbaudīt nav iespējams. Jau iepriekš esam redzējuši, ka ķīniešu testu cikli piedāvā optimistiskākus rezultātus nekā ir patiesībā.
Jaunā tehnoloģija piedāvāta Seal 06 un Qin L modeļos, kuru sākumcenas ir no 13 700 ASV dolāriem. Plug-in hibrīdi ir nozīmīga BYD biznesa sastāvdaļa un to pārdošanas apjomi turpina palielināties.
Sistēmas pamatā ir 1,5 litru benzīna dzinējs, kas attīsta 100 zirgspēku jaudu. BYD lepojas, ka dzinējs sasniedzis augstāko termālo efektivitātes rādītāju pasaulē. Tāpat izstrādātas tehnoloģijas efektīvākai degvielas sadedzināšanai, dzinēja dzesēšanai, eļļošanai un tamlīdzīgi. To papildina BYD pašu izstrādātās Blade baterijas – tas pieejamas ar 10,1kWh un 15,9kWh ietilpību. Pieejami arī divi elektromotori – viens attīsta 120kW, otrs 160kW jaudu.
Lai tik taisa un tirgo, citādi Eiropas ražotāju PHEV maksā tik pat cik EV. Būs konkurence, būs labākas cenas, patērētājam labāka izvēle.
2000km nozīmē vai nu nejēdzīgi lielu bateriju vai nejēdzīgi lielu bāku, komplektā ar diviem dzinējiem. Un tiem 2.9litriem/100km es protams neticu. Toyota ražo hibrīdus jau kādus 25 gadus, ar katru nākamo paaudzi turpinot uzlabot efektivitāti un mazinot patēriņu. Visa tā pieredze, zināšanas un jaunākie Toyota plug-in hibrīdi iekļaujās 4.1litros/100km. Un kam šis 2000km no vienas uzlādes vispār domāts? Mērķis ir šķērsot kontinentu, kurā nav nevienas degvielas uzpildes stacijas un vietējie vēl nav pazīstami ar elektrības pieslēguma brīnumu?
? kā ar matemātiku? 60- litru bāka (nu mazliet lielāka par vidējo 45-50) dalām uz 3l/100km un iegūstam tos 2000km. Degvielas patēriņu jau būtiski nosaka braukšanas stils – 3litri uz 100km nav daudz, bet nu nav arī nekas super mazs
Ar matemātiku viss kārtībā. Vismaz 5litri/100km nozīmē 100 litru bāku uz 2000km. Zemāk par 5 litriem hibrīdam no ĶTR es neticu. Un ja tas vadā līdzi milzīgu smagu akumulatoru, ar ko nobrauc EV režīmā pirmos 200km, tad arī tiem 5 litriem es neticu.
Kāpēc tāda neticība? 1,5 litru dīzelim bez visiem hibrīdiem tas patēŗiņš ir ap 3,5 litriem uz 100. 1,5 litru benzīnnieki jau pamanās iebraukt 5 litros uz 100. Toyota neuzlādējamie hibrīdi mierīgi palien zem 5 litriem uz 100.
Dīzeļiem ar patēriņu ap 3.5 litri/100km es tīri teorētiski varētu noticēt, ja man tādu praktiski parādītu. Es nedomāju no kalna lejā siltā vasaras pievakarē, bet konstantu vidējo pilsēta/šoseja patēriņu 3.5 uz 100. Arī mūsdienu efektīviem mazajiem dīzeļiem tomēr patēriņš vidēji tuvāk 5 turās. Taču tie ir dīzeļi. Nav aktuāli. Hibrīdos gan parasti ir benzīns un pat paši labākie hibrīdi, kādi šobrīd ripo zem 4 nepalien. Te nāk ķīnieši un saka, ka atraduši aiz dīvāna nomērtājušos vēl 30% efektivitātes.. Esmu, manuprāt, pamatoti skeptisks.
Dacia Logan MCV ar 1 bāku (Bez elektro) jau tagad ļauj 1500-1600km nobraukt ar 1 uzpildi.
viņa maksāja 14.000 EUR jauna
Flinstoni no 2 baļķiem un 4 akmeņiem izgatavoja auto, bez maksas un brauc bez degvielas. Vienīgi kājas ķeras pret zemi, ja grib uz priekšu tikt
Tikko sāksiet rēķināt 7+ gadu lietošanas termiņu (maksimālais finanšu līzings), vai 5 gadi (operatīvais) un pēc tam 3+ gadi (finanšu), būs citi laiki un citas izmaksas. Pēc 5 gadu lietošanas padaliet auto summu /2, pieskaitiet finanšu devēja interesi, sapratīsiet, ka pēdējās atlaides bija tikai kā māneklis. 10+ vecie elektroauto kļūs par visa veida slogu radošiem atkritumiem, Kolēģis pirms 3 gadiem nopirka 2012.gada Nissan Leaf, ar kuru var nobraukt 80 km lādējot to mājās, bez maksas.. wow, dzīvo ārpus Rīgas un vasarā tiek līdz tuvākajam karjeram nopeldēties..
Leafa bačas tirgojas pa 3K eur svaigas un treknākas kā 2012. gadā. Un brauc atkal 150K kilomentrus tālāk.
Tie vecie leafi starp citu Ukrainā tagad baigi iet kā takši ar milzīgu nobraukumu – vietējie censoņi taisa baterijas un programmē kontrolerus. Jauna paka pāris štukas dolāru nomainīt. Gan jau līdz mums ar tā mode nonāks.
Es prognozēju, ka kāds uztaisīs universālu BMS, kuru varēs nokonfigurēt kādai markai vēlies ar standarta šūnām. Vajadzēs tikai korpusu savu iedot, pārējo sapakos un piekodēs, lai var sarunāties ar konkrētā modeļa sistēmām. Slāvi jau sen ar šito nodarbojas.
Nedaudz papētīju Super DM sistēmu esošajā Seal U modelī. Izskatās ka pamatā iekšdedzes dzinējs darbojas ģeneratora režīmā un riteņi piedzenas ar elektromotoru, kas ir ļoti ok sistēma, jo benzīna dzinējs var darboties tikai efektīvākajos apgriezienos, kuros tiek iegūta vis labākā degvielas patēriņa un jaudas proporcija. Nelielais (pietiekami lielais) akumulators var kalpot enerģijas uzkrāšanai un to atdot kad nepieciešama lielāka jauda.
Tikai problēma pašā WLTP, kas norāda uz litriem pa 100 km. Cik tad viņi tur nobrauc? Lai tad rēķina kW/100 km, jo degvielai kW/kg vai kW/L ir zināms lielums, un testā gribi vai negrib ir jānobrauc tie 100 km. Izmērīšanas tehnikai ir jāmainās līdzi tendencēm un reāliem kritērijiem