Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektroauto īpašnieku interešu aizstāvībai dibināta Latvijas Elektroauto biedrība

    Jaunākie raksti

    Ņemot vērā Eiropas Zaļā kursa ambiciozos mērķus klimata pārmaiņu un vides degradācijas seku samazināšanai un pieaugošo elektroautomašīnu īpašnieku skaitu Latvijā, dibināta Latvijas Elektroauto biedrība (LEAB).

    Biedrība apvieno elektroauto īpašniekus, ar elektroauto jomu saistītos uzņēmējus un entuziastus ar mērķi aizstāvēt elektroauto īpašnieku intereses valdības politikas un normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā. Tāpat paredzēts veidot sadarbību ar infrastruktūras un elektroauto tehnoloģiju uzņēmumiem un veicināt sabiedrības izglītošanu par elektroauto priekšrocībām un lietošanas praksi, sekmējot videi draudzīgā pārvietošanās veida izplatību.

    “Pāris gadu laikā elektroauto skaits uz Latvijas ielām ir daudzkāršojies. 2023.gada pirmajā pusgadā Latvijā reģistrēto elektroauto skaits ir pieaudzis par 33%1 un sagaidāms, ka pieaugums turpmāk būs vēl straujāks. Ja neskaita Eiropas Zaļā kursa pieņemšanu, Latvijai vēl jāveic apjomīgs darbs, pielāgojot normatīvos aktus un izstrādājot jaunas stratēģijas, lai veicinātu elektroauto izplatību un ērtu lietošanu. No otras puses – iedzīvotāji nav pietiekami informēti par to, kā attīstījušās elektroauto tehnoloģijas, jo izaugsme bijusi strauja. Tāpat jāpopularizē valsts sniegtais atbalsts elektroauto iegādē. Pilsoniskajai iniciatīvai ir liela nozīme, lai elektroauto nākotni Latvijā varētu ietekmēt arī elektroauto gala lietotāji,” norāda LEAB valdes loceklis Jānis Bekers.

    LEAB darbību plāno īstenot gan izstrādājot ieteikumus un veicinot elektroauto īpašnieku iesaisti nākotnes normatīvo aktu izstrādē un infrastruktūras attīstībā, gan nodrošinot drošticamu informāciju, veicot elektroauto testus Latvijas apstākļos, īstenojot pētījumus un apkopojot ekspertu viedokli. LEAB valdē ievēlēti elektroauto entuziasti un nozares uzņēmumu pārstāvji: Kārlis Mendziņš, Māris Reliņš, Mārtiņš Stirāns, Artis Markots un Jānis Bekers.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Robčiks
    12.09.2023 20:03

    Latvijas jaunais minoritāšu pulciņš.
    Kāda tur aizstāvība.
    Visiem autobraucējiem ir jabūt vienādiem noteikumiem, nodokļiem un likumiem.
    Ja tu gribi braukt pa ceļu, maksā tadu pašu nodokli kā citi.
    Jācīnās ir nevis starp dažādu veidu auto īpašniekiem, bet visiem autoīpašniekiem ir jacīnās ar valdību. Ja mēs maksājam auto ekspluatācijas /ceļa nodokli, tad visu to naudu ir jāiegulda autoceļu infrastruktūrā. Savādāk tā naudiņa aiziet velns viņu zina kur.

    Biteme
    12.09.2023 21:05
    Reply to  Robčiks

    Latvijā jebkurš var dibināt biedrības, kuru darbība notiek likumīgu darbību ietvaros.

    Dīzelisti var dibināt biedrību un cīnīties par savām interesēm, vienlaikus atgādinot par EV svaru un tā ietekmi uz ceļu un vidi (riepu dilšana, tur gan jāpainteresējas vai EV netiek pie cietākām riepām kas rezultātā dilst ar tādu pašu ātrumu kā ICE).

    Usinss
    13.09.2023 08:21
    Reply to  Biteme

    Runājot par riepām. Kāpēc EV riepas neliek fosilās degvielas auto? Vai tad arī nebūtu labi, ka samazinās patēriņš? Vai tomēr tās riepas tāds mārketings?
    Un kāda sadarbība ar infrastruktūras izstrādātājiem? ST un Latvenergo eleroauto ir tikai Luksusa klases. Neviens darbinieks viņiem nav apgādāts ar EV… tas tā, liek padomāt…

    Skābene
    13.09.2023 08:45
    Reply to  Usinss

    Ir jau eko riepas arī ICE auto. Man no salona jau stāvēja virsū EKO riepas. Pēc pirmā lietus izmetu viņas miskastē, jo cietas, un ne vella netur ceļu. Jā, nedilst, jā taupa pus litru degvielas uz 100km, bet vadāmība briesmīga. Labāk lai tērē vairāk, bet brauc droši un pārliecinoši, lai līkumā turās kā vilciens uz sliedēm.

    Rudolfs
    13.09.2023 09:19
    Reply to  Robčiks

    Vajag izlasīt, kāpēc tiek maksāts Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis un cik tur tā nauda tiek iekasēta ik gadu. Cik es atradu par 2019 gadu tur ienāca apmēram 100milj eiro. Kā vari iedomāties ar to nekādā veidā nepietiek ceļu infrastruktūras uzlabošanai un uzturēšanai.

    nedarata
    13.09.2023 09:30

    Viņi tak jau tā ir priviliģēti. Ekspluatācijas nodoklis nav, parkings daudz kur par velti, akcīzes nodoklis nav, auto subsīdija, krietni mazāks PVN jāmaksā par el. enerģiju nekā degvielu, var lādēt mājās no saules paneļiem (paneļiem subsīdija)

    Rudolfs
    13.09.2023 09:52
    Reply to  nedarata

    Gan jau viņi jūt, ka šīs privilēģijas pazudīs, kad tiks sasniegta kritiskā masa.

    LAN
    14.09.2023 06:53
    Reply to  nedarata

    Un tev ir žēl un labāk patīk dīzelistu izgriezzto kvēpu filtru variants?

    Skābene
    13.09.2023 09:41

    Acīm redzot EV paliek tik daudz, ka var atcelt šo auto iegādes atbalsta mehānismus, kā arī visas tās bezmaksas stāvvietas un sabiedriskā transporta joslu izmantošanu. Jādomā arī par transporta ekspluatācijas nodokļa apmēru pēc auto svara, zirgspēkiem un griezes, nevis izmešiem.
    Ar EV pamatā brauc turīgi cilvēki, no kuriem var iekasēt, nevis tādi, kurus vajag pabalstīt! Ir aplami maksāt pabalstus un dot nodokļu atlaides cilvēkiem, kas brauc ar 100k vērtiem EV.

    Ezgg
    13.09.2023 11:56
    Reply to  Skābene

    Bet tā taču darbojas kapitālisms, ko Tu gribēji?

    AC/DC
    14.09.2023 11:07
    Reply to  Skābene

    Tev ir statistika cik Latvijā reģistrēto EV ir pirkti par >100k? Cik vispār ir jauno un cik lietoto EV?
    Es ar EV braucu, jo tas ir stipri izdevīgāk kā braukt ar ICE. Diemžēl Latvijā ekonomiska domāšana skolā netiek iemācīta…

    Reinis Rozitis
    14.09.2023 13:20
    Reply to  AC/DC

    > Diemžēl Latvijā ekonomiska domāšana skolā netiek iemācīta…

    Reāli kaitina šādi komentāri .. puspasaule nespēj pagaidam “pierādīt” vienu vai otru, bet re izrādās Latvijas skola pie vainas.

    Reklāma