“General Motors” koncerna paspārnē esošā “Chevrolet” zīmola elektroauto “Bolt” mediju virsrakstos pēdējā laikā nonācis ne to labāko iemeslu dēļ – automašīnas nodeg, ražotājs atsaucis pilnīgi visus jebkad saražotos “Bolt” (vairāk nekā 140 tūkstošus auto) un tiem tiks mainītas baterijas, savukārt līdz pilnīgai problēmas novēršanai apturēta jaunu “Bolt” ražošana. Tas viss radījis apmēram 2 miljardu dolāru zaudējumus un rēķins tikai turpina augt.
Ražotājs izziņojis vairākus norādījumus, lai neciestu paši “Bolt” īpašnieki, kā arī citu cilvēku īpašums. Skarto “Bolt” mašīnu īpašniekiem pat tiek piedāvāts maiņas auto, kuram tiek apmaksātas degvielas izmaksas, taču izskan, ka šis serviss ir ļoti sarežģīts, problēmatisks un klientam rada vairāk galvassāpes nekā palīdz.
“General Motors” sniedzis jaunas drošības norādes, proti, savas “Bolt” mašīnas ieteicams noparkot daudzstāvu stāvvietas augšējā stāvā, aptuveni 50 pēdu (ap 15 metriem) attālumā no citiem auto. Ja gadījumā mašīna aizdegas, tādā veidā tiek cerēts novērst vai samazināt strukturālos bojājumus būvei, kā arī neapdraudēt citus auto. Jau iepriekš “GM” ieteica šīs mašīnas noparkot tikai un vienīgi ārā nevis garāžā, turklāt nav ieteicams mašīnas atstāt lādēties pa nakti.
Autoražotājs, kā arī bateriju piegādātājs “LG Chem” centies novērst problēmu ar programmatūras atjauninājumiem, bet vērā ņemamus uzlabojumus tas nav devis. Problēmas ar “LG Chem” baterijām bijušas arī “Hyundai Kona” elektroauto, kā rezultātā korejiešu ražotājs izsludināja milzīgu atsaukumu. Tas tobrīd kļuva par dārgāko elektroauto atsaukumu vēsturē, vērtībai pārsniedzot miljardu dolāru. Skaidrs, ka arī “GM” cīnīsies, lai “LG Chem” kompensētu radušos zaudējumus vairāku miljardu vērtībā. Nu jau arvien vairāk izskan aicinājumi “GM” atpirkt pilnīgi visus saražotos “Bolt”, jo cilvēku dzīvību un arī mantu riskam mūžīgi pakļaut nevar, autoražotājam nespējot rast tūlītēju, ātru un saprotamu risinājumu problēmai.
“Spitālīgais”
Bumba ar laika degli! :)
Šis auto diemžēl kļuvis par autobūves Samsung Note 7. Iemesls arī tas pats – brāķis baterijas ražošanā.
Kaut kā šo auto Eiropā ar Opeļa vārdu dalīja kā “acu zāles”, nepārdeva bet izīrēja…laikam ka šiem jau bija nelāga nojauta.
Tieši gribēju minēt, ka Eiropai tas bija plānots kā Opel Meriva. Un solīja ka būs baigi ietilpīga baterija ar daudz KM nobraukumu. Tā arī līdz mums šis nenonāca..
Šim ir cits vārdiņš: Opel Ampera-e.