Reklāma

Mediji: “Hyundai” gatavojas mainīt “Kona” baterijas, lai novērstu aizdegšanās risku

Jaunākie raksti

Microsoft Surface Go 3 planšetdatora apskats (video)

Šovasar mēs iepazināmies ar Microsoft Surface Go 2, ko ražotājs dēvē par pašu mazāko (portablāko) Surface divi vienā tipa...

“MikroTik” plāno ziedot 20 miljonus eiro Bērnu slimnīcai

Nesen ziņojām, ka "MikroTik" (SIA Mikrotīkls) kļuvis par pirmo Latvijas privāto uzņēmumu, kam izdevies pārlekt miljarda eiro vērtībai. Tas...

“Baltcom” iegādājas “Microlines” un nostiprina pozīcijas Latvijas austrumu reģionā

Telekomunikāciju uzņēmums “Baltcom” ir paplašinājis savu darbību Latvijas austrumu reģionā, noslēdzot darījumu par telekomunikāciju uzņēmumu grupas “Microlines” iegādi. “Microlines”...

Vēl šogad gaidāmi salokāmie viedtālruņi no Oppo un Huawei

Parasti decembrī vairs netiek izziņoti lieli viedtālruņu jaunumi, bet šogad tiek gaidīts, ka Oppo un Huawei varētu vēl izziņot...

Pirmo reizi pēdējo gadu laikā samazinājušies cilvēku tēriņi “melnās piektdienas” atlaižu laikā

Ienākusi pirmā informācija par to, cik daudz naudas šī gada "melnās piektdienas" (angliski Black Friday) iepirkšanās bumā ir tērējuši...

Jau iepriekš esam rakstījuši, ka elektriskie “Hyundai Kona” krosoveri tikuši atsaukti visos galvenajos tirgos, jo pastāv auto bateriju aizdegšanās risks. Tomēr arī atsaukuma laikā veiktie darbi situāciju neuzlaboja un mašīnas joprojām turpina degt. Dienvidkorejas mediji, atsaucoties uz situācijai tuvu stāvošiem avotiem ziņo, ka “Hyundai” drīzumā panāks vienošanos ar Dienvidkorejas zemes, infrastruktūras un transporta ministriju, kā rezultātā autoražotājs mainīs baterijas visiem “Kona” elektroauto, lai beidzot tiktu galā ar šo problēmu.

Vietējo avotu ziņas pagaidām ir pretrunīgas – vieni vēsta, ka atsaukums skars arī IONIQ un “Hyundai” elektriskos autobusus, savukārt citi ziņo, ka baterijas tiks mainītas tikai “Kona”. Jebkurā gadījumā šiem auto ir viena kopīga iezīme – to baterijas ražoja “LG Chem”.

“Hyundai” tikmēr spiesti cīnīties ar PR katastrofu un nepārtraukti pieaugošu kritiku pašu mājās par nespēju novērst problēmu ar baterijām. Dienvidkorejā vien fiksēti vismaz pieci “Kona” aizdegšanās gadījumi pēc tam, kad auto jau bija apmeklējuši servisu, lai atjauninātu bateriju vadības programmatūru.

Šīs problēmas risināšanas cena nebūs maza – tiek lēsts, ka bateriju nomaiņa visiem trīs skartajiem modeļiem tikai Dienvidkorejā vien varētu izmaksāt 1,8 miljardus dolāru. Iespējams, ka baterijas tiks mainītas arī mašīnām Eiropā un Ziemeļamerikā. Skaidrs, ka izmaksas dalīs abi uzņēmumi, bet tas jebkurā gadījumā nebūs lēti ne vienam, ne otram.

Situāciju apgrūtina fakts, ka “LG Chem” nespēj nodrošināt arvien pieaugošo pieprasījumu pēc baterijām – uzņēmums cenšas dubultot ražošanas apjomus Ķīnā, kā arī trīskāršot cilindrisko bateriju šūnu ražošanas apjomu, taču tas nav tik vienkārši izdarāms. Šobrīd daudzi autoražotāji strauji palielina savu elektroauto un hibrīdu piedāvājumu, līdz ar to rodas liels pieprasījums pēc baterijām. Tiek prognozēts, ka “Kona” bateriju nomaiņa varētu ieilgt vismaz divu gadu garumā.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis
20.02.2021 10:57

Kā jau iepriekš prognozēju, būs vien jāmaina akumulatorus, ar SW visu nevar salāpīt. Interesanti, kur liks tos izņemtos, aizdomīgos?

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: