Reklāma

Mediji: “Hyundai” gatavojas mainīt “Kona” baterijas, lai novērstu aizdegšanās risku

Jaunākie raksti

Akio Tojoda tiek godināts kā 2021. gada Pasaules gada auto personība

Toyota Motor Corporation (TMC) prezidents un izpilddirektors Akio Tojoda ir 2021. gada Pasaules gada auto personība. Godalgu piešķīra Pasaules gada...

HP OMEN 15 spēlēm paredzētā klēpjdatora apskats

Man saņemt palietošanai HP OMEN datoru bija vismaz pāris gadu sens sapnis. Kādā pasākumā dzirdēju, ka vietējie Latvijas strīmerzēni...

“Telegram” ļaus ieplānot balss čatus

Izskatās, ka pēdējā pusgada laikā saziņas lietotne "Telegram" ļoti cenšas uzfrišināt savu audio komunikācijas piedāvājumu. Pērnā gada decembra beigās...

Masks savulaik centies nolīgt tagadējo “Volkswagen” vadītāju Dīzu

Herberts Dīzs ir cilvēks, kura vadībā "Volkswagen" koncerns platiem soļiem dodas elektroauto virzienā. Tagad parādījusies informācija, ka vēl 2015....

“DJI” gatavojas iesaistīties autonomās braukšanas tehnoloģiju izstrādē

"DJI" pazīstam kā uzņēmumu, kas ražo dronus, taču uzņēmums, acīmredzot, plāno paplašināt savu darbības sfēru - "DJI" gatavojas piegādāt...

Jau iepriekš esam rakstījuši, ka elektriskie “Hyundai Kona” krosoveri tikuši atsaukti visos galvenajos tirgos, jo pastāv auto bateriju aizdegšanās risks. Tomēr arī atsaukuma laikā veiktie darbi situāciju neuzlaboja un mašīnas joprojām turpina degt. Dienvidkorejas mediji, atsaucoties uz situācijai tuvu stāvošiem avotiem ziņo, ka “Hyundai” drīzumā panāks vienošanos ar Dienvidkorejas zemes, infrastruktūras un transporta ministriju, kā rezultātā autoražotājs mainīs baterijas visiem “Kona” elektroauto, lai beidzot tiktu galā ar šo problēmu.

Vietējo avotu ziņas pagaidām ir pretrunīgas – vieni vēsta, ka atsaukums skars arī IONIQ un “Hyundai” elektriskos autobusus, savukārt citi ziņo, ka baterijas tiks mainītas tikai “Kona”. Jebkurā gadījumā šiem auto ir viena kopīga iezīme – to baterijas ražoja “LG Chem”.

“Hyundai” tikmēr spiesti cīnīties ar PR katastrofu un nepārtraukti pieaugošu kritiku pašu mājās par nespēju novērst problēmu ar baterijām. Dienvidkorejā vien fiksēti vismaz pieci “Kona” aizdegšanās gadījumi pēc tam, kad auto jau bija apmeklējuši servisu, lai atjauninātu bateriju vadības programmatūru.

Šīs problēmas risināšanas cena nebūs maza – tiek lēsts, ka bateriju nomaiņa visiem trīs skartajiem modeļiem tikai Dienvidkorejā vien varētu izmaksāt 1,8 miljardus dolāru. Iespējams, ka baterijas tiks mainītas arī mašīnām Eiropā un Ziemeļamerikā. Skaidrs, ka izmaksas dalīs abi uzņēmumi, bet tas jebkurā gadījumā nebūs lēti ne vienam, ne otram.

Situāciju apgrūtina fakts, ka “LG Chem” nespēj nodrošināt arvien pieaugošo pieprasījumu pēc baterijām – uzņēmums cenšas dubultot ražošanas apjomus Ķīnā, kā arī trīskāršot cilindrisko bateriju šūnu ražošanas apjomu, taču tas nav tik vienkārši izdarāms. Šobrīd daudzi autoražotāji strauji palielina savu elektroauto un hibrīdu piedāvājumu, līdz ar to rodas liels pieprasījums pēc baterijām. Tiek prognozēts, ka “Kona” bateriju nomaiņa varētu ieilgt vismaz divu gadu garumā.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
1 Comment
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis

Kā jau iepriekš prognozēju, būs vien jāmaina akumulatorus, ar SW visu nevar salāpīt. Interesanti, kur liks tos izņemtos, aizdomīgos?

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: