Reklāma

“SpaceX” astronautus uz Mēness varētu nosēdināt pat ātrāk par 2024. gadu

Jaunākie raksti

Piedalies konkursā un laimē QNAP TS-130 NAS

Tikko noslēdzām iepriekšējo konkursu un jau klāt nākamais! Šoreiz balvā mājas lietotājiem piemērotais QNAP TS-130 NAS. Tā ir klusa...

Baumo, ka Apple joprojām ir plāni bezvadu uzlādes risinājumiem

Apple par savu bezvadu lādētāju runas sāka jau 2017. gadā, tomēr paredzētā realizācija 2019. gadā tika atcelta. Kas bija...

Toyota sadarbosies ar BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto

Japāņu autoražotājs Toyota uzsācis sadarbību ar ķīniešu uzņēmumu BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto. Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters,...

74% Latvijas autovadītāju sociālo mediju lietošanu pie stūres uztver kā vislielāko risku

Latvijā vairums jeb 74% autovadītāju ir pārliecināti, ka riskantākā rīcība, vadot automašīnu, ir sociālo mediju patēriņš. Savukārt gandrīz puse...

Huawei nākamgad sola Eiropā piedāvāt HarmonyOS ar Mate un Mate X viedtālruņiem

Huawei paziņojis, ka jau 2022. gadā pie klientiem Eiropā nonāks Mate un Mate X viedtālruņi ar uzstādītu HarmonyOS. Mate...

Šķiet, jau pavisam tuvu tas brīdis, kad “SpaceX” veidotā “Starship” raķešu sistēma dosies savā pirmajā orbitālajā lidojumā. Tā ir principā gatava, vēl jāsagaida regulatoru apstiprinājums šai misijai. Ar “Starship” raķešu sistēmas palīdzību “SpaceX” jau tuvāko gadu laikā vēlas sākt misijas uz Mēnesi, orbītu un nākotnē arī uz Marsu. Viena no pirmajām varētu būt NASA “Artemis” programmas ietvaros plānotā Mēness misija, kas galvenokārt finansējuma trūkuma dēļ rādījās, ka būs jāatliek līdz 2025. vai pat vēlākam gadam. Tikmēr Īlons Masks nesen “Twitter” paziņojis, ka “Starship” sistēma Mēness misijai varētu būt gatava pat pirms 2024. gada.

Šis Maska paziņojums nācis klajā neilgi pēc tam, kad NASA “SpaceX” samaksāja pirmos 300 miljonus dolāru par dalību Mēness misijā, kurā uzņēmums nodrošinās transportu astronautu nosēdināšanai uz Mēness.

NASA iepriekš paziņojusi, ka 2024. gads ir “ambiciozākais datums”, kad atgriezties uz Mēness. Neskatoties uz “SpaceX” gatavību tai, tas neatceļ problēmas ar nepieciešamā finansējuma sakasīšanu šai misijai. Taču varbūt arī šai problēmai kādā veidā tiks rasts risinājums. Gluži kā tas bija ar skafandru izstrādes grafiku – NASA vēl nesen sacīja, ka līdz 2025. gadam tos, visticamāk, nespēs izgatavot, taču “SpaceX” pieteicās šo darbiņu izdarīt pašu spēkiem. Tas ir mazāks, taču tikpat svarīgs solis pretī Mēness misijai plānotajā 2024. gadā.

Jāatgādina, ka “SpaceX” aprīlī parakstīja 2,89 miljardu USD vērtu līgumu ar NASA par transportlīdzekļa, kas ļaus astronautiem nolaisties uz Mēness, projektēšanu un būvēšanu. Vēl pavisam nesen šo iespēju lūdza Džefa Bezosa vadītā kosmosa kompānija “Blue Origin”, piedāvājot divu miljardu atlaidi, lai viņus izvēlas “SpaceX” vietā. Jāatzīst, piedāvājums ļoti vilinošs, ņemot vērā finansējuma trūkumu šai misijai. “Blue Origin” visādos veidos centās izcīnīt šo iespēju, uzsverot arī, cik ļoti viņi ir labāki par “SpaceX”. Lai arī “Blue Origin” dažās jomās ir priekšā “SpaceX”, piemēram, pirmā komerciālā lidojuma kosmosā veikšanā, darījums starp NASA un “SpaceX” ir noslēgts un, visticamāk, līgums netiks lauzts.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: