Reklāma

Pastāv iespēja, 2024. gadā cilvēki uz Mēness virsmas varētu arī nenokāpt

Jaunākie raksti

“NIO” Norvēģijā atver pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Eiropā

Ķīniešu elektroauto ražotājs "NIO" oficiāli atvēris savu pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Norvēģijā, kas kļuvusi par pirmo šāda veida...

Arī “Facebook” un “Instagram” plāno iesaistīties NFT biznesā

NFT trakumam pieņemoties spēkā, arī "Meta" pašreiz domā, kā izcelties šajā nozarē un panākt, lai lietotāji vairāk iesaistās tajā....

Mazumtirdzniecības gigants “Walmart” plāno vērienīgu ienākšanu metaversā

Jau tagad ir skaidrs, ka metaverss kalpos kā lieliska vieta, kur uzņēmumiem pazīmēties, reklamēt sevi un nopelnīt. Šādu izdevību...

“CATL” Ķīnā izveidojis elektroauto bateriju maiņas stacijas, kuras var izmantot dažādu ražotāju mašīnas

Ķīniešu vadošais elektroauto bateriju ražotājs CATL paziņojis, ka tas izveidojis bateriju maiņas stacijas ar jaunu apakšzīmolu "EVOGO". Ražotāja pārstāvji...

“Tele2” izsolē iegūst arī 1.5 GHz frekvenci 5G attīstībai

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) rīkotajā izsolē par 220 000 eiro ieguvis tiesības izmantot 1,5 GHz...

Parādās aizvien vairāk pazīmju tam, ka “NASA” programma “Artemis” nenorit pēc iepriekš plānotā grafika. Tas nozīmē to, ka, iespējams, 2024. gadā plānotā astronautu nogādāšana uz Mēness varētu tikt atlikta uz nenoteiktu laiku.

Viens no aspektiem, kas mazliet norāda uz šādu iespējamību, ir februāra beigās plānotās divu līgumu parakstīšanas atlikšana uz 30. aprīli. Viens no šiem līgumiem prasīja parakstus no “Artemis” programmā cieši iesaistītiem dalībniekiem: kosmosa tehnoloģiju uzņēmumiem “Blue Origin” un “SpaceX”, kā arī informācijas tehnoloģiju kompānijas “Dynetics”. “NASA” norādījusi, ka tai primāri nepieciešams ilgāks laiks, lai apsvērtu visus priekšlikumus, tāpēc arī līgumu slēgšana pārlikta vēlāk.

“Blue Origin” “Artemis” programmas ietvaros strādā pie sava “Blue Moon” – robotizēta kosmosa kravas pārvadātāja un piegādātāja. “SpaceX” pilnveido savu “Starship” raķeti, kas palīdzēs cilvēkus nogādāt uz Mēness. Savukārt “Dynetics” nodarbojas ar piezemēšanas transportlīdzekļa izveidi.

Bažas par astronautu nogādāšanu uz Mēness noteiktajā 2024. gadā rada arī “Artemis” programmai nepieciešamā finansējuma trūkums. Kongress tam bija atvēlējis 850 miljonus ASV dolāru, taču pēc visiem aprēķiniem kopumā nepieciešami ap 3.2 miljardi USD. Neizskatās arī, ka tuvākajā laikā situācija šajā jomā varētu uzlaboties. Baltais nams lielu daļu finanšu resursu un enerģijas veltījis un vēl labu laiku veltīs tūlītēju krīžu, kā Covid-19 pandēmijas un no tās izrietošās ekonomikas lejupslīdes novēršanai. Līdz ar to astronautu nokļūšana uz Mēness šobrīd galīgi nav ne Džo Baidena, ne visa Kongresa Top 1 prioritāte.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: