Web Analytics
More
    Reklāma

    Škoda Kamiq – vai mazais čehu krosovers ir pelnījis Latvijas Gada auto statusu?

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Es esmu tik ilgu laiku nomarinējis šo rakstu, ka pa to laiku atnāca un aizgāja ziema, atnāca un aizgāja Ziemassvētki un vēl pa vidu Kamiq ieguva Latvijas Gada auto 2020 statusu. Eh. Kā mūsu mammas agrāk teica – labs nāk ar gaidīšanu un silts ar sildīšanu. Un man tieši mājās ir gāzes plīts.

    Labi, jokus pie malas un ķeramies klāt Škoda Kamiq apskatam. Varbūt pat nav slikti, ka neuzspēju pabeigt rakstu pirms Gada auto apbalvošanas, jo tas rakstam piešķir nedaudz papildus vērtības. Nu ja ne vērtības, tad vismaz azarta. Vai Kamiq ir Latvijas gada auto vērts?

    Reklāma

    Vēstures nav

    Jums patiešām paveicās, jo Kamiq ir pilnīgi jauns modelis Škoda saimē, kurš tagad ir mazākais no čehu krosoveriem. Ideoloģiskais priekštecis Kamiq ir uzskatāms Škoda Yeti, bet es drīzāk “agree to dissagree”. Kamiq ar Yeti ir tik daudz kopīga, cik Trampam ar loģisko domāšanu. Jā, jociņš par Ameriku skan klišejiski, bet tā tagad ir aktualitāte, tāpēc lai iet.

    Es gan Kamiq baigi negribētu saukt par krosoveru, ja man ir jābūt pavisam godīgam. Atšķirība starp mazā un foršā pilsētas hečbeka Scala un Kamiq klīrensu (attālums no zemes līdz zemākajam auto punktam) ir 39mm, kas ciparu ziņā varbūt pat izklausās daudz, bet dzīvē tā atšķirība nav tik liela. Vismaz vizuāli un pēc braukšanas sajūtām. Pati Škoda savu Kamiq sauc par pilsētas SUV, kur gan ir pilnīga taisnība.

    Škoda Kamiq it kā ir tāds pats, bet savādāks

    Kamiq ir būvēts uz tieši tās pašas mazliet pārveidotās VW MQB platformas ar A0 modifikāciju. Tieši šo pašu platformu izmanto jau čupa VW grupas mazo auto, kurus esam jau izmēģinājuši. Tā pati Škoda Scala, VW T-Roc, VW Polo, Audi A1. Bet šeit ir viens milzīgs bet un pavisam noteikti šis bet ir viens no iemesliem, kāpēc Kamiq ieguva gada auto statusu.

    Škoda VW grupā ir hipijs, izlēcējs un izmēģinājumu trusītis. Viss vienā “personā” un tas iedod kalnu bonusu un arī kalnu mīnusu, bet pārdošanas rezultāti saka savu – šis scenārijs darbojas. Grupai ir vēl divi šādi auto – VW T-Roc un Seat Arona; Kamiq ir it kā tāds pats, bet īstenībā ne velna. Un tas ir labi. Paskaidrošu, bet vēlāk.

    Tātad MQB A0 – tikai priekšpiedziņa un neliels auto izmērs, kam dzinēji un jaudas nav lielas. Un nevajag. Kopā ir divi benzīna un viens dīzeļdzinējs, vairākās jaudas variācijas, protams.

    1.0 litra trīs cilindru benzīna dzinējs pieejams pat trīs variantos – 95 Zs (175 Nm), 115 Zs (200 Nm) un no šī gada janvāra arī G-TEC variantā ar 90 Zs (145 Nm), kam degvielas tvertne ir piepildīta ar saspiesto dabasgāzi jeb CNG. Gan 115 Zs, gan 150 Zs benzīna versijai ir izvēle starp sešu ātrumu manuālo un septiņu ātrumu divsajūgu DSG ātrumkārbu, gāzes mašīnai ir tikai sešu ātrumu manuālā, kamēr 95 Zs versija brauc tikai ar piecu ātrumu manuālo ātrumkārbu.

    1.6 litru TDI dīzeļdzinējs sasniedz 115 Zs (250 Nm) un ir nopērkams kā ar sešu ātrumu manuālo, tā arseptiņu ātrumu DSG ātrumkārbu. Viss ir pavisam vienkārši.

    Aplūkojam detalizētāk mazo čehu krosoveru

    Kas tad īsti ir Škoda Kamiq un kam tāds auto vispār ir nepieciešams? Tad ir jāpaskatās mazliet dziļāk un manas domas par pilsētas automašīnu jāsaliek kopā ar skarbo realitāti. Idejiski liela daļa patērētāju krosoverus uzskata par pietiekami lieliem un paaugstinātiem auto ar pilnpiedziņu, lai varētu droši doties uz savu ārpuspilsētas mazdārziņu. Tomēr arvien vairāk pat lielo SUV tiek piedāvāti tikai ar vienas ass piedziņu un rodas jautājums – kur ir loģika? Loģika ir pavisam elementāra – es teiktu vairāk kā 90% ceļu un bezceļu nav nepieciešama ne pilnpiedziņa, ne arī kārtīgas bezceļa riepas. Ir nepieciešams tikai paaugstināts auto, labas riepas un efektīva pretbuksēšanas sistēma. Ja standarta pilsētas hečbeks dažai apmalei pat skatās virsū ar bailēm, tad Kamiq jau mēģina nebaidīties no dažām dziļākām bedrēm un traktora izbrauktām špūrēm. Rekur faktiski ir arī atbilde – Kamiq ir nedaudz augstāks un tāpēc nedaudz drošāks pilsētas auto, kuram absolūti nav nepieciešama pilnpiedziņa, tāpēc ražotājs to pat nav paredzējis.

    Kamiq ir otrais auto Škoda saimē, kurš ir saņēmis jauno dizainu, jauno interjeru un jaunāko info-izklaides sistēmu. Pirmā bija Scala un tagad jau nākamais sekotājs ir pavisam nesen prezentētā jaunā Octavia. Kamiq izskatās krasi savādāk par jebkuru iepriekš izlaisto Škoda un pie dizaina būs jāpierod. Tas lielā mērā atgādina Hyundai Kona dizainu un man tas ļoti saista. Dupsis gan nav jaunums un tas ir ieturēts praktiski visu jaunāko Škoda veikumu dizaina aprisēs. Un arī ar jaunajiem burtiem zīmītes vietā, protams.

    Salons ir ļoti vienkāršs, ērts un praktisks un nekādus debesu brīnumus šeit nesagaidīt. Nu izņemot smuki paslēptos lietussargus priekšējās durvīs, kas ir diezgan patīkams sīkums. Visapkārt gan ir dažādi forši sīkumi – logu apmazgāšanas šķidruma iepildīšanas trauka vāciņš “pārvēršas” par piltuvi, bagāžas nodalījuma apgaismojuma lampiņa ir noņemama un “pārvēršas” par kabatas lukturīti, jau manis pieminētie lietussargi un viens kolosāls sīkums, kas mani pamatīgi pārsteidza un reti kurā auto kas tāds ir uztaisīts. Daudzi auto ražotāji ar ātri netīri paliekošo atpakaļskata kameru cīnās dažādi. Pats populārākais ir vienkārši neko nedarīt, lai īpašnieks pats notīra, bet daudzi ražotāji kameru paslēpj emblēmā un tā pie atpakaļgaitas ieslēgšanas atveras un skatam paver kameru. Varētu būt dārgs risinājums. Škoda izdarīja vienkārši – kamerai ir pievienota līdzīga sprausla, kas mazgā logus, un notīrot aizmugurējo stiklu nomazgāta tiek arī kamera. Praktisks un ļoti efektīvs risinājums.

    Kā brauc Škoda Kamiq un kāpēc, iespējams, ir iegūts Latvijas Gada auto 2020 tituls?

    Šeit sākas tas interesantais. Atceramies, ka Kursors.lv ir blogs, tātad sava viedokļa izteikšanas platforma. Jā, mēs, protams, varam runāt par Škoda “simply clever” fīčām, kas patiešām ir foršas, ērtas un praktiskas, par to jautājumu nav. Mēs varam runāt arī par moderno izskatu, jaudīgo info-izklaides sistēmu un interesanto cenu. Bet vai tas ir tas, kāpēc mēs pirksim tieši šo jauno mašīnu? Protams, ne visos gadījumos, bet auto ir emocionāls pirkums un tirgus piesātinātība dod izvēles iespējas. Gribi Rietumeiropu – ir, gribi Koreju, Japānu – būs, gribi Ameriku – da, lūdzu, gribi auksto Zviedriju – aiziet. Un būsim arī pavisam godīgi pret sevi – izvēle ir patiešām liela un arī liela daļa šī izmēra automašīnu maksā ļoti līdzīgi, tātad svarīgas ir emocijas, ko tas auto spēj dot. Ir arī pieraduma spēks, principu savārstījums un viedokļu nozīme, bet iekšēji brīvam cilvēkam no tā nekā nav. Kāpēc tad tieši Škoda Kamiq?

    Atkal es būšu pavisam godīgs – Kamiq nav dzīves stila auto, bet tas tāds nav arī plānojis būt. Kas man patiešām saistīja šajā mazākā Škoda krosoverā, ir čehu pieeja. Tirgus prasa radīt šāda izmēra mini krosoveru, tātad tāds ir jārada, bet “varbūt netaisām to līdzīgu pārējiem?”. Sarunāts. Un tapa Kamiq, kas kardināli atšķiras no pārējiem auto saimē. Līdzīgi izdarīja Volvo ar savu XC40 un tāpēc vien es abus ražotājus cienu – domāšana ārpus kastes. Auto ražotāji grēko un rada auto pēc pieprasījuma, būvē tos pēc klientu vēlmēm un atsauksmēm, un tas ir pats nepareizākais, ko darīt. Un tāpēc auto ir palikuši vienveidīgāki un garlaicīgāki, jo cilvēki ir stulbi. Auto ražotājam spēkrats ir jārada tāds, kādu to ir iecerējis dizaineris un izdomājis inženieris, tad mēs atgriezīsimies pie sajūtu mašīnām. Man patiešām radās sajūta, ka ar Kamiq Škoda ir mazāk domājusi par patērētāju vēlmēm, bet vairāk ļāvusi vaļu dizainerim. Jā, salons ir ļoti šablonēts, bet tur arī tā īsti neko jaunu nemaz nevar izdomāt. Volkswagen tomēr ir un paliek Volkswagen. Es atvainojos – Škoda.

    Ja mēs tā skrupulozi pieejam pašām braukšanas īpašībām, tad man šis tas nepatika. Nemaz ne tik ļoti sen es braucu ar grupas konkurentu VW T-Cross ar tieši to pašu dzinēju, proti, 1.0 ar 115 Zs un DSG. Un gan es, gan arī daudzi draugi un paziņas bija pārsteigti, cik auto ir dinamisks ar šiem mikroskopiskajiem jaudas rādītājiem. Kamiq brauca slinkāk, kaut “apakšā” ir viss tieši tas pats. Tas man šķita dīvaini. Pilsētā dinamikas pietiek, bet uz šosejas kardināli pietrūkst.

    Ko vēl izdarīja Škoda – radīja Kamiq izmēros jūtami lielāku par grupas brāļiem Seat Arona un T-Cross – tas ir pat garāks par VW T-Roc. Un to nenormāli jūt salonā un it īpaši aizmugurē sēdošie. Mēs auto fotosesiju izdomājām veikt Kuldīgas apkārtnē un mašīnā braucām trīs pieaugušie, divi bērni un suns. Visiem pietika vietas, visiem bija ērti un pat suns priecājās. Labi, par suni tur tas viss ar mazu ironiju, bet pat es biju pārsteigts, cik ļoti šis mazauto var būt pietiekams ģimenes vajadzībām. Papildus izmēru jūt arī gaitas īpašībās un uzvedībā uz ceļa. Šis varētu būt iemesls, kāpēc tieši Kamiq ieguva titulu.

    Ja mēs vēl paturpinām par gaitas īpašībām, tad uzreiz ir jāatzīst, ka auto ir diezgan stingrs. Tas, protams, no mana redzējuma (atceramies, ka es izsaku savu personīgo viedokli) ir ļoti labi, jo auto ir savākts un pēc sajūtām drošs, bet visiem tas varētu nepatikt. Vai papildus iegādājamā sportiskā par 10 mm zemākā pielāgojamā balstiekārta varētu uzlabot situāciju? Varbūt, bet varbūt tā padarīs auto vēl cietāku. Tas ir gaumes jautājums, bet man patika auto stingrums.

    Salons ir vienkāršs un praktisks. Jā, man besī tas milzīgais ātrumkloķis, nu kāpēc tas ir tik liels, absolūti nevajadzīgi. Mani mazliet kaitina īsais elkoņbalsts, no kura man visu laiku krita nost roka, bet tās ir vienīgās lietas. Nopietni. Sēdpozīcija ir ļoti ērta, pārredzamība tāpat un visam ir viegli tikt klāt. Man patīk, ka glāžu turētāji atrodas jūtami zemāk, praktiski nav iespējas krūzi aizķert un apgāzt. Tāds sīkumiņš, bet no sīkiem sastāv pasaule. Ir foršs interjera noskaņas apgaismojums, ērta un pārskatāma info-izklaides sistēma un tu vienkārši automašīnā jūties labi. Es justos vēl labāk, ja tur būtu 1.5 litru dzinējs ar 150 Zs, kurus es tāpat vēl “uztūnētu”.  Vai Kamiq es izvēlētos ar dīzeli? Nē.

    Tā kā Kamiq ir pilsētas SUV (ko pats ražotājs savā bukletā arī norāda), tad par skaņas izolāciju nav īsti domāts un uz šosejas svilpo vēji. Pilsētā atkal viss ir labi. Gribētos mazliet klusāku salonu, teikšu pavisam godīgi.

    Cenas

    Škoda Kamiq ir nopērkams četrās komplektācijās – Active, Ambition, Elegance un pašā šikākajā Monte Carlo. Pats pieejamākais Kamiq maksā 15 700 EUR un tas ir 1.0 ar piecu ātrumu manuālo kārbu un ir komplektējams līdz Elegance, kas maksā 18 680 EUR. Sešu ātrumu manuālā kārba vienkāršākajā komplektācijā maksās 16 750 EUR un Monte Carlo versijā 20 950 EUR. Par DSG ātrumkārbu 1.0 dzinējam būs jāpiemaksā vēl aptuveni 1500 EUR.

    1.5 litru dzinējs sākas tikai ar Ambition pakotni un maksā 19 580 EUR un Elegance versijā 22 550 EUR, DSG ātrumkārbas variants Ambition versijā maksā 21 200 EUR un Monte Carlo 25 400 EUR. Par gāzes balonu būs jāšķiras no 17 tūkstošiem EUR Active līdz 19 950 EUR Elegance versijās.

    Dīzeļdzinējs ar manuālo kārbu sākas no 19 560 EUR par Active un 22 500 EUR par Elegance, kamēr DSG Elegance maksā 22 400 EUR un Monte Carlo 25 400 EUR. Visas komplektācijas versijas ir iespēja kolosāli papildus aprīkot un auto cena var sasniegt pat 32 tūkstošus EUR. Piemēram lielākā Amundsen 9.2 collu skārienjūtīgā info-izklaides sistēma maksā 1500 EUR, ādas salona apdare 1000 EUR, dinamiskā sporta pakotne 500 EUR un pilnie LED lukturi, ja tie nav standarta komplektācijā (Elegance un Monte Carlo) – 900 EUR.

    Secinājumi

    Škoda Kamiq ir perfekts Latvijas patērētājiem radīts auto. Normālās komplektācijās ne ļoti dārgs, praktisks, diezgan glīts un foršs auto. Man patiešām patika. Vai es sevi redzu šajā auto? Nē. Mani uzskati vienkārši nesakrīt ar standarta patērētāju vēlmēm un man patiešām nepatīk krosovers kā suga. Vai nu liels SUV, traks pikaps vai mazāks hečbeks, kurā varbūt pat var ielikt vairāk kā tādā mazā krosoverā. Bet tā nav mašīnas vaina, tā ir mana problēma.

    Es domāju Kamiq ir Škoda trumpis Eiropas tirgum un tam būs liela veiksme, bet tas nāk ar sekām – esmu diezgan drošs, ka Kamiq iznīcinās ģimenes hierarhijā nākamo modeli Karoq, kurš vizuāli nav ne tik pievilcīgs, ne tik moderns un arī brauc, manuprāt, sliktāk. Varbūt tāds bija arī plāns?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    37 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Janis Liepins
    20.01.2020 14:03

    No apmalēm nav jābaidās, tām jāparkojas ar aizmuguri. Tad arī izbraukt pēc tam ir būtiski vienkāršāk. Attiecīgi sākot aračgārno pieeju apmalēm, šī kļūda velk līdzi pārējās problēmas – paceļot auto, pieaug svars. Lai to samazinātu, jātaisa mazāks. Tad atkal vietas trūkst.
    Vienvārdsakot minētais auto pārstāv “sportistu” kategoriju, kas ir vienkārši ponti un nekādu racionālu apsvērumu šim pirkumam nav

    KKTK
    20.01.2020 14:36
    Reply to  Janis Liepins

    Visi nav no laukiem un neparkojas atmuguriski…

    Edgars K
    20.01.2020 14:42
    Reply to  Janis Liepins

    Ko tad, ja ceļazīme aizliedz parkoties pie apmales ar aizmuguri? :)

    Kursors.lv
    20.01.2020 14:52
    Reply to  Edgars K

    Ha ha, pie mums ciematā pēdējās dienās uzdarbojas policija un soda tos, kas parkojas pretēji zīmē norādītajam virzienam. Papildus homhu rada tas, ka atsevišķās vietās abpus stāvvietām zīmes katra rāda savā virzienā :)

    Janis Liepins
    20.01.2020 19:03
    Reply to  Edgars K

    Tai zīmei var saprast vai ar priekšu vai aizmuguri pie apmales jābrauc?
    Un vēlreiz – ja ieparkojas ar aizmuguri, izbraukt ir krietni vienkāršāk

    Čiekurs
    20.01.2020 19:37
    Reply to  Janis Liepins

    http://m.likumi.lv/doc.php?id=274865
    Punkts 285.17.
    Kāpēc tas ir svarīgi? Zīmes, kas norāda, ka auto jāparko ar priekšu pret apmali visbiežāk uzstāda pie ietvēm. Ja kāds ar pikapu (džips ar garu kravaskasti) izdomās pie ietves noparkoties ar aizmuguri uz ietves pusi sanāks, ka kravas kaste atradīsies uz ietves un gājējiem būs sūdīgi tikt garām. Lielākajai daļai auto pārkare pār aizmugures asi ir krietni lielāka, kā tas ir priekšā.
    Vēl nosacīti svarīgs moments ir atgāzes, kas vieglāk “izvēdinās” uz brauktuves pusi.

    Janis Liepins
    21.01.2020 13:38
    Reply to  Māris Gaugers

    Jap. Bet ja ir, tad vienmēr pārsteidz negaidīti – jo nomaļāka vieta, jo vieglāku roku atsakās no standarta. Un nestandarta vietās gadās arī tādas, kur ne tikai Škoda neglābs, arī LC uzsēdīsies.
    Citiem vārdiem: klīrenss un apmaļu / sniega čupu izbraukšana tāds pseido arguments vien ir. 99% šo lietotāju to nevajag un nav kur pielietot. Pārsvarā arī slikti zin kā. Arī “tālu redzu” nav – tgd 70% grib “tālu redzēt” un rezultātā redzi tikai otru Tālredzi. Īsto motīvu šādu auto iegādei man nav izdevies izdibināt. Ņemot vērā lielāku masu, sliktāku stabilitāti, lielāku patēriņu, dārgākas rezerves daļas un riepas, ir tomēr jābūt kādam līdzsvarojošam argumentam…… Laikam tomēr tikai ponti. Sportiska, varoša, brutāla tēla demonstrēšana.

    Kursors.lv
    21.01.2020 14:42
    Reply to  Janis Liepins

    Nu, paga, es vienmēr klaustrofobiski un neērti jūtos, kad no sava auto pārsēžos uz darba Golfu. Spogulīši tik sīki, ka ar mikroskopu jāmeklē, sēdi tik zemu, ka neko neredzi un vispār viss slikti. Lielos un augstos auto šī ir reāla ērtība. Tur citas lietas ir sliktas un dārgas :)

    Janis Liepins
    21.01.2020 15:38

    Pārsēdies Pasātā. Cenas ziņā būs tuvāk tavam. Golps jau downgrade. Un būsi pārstegts cik daudz reizes labāk Pasāts ņem līkumus, cik stipri mazāk degvielas jālej un cik daudz reiz vairāk gadžetus var aizmugurē sakrāmēt. Plašumi tie paši un trolejbusa spoguļi nav īpaši lietderīgi.
    Un es jau teicu, ka nesaprotu ko tieši nevar ieraudzīt sēžot Civicā? Parkoties zemā auto IMO ir daudz ērtāk un pārredzamāk. Kkad trāpijās RAM – bija nereāli saprast kur ir labā apmale.

    Kursors.lv
    21.01.2020 15:46
    Reply to  Janis Liepins

    Darbā ir Golfs un ar to arī dažkārt sanāk braukt. Pasāts ir mazliet lielāks, bet būtība nemainās – tas ir zems auto ar nosacītu pārskatāmību. Par stūrēšanu un patēriņu mēs šoreiz nerunājam.

    P.S. Ar RAM parkoties būtu jābūt maksimāli ērti. Pofig, kur ir apmale – brauc virsū visam un visiem :D Kopš braucu ar savu auto, vispār nedomāju par ceļa bedrēm, apmalēm, sniegu vai dubļiem.

    Kursors.lv
    21.01.2020 15:51
    Reply to  Māris Gaugers

    Bet, protams, RAM ir galējība un ar tādiem milžiem pie mums ārpus savām zemnieku saimniecībām cilvēki tomēr pārāk bieži neizbrauc. Es regulāri smīnu, kad kaimiņš mēģina šaurās vietās ieparkot savu samērojami milzīgo Toyota Tundra pikapu :)

    Janis Liepins
    22.01.2020 14:03

    Bija dzīvē brīdis, kad mēnesi braukāju ar MB GL.
    Nu nepatika. Tas autobuss inerci padara reāli sajūtamu – jebkura vektora izmaiņas tiek pavadītas ar pretestību.
    Bija brīdis ar XC 90. Inerce ne tik jūtama, bet nestabilitāte ļoti jūtama līkumos.
    Pastāsti kas ar to pārskatāmību – ko tieši nevar redzēt no Golpa?

    Kursors.lv
    22.01.2020 14:32
    Reply to  Janis Liepins

    Braucu vakar mājās un domāju par tevi. Izdomāju, ka patiesībā pārskatāmības ziņā man patīk arī Opel Zafira un senos laikos Mazda Premacy. Ne viens, ne otrs nav augsts auto, toties abiem ir milzīgi logi. Tātad, augstumam ikdienā ir vairāk ego uzlabojoša iedarbība, bet dodiet mums auto ar liiiiieliem logiem :)

    Janis Liepins
    22.01.2020 16:13

    Bija Sharan. Ļoti nepatika priekšējie statņi. Nereti aiz priekšējā kreisā bija saslēpies pa cilvēkam.
    Tu laikam vairāk runā par plecu līnijas augstumu? Uz augšu tak nav ko redzēt (izņemot ja garāmbraucot jānovērtē puķupoda esamība precētas mīļākās logā :))
    Tā mode uz augstu plecu līniju rada klaustrafobiju un itkā apgrūtinātu redzamību? Tehniski laikam tam nav lielas nozīmes, jo auto sāniski nepārvietojas.
    Man šķiet, ka marketinga rezultātā cilvji sasēduši paaugstinātos auto ar zemu plecu līniju un psiholoģiski nevar pārkāpt atpakaļ. Tie auto visi ir smagi un tāpēc nejūt bedres. Mans favorīts uz bruģa ir Chevy Cuttlas kkas ap 1975. Nekratījās absolūti nemaz. Tie bruģa centieni izkustināt to milzu masu bija vienkārši smieklīgi.

    Jānis S
    29.01.2020 09:44

    Braucu ar Mazda 5, sestā gada. Par logiem var piekrist, bet lielais mīnuss, kā tālāk Liepiņš saka, ir priekšējie statņi. Tieši kreisajā pusē. Ļoti jāuzmanās, jo aiz tā var viegli paslēpties cilvēks.

    Janis Liepins
    21.01.2020 15:45
    Reply to  Māris Gaugers

    Domāju pārdošanas apjoms apliecina tikai marketinga izmaksu lielumu. Cilvēki nav diezko prātīgi, kad marketinga cilvēki sāk savus melnos darbus. Skaists piemērs ir Grigules ievēlēšana eiroparlamentā.
    Šeit ļoti labs izklāsts kāpēc lielākoties nevaram uzskatīt vairākuma izvēli par prātīgu
    https://puaro.lv/politika/jurgis-liepnieks-pula-gudriba-sabiedriskie-mediji-un-valsts-attistiba/

    Edgars K
    22.01.2020 15:17
    Reply to  Māris Gaugers

    Tāds pārdošs secinājums beigās. Tas, ka krosoveri ir pārdotākie auto, liecina tikai to, ka tie ir interesanti pircējiem, nevis ka tie ir daudz ērtāki. Cilvēku izvēle bieži ne tuvu nav racionāla.

    Edgars K
    20.01.2020 14:50

    Barbars, ar suni testa auto :)

    Bet mani arī aizķēra tas “Škoda Kamiq ir perfekts Latvijas patērētājiem radīts auto.” Uz kāda pamata tas apgalvots? :)

    Un apmazgājama atpakaļskata kamera, protams, ir labāk nekā neapmazgājama, bet, manuprāt, zem logo korpusā paslēpta ir vēl labāka. Vismaz es pakaļējo logu mazgāju daudz retāk, nekā braucu atpakaļgaitā.

    Tramvajs ble
    20.01.2020 16:10

    Interesanti ,ka kāds neizdomāja kā Latvijas gada auto izvēlēties Ferrari vai Lamborghini. Veidu kā noskaidrot Latvijas gada auto ir pavisam vienkārši. Vajag uzzināt Latvijā viss pieprasītāko/pārdotāko auto. Tas ir lētākais KIA,VW polo vai cits mazlitrāžas blenderis. Taču ir viens liels “Bet”. Latvija ir teju vienā līmenī ar banānu republiku… Realitāte ir tāda ,ka Latvijas “parastais” var nesapņot par lētu , plastmasas smakas piesūcinātu mazlitrāžas blenderi no salona. Latvietis ir praktisks…un nav gluži muļķis. Tas zina ,ka pārvietoties ar Škoda 24Tr ir izdevīgāk.Tas nekas ,ka pašam ar riebumu jābaro resnais Rīgas “jabba”…vismaz var neuztraukties par pieaugušo ceļa, degvielas nodokli.

    Vai tomēr neviens negrib atzīt ,ka Latvijas gada auto ir vismaz 10 gadus vecs?

    Kursors.lv
    20.01.2020 16:16
    Reply to  Tramvajs ble

    Latvijas Gada auto konkursā galveno titulu piešķir jaunam auto, ko vislabāk novērtējusi žūrija. Šim topam nav sakara ar auto, ar kuriem cilvēki reāli brauc ielās.

    Tramvajs ble
    20.01.2020 16:23

    Tātad… “Latvijas gada auto” nav nekāda saka ar realitāti. Hail Jabba! Tfu Rīgas satiksme…

    Kursors.lv
    20.01.2020 16:27
    Reply to  Tramvajs ble

    Ir, bet tikai ar ļoti konkrētu un ļoti ierobežotu realitātes apgabalu :)

    Krotow
    21.01.2020 00:05

    Kāpēc Kamiq uz šosejas ir slinkāks par T-Cross? Viens ko pamanīju bildēs skatoties – vējstikla leņķis stāvāks. Otrkārt untermenšiem nelon braukt ar rietumnieku vidusšķiras auto. Ja nopietni, Škoda kopš pāriešanas zem VW praktiski ir tautasvāģa testu laboratorija. Un tad reizēm izdodas veiksmīgs eksperiments, reizēm ne visai. Cik sapratu no raksta, šoreiz lielākoties izdevies.

    Salīdzinot miniSUV ar hečbekiem, ir kaut kas, dēļ kā šie miniSUV man neder. Visiem kā vienam ir pārāk mazs bagāžnieks. Pat parastā fokusā aizmugurē vietas ir vairāk. Braucot uz lauku māju, mazā “šūplādīte” Kamiq un viņa radinieku aizmugurē man būs par mazu, lai tur saliktu visu nepieciešamo.

    Krotow
    21.01.2020 14:50
    Reply to  Māris Gaugers

    Riteņus apkārt nevadāju un suņa nav. Taču ar ēdamo, dzeramo ūdeni, benzīnu trimerim un dārza lietām grabažnieks parasti tiek piekrauts līdz lūpai. To visu krāmējot kādā no miniSUViem, daļa mantu būtu jāliek salonā.

    Edgars K
    21.01.2020 10:28
    Reply to  Krotow

    Focus un Golf bagažnieks – vismaz litros – ir mazāks nekā Kamiq. Pēdējā laikā mazajiem krosoveriem praktiskā puse nav nemaz tik slikta. Jaunajai Pumai arī bagāžas vieta esot diezgan iespaidīga.

    Kartupelis3
    23.01.2020 20:10

    Kāpēc jābrauc uz apmalēm???

    Martins
    19.05.2022 16:01

    8 dienas braucu ar šo auto, gribētu teikt lielākā Mēslā sen nav sēdēts, sāksim ar super neērto kondicioniera ieslēgšanu, gaisa plūsmas palielināšanu vai samazināšanu – tizlak izdomāt grūti, logu slotiņas pacelt nav iespējams, logus ziemā nenokasit, slotiņu nenomainit, viss ūdens mazgājot priekšējo vējstiklu uzreiz nokļūst uz sānu logiem padarot tos netīrus un miglainus, sēdekļi tikpat mīksti kā sēdēt uz koka kluča, aizmugurē bērnu sēdekļi gāžas uz sāniem, kurš to projektējis? Līniju asistents rauj tevi pretējā joslā braucot līkumos izraisot avārijas situācijas, pret kalnu gan uz priekšu gan atmuguriski slīpuma kas ir lielāks par 7% auto slāpst vienkārši nost, jagaze līdz 3000 apgriezienu un jaspole lai nenoslaptu, vidējais patēriņš braucot ar pilnīgu jaunu auto negazejot, braucot mierīgi, ar atļauto ātrumu pa Spāniju malagu 8 litri uz 100km, rijīgs mēsls, iesaka pārslēgt ātrumu uz nakošo jau zem 2000 apgriezieni un jau mokoties, patiesībā jāpārslēdz uz leju.

    Martins
    19.05.2022 16:05
    Reply to  Martins

    Vēl spoguļu nolocīšana ir tik ķeksīša pēc, spoguļi nolokas 2cm aptuveni, pilnīgi bezjēdzīgi. Kā vispār šis auto varēja saņemt vairāk par 1 zvaigzni? Gada kaka.

    Martins
    19.05.2022 16:14
    Reply to  Martins

    Bagāžnieka divas somas vienu otrai blakus nav iespējams nolikt, nerunāju par milzīgām, kautvai 46cm ceļojumu soma ar ko bieži lidoju, jāliek viena uz otras, reāli uz ātro samests beta variants kuru neviens nav testējis,

    Biteme
    19.05.2022 17:14
    Reply to  Martins

    Tu ne tur skatījies un ne to pētīji. Šo mazo, vizuāli pārbaroto hečbeku jēga ir izskatīties pēc gandrīz vai bezceļnieka, kas ir iekarojis pircēju prātus. Bet neērtības var pieciest)

    Reklāma