Kā es Digital Journey kursos mācījos Google AdWords

Šis partnera materiāls tapis sadarbībā ar digitālā mārketinga apmācību centru Digital Journey. Man bija iespēja piedalīties viņu Google AdWords apmācībās un vēlos pastāstīt ko es tajās uzzināju. Kas ir partnera materiāls?

9

Google AdWords ir lielākais reklāmas tīkls internetā un tajā izvietotās reklāmas ir redzējis teju ikviens interneta lietotājs. Šīs reklāmas ļauj automatizētā un ļoti pielāgojamā formā pavēstīt par mūsu produktu un pakalpojumu praktiski jebkurā pasaules vietā vai arī uzrunāt tieši tos cilvēkus, kas meklē tāda veida produktus vai pakalpojumus, ko piedāvājam. Google AdWords reklāmu izveidošana un kampaņas aizsākšana nav tehniski sarežģīts process, tomēr bez iemaņām mēs gluži vienkārši iztērēsim ļoti daudz naudas un nespēsim gūt maksimumu no mūsu ieguldījuma šajā reklāmas tīklā.

Par Google AdWords reklāmām, protams, biju dzirdējis arī iepriekš. Kursora vajadzībām savulaik biju šajās reklāmās pat iztērējis pārsimts eiro. Tā kā toreiz man nebija gandrīz nekādas izpratnes par AdWords darbības niansēm un vēl mazāk skaidrības par to, ko ar šīm reklāmām vēlos panākt, secināju, ka bez zināšanām ar AdWords var iztērēt daudz naudas un neko tā arī nepaveikt. Sapratu, ka pie šīm reklāmām atgriezīšos tikai tad, kad būšu veltījis pienācīgu laiku, lai iemācītos kā ar tām darboties.

Reklāma

Tieši tāpēc kā tiešs trāpījums mērķi nāca digitālā mārketinga apmācību centra Digital Journey piedāvājums apmeklēt viņu Google AdWords 1.līmeņa apmācības un par pieredzēto pastāstīt jums. Jūlija beigās divas dienas pavadīju Digital Journey birojā, uzzināju daudz noderīga par to kā izveidot un pārvaldīt AdWords kampaņas. Pēc tam vēl dažas nedēļas pavadīju veidojot pats savas kampaņas, papildus izgāju Google piedāvātos tiešsaistes kursus un veiksmīgi nokārtoju AdWords Fundamentals un Display Advertising eksāmenus, tādējādi iegūstot AdWords sertifikāciju, kas būs aktīva gada garumā. Eksāmenu kārtošana ir atsevišķa pieredze pati par sevi, par to vēlāk.

Kas ir Digital Journey?

Digitālā mārketinga apmācību centrs Digital Journey darbojas no 2014. gada un komandu veido sertificēti nozares profesionāļi ar vidēji 8 gadu pieredzi digitālā mārketinga jomā. Apskatot Digital Journey komandas apraksta lapu, secināju, ka vairākus cilvēkus pats jau zinu. Tas ir pluss!

Ko var uzzināt Digital Journey Google AdWords 1. līmeņa apmācībās?

Rakstā apskatītais apmācību kurss maksā 338 eiro (+PVN) un tas tiek izvērsts divās nodarbībās, kurās Rīgas centrā izvietotā apmācību telpā (blakus Nacionālajai operai) abas dienas mācījāmies no plkst. 9:00 līdz 17:30.

Zemāk var iepazīties ar apmācību saturu un to sadalījumu pa nodarbībām.

1. nodarbība

Digitālā mārketinga nozīme
Rīki kampaņas plānošanai
Atslēgvārdu izpēte
Konkurentu izpēte
Adwords konta izveidošana un kampaņu uzstādīšana
Meklēšanas tīkla kampaņas
Display kampaņas
Remārketinga kampaņas
Kampaņu veidi
Kampaņu struktūra
Atslēgvārds
Reklāmkopa
Reklāma
Kampaņas
Mērķauditorijas noskaidrošana
Bidu un budžetu uzstādīšana
Reklāmgrupu un reklāmu izstrāde
Labākās reklāmu prakses
Efektīva atslēgvārdu segmentācija
Patstāvīgais darbs

2. nodarbība

Atbilstošu rādītāju izvirzīšana
Snieguma novērtēšana
Tehniskais audits
Individuāli komentāri
Rezultātu izmērīšana optimizācijai
Rīki snieguma izvērtēšanai
Dažādas atskaites
Customized columns
Kampaņu optimizācija
Apkopojums
Laiks diskusijām
Google Adwords Fundamentals eksāmena kārtošana
Rezultātu analīze
Rakstisks apkopojums un materiālu izsūtīšana

Pasniedzēja bija sagatavojusi prezentāciju par tēmu, taču svarīgākās lietas plašāk un uzskatāmāk izskaidroja arī ar vizualizācijām uz papīra lapas. Tāpat praktiskā puse tika rādīta uz reāla un aktīvi izmantota AdWords konta. Šādi sapratām gan pašas platformas saskarni, gan to, kur meklēt un kā saprast šādus vai tādus datus, vai atskaites.

Jāpiezīmē, ka katram kursu dalībniekam tiek piešķirti 50 EUR (šī summa iekļauta apmācību cenā) par kuriem var veidot kampaņas, kuru rezultātus pēc tam ar pasniedzēju var analizēt. Tā ir ļoti laba pieeja, jo ļauj teorijas daļā uzzināto pārbaudīt praksē. Katrs dalībnieks saņēma tēmu (vai izvēlējās pats savējo) starp abām nodarbībām darbināja kampaņas un otrajā nodarbībā pārrunājām savus novērojumus. Tā kā starp nodarbībām ir vesela nedēļa laika, kampaņas spēja savākt pietiekami daudz datu, lai tos būtu vērts pārrunāt. Pasniedzēja deva padomus par potenciāli veicamajām izmaiņām, lai testa kampaņu uzlabotu un tā nestu reālus ieguvumus biznesam.

Kursu rīkotāji nodrošināja iespēju ik pēc brītiņa atpūsties un arī uzkodas un dzērienus. Pusdienu pauzē visa Vecrīga pie kājām ar tās plašajām ēstuvju iespējām.

Pasniedzēja mums lika izkustināt arī savas kājas

Ja runājam par apmācībām, tad tām ļoti svarīgs aspekts ir pasniedzējs. Šo apmācību gadījumā man bija iespēja klausīties Irbes lekcijas. Jā, tas ir viņas īstais vārds. Jauna meitene, kas dažus gadus ikdienā strādā ar interneta reklāmām un tādējādi ir ieguvusi praktisku pieredzi, kas lieti noder šajās apmācībās. Jo ir viena lieta pastāstīt ko nozīmē pogas AdWords sistēmas saskarnē, bet pavisam cita vērtība ir mācēt izskaidrot reklāmu darbības mehānismus un padalīties ar piemēriem iz reālas dzīves. Ar to Irbe ļoti labi tika galā. Tāpat viņa bija padomājusi par to, lai apmācību dalībnieki forši iepazītos un daudz laika veltīja, lai vizualizētu svarīgus reklāmu veidošanas konceptus. Piemēram, vēl tagad atceros, ka sarunā par to kā tiek noteikta klikšķa cena reklāmām, mums bija jāpieceļas kājās un pašiem jāizkārtojas kolonnās. It kā sīkums, bet šāda pieeja palīdz labāk saprast šo ne tik triviālo konceptu.

“Ar reklāmu sāku darboties 2014. gada jūnija sākumā un nu šajā jomā ir apritējuši 3 pilni gadi. Sāku šo darīt nejauši, jo iepriekš strādāju lieliskā alus bārā “Taka”. Pēc pāris mēnešiem bārā sapratu, ka esmu izbesījusies, ka man burtiski maksā par manu laiku un izņemot kases skaitīšanu man nav nekādu iespēju profesionāli nodarbināt savas smadzenes. Kādā kopīgā sapīpēšanā (toreiz vēl pīpēju) pastāvīgs “Takas” klients, kas virs turienes dzīvoja teica, ka Infinitumā ir sludinājums vakancei reklāmas speciālistam. Nu, neko vispār nezināju par to, taču pieteicos. Darba intervijā joprojām nezināju atšķirību starp Adwords un SEO, kā arī šobrīd paskatoties uz manu pārbaudes uzdevumu ļoti nāk smiekli. Taču laikam tā degsme kaut ko jēgpilnu darīt bija jaudīgāka par manu pieredzes trūkumu un tā nu šeit esmu. Es biju pārliecināta, ka esmu pieņemta darbā līdz mirklim, kad darba intervijas beigās Egils (mans priekšnieks) pateica, ka viņam vēl kādi 8 cilvēki pēc manis jānointervē un tad pados ziņu kā izskatās. Darbs ir ļoti interesants, man ļoti patīk dinamika, ko šāds darbs nes līdzi un plašā pieredze, ko gūstu strādājot ar dažāda profila klientiem.” Irbe Katrīna Zolneroviča.

Man pieredze ar AdWords eksāmenu kārtošanu

Jau pirms šī apmācību kursa uzsākšanas biju izpētījis, ka Google piedāvā sertifikācijas iespējas un biju izlēmis pārbaudīt savas zināšanas nokārtojot sertifikācijas eksāmenu. Izrādās, ka šo eksāmenu padarīšana nav tik vienkārša kā biju iedomājies iepriekš. Lai iegūtu AdWords sertifikāciju ir jānokārto vismaz divi eksāmeni un arī tad šī sertifikācija ir aktuāla tikai uz gadu. Pēc tam atkal jāatsvaidzina savas zināšanas un jākārto eksāmeni no jauna. Bet var arī saprast, jo joma strauji attīstās un gada laikā platformai var būt pievienotas jaunas iespējas.

Apmācībās pasniedzēja arī ieminējās par šiem eksāmeniem un piedāvāja interesentiem iespēju tos kārtot. Tā kā pēc apmācību kursa noklausīšanās pats vēl nejutos gatavs šiem pamatīgajiem 100 jautājumu eksāmeniem, izlēmu vēl pamācīties un nokārtot vēlāk pašam ērtā laikā.

Izklikšķināju cauri Google piedāvātajiem digitālajiem apmācības materiāliem, paralēli vēl paeksperimentēju veidojot pats savas AdWords kampaņas un kādā jaukā vakarā izlēmu pirms saldā miedziņa pamēģināt nokārtot pirmo AdWords sertifikācijas eksāmenu. Biju sadomājies, ka eksāmenu nokārtošu krietni ātrāk nekā paredzētajās divās stundās un priecīgs došos gulēt. Skuju! Lai tiktu galā ar visiem 100 jautājumiem, man bija nepieciešamas tieši divas stundas un jāsaka, ka pie gandrīz katra jautājuma bija mazliet jāaizdomājas un nekāda automātiskā klikšķināšana nesanāca. Eksāmenu ar pirmo reizi nokārtoju un tas bija kā āķis lūpā, lai samācītos nākamajam un beidzot iegūtu sertifikātu. Kā otro es izvēlējos Display, jeb vizuālo reklāmu eksāmenu, jo sapratu, ka noteiktos gadījumos man arī šāda reklāmu forma varētu derēt. Atkal iegriezos palasīt Google materiālus un pēc kādas nedēļas biju gatavs kārtot attiecīgo eksāmenu. Arī šis bija līdzīgi smags pārbaudes darbs, taču veiksmīgi tiku galā un tiku pie kārotās sertifikācijas.

Neesmu drošs, ka tikai ar Digital Journey pamata līmeņa apmācībām pietiktu, lai nokārtotu šos eksāmenus, bet, ja galva ir uz pleciem un laiks pamācīties vēl citus materiālus (kā arī reāli padarboties ar kampaņu veidošanu un analīzi), tad tas jau vairs nav neizdarāms darbiņš.

Kam šie kursi būtu noderīgi?

Tā kā šie ir iesācēju līmeņa kursi, tad tajos nevajadzētu kavēt laiku cilvēkiem, kas jau ikdienā strādā ar AdWords. Tas tā kā skaidrs. Es uzskatu, ka uz šiem kursiem var iet cilvēki, kuriem dzīve/darbs nolikusi priekšā nepieciešamību strādāt ar AdWords, bet pieredzes nav. Protams, var mēģināt šo reklāmas platformu apgūt paša spēkiem, tomēr es ieteiktu aprunāties ar kādu šādas kampaņas veidojošu un analizējošu cilvēku, kas izskaidros galvenos konceptus, un, kas svarīgāk, palīdzēs izprast kā analizēt kampaņu rezultātus. Tieši tā arī ir lielākā šādu kursu vērtība – paralēli teorijai sapratīsim arī AdWords praktisko pusi un rezultātā iemācīsimies labāk rīkoties ar savu reklāmai atvēlēto naudu.

Ko vēl var apgūt pie Digital Journey?

Google AdWords nav vienīgā tēma par kuru Digital Journey piedāvā apmācības. Pie viņiem vēl var mācīties par mājaslapu optimizāciju, Google Analytics, Facebook mārketingu, satura mārketingu un sociālo tīklu mārketingu. Daļa no kursiem ir sadalīti vairākos līmeņos pēc pasniegtā materiāla sarežgītības.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
9 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
garaisezis
22.10.2017 18:14

nu Šim man aizgāja veselas dievas dienas https://learndigital.withgoogle.com/digitalgarage/

oga
23.10.2017 02:08

Līdzīgas ziņas ;)

Kristaps Skutelis
23.10.2017 15:42
Reply to  oga

Āha, laikam nevar līdzīgās ziņas pielasīt tikai pēc kategorijas. Pārslēdzu atlasi pēc tegiem un tagad laikam ir labāk. Paldies par norādi!

Nelabojams
23.10.2017 08:03

AdBlock ir daudz labāka lieta.

Kristaps Skutelis
23.10.2017 08:07
Reply to  Nelabojams

Ha ha, tik asprātīgs komentārs.

Skābene
23.10.2017 08:58
Reply to  Nelabojams

Tā runā, ka lielākais reklāmas veidotāju murgs esot “vecis ar iepirkumu sarakstu”! Bodē to it kā nespējot paņemt neviens marketinga triks! :)

Kristaps Skutelis
23.10.2017 20:02
Reply to  Skābene

Par laimi šādi eksemplāri ir praktiski izmiruši :)

**
23.10.2017 19:53

Adworks darbojas pēc atslēgas vārdiem ( izmanto atbilstošākos un populārākos atslēgas vārdus ) un cik daudz esi gatavs maksāt par klikši (uzpiešanas uz reklāmas) utt…

Kristaps Skutelis
23.10.2017 20:04
Reply to  **

Savā būtībā pareizi, bet sāls ir detaļās. Kādus atslēgvārdus izvēlēties un kādus bloķēt, cik daudz par klikšķiem maksāt, kā noformēt pašus reklāmu materiālus, kā interpretēt kampaņas rezultātus? Šīs detaļas arī nosaka vai kampaņa būs vienkārši naudas izmešana, vai tomēr spēs sasniegt arī ieplānotos mērķus.