Šajā epizodē par tehnoloģiju aktualitātēm runā Ansis un Kristaps. Aicinu noklausīties arī interesanto interviju ar CSC Telecom pārstāvi par robozvaniem, telefonkrāpniekiem un sabiedrības apziņošanu ārkārtas situācijās.
Šajā epizodē runājam par:
- Kristaps ir ticis galā ar savām Framework Laptop 13 problēmām un var normāli ierakstīt šo epizodi.
- Nākamnedēļ Kristaps savu lietoto elektroauto vedīs uz 120k km apkopi un pie reizes pārbaudīs siltumsūkņa darbību.
- Kādas izmaiņas Digitālo tirgu likums nesīs “Apple” ierīču lietotājiem Eiropā?
- Parādās pirmie Apple Vision Pro izpakošanas un lietošanas video.
- Rīga bedres labos primāri pēc mākslīgā intelekta ieteikumiem.
- Itālijas pilsēta Trento tiek pie 50 000 eiro soda par mākslīgā intelekta ļaunprātīgu izmantošanu.
- Troļļi pārpludinājuši “X” ar MI ģenerētiem Teilores Sviftas kailfoto.
- “Amazon” tomēr neiegādāsies “iRobot”.
- Samsung peļņa 2023. gadā septiņkārt… pazeminājusies.
- Kristapam ir savs viedoklis par to kā influenseri reklamē jauno Samsung telefonus.
- Tesla Model Y 2023. gadā kļuvis par pasaulē pārdotāko auto.
- Elektroauto var radīt pārāk lielu slodzi ceļu drošības infrastruktūrai.
- Farming Simulator 22 ir ļoti veiksmīga videospēle. Un es saprotu kāpēc!
- Ansis meklē soundbāru. Sūtiet šādus verķus mums uz testiem!
- Intervija ar CSC Telecom komercdirektoru Jāni Strumpmani par robozvaniem u.c. noderīgām telekomunikāciju tehnoloģijām.
Cien. Jāni. Par robotzvaniem runājot. Kāpēc tev liekas, ka kādam gribētos saņemt robotzvanus par elektrību, pārtiku,apģērbiem, degvielu un t.t. ? Kas notiktu, ja tagad katrs uzņēmums, kurš kaut ko tirgo, sāktu veikt robotzvanus uz “datora izvēlētajiem numuriem” ? Es personīgi nevēlos saņemt zvanus ne par elektrību, ne par pārtiku, ne par dajebko citu. Dīvaini gan sanāk. Šobrīd numura īpašnieks ir nepasargāts šajā situācijā un viņam ir nulle iespēju sevi pasargāt. Savukārt “spameriem” ir iespēja zvanīties un teikt – ups, nezināju, ka nevēlies saņemt robotzvanu. Uzraksti iesniegumu (visiem tūkstošiem uzņēmumu), ka nevēlies saņemt robotzvanus no mums ar reklāmām. Tas ir korekti? Piemērs ar šiem krievvalodīgajiem naudas krāpniekiem. Viņi izmantoja vismaz agrāk “Telegrupa Baltijā” pakalpojumus. Šai kompānijai telefona numuri ir desmitiem vai simtiem tūkstoši. Mans operators paziņoja, ka nevar nobloķēt savā pusē visus šos numurus, lai nevar mani sazvanīt. Cik reāli man ir nobloķēt manuāli daudzdesmit tūkstošus numuru? Šie krāpnieki zvanās katru reizi no cita numura, bet vienmēr no “telegrupa baltijā” Beidzās viss ar to, ka es svešiem numuriem vairs necēlu un pēc katra tāda zvana skatījos numuri.lv, kam tas numurs pieder. Vai nebūtu korektāk, ka, ja ir atļauti robotzvani mārketinga nolūkos, tad iedzīvotājiem būtu jābūt tiesībām no tiem atteikties? Piemēram –… Read more »
Ja esi atstājis numuru dulburiem, kas to ir pārdevuši jampampiņiem, kas zvana ar piedāvājumiem, telefonā var ieslēgt lai zvani pienāk tikai no atļautajiem numuriem.
> Ja esi atstājis numuru dulburiem, kas to ir pārdevuši jampampiņiem
Nav jau pat īsti nekas jāatstāj – automatizētai zvanu centrālei pārlasīt visus numurus fiksētos /zināmos diapazonos ir štrunts (un pēc tam var savākt db, par to kurš reāli paceļ vai atzvana).
Labdien, Atbildi būtu jāsadala vairākās daļās. Pirmā ir saistīta ar atgādinājuma zvaniem par neapmaksātiem rēķiniem, piemēram, parādniekiem. Man ir saprotami, ka cilvēki šādus zvanus nevēlas saņemt, turklāt vēl robotizētus, tomēr algot cilvēku, kurš veic šos zvanus ir 10x dārgāk un šīs izmaksas tiek liktas uz parādnieka pleciem. Uzskatu, ka risinājums ir līdzīgs, kā ar pašiem rēķiniem. Vēlies rēķinu saņemt pa pastu- tad par šo pakalpojumu maksā, ja rēķins tiek sūtīt elektroniski- tas ir bez maksas. Manuprāt, mums ir jāstrādā pie tā, lai sabiedrība mums apkārt mācītos, attīstītos, cilvēkiem nav jādara lietas, kuras var automatizēt. Otrā ir saistīta ar Jūsu minētajiem mārketinga zvaniem. Sarunā minēju, ka bez piekrišanas ir aizliegts, to regulē likums! Ir aizliegts izmantot komerciāla paziņojuma sūtīšanai automātiskās zvanīšanas (galiekārtu) sistēmas, kas darbojas bez cilvēka līdzdalības (automātiskās izsaukumierīces), elektronisko pastu vai faksa aparātus (faksimilus), kurus izmantojot iespējams individuāls kontakts ar pakalpojuma saņēmēju, ja pakalpojuma saņēmējs iepriekš nav devis brīvu un nepārprotamu piekrišanu. Esmu dzirdējis, ka ASV tika ieviesta vienota valsts datubāze, kurā var reģistrēties tie cilvēki, kuri nevēlas saņemt robotizētus zvanus, visi uzņēmumi, kuri vēlas veikt automatizētus zvanus ir spiesti šo datubāzi sinhronizēt ar savu zvanu centru. Par spameriem, kuri zvana no ārvalstīm ar Latvijas numuriem. Man stāstīja, ka… Read more »