Web Analytics
More
    Reklāma

    Ko Kursors Tev Neraksta #73 + Jānis Strumpmanis (CSC Telecom)

    Jaunākie raksti

    Šajā epizodē par tehnoloģiju aktualitātēm runā Ansis un Kristaps. Aicinu noklausīties arī interesanto interviju ar CSC Telecom pārstāvi par robozvaniem, telefonkrāpniekiem un sabiedrības apziņošanu ārkārtas situācijās.

    Šajā epizodē runājam par:

    Kā klausīties “Ko Kursors Tev Neraksta” podkāstu?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    grh
    05.02.2024 22:18

    Cien. Jāni. Par robotzvaniem runājot. Kāpēc tev liekas, ka kādam gribētos saņemt robotzvanus par elektrību, pārtiku,apģērbiem, degvielu un t.t. ? Kas notiktu, ja tagad katrs uzņēmums, kurš kaut ko tirgo, sāktu veikt robotzvanus uz “datora izvēlētajiem numuriem” ? Es personīgi nevēlos saņemt zvanus ne par elektrību, ne par pārtiku, ne par dajebko citu. Dīvaini gan sanāk. Šobrīd numura īpašnieks ir nepasargāts šajā situācijā un viņam ir nulle iespēju sevi pasargāt. Savukārt “spameriem” ir iespēja zvanīties un teikt – ups, nezināju, ka nevēlies saņemt robotzvanu. Uzraksti iesniegumu (visiem tūkstošiem uzņēmumu), ka nevēlies saņemt robotzvanus no mums ar reklāmām. Tas ir korekti? Piemērs ar šiem krievvalodīgajiem naudas krāpniekiem. Viņi izmantoja vismaz agrāk “Telegrupa Baltijā” pakalpojumus. Šai kompānijai telefona numuri ir desmitiem vai simtiem tūkstoši. Mans operators paziņoja, ka nevar nobloķēt savā pusē visus šos numurus, lai nevar mani sazvanīt. Cik reāli man ir nobloķēt manuāli daudzdesmit tūkstošus numuru? Šie krāpnieki zvanās katru reizi no cita numura, bet vienmēr no “telegrupa baltijā” Beidzās viss ar to, ka es svešiem numuriem vairs necēlu un pēc katra tāda zvana skatījos numuri.lv, kam tas numurs pieder. Vai nebūtu korektāk, ka, ja ir atļauti robotzvani mārketinga nolūkos, tad iedzīvotājiem būtu jābūt tiesībām no tiem atteikties? Piemēram –… Read more »

    Biteme
    05.02.2024 23:13
    Reply to  grh

    Ja esi atstājis numuru dulburiem, kas to ir pārdevuši jampampiņiem, kas zvana ar piedāvājumiem, telefonā var ieslēgt lai zvani pienāk tikai no atļautajiem numuriem.

    Reinis Rozitis
    06.02.2024 13:57
    Reply to  Biteme

    > Ja esi atstājis numuru dulburiem, kas to ir pārdevuši jampampiņiem

    Nav jau pat īsti nekas jāatstāj – automatizētai zvanu centrālei pārlasīt visus numurus fiksētos /zināmos diapazonos ir štrunts (un pēc tam var savākt db, par to kurš reāli paceļ vai atzvana).

    Jānis
    06.02.2024 12:13
    Reply to  grh

    Labdien, Atbildi būtu jāsadala vairākās daļās. Pirmā ir saistīta ar atgādinājuma zvaniem par neapmaksātiem rēķiniem, piemēram, parādniekiem. Man ir saprotami, ka cilvēki šādus zvanus nevēlas saņemt, turklāt vēl robotizētus, tomēr algot cilvēku, kurš veic šos zvanus ir 10x dārgāk un šīs izmaksas tiek liktas uz parādnieka pleciem. Uzskatu, ka risinājums ir līdzīgs, kā ar pašiem rēķiniem. Vēlies rēķinu saņemt pa pastu- tad par šo pakalpojumu maksā, ja rēķins tiek sūtīt elektroniski- tas ir bez maksas. Manuprāt, mums ir jāstrādā pie tā, lai sabiedrība mums apkārt mācītos, attīstītos, cilvēkiem nav jādara lietas, kuras var automatizēt. Otrā ir saistīta ar Jūsu minētajiem mārketinga zvaniem. Sarunā minēju, ka bez piekrišanas ir aizliegts, to regulē likums! Ir aizliegts izmantot komerciāla paziņojuma sūtīšanai automātiskās zvanīšanas (galiekārtu) sistēmas, kas darbojas bez cilvēka līdzdalības (automātiskās izsaukumierīces), elektronisko pastu vai faksa aparātus (faksimilus), kurus izmantojot iespējams individuāls kontakts ar pakalpojuma saņēmēju, ja pakalpojuma saņēmējs iepriekš nav devis brīvu un nepārprotamu piekrišanu. Esmu dzirdējis, ka ASV tika ieviesta vienota valsts datubāze, kurā var reģistrēties tie cilvēki, kuri nevēlas saņemt robotizētus zvanus, visi uzņēmumi, kuri vēlas veikt automatizētus zvanus ir spiesti šo datubāzi sinhronizēt ar savu zvanu centru. Par spameriem, kuri zvana no ārvalstīm ar Latvijas numuriem. Man stāstīja, ka… Read more »

    Reklāma