Tesla Model Y ir kļuvis par pasaulē pārdotāko auto 2023. gadā, liecina JATO apkopotie provizoriskie dati. Nevis pārdotāko elektroauto, bet pārdotāko auto kopumā, ieskaitot arī mašīnas ar iekšdedzes dzinēju, apsteidzot abus Toyota bestsellerus RAV4 un Corolla.
Šī ir pirmā reize vēsturē, kad elektroauto kļūst par gada pārdotāko mašīnu pasaulē. Nesen tika ziņots, ka Model Y ir pārdotākais auto Eiropā, bet šis modelis ir sekmīgs, kā arī populārs citviet pasaulē. Dati liecina, ka Tesla aizvadītajā gadā pārdeva 1,23 miljonus Model Y. Tuvākie sekotāji ar 1,07 miljoniem ir RAV 4 un ar 1,01 seko Corolla.
Šie skaitļi, protams, kārtējoreiz atgādina vispārzināmo tendenci, ka cilvēki vēlas iegādāties krosoveru nevis sedanu vai universāli. Tuvākajā laikā gaidāms modernizētais Model Y, sekojot atsvaidzinātā Model 3 pēdās. Ko tieši Tesla mainīs, to vēl redzēsim, taču feislifts ir arguments labiem pārdošanas rezultātiem arī turpmāk. Tiesa, vismaz sākotnēji Tesla noteikti būs vajadzīgs laiks, lai modernizētā modeļa ražošana uzņemtu apjomus.
Pēc neoficiāliem avotiem ceturto vietu ar stabilu atrāvienu no piektās ir ieņēmis Hyundai Ioniq electric (28 kWh)
Lūk šo man kā praktiskajam latvietim ar loģisko domāšanu nesaprast: “kārtējoreiz atgādina vispārzināmo tendenci, ka cilvēki vēlas iegādāties krosoveru nevis sedanu vai universāli”. Kāpēc vai kāda jēga no krosovera? Vai tiešām visiem patīk lielas “lauksaimnieku mašīnas”. Reāli vietas mantām vai cilvēkiem tur vairāk jau nav – toties degvielas patēriņš būtiski pieaug dēļ sliktākas aerodinamikas, tad jēga no tā, ja visi ceļi tā pat ar jebkuru citu auto izbraucami?
Veciem cilvēkiem daudz vieglāk iesvempties/izsvempties no auto , jo beņķis stipri augstāk no zemes … atceries, ka vismaz 95% uz ielas nav autosportisti dzimuši un auto vadāmības īpašības kā tādas ir pillnībā svešas krosovers vs universāls … augstāk sēž, tālāk redz … tas ka grīļojas pa ceļu vairāk ir sekundāri :)
Nu hz vai braucot Q7 aiz Q7 redzēs daudz tālāk kā mans braucot aiz tā Q7 ar Octavia.
Lai tālāk redzētu kas notiek aiz priekšā braucoša auto es palielinu distanci, labi strādā pat ja priekšā brauc smagais.
Klīrenss jā, šad tad ziemā prasās lai būtu nevis 145mm bet 180, jo vietām strīķējās kad atkusnī vagas parādās.Bet kopumā man pietiek ar liftback, turklāt krokoverī mani iešūpā un vestibulārais aparāts var sākt streikot -)
Diemžēl šim klīrenss nav lielāks kā M3, bet būda iespaidīga, it sevišķi aizmugures durvju dēļ. M3 bagāžnieks nav sevišķi praktisks, grūti aizsniegt tālāko daļu. Man M3 patika labāk un izvēlējos to, bet uzskatu ka nevajag noķengāt citu cilvēku izvēli. Vairāk vietas uz ielas šis “burbulis” neaizņem, daudz vairāk elektrības arī neēd.
Kā kaut kur redzu teslu, tā rēka nāk par tām ”pīļlūpiņām” auto priekšpuses buferim.
Vispār cilvēki iespējams vēlētos iegādāties normāla izmēra hečbeku par 25K vai universāli nevis krosoveru, bet netiek piedāvāts. :)