Web Analytics
More
    Reklāma

    Modernizētais Volkswagen T-Roc – vai tiešām vācieši ieklausās?

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Es varu godīgi atzīties, ka mēs tā azartiski neaizraujamies ar modernizēto modeļu apskatiem. Iemesls ir itin vienkāršs – izmaiņas atjauninātajos auto reti ir tik kardinālas un pamanāmas, lai būtu vērts iespringt. Mēs auto modernizētās versijas apskatām tad, ja ar pamata auto nav braukts. Bet ne vienmēr. Kad mums piedāvāja uz nedēļu izmēģināt modernizēto Volkswagen T-Roc, es mazliet papētīju un sapratu, ka šis nav “parastais” stāsts. T-Roc līdzīgi kā Tiguan neizskatās pēc modernizācijas, bet jauna auto. Turklāt, arī interjers ir ieguvis izmaiņas. Šīs varbūt var nosaukt pat par tik kardinālām izmaiņām, lai būtu vērts modernizēto modeli apskatīt.

    Kas tad ir tas kardināli jaunais?

    Jau vizuāli varam pamanīt LED priekšējos lukturus ar hromētām uzlikām, ko papildina pilnā LED līnija. Otrā uzreiz pamanāmā lieta ir LED dienas gaitas lukturi un priekšējā bufera forma. Nav apdalīta arī aizmugurējā daļa – Tiguan pielīdzināts dizains un īpaši aptumšoti LED lukturi. Ja aizmugures dizains nav mana tējas krūze, tad seja ir dikti glīta. Apvienojam to visu ar kādu no astoņām izvēles virsbūves krāsām un kontrasta jumta krāsu, un rezultāts pavisam nav slikts.

    Reklāma

    Kaut interjers nav piedzīvojis izteiktākas izmaiņas, ir viens redzams jauninājums. Uzreiz minēšu, ka man personīgi tas nepatīk. Precīzāk – man nepatīk ekrāns. Es saprotu, ka tagad ir ļoti trendīgi info-izklaides ekrānus veidot kā atsevišķas vienības, bet man tieši patika, ka VW ekrāni vienmēr ir bijuši integrēti. Izbīdītais info-izklaides ekrāns ir kā mobilais telefons – lai tas izskatītos labi, telefonam ir jābūt pietiekami plānam, ar mazām malām apkārt ekrānam un tamlīdzīgi. Un šeit ar T-Roc ir nelielas auzas, jo VW ir pamanījies uzstādīt vecu “Android”. Pats ekrāns mums ir ierastais, kas ir ar pietiekami augstu izšķirtspēju, labu detalizāciju un krāsām, bet rāmis apkārt ir “nozagts” no korejiešu auto. Ja mēs noslēptu jaunā dizaina VW zīmi no stūres rata, tad ļoti viegli varētu sajaukt valstis. Hyundai, tas Tu? Pati sistēma ir moderna un vieda, straumīga un bezvadīga ar Apple CarPlay un Android Auto atbalstu. Tik tas rāmis.

    Viss pārējais ir moderns un pieturas aktuālo jau atjaunināto modeļu specifikai. Ja jaunā un patiešām glītā skārienjūtīgās vadības klimata kontrole ir forša, tad skārienjūtīga vadība uz stūres vēl ir jāpilnveido. Pats stūres rats R-Line modeļiem ir lielisks – materiālu un izmēra ir kā naglai pa galvu.

    Volkswagen ieklausās savos patērētājos. Cerams. Ja agrāk ādas imitācijas panelis nebija iedomājams pat Arteon, tad T-Roc tāds ir. Praktiski vispār vairs nav izteikti lētas plastmasas, visa apdare ir kārtu labāka. Vai vēl ir ko pilnveidot? Noteikti, bet es esmu patīkami pārsteigts.

    Kaut sēdekļus rotā sportiskās R emblēmas, tie ir vairāk komfortabli kā sportiski, kas ir pareizais mērķis šim auto. Piebildīšu gan, ka T-Roc ir iegādājams arī pavisam trakā 300 Zs versijā, kur sēdekļi ir sportiskāki. T-Roc nav Phaeton limuzīns, tāpēc izstiept kājas aizmugurē tā īsti nevarēs, bet salons ir pietiekami plašs, lai pat ilgstošos braucienos aizmugurējos sēdekļos pieaugušais varētu justies labi. Papildus T-Roc Style apdares versijā ir pieejami ergoActive sēdekļi, kas ir aprīkots ar elektrisko jostas vietas balstu kopā ar masāžas funkciju. Standartā sēdekļi ir ar velūra polsterējumu, bet, ja vēlaties vēl vairāk komforta, izvēlieties elektriski regulējamus pilnībā jaunā dizaina ādas sēdekļus, kas regulējami 14 pozīcijās. Zaļi un ne tik zaļi, bet ir izvēle.

    Bagāžas nodalījums mani pārsteidza, jo no pirmā acu skatiena šķita, ka vairāk par ratiem tur ielikt nevarēs. Noņemot plauktu, kuru gan diemžēl bagāžnieka grīdā paslēpt nevar, man izdevās ielikt lielos ratus, 2 čemodānus un neskaitāmus maisiņus ar dažādām bērnu lietām. Vizuāli neizskatījās, ka es to varēšu paveikt.

    Vai ir arī jauni dzinēji?

    Īsā atbilde – nē. Garā atbilde – ir dažādi atjauninājumi. Pirmkārt jau Latvijā T-Roc vairs nav dabūjams ar 1.0 trīs cilindru dzinēju. Tas lai paliek mazākiem VW. Palikuši ir tikai četru cilindru dzinēji, kas, manuprāt, šāda izmēra auto ir pareizs lēmums. 1.5 litru benzīna dzinējs attīsta 150 Zs (250 Nm) un tas ir pieejams kā sešu ātrumu manuālās kārbas versijā, tā arī, protams, ar septiņu ātrumu DSG. Divu litru dzinējs attīsta 190 Zs (320 Nm) un ir pieejams tikai ar DSG un 4Motion pilnpiedziņu. Protams, neaizmirstam par R ar 300 Zs (400 Nm), kas arī ir pieejams tikai DSG un pilnpiedziņas variantā, loģiski.

    Dīzeļdzinējs ir viens – divu litru ar 150 Zs (360 Nm), kas ir pieejams visās iespējamajās variācijās. Proti, ar sešu ātrumu manuālo, septiņu ātrumu DSG, priekšpiedziņu un 4Motion pilnpiedziņu. Es gan runāju tikai par Baltijas pieejamību, realitātē dzinēji ir vēl arī citi.

    Brauc arī labāk?

    Man bija lieliska iespēju veselu nedēļu pavadīt T-Roc, kur es auto izmantoju savās ikdienas gaitās. Kopā nobraucu savus klasiskos 500 km, lai manam viedoklim ir arī kaut kāds segums. Lai arī kas būtu VW veiksmes stāsts, tas ir viņu 1.5 litru dzinējs. 150 Zs neizklausās vājprātīgi daudz, un es iepriekš esmu apgalvojis, ka “normālai” un ērtai auto lietošanai būtu nepieciešams ap 200 Zs, bet šis 1.5 dzinējs mani pārsteidz. Pirmkārt jau tas nebrauc kā 150 Zs dzinējs. Noteikti pie vainas ir arī lieliskā savienība ar DSG ātrumkārbu. Un nē – tā nav tikai T-Roc īpatnība, ir tikpat labi arī citos grupas modeļos un pat daudz lielākajā Tiguan. Tur gan ir mazliet “pa īsu” pavisam foršai gaitai, bet T-Roc viss ir labi. Ja es, teiksim, T-Roc lietotu tikai savās ikdienas gaitās ar retiem izbraukumiem ar ģimeni, es nemaz 2.0 virzienā neskatītos. Tas, manuprāt, ir labs kompliments dzinējam.

    Uzreiz gan jāatzīst, ka 1.5 dzinējs nav super ekonomisks. Ja tā var teikt. Es vien 100 kilometrus nobraucu pa šoseju, pārējos atstājot tipiskajā Rīgas lēnajā rīta un vakara satiksmē. Pēc nedēļas es auto atgriezu ar 7.5 litru uz 100 kilometriem vidējo patēriņu. Kaut brošūra nesola stipri zemāku patēriņu, es gribētu šo ciparu redzēt 7 litru robežās. Nu ja mēs runājam par priekšpiedziņu ar automātu. Vai 7.5 ir daudz? Nē, bet gribas mazāk.

    Izmēģinājuma auto ir sportiskajā R-Line komplektācijā ar 19 collu diskiem, kas no paša sākuma manī radīja šaubas par komfortu. Jā, arī gaitas ziņā T-Roc nav nekāds Phaeton, bet ir daudz labāk par to, kā es personīgi sagaidīju. Rīgas centra “neceļi” un bruģis tajā skaitā nav problēma, tos auto pārvar ar pārsteidzošu vieglumu. Ja man ir jāatrod, kur piesieties, tad tie ir ātruma vaļņi jeb “gulošie policisti” – pārbraucot mazliet ātrāk valni ritenis tiek pārāk daudz izsists. Tā ir zināma VAG “problēma” visiem auto bez adaptīvās balstiekārtas.

    Pilsētas satiksmē un ātrumā dažbrīd pat šķiet, ka T-Roc ir ticis pie akustiskajiem stikliem, jo interjers ir neticami kluss. Šosejas ātrumā lielie spoguļi šķiet ir vienīgais papildus trokšņa radītājs, bet arī šis ir normas robežās. Iepriekšējā modelī “kraukšķošie” plastmasas paneļi? Tā visa vairs nav.

    Lai arī man nepatīk info-izklaides ekrāna izpildījums, man ir jāatzīst, ka skatīties un operēt ar to ir kļuvis vieglāk, jo ekrāns ir acu augstumā. Un jā, es vēljoprojām saku, ka Volkswagen info-izklaides sistēmas vadība ir pārlieku sarežģīta un pie UX ir jāpiestrādā. Ja jau mēs pieskārāmies izklaides sadaļai – lai arī ko VW ir izdarījis ar bāzes audio sistēmu, tā skan pārsteidzoši labi. Tik labi, ka lielākai daļa patērētāju Beats virzienā nemaz nav jāskatās.

    Cenā ir inflācijas ietekme?

    Jā. Pagājušo reizi par T-Roc cenām mēs runājām pirms 5 gadiem, tāpēc nav īsti adekvāti runāt par to, ka modernizētais auto maksā dārgāk. Jāatzīst gan, ka ir interesanti salīdzināt. Iepriekš es teicu, ka “pati dārgākā komplektācija sasniedz gandrīz 32 tūkstošus EUR.” Tagad tie jau ir 38 tūkstoši EUR, kas gan ir tikai par 15% vairāk. Pat patēriņa cenu pārmaiņas ir augstākas. Labs darbiņš Volkswagen, labs darbiņš.

    Labi, izanalizējam aktuālās cenas. Kā jau ierasts, sākam ar izgriezumu no cenu lapas:

    Kā varam redzēt, modernizētais Volkswagen T-Roc sākas no 28 tūkstošiem EUR par vienkāršāko 1.5 litru benzīna versiju ar manuālo ātrumkārbu Life komplektācijā. Tas, ko Jūs gribat, ir vismaz Style komplektācija, ka sākas no 30 tūkstošiem par benzīna un 32 tūkstošiem par dīzeļdzinēja versiju. R-Line ir pieejama tikai ar automātisko ātrumkārbu un no nepilniem 33 tūkstošiem EUR.

    Pēcvārds

    Latvija ir ļoti specifisks tirgus, kur populārākais un pārdotākais jaunais BMW ir X5, kas ir liels auto. Mēs vēl neesam tikuši galā ar PSRS domāšanu, bet paliek labāk. Volkswagen radīja savu mazāko krosoveru T-Cross, kas ir veiksmes stāsts lielā daļā Eiropas rietumu valstu, bet ne pie mums. Latvijā daudz populārāks ir T-Roc, bet vēl populārāks ir Tiguan, kas atkal jau ir diezgan liels auto. T-Roc ir izteikti veiksmīgs izmērs, lai tas būtu piemērots kā vienam braucējam, kam patīk nedaudz paaugstināti auto, gan nelielai ģimenei, kas to lietos arī piekrāmētu līdz lūpai. Veiksmīgs izmērs, veiksmīgs dzinējs un saprātīga cena – tas ir auto saprātīgiem cilvēkiem, kam nekas neviena nav jāpierāda.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    16 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Marģeris
    30.05.2022 13:55

    paskaidro, kāpēc X5 izvēle ir padomju domāšana?

    Biteme
    30.05.2022 14:19
    Reply to  Marģeris

    Bija filma Bumer (laikam) – par X5 iedarbību uz postpadomju iedzīvotāju prātiem. Būtībā, jebkurš liels un augsts auto (īpaši pilsētā) ir šī domāšanas veida sekas. Pikaps zemes/meža saimniekam – saprotu. Tuntulis, kas ved bērnus uz skolu X5 – nesaprotu.

    Balu
    30.05.2022 15:31
    Reply to  Biteme

    Nepareiza ir domāšana – ka sieviešu mašīnai jābūt mazam bumbulim. Realitātē, viņa vadā tavus bērnus, tāpēc X5 nav tas sliktākais variants. :) Ideālā, protams, būtu tanks :) !

    Biteme
    30.05.2022 15:51
    Reply to  Balu

    Nu, par to tanku ir ļoti precīzi – cilvēki ar minēto domāšanu tanku uzskata par drošu transportlīdzekli (patiesībā – nav gan). Cilvēki, kas nemāk braukt, nejūtas pārliecināti par savām braukšanas spējām un ļoti bieži to kompensē ar lielāku un augstāku auto. Kā rāda prakse – sānu trieciens apgāž arī iksus un pārējos bobikus – fiziku nepiešņāksi. Un tie, kas nejēdz braukt, bieži vien mēģina pagūt uz zaļo vai – vēl trakāk – apstājas krustojuma vidū, jo nav vietas lai izbrauktu. Un tad tikai perpendikulāri vajag otru tādu pašu, kas brauc lielā un augstā auto ar apziņu ka tehnika pasargās un izpestīs no visām nelaimēm….

    Reinis Rozitis
    30.05.2022 16:44
    Reply to  Biteme

    > bieži vien mēģina pagūt uz zaļo

    Šim nav nekāda sakara ne ar auto virsbūvi, ne tipu..
    Uz “zaļo mēģina pagūt” sākot no velosipēdistiem, bulku vāģiem, kas tūlīt sadalīsies pirmreizinātājos, beidzot ar 50 tonnīgiem baļķvedējiem un autobusiem. Redzēti ir visi ..

    > Cilvēki, kas nemāk braukt, nejūtas pārliecināti par savām braukšanas spējām un ļoti bieži to kompensē ar lielāku un augstāku auto.

    Šis vairāk velk uz to, ka, ja pietiekami daudz reizes interneta komentāros kāds ir ierakstījis, tad droši vien tā ir patiesībā ..

    Skābene
    31.05.2022 08:55
    Reply to  Biteme

    Bet vai esi kaut reizi dzīvē izbraucis ar X5? Jeb kā saka “kosmosā neesmu lidojis, bet raķeti esmu redzējis, ir viedoklis”! :)

    Last edited 1 year ago by Skābene
    Biteme
    31.05.2022 10:04
    Reply to  Skābene

    Fricis, kas X5 izmanto savā firmelē kā darba auto lai vilktu piekabi ar materiāliem un betona maisītāju, Rīgā brangi smējās par vietējiem kas ar bobikiem brauc uz Alfu pēc pārtikas maisiņiem)

    Reinis Rozitis
    30.05.2022 17:06
    Reply to  Māris Gaugers

    > Lielākajai daļai X5 braucēju neko lielāku par X3 nevajag un lielā gadījumā pat X1, bet neies taču “bomžu” auto pirkt

    Piedod, bet tad kad sāc norādīt citiem, ko viņiem vajag vai ko nevajag tā ir tieši tā domāšana par kuru raksti.. Sociālismā partija ar zināja, kas biedriem labāk.

    Lai vai ko var domāt par BMW u.c. marku lietotāju stereotipiem vai tas ir nepieciešams auto apskatā?
    Ja auto “auto saprātīgiem cilvēkiem, kam nekas neviena nav jāpierāda” tad kapēc ir vajadzīgas visas tās nievājošās piebildes?

    Sapratīgi cilvēki izdarīs savu izvēli izlasot apskatu arī bez tām. Protams, ja vien mērķis nav cits..

    Skābene
    31.05.2022 08:45
    Reply to  Māris Gaugers

    Pārfrāzējot taviem vārdiem, tāds T-roc nafig nav vajadzīgs, jo pietiek taču ar golfu vai polo, bet VW jau ir priekš pontiem, tāpēc īstais braucamais būs Škoda Fabia.

    Un ja par BMW runājam, tad X3 pagaidām ir labākais auto, kas man saimniecībā ir bijis. Neredzu iemeslu, kāpēc lai es tādu T-Rock vispār apskatītu kā variantu, ja ņem vērā pieredzi ar VW 1,4 motoru, kurš bija jāliek uz galda un jāpārlasa jau pie 70k nobraukuma. BMW 3 litru dīzelis tādā ziņā bez problēmām iet pus miljonu un sagādā patiesu braukšanas prieku. Un atšķirībā no T-Rock var arī Baylineri no upes izvilkt. ;)

    Reinis Rozitis
    30.05.2022 15:31

    Tikpat labi par “PSRS domāšanu” varētu uzskatīt iespiešanos mazās tipveida dzīvokļu kastītēs..

    Diez vai veiksmīgi tādus apzīmējumus izmantot auto apskatos.

    Biteme
    30.05.2022 15:45
    Reply to  Reinis Rozitis

    Nu, kastītes ar virtuvi lielās istabas stūrī gan ir tipisks PSRS mantojums – komunālais dzīvoklis, kur viens skatās tv, otrs pūš trompeti un trešais stūrī cep zivi))

    Rudolfs
    30.05.2022 16:20

    Skatos lielo SUV kulta dalībniekus baigi aizskar padomju domāšanas apzīmējums :D

    Skābene
    31.05.2022 08:50
    Reply to  Rudolfs

    Noteikti visi amerikāņi ir ar Padomju domāšanu un tāpēc mīl Full size SUV. Drīzāk jau visiem skolotājiem, kas māca savu skatījumu par to, ka SUV nav domāts pilsētai ir problēmas ar padomju ieborēto domāšanu, ka savokam savs auto nemaz nav vajadzīgs un ar bobiku brauc tikai pa mežu.

    Rudolfs
    31.05.2022 09:32
    Reply to  Skābene

    Salīdzināt, kas ir amerikāņiem, arī ir padomju domāšanas paraugs.

    Skābene
    31.05.2022 10:08
    Reply to  Rudolfs

    Tu to Latvijas padomju enciklopēdijā izlasīji? :D

    Reklāma