Reklāma

“Rīgas Satiksme” līdz 2023. gadam plāno iepirkt vairākus desmitus videi draudzīgākus transportlīdzekļus

Jaunākie raksti

Piedalies konkursā un laimē QNAP TS-130 NAS

Tikko noslēdzām iepriekšējo konkursu un jau klāt nākamais! Šoreiz balvā mājas lietotājiem piemērotais QNAP TS-130 NAS. Tā ir klusa...

Baumo, ka Apple joprojām ir plāni bezvadu uzlādes risinājumiem

Apple par savu bezvadu lādētāju runas sāka jau 2017. gadā, tomēr paredzētā realizācija 2019. gadā tika atcelta. Kas bija...

Toyota sadarbosies ar BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto

Japāņu autoražotājs Toyota uzsācis sadarbību ar ķīniešu uzņēmumu BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto. Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters,...

74% Latvijas autovadītāju sociālo mediju lietošanu pie stūres uztver kā vislielāko risku

Latvijā vairums jeb 74% autovadītāju ir pārliecināti, ka riskantākā rīcība, vadot automašīnu, ir sociālo mediju patēriņš. Savukārt gandrīz puse...

Huawei nākamgad sola Eiropā piedāvāt HarmonyOS ar Mate un Mate X viedtālruņiem

Huawei paziņojis, ka jau 2022. gadā pie klientiem Eiropā nonāks Mate un Mate X viedtālruņi ar uzstādītu HarmonyOS. Mate...

“Rīgas satiksme” līdz 2023.gada beigām plāno iegādāties 12 ūdeņraža un 23 elektroautobusus. Par šādiem plāniem uzņēmuma vadība pavēstījusi preses konferencē. Attiecīgo transportlīdzekļu skaits vēl var mainīties, ņemot vērā piešķirto finansējuma apjomu.

Autobusu iegādei kopumā plānots tērēt aptuveni 21,37 miljonus eiro. No šīs summas aptuveni 18,17 miljoni varētu būt Kohēzijas fonda finansējums.

Rīgas pilsētas izpilddirektors Jānis Lange žurnālistiem paskaidroja, ka arī sabiedriskā transporta uzņēmumam jāsamazina radītais izmešu daudzums: “Ir uzstādīts mērķis samazināt CO2 izmešus transporta sektorā par 20%. “Rīgas satiksmei” būs jādara viss, lai uzlabotu arī šo savu transporta parku, lai nodrošinātu, ka sabiedriskais transports kļūtu videi neitrālāks.”

Jau iepriekš uzņēmuma vadītāji norādījuši uz plāniem atjaunot autobusu parku, pašreizējos autobusus nomainot ar videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem. Pavasarī izskanēja, ka nākamo 7 gadu laikā “Rīgas Satiksme” varētu iegādāties pat vairāk nekā 200 elektriskos autobusus.

AvotsLSM
Reklāma

19 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
19 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ūdens
30.06.2021 09:38

Tie būs nanoautobusi?

Skābene
30.06.2021 10:04

Rīgā jau no padomijas laikiem ir ļoti daudz eko transporta, ko sauc par tramvaju un trolejbusu. Tiem nevajag dārgas un indīgas baterijas.

1111
30.06.2021 10:21
Reply to  Skābene

Abiem eko transportlīdzekļiem ir mīnuss vadu (un tramam arī sliežu) veidā, kas līnijas liek plānot statiskas, atšķirībā no busa, kam maršrutu var mainīt cik bieži vajag. No otras puses – tramu nomaiņa, vadi un sliedes ļauj sazāģēt ne mazāk naudas, kā el. transports ar visu lādēšanas cehu.
Īsta ekoloģija sāktos, ja veciem auto iebraucot Rīgā, fotorobots ieslēgtu skaitītāju eur5/30min.

Krotow(@krotow_2)
30.06.2021 13:24
Reply to  Skābene

@Skābene, kas tev lēcies. Vēl pateiksi ka vakcinēties nevajag?

Kā jau teica, tramvajiem un klasiskajiem trolejbusiem ir minimālas iespējas mainīt maršrutu. Trolejbuss ar baterijām gan būtu ekoloģiskāks par trolejbusu ar dīzeli un lētāks lietošanā par nanoūdeņraža versiju. Rakstā minētais pēc būtības ir apsveicami. Rīgas centrā vnk smird pēc izplūdes gāzēm un vasarā vēl vairāk. Variants ar maksu par iebraukšanu centrā ar jebkādu degvielas transportlīdzekli būtu tikai apsveicams. Taču vajag arī apvedceļu apkārt visam Rīgas centram, t.sk. neuzbūvēto Ziemeļu šķērsojumu. Jo šobrīd no Pārdaugavas vairumā gadījumu tikt garām centram bez nenormāla līkuma reāli nav iespējams.

01.07.2021 04:48
Reply to  Krotow

Tu aizmirsti ,ka parasti Rīgas satiksme beidzas necaurskatāmiem pirkumiem un nepiesiešana papildus nauda zaudējumu segšanai.
neesmu drošs ,ka nebeigsies to pašu.

digitalk(@ciparnieks)
01.07.2021 05:20
Reply to  browserinfo

ušakovščina ir aizrāpojusi uz Briseles sili. varbūt bijušais “parasti” tomēr var kļūt caurredzamāks? kaut gan es tam neticu, jo velopendergastu atbalsts uz auto nīdēšanas rēķina, radot sastrēgumus un papildus gaisa piesārņojumu Rīgā, tikai pieaug.

1111
01.07.2021 09:35
Reply to  digitalk

nu jau tu sabāzi 1 maisā nepārskatāmas finanses, velosipēdus un gaisa piesārņojumu.
nabadzīgas un muļķu pārvaldītas pilsētas problēmas – pagājuši 30 gadi un tā joprojām arī stumjas tranzītā cauri pilsētas centram, jo 1) tiešām nav apvedloka starp centru un lielo apvedceļu 2) pilsētas centrā var iebraukt ar jebkādu nāves dampi, un tādu ir krietna daļa visa autoparka

Skābene
01.07.2021 12:20
Reply to  1111

Kāpēc tevi satrauc tik ļoti tas centrs, nevis guļamrajoni? Centrā jau tikai dārgi biroji un ierēdņi, normāli cilvēki dzīvo guļamrajonos, kur svaigais gaiss ir pat svarīgāks.

0939
01.07.2021 12:42
Reply to  Skābene

vispār jau tu pareizi saki, ka būtu jādomā arī par nomaļu sastrēgumiem, bet satiksmes shēmā kur satiksme notiek cauri centram, tie ir kautkā saistīti ar centra sastrēgumiem, ne?

nu un nav jau tā, ka centrā ir tikai biroji un iestādes. pēdējoreiz, kad biju centrā, manīju arī gana dzīvojamo māju un pat gājējus. ja nu tiem gribās elpot mazliet plānāku gaisu par euro3/4 dīzeļu atgāzēm.

digitalk(@ciparnieks)
02.07.2021 00:41
Reply to  1111

sabāzu vai nesabāzu, tāds ir jautājums ;) realitātē tās ir ļoti saistītas problēmas, diemžēl nevis loģiskas, bet politiski-populistiskas.

02.07.2021 04:19
Reply to  digitalk

Tu domā tur nav daudz līdzīgu tipāžu?

digitalk(@ciparnieks)
02.07.2021 13:19
Reply to  browserinfo

protams, ka ir. tāpēc tas bija rakstīts vēlmes formā :)

Skābene
01.07.2021 12:18
Reply to  Krotow

Es esmu prognozējama un paredzama sabiedriskā transporta fans. Ņemot vērā velo stulbingu un stabingu, kas notiek rīgas ielās, man nav vēlēšanās kratīties autobusā aiz velofašista, kas izmanto sabiedriskā transporta joslu un kavē satiksmi, vai arī braukt autobusā, kuram jāuzbrauc uz trotuāra, lai izgrieztos, piemēram, O.Vācieša ielā dēļ saskrūvētajiem stabiņiem, kas neļauj garmoškai izņemt līkumu. Tramvajs ir tuvākais metro radinieks un šim transportam vienmēr ir priekšroka. Foršāk būtu metro, bet nu to LV nevar finansiāli pavilkt. Ja vien kāds nav nobloķējis sliežu ceļu, tramvajs iet praktiski kā vilciens, precīzi laikā bez sastrēgumiem. Žēl, ka 2000. gadu sākumā uzsvaru lika uz autobusu,… Read more »

Krotow(@krotow_2)
01.07.2021 12:39
Reply to  Skābene

Man patīk tavs domu gājiens. Taču nereāls mūsu klimatam pat ja pareizi izbūvētu vajadzīgo infrastruktūru. Braukt ar velo pretvējā zem lietus un sniega un vēl ar smagumiem… Ir jau mums seska šūpuļtīklā mīlētāji – lai viņi arī peras.

0939
01.07.2021 12:47
Reply to  Skābene

stabiņi jau neuzradās no zila gaisa? es nomalē redzu apdāvinātos, kas mauc tā, ka nespēj apstāties pie neregulējamas gājēju pārejas un lido garām citam, kas tomēr ir apstājies.

var jau būt, ka labāk būtu nevis sašaurināt brauktivi pirms pārejām, bet likt baļķus ik pēc 200m lai nerastos kārdinājums maukt uz 70 posmos, kur ik pēc 500-700m ir neregulējamas pārejas, kas ir normāli pilsētā.

Skābene
01.07.2021 12:53
Reply to  0939

Guļošie policisti pirms gājēju pārejām ir ierasta prakse. Samzina ātrumu un netraucē sabiedrisko transportu. Pie mums atkal nano stabiņi. Kā viņi tīrīs tās brauktuves starp stabiņiem? Jeb p[avasarī tur krāsies smilšu kalni un vējš dzenās putekļus?

digitalk(@ciparnieks)
02.07.2021 00:45
Reply to  Skābene

es te pielikšu tev treknu + par izteiktajām, pareizajām domām.

Rudolfs
02.07.2021 09:40
Reply to  Skābene

Šitā forša domāšana. Vienā vietā sarežģīti transportam izņemt pagriezienu = autobusi nekam neder, nebraukšu. Trolejbusam bija jāpalaiž velobraucējs = nafig nevajag vilkties tādā transportā.
Par vilcieniem viss pareizi un līdz ar jaunajiem vilcieniem arī aizies vilcienu satiksme. Tā laime gan vēl divus gadus jāgaida.

Krotow(@krotow_2)
02.07.2021 11:43
Reply to  Rudolfs

Ka tikai vecākie kursora lasītāji to laimi nesagaida, strinšķinot arfu uz mākoņa malas. Taču cerēsim ka kaut kas būs jau nākamgad :D

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: