Web Analytics
More
    Reklāma

    “Tesla” apstiprina milzīgas investīcijas elektroauto un bateriju ražošanas kapacitātes palielināšanai

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotājs “Tesla” apstiprinājis plānus nākamo divu gadu laikā investēt 12 miljardus dolāru elektroauto un bateriju ražošanā. Tas krietni palielinās uzņēmuma tēriņus, cenšoties palielināt elekroauto ražošanas apjomus.

    Par ievērojamajām investīcijām paziņojis “Tesla” finanšu direktors Zakarijs Kirkhorns. Kompānija skaidro, ka nauda tiks ieguldīta rūpnīcās, kuras jau tiek būvētas vai vēl ir izstrādes stadijā, palielinot ražošanas jaudas.

    Uzņēmums savā paziņojumā norāda, ka tiek palielināti “Model Y” ražošanas apjomi, kā arī notiek darbs citos virzienos. “Tesla” būvē rūpnīcas trīs kontinentos un strādā pie jaunu bateriju izstrādes, tāpēc šīs investīcijas starp projektiem tiks sadalītas, ņemot vērā to prioritāti kompānijas plānos, kā arī izvērtējot to kopējo efektivitāti un pienesumu biznesā. Neskatoties uz lielajām investīcijām, “Tesla” joprojām plāno strādāt ar peļņu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    42 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    27.10.2020 13:31

    Maska elektrobizness tagad atkarīgs no Ķīnas valdības vēlmēm un pacietības. Kārtējais trampveidīgais Maskam var visu sabojāt, jo bez baterijām bizness neies.

    Ficuks
    27.10.2020 13:57

    Masku apsūdzēt un bāzt ķurķī par sava biznesa projektu uztiepšanu valdībām.Tas pajolis nopelnīs uz mūsu rēķina kad debīlās valdības mums spiedīs pirkt elektrohlamus.Draņķa ilumināts.

    Kursors.lv
    27.10.2020 14:27
    Reply to  Ficuks

    Šāds komentārs drīzāk liecina, ka pajolis esi tu pats.

    Ficuks
    27.10.2020 14:44

    Hei vai tev Masks dod cepumus?Stipendiju kādu?Vai arī tu dzīvo mucā un skaties uz pasauli pa spraudziņu.Prātīgs indivīds redz ko tādi Maski darās ,nav vis bals un pūkains.Un tu pat gribēdams nevari pierādīt ka šis ir labuma iemiesojums.

    Pajolītis
    27.10.2020 15:10
    Reply to  Ficuks

    Sanāk, ka Tu esi tas prātīgais indivīds, tas īpašais, tas apdāvinātais, kurš redz visam cauri un saprot, ka Tevi čakarē?

    Ficuks
    27.10.2020 15:16
    Reply to  Pajolītis

    Pajoli es nesaku ka es,visi prātīgie to redz un saprot,ja nav smadzene tad kā ta sajēgs?Maska gadījumā viņš spiež mums virsū ko mēs negribam,nav vajadzīga viņa elektro kaste uz riteņiem .Klimata aizsegā sadomājis pasaulei uzspiest savu biznesa projektu,kretīns.

    Ficuks
    27.10.2020 15:19
    Reply to  Ficuks

    Un vispār lai tas Klimatists Maskā nomaina papriekš savas raķetes uz elektroraķetēm ,tās gan piesārņo daudz vairāk nekā visa pasaule pāris gadu laikā.

    Kursors.lv
    27.10.2020 15:17
    Reply to  Ficuks

    Ne viens, ne otrs un ne trešais. Bet nu bezjēdzīgu diršanos komentāros šeit arī nevaru pieļaut. Savu viedokli ir jāspēj pamatoti un saprotami izskaidrot. Vari?

    Ficuks
    27.10.2020 16:32

    Atvainojos ja kādu aizskāra Maskam veltītie epiteti,bet tos izvēlējos ne jau lai dirstos bet apzīmētu viņa rīcību.Viņš pret saviem potenciālajiem klientiem izturas kā,nu ja jūs atceraties neuralink prezentāciju,tur bija tādi rukšķoši dzīvnieciņi uz kuriem viņš demonstrēja.Līdz ar to šo iedomīgo biznesmeni pazūd vēlme cienīt vispār.Viņa lobisti čakarē dzīvi tiem kuri nevēlas Maska produktus.Dubultie standarti,melošana,maldināšana,konkurento nogremdēšana,korupcija tas viss pavada viņa biznesu uz lētticīgo rēķina.

    Ficuks
    27.10.2020 16:38
    Reply to  Ficuks

    Tesla plāno savus 12 miljardus atgūt no vientiešiem klientiem lobējot valdībām ar skaistiem mērķiem zaļās politikas vārdā uzspiest visiem pirkt viņa ražojumus.Kāpēc šeit neko nesaka konkurences padome?Laikam pārāk varens ka neviens neko nevar šim padarīt un var darīt ko vien grib,līdzīgi kā slavenais datoratārps no maikrosoft.

    Kursors.lv
    27.10.2020 17:45
    Reply to  Ficuks

    Esi, lūdzu, konkrētāks savos tekstos. Kādi lobisti, ar kādām tieši darbībām un kam tieši kaut ko čakarē? Skatos, ka Tesla Motors šodien uz lobija aktivitātēm tērējusi smiekla naudu (ap 200 000 USD), kamēr tas pats Facebook – 10 miljonus dolāru. Par kādu lobismu mēs te varam runāt? Un vai tad Tesla ir vienīgais elektroauto ražotājs, kas ražo šādus auto? Pārējie tad arī slikti? Kā tieši viņi tev spiež pirkt elektroauto?

    Ficuks
    27.10.2020 18:50

    Kristap,netēlo muļķi.It kā tu pats nezinātu,tu esi ļoti gudrs tehnoloģiju lietās.Ok pateikšu ja jau prasi,ieguglē kurš ir lielākais elektrisko auto ražotājs pasaulē,tad ieguglē cik procenti no jaunajiem auto būs obligātais cipars ražotājiem noteikts no pasaules valdībām līdz 2030.Tajā dokumentā ir noteikts ka pasauli pārņems tikai elektriskie auto un parastie pamazām tiks likvidēti,izņemti no aprites,neražos jaunus parastos auto.Kā tu zini ka Tesla slepeni netērē vairāk un ka viņi nepārpirks pārējos vai neietekmēs?Tie visi ir jau pieņemti lēmumi,tā ir realitāte kas sagaida pasauli,tā nav pasaka.

    Ficuks
    27.10.2020 18:56
    Reply to  Ficuks

    Ja arī tu piemini kādu citu elektroauto firmu tad man jautājums vai tu uzskati ka tie varētu sacensties ar Teslu?Vai olainfarms far sacensties ar Astra Zeneca,Pfizer,Moderna?Milzīgās investīcijas pierāda Maska milzīgos nodomus un vērienu pasaules piespiedu elektroautizācijā,neviens neprasīja vai nerīkoja referendumus vai tiešām civilizācija to vēlas,vai tas ir demokrātiski?

    Kursors.lv
    27.10.2020 21:30
    Reply to  Ficuks

    Tavos komentāros vienā lielā putrā ir sajaukti reāli fakti un trakas konspirāciju teoriju cienīgas idejas. Tādējādi normāla diskusija te laikam nebūs iespējama. Vai nu pieturamies pie zemes un runājam par konkrētām lietām pamatojot tās ar konkrētiem faktiem, vai arī maucam pilnīgā frīstailā ar trakām idejām. Otrajā variantā es neiesaistos, jo man ir žēl sava laika tādām izklaidēm.

    Ficuks
    28.10.2020 08:56

    Manus 4 komentārus un atbildi us šo jautājumu izdzēsa

    Kursors.lv
    28.10.2020 10:46
    Reply to  Ficuks

    Jā, Kursors nav miskaste, kur var komentēt absolūtas muļķības.

    1049
    28.10.2020 10:49

    Kristap, es pieņemu ka cīņas karstumā tu neapzinājies, ko īsti esi uzrakstījis) Ir taču arī tīri sakarīgi raksti!

    Kursors.lv
    28.10.2020 11:17
    Reply to  1049

    Es runāju par Ficuka komentāriem.

    Ficuks
    28.10.2020 23:23

    Kristap tā nav godīgi es nerunāju muļķības.Kāpēc demokrātiskā valstī eksistē cenzūra kā Ķīnā?

    Kursors.lv
    28.10.2020 23:48
    Reply to  Ficuks

    Mans uzdevums Kursorā rūpēties par jēgpilnām diskusijām un es dzēšu laukā visu, kas man šķiet traucējošs citiem lasītājiem.

    Reinis Rozitis
    27.10.2020 18:59
    Reply to  Ficuks

    > kad debīlās valdības mums spiedīs pirkt elektrohlamus.

    Ieteiktu meklēt domu biedrus, realizēt savas valsts pilsoņa tiesības, dibināt partiju, balotēties un nepieļaut “debīlo valdību” tālāku darbību, iestāties par “parastajiem auto” un aizliegt “elektrohlamus”!

    Ficuks
    27.10.2020 20:51
    Reply to  Reinis Rozitis

    Neder ieteikums,ilumināti par daudz vareni palikuši,tā būs skaudrā realitāte visiem.Vispār kas tas par ierosinājumu tas atgādina teicienu .es gribēju mainīt pasauli bet pasaule izmainīja mani.Ejot politikā jeb skudru pūznī vienmēr noēd tos kuri tur ielien nevis otrādi,jaunie vai nu paliek tādi pasi vai izlido ārā.

    wils
    27.10.2020 21:01
    Reply to  Ficuks

    Nevajag jau partiju dibināt. Pietiek ar kādu staptautiski atzītu zinātnisku pētījumu, ka elektroauto nākotnē būs tikai kaitīgāki, kā fosīlās degvielas kurināmo darbināti auto. Tik ko darīt pēc gadiem 30, kad nafta sāks izsīkt? (Ne velti Krievijas naftas rezerves ir valsts noslēpums, jo var izsaukt nevēlamu spriedzi nākotnē)

    Reinis Rozitis
    27.10.2020 23:05
    Reply to  Ficuks

    Nu tad jāpievienojas “iluminātiem” un jāgrauj viņi no iekšienes..

    Bet ja nopietni, nesaprotu sāpi – ja nav vēlme neko mainīt, tad brēkt vienkārši tāpat, ka viss ir slikti, ir diezgan neproduktīvi.

    Nesaprotu arī baigo iespringumu par elektro vs iekšdedzes – nu pieņemsim, ka tavs iedomātais ilumināts Masks panāk, ka visi pasaulē brauc ar elektroauto.. Un kas no tā?
    Jebšu ar ko mainās atkarība no dažām esošajām valstīm/veidojumiem, kurām ir ekskluzīva pieeja fosilajām izejvielām un groza krānu kā ienāk prātā. Labi litijs ir ierobežots pasākums, bet tam ir alternatīvas..
    Bet pēc tam saule, vējš vai burtiski dedzini kūdru un tev ir iespējas pārvietoties.

    p.s. manuprāt, Tesla nekad nav pretendējusi uz kaut kādu zaļo uzņēmumu (ja ir tad palabojiet) vai panaceju pasaules ekoloģiskajām problēmām (pretēji kā ražotājs, kas piedāvā vidējai masai pieejamu auto ar ko paātrināties līdz 100 ~3 sekundēs vai arī kantainu pikapu no kosmiska tērauda), to aiz matiem ir pievilkuši tie, kas ar politiku nodarbojas (augstāk minēto krānu apsvērumu dēļ).

    Reinis Rozitis
    28.10.2020 00:41
    Reply to  Reinis Rozitis

    > ar sajūsmu uzliek sev verga važas.

    Tādas pašas “važas” ir baidīties no visa, visā saskatīt sazvērestības un, lai arī nez kāpēc kaut kā negatīvi izteikties par telts būvētājiem pie veikala, vienlaicīgi satraukties, ka “to mašīnu nedabūsi” jebšu bažīties tieši tāpat par tām pašām materiālajām lietām..

    > var attālināti izraisīt kļūmi datorsistēmā un sanāk avārija,paceļ elektrības cenas uzlādi,gaidi rindā lai uzlādētu auto,pats neko nevari remontēt

    Ieteiktu tad mācīties – elektroniku, informācijas tehnoloģijas/programmēšanu, mehāniku..

    Nekas nepadara tevi neatkarīgāku no citiem kā tavas zināšanas un praktiskās iemaņas.

    Last edited 3 years ago by Reinis Rozitis
    Ficuks
    28.10.2020 08:56
    Reply to  Reinis Rozitis

    atbildi uz šo jautājumu arī izdzēsa

    Īpašnieks
    28.10.2020 09:38
    Reply to  Ficuks

    Kursors ir vieta, kurā uzzināt kaut ko par jaunajām tehnoloģijām. Varētu teikt ka fokuss ir uz “gadžetiem”. Jocīgā veidā te izvēršas ideoloģiskās cīņas starp benzīngalvām un elektrofaniem. Pieņemu ka lielākā daļa benzīngalvu nekad nav palietojuši elektroauto un arī nevar to nopirkt, bet tomēr apkārt zib reklāmas: “Milzu atlaides 3 un 5 sērijas BMW jaunajiem modeļiem”. Paskatoties, cik tad maksā tāds, ar milzu atlaidēm, redzams ka tur summas grozās virs 50k. Tos tomēr pērk, neskatoties, ka ir skaļi kliedzieni par to, ka 50k par elektroauto ir par daudz. Uzskatīsim šo izvēli par izvēli starp “gadžetiem”.
    Atceros, kādi kliedzieni bija par pirmo Apple Iphone: nemūžam nespaidīšu ekrānu, man vajag īstas podziņas, tas taču jālādē katru dienu, es ar veco Nokia staigāju visu nedēļu! Kas notiek tagad?
    Masoni (Google) uztaisīja tautai Androidu…

    Krotow
    28.10.2020 13:13
    Reply to  Īpašnieks

    BMW pērk jo tas ir BMW. 1990-tos pārdzīvojušie sapratīs. Nostaļģiska vērtība ;) Jaunākai publikai šis nosaukums nu jau lielākoties maz ko izsaka.

    Vārds*
    28.10.2020 11:55

    Dārgais ficuk, padomā par šo: Lielos vilcienos mums ir viens enerģijas avots – saule. U235, ģeotermālo un mēness gravitāciju dažādu ierobežojumu dēļ varam neņemt vērā. Gadu tūkstošiem bija tā – saule spīd -> fotosintēze -> zaļa zāle -> apēdam zāli -> ir mums spēks (enerģija) pastumt ratus. Vai arī paņemam talkā četrkājaiņus – zāles gremošanai (steiki, mmmmm) vai ratu vilkšanai. Relatīvi nesen britu zinātnieki <tm> izgudroja tvaika endžīnu. 100 gadu laikā visas Britu salas “izpļāva” no kokiem. Uzreiz pieķērās Dabasmātes rezervēm – oglēm. Pēc tam tvaika endžīns evolucionēja uz petroleju, no oglēm pārslēdzās uz naftu. Bet viss tas tā pat izmanto aizvēstures fotosintēzes saražotos krājums Tagad mums Eloniņš piedāvā mašīnu, kura spēj izmantot Saules enerģiju tieši (domāts EV panelis), vai arī jebkādu citu saules izpausmi, tieši, bez fotosintēzes starpniecības – vēju; hidro. Bet atrodas kkādi ficukveidīgie klauni, kuri saka – aaa, bet nafta ir enerģijas ietilpīgāka, nuuu… ilumināti … nuuu… ķirzakcilvēki…. vēl kaut ko stumj. Pēc būtības tas ir kā sēdēt uz vecmammas pagraba, ēst zemeņu zapti un ņirgt par tiem, kas zemenes lasa no dobes. Es saprotu – tā ir ērtāk. Un cilvēki ir egoisti, neviens nav gatavs ziedot SAVU piķi mazliet dārgākai mašīnai, SAVU laiku, lai pasēdētu pie… Read more »

    Janis Murnieks
    28.10.2020 13:24
    Reply to  Vārds*

    netēmas jautājums Teslas braucējiem : vai ekrāns , kas aizņem pus paneli ir izslēdzams ?
    t.i. personīgi dikti nepatīk gaismas piesārņojums , kas novērš uzmanību no ceļa .
    tos retos gadījumus , kad nākas braukt ar navigāciju telefonu nobāžu kkur lai tas
    “nespīd acī” .
    vai arī jāpgaida kāds laiciņš lai pārstāj planšetes bāzt uz paneļa :D
    tikmēr moš i labāki akumulatori būs un EV būs jēdzīgāki ..

    Kursors.lv
    28.10.2020 14:53
    Reply to  Janis Murnieks

    Naktī tas displejs ieslēdzas tumšajā režīmā un Model 3 1000km testā šis aspekts man neradīja problēmas.

    Janis Murnieks
    28.10.2020 16:27

    Paldies!
    Tiesa – skepse mani nepamet tik un tā :D
    Vajag patestēt nedaudz vairāk nekā “īsu brīdi , dienas vidū” …

    Vārds*
    28.10.2020 16:43
    Reply to  Janis Murnieks

    Tūlīt jau p 1700 būs “nakts”. Nezinu kādu smaidiņu pielikt, pasmieties par savu asprātību tomēr rudens depresija traucē :)

    Bet Kristaps taisnību glagolē. Ekrāns netraucē, tā auto-adaptācija ir ok
    Teslu forumos ļaudis vaimanā par viskautko, bet par šo tēmu neesmu manijis pretenzijas

    Janis Murnieks
    28.10.2020 17:50
    Reply to  Vārds*

    Tagad rudens depress-krēslā kā reiz pats trakums .
    esošajam auto paneļa spilgtums nogriezts uz minimumu ,baidos , ka uz planšetes bāztu melno maisu virsū . vai melnu sedziņu :D

    Kursors.lv
    28.10.2020 17:00
    Reply to  Janis Murnieks

    Mūsu 1000km testos pat vasarā, kad tika braukts ar Model 3, brauciens beidzas tumsā un man ir iespēja pārbaudīt gan auto lukturu spējas, gan interjera apgaismojumu. Te video, ja vēl nebija iespējas noskatīties: https://www.youtube.com/watch?v=YvgfLroE5js

    Īpašnieks
    28.10.2020 18:11
    Reply to  Vārds*

    Es arī braucu ar elektro un arī tādēļ ka forši braukt, bet par fotosintēzi gan drusku gribētu iebilst. Tā ir ļoti efektīva, salīdzinot ar saules paneli, kuram lietderības koeficients ir labi ja 15%. Tātad vēl ir iespēja audzēt rapsi. Un kad visi striķi trūkst, var braukt ar gāzģeneratoru, kurā izmanto malku. Tās mums, atšķirībā no Tevis pieminētās Britu salas, nemaz netrūkst. Kad jātīra mežs, man jālūdzās, lai kāds paņem:)

    Reinis Rozitis
    28.10.2020 18:42
    Reply to  Īpašnieks

    > salīdzinot ar saules paneli, kuram lietderības koeficients ir labi ja 15%

    Nu ir kur augt :)

    Ar iekšdedzes tak ar – kurš varēja iedomāties/prognozēt, ka no kaut kāda 2 litrīga 3 cilindru aparāta ņems un izspiedīs 600 zirgus/600 Nm (lasi Koenigsegg Gemera).

    Vārds*
    28.10.2020 22:16
    Reply to  Īpašnieks

    lūk, te arī sākās :)

    Iedomājies, cik litrus DD var iegūt no 1 m^2 rapša lauka (vai no kā to sū taisa). Nav spēka meklēt, bet gan jau nekas diži daudz neiztek
    + atceries, ka no DD līdz riteņiem nonāk labi ja 1/4 daļa enerģijas

    Elektrību Teslai vajag vidēji, lai būtu, 20 kWh, lai nobrauktu 100 km. Ja pareizi saprotu Enefit paneļu kalkulatoru, tad 1 m^2 man dos teju 1000 km gadā nobraukumu. Un tas jau ir neto, ar pārvades zudumiem utt

    Īpašnieks
    29.10.2020 12:45
    Reply to  Vārds*

    Teorētiski sanāk pat vairāk kā 1000km, bet … rudenī un ziemā, kā to var redzēt tajā pašā kalkulatorā, no mīļās saules pie mums iegūt gandrīz neko nevar. Vasarā enerģijas paliek pāri. Kur to likt? Laikam domāju pārāk šauri, jātaisa lieli saules paneļu lauki dienvidos un jāstumj elektrība uz šejieni, vai tomēr labāk ar to tur radīt ūdeņradi un atvest?
    Katrā ziņā, uzstādot šeit uz mājas jumta saules paneļus, devums būs necils. Vēl jo vairāk, ja lādēties gribētos pa nakti un braukt pa dienu.

    fghjk
    28.10.2020 21:15

    Kas tā par cūcību > You Must Be Logged In To Vote

    Krotow
    28.10.2020 22:38
    Reply to  fghjk

    Kaut kas ar Disqus gļukiem un atteikšanos no tā saistīts. Nāc iekšā ar sejasgrāmatas vai Google loginu.

    Kursors.lv
    28.10.2020 23:03
    Reply to  fghjk

    Tad tu esi tas ārštata mīnusotājs? :)

    Reklāma