Djūkas Universitāti pārstāvoša inženierijas studentu komanda vēlas uzstādīt jaunu Ginesa rekordu ar lielu elektrisko monoriteni.
Četri izbijušie Teslas un tagadējie SpaceX darbinieki ir radījuši liela diametra elektrisko vienriteni, kurā tās vadītājs sēž iekšā. Tas ir radīts, lai sasniegtu noteiktu ātrumu, bet ne brauktu garas distances, jo vismaz šobrīd nav plānots to izlaist publiskajā satiksmē. EV360 monoritenis ir aprīkots ar 11 kW jaudas motoru, kurš attīsta 14,75 zirgspēkus, bet maksimālajā momentā tie ir 23 kW (31 zirgspēks). Tam būtu jāspēj sasniegt 112 km/h lielu maksimālo ātrumu. Akumulatora ietilpība ir vien 1,58 kWh, kas šādā sporta režīmā ļautu nobraukt vien dažus kilometrus.
![](https://cdn.kursors.lv/2020/06/electric_monowheel_5.jpeg)
Braucamrīks ir aprīkots ar disku bremzēm, kuras ļauj tam apstāties, bet lielākais izaicinājums ir EV360 stūrēšana, jo tas nav aprīkots ar kādu žiroskopu vai stūres mehānismu. Kā norāda testa pilots, braucot ar mazu ātrumu, virzienu regulē ar kājas pielikšanu pie zemes, bet jau lielākā ātrumā ir jāpaļaujas uz monoriteņa uzņemto virzienu, līdz ar to šobrīd šie izmēģinājumi ir pietiekami riskants pasākums. Pagaidām gan pilotam nav bijušas nopietnas traumas un negadījumi.
Komanda vēlas izaicināt šobrīd esošo monoriteņa ātruma rekordu 117 km/h, kas tika sasniegts ar iekšdedzes dzinēja motora darbinātu braucamo. Pagaidām pēc inženieru komandas datiem šim ātrumam EV360 tikai pietuvojas.
Cilvēki ņemas no jauna atklāt divriteni, šinī gadījumā monociklu. Viss jau sen ir izdomāts un labi strādā. tas, ka iekšdedzes dzinēja vietā lieto elektromotoru, principiāli neko nemaina.
https://www.youtube.com/watch?v=zLQbHSioxJ4
https://www.youtube.com/watch?v=JPLwVjYMtQk