Reklāma

Volkswagen ID.4 GTX uzstāda Ginesa rekordu – sasniegts lielākais augstums virs jūras līmeņa ar elektroauto

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Izmantojot Volkswagen ID.4 GTX elektroauto, sasniegts jauns Ginesa rekords – Rainers Cietlovs kopā ar komandu sasniedza lielāko augstumu virs jūras līmeņa, braucot ar elektroauto. Jaunais rekords tagad ir 5816 metri. Tik augstu vēl neviens elektroauto saviem spēkiem nebija uzbraucis.

Rekords sasniegts Bolīvijā, uzbraucot Uturunku vulkānā. Tas ļāva pārspēt iepriekšējo rekordu par 45 metriem, savukārt Ginesa rekorda sertifikāts tika pasniegts vienā no Bolīvijas lielākajām pilsētām Lapasā.

Kā liecina dati, braucienā tika izmantota mašīnas versija ar 82kWh bateriju un pilnpiedziņu, savukārt tās sniedzamība ar vienu uzlādi ir ap 340 kilometriem. Lai sasniegtu nepieciešamo vulkānu, pa ceļam tika izmantotas dažādas uzlādes iekārtas, kas uzstādītas viesnīcās. Pats rekorda mēģinājums ilga 4 stundas un 20 minūtes. Oficiālo rekordu un augstumu fiksēja divi GPS uztvērēji un altimetrs.

Pretstatā mašīnām ar iekšdedzes dzinēju, elektroauto augstkalnu apstākļos jūtas ļoti labi un tās necieš no jaudas zuduma retināta gaisa dēļ. Elektriskais jaudas agregāts ir ļoti laba lieta tieši kalnos – braucot lejup, mašīnai var uzstādīt maksimālo rekuperācijas režīmu, lai atgūtu pēc iespējas vairāk enerģijas.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene
26.05.2022 13:15

Nu ko, tūlīt brauks nākamais, kam augstums būz 5816 metri un viens ķieģeils! :)
Ja uzbrauktu Gaiziņā, iespējams arī būtu pirmais EV, kas to paveicis!

Elektriķis
26.05.2022 14:38

“mašīnai var uzstādīt maksimālo rekuperācijas režīmu, lai atgūtu pēc iespējas vairāk enerģijas” – Māri, vai Tu tiešām domā ka manipulējot ar šo režīmu, atgūst vairāk enerģijas?
Auto konstruktori būtu tik neattapīgi un ļautu pa tukšo karsēt mehāniskās bremzes?
EV ir būvēts tā, ka bremzējot, gan ar bremzes pedāli, gan noņemot kāju no “gāzes” pedāļa, maksimāli tiek izmantots motors. Ir tikai divi ierobežojumi. 1. Ļoti strauja bremzēšana – motoram nepietiek jaudas, un akumulatoru nevar lādēt ar tik lielu strāvu. 2. Pirms pilnīgas apstāšanās motora bremzēšanas efekts asimptotiski tuvojas nullei, tādējādi apstāšanās jāpabeidz ar mehāniskajām bremzēm.

Biteme
26.05.2022 15:19

Kāds praktiskais labums no šāda rekorda, kura sasniegšanā vairāk pārbauda cilvēku, nevis elektrisko auto?

Elektriķis
26.05.2022 16:59
Reply to  Biteme

VW reklāma.

Biteme
26.05.2022 17:39
Reply to  Elektriķis

Nuja. Nākamais rekords – VW EV nobrauc vislielāko attālumu pa tuneļiem.

Fedja
27.05.2022 08:50
Reply to  Biteme

Vispār jau tur ir 2 rekordi, VW ne tikai uzbrauca, bet arī nobrauca, tātad vajag ierakstu par augstāko nobraucienu! :)

Reklāma