Izmantojot Volkswagen ID.4 GTX elektroauto, sasniegts jauns Ginesa rekords – Rainers Cietlovs kopā ar komandu sasniedza lielāko augstumu virs jūras līmeņa, braucot ar elektroauto. Jaunais rekords tagad ir 5816 metri. Tik augstu vēl neviens elektroauto saviem spēkiem nebija uzbraucis.
Rekords sasniegts Bolīvijā, uzbraucot Uturunku vulkānā. Tas ļāva pārspēt iepriekšējo rekordu par 45 metriem, savukārt Ginesa rekorda sertifikāts tika pasniegts vienā no Bolīvijas lielākajām pilsētām Lapasā.
Kā liecina dati, braucienā tika izmantota mašīnas versija ar 82kWh bateriju un pilnpiedziņu, savukārt tās sniedzamība ar vienu uzlādi ir ap 340 kilometriem. Lai sasniegtu nepieciešamo vulkānu, pa ceļam tika izmantotas dažādas uzlādes iekārtas, kas uzstādītas viesnīcās. Pats rekorda mēģinājums ilga 4 stundas un 20 minūtes. Oficiālo rekordu un augstumu fiksēja divi GPS uztvērēji un altimetrs.
Pretstatā mašīnām ar iekšdedzes dzinēju, elektroauto augstkalnu apstākļos jūtas ļoti labi un tās necieš no jaudas zuduma retināta gaisa dēļ. Elektriskais jaudas agregāts ir ļoti laba lieta tieši kalnos – braucot lejup, mašīnai var uzstādīt maksimālo rekuperācijas režīmu, lai atgūtu pēc iespējas vairāk enerģijas.
Nu ko, tūlīt brauks nākamais, kam augstums būz 5816 metri un viens ķieģeils! :)
Ja uzbrauktu Gaiziņā, iespējams arī būtu pirmais EV, kas to paveicis!
“mašīnai var uzstādīt maksimālo rekuperācijas režīmu, lai atgūtu pēc iespējas vairāk enerģijas” – Māri, vai Tu tiešām domā ka manipulējot ar šo režīmu, atgūst vairāk enerģijas?
Auto konstruktori būtu tik neattapīgi un ļautu pa tukšo karsēt mehāniskās bremzes?
EV ir būvēts tā, ka bremzējot, gan ar bremzes pedāli, gan noņemot kāju no “gāzes” pedāļa, maksimāli tiek izmantots motors. Ir tikai divi ierobežojumi. 1. Ļoti strauja bremzēšana – motoram nepietiek jaudas, un akumulatoru nevar lādēt ar tik lielu strāvu. 2. Pirms pilnīgas apstāšanās motora bremzēšanas efekts asimptotiski tuvojas nullei, tādējādi apstāšanās jāpabeidz ar mehāniskajām bremzēm.
Kāds praktiskais labums no šāda rekorda, kura sasniegšanā vairāk pārbauda cilvēku, nevis elektrisko auto?
VW reklāma.
Nuja. Nākamais rekords – VW EV nobrauc vislielāko attālumu pa tuneļiem.
Vispār jau tur ir 2 rekordi, VW ne tikai uzbrauca, bet arī nobrauca, tātad vajag ierakstu par augstāko nobraucienu! :)