Viens no pēdējiem autobūves Ginesa rekordiem uzstādīts ar “Porsche Taycan” elektroauto, kas veica pasaulē garāko driftu automašīnai ar elektrisko piedziņu. Rekords tika sasniegts Vācijas sacīkšu trasē, Hokenheimā.
Pre-production “Taycan” modelis 55 minūtes driftoja pa speciāli izveidotu apli un tiesneši uzmanīgi vēroja, cik precīzi auto un tā vadītājs izpilda uzdevumu. Automašīnas vadītājs Deniss Retera driftā veica 210 apļus jeb 42 kilometrus un 171 metru, uzstādot rekordu. Vidējais ātrums šajā laikā bija nedaudz zem 50km/h un, pats par sevi saprotams, mašīnai bija atslēgtas visas elektroniskās pretslīdes palīgierīces.
Jāpiebilst, ka izveidotais aplis brauciena laikā tika laistīts ar ūdeni, kas, protams, uzlaboja slīdamību un tas nebija drifts klasiskā izpratnē ar kaucošām, kūpošām riepām uz sausa asfalta. Pats braucējs norāda, ka šāda veida drifts ir ļoti sarežģīts, jo 210 apļu laikā jāsaglabā milzīga koncentrēšanās, lai auto nesagrieztos.
Rekorda sasniegšanai tika izmantots “Taycan” ar aizmugurējo piedziņu, kam ir 402 zirgspēku jauda, izmantojot 79,2 kWh bateriju. Ja auto aprīkots ar lielāko 93,4 kWh bateriju, “Taycan” ar aizmugurējo piedziņu spēs attīstīt pat 469 zirgspēkus.
Piebildīsim, ka drifts beidzās tāpēc, ka iztērējās baterija.
Par ko ziņa? Pakaļpiedziņas auto iet uz priekšu plakaniski? Trenēts pilots nezaudēja uzmanību? Vai ka riepas izturēja?
Par to, ka baterijas neuzkarsa un neaizdegās.
Tas būtu traki, ja elektroauto braucot aizdegtos baterija. Un ne tam lētākajam elektroato!
Pag, vai braukt ar elektroauto vispār ir droši?
Šādam drifta trikam ir visai mazs sakars ar normālu auto ekspluatāciju. Arī parastie ne elektroauto nosprāgs ilgstošā driftā.
Man šķiet ka tur arī ir visa drifta sāls – nokaut auto pēc iespējas “stilīgāk”. Un pie reizes no gumijas dūmiem pielaist vēzīti apkārt esošajiem.
Nē, tas nav drifta galvenais mērķis un sāls :)
Tu redzēji cik slapjš un slidens bija aplis? Tur pilnīgi neko nelauza. Īzī pīzī mašīnai. Ja nu vienīgais pilota uzmanību un vestibulāro aparātu. Pabraucot stundu pa Rīgu var vairāk auto sabojāt.
Protams, ka slapjš asfalts. Kā gan citādi? Pa sausu tie būtu pieci apļi un riepas izmetamas.
Bet ironiski, ka it kā zaļāku auto cenšas reklamēt pagalam melnā veidā. Labs zemteksts viņiem sanācis.
Kas tur melns? Te galvenā doma parādīt, ka auto var ilgstoši braukt paaugstinātas slodzes apstākļos. To sagaida no sporta auto, bet parasti vēl nesagaida no elektroauto.
Tajā video (kuru starp citu kursors komanda nez kāpēc nespēja ievietot pie šī raksta) izskatījās, ka tas rekords tika uzstādīts tikai tāpēc, ka kāds vienkārši to pirmo reizi darīja ar EV. Pēc kaut kāda “mēmākā” rekorda tas viss neizskatījās, drīzāk vienkārši pēc PR gājiena un to droši vien kāds varētu pārsist ar īres elektroskūteri driftējot ap Mildu..
Protams, ka tas ir PR gājiens. Video pieliku.
Tās Ginesa kategorijas (lasi “rinķot pa slapju apli”) paliek aizvien jocīgākas..
Tīri no PR viedokļa efektīvāk būtu taisīt kaut ko tādu https://www.youtube.com/watch?v=Hg6L_7qLIEQ