Pirms trīs gadiem Android operētājsistēmas radītājs Endijs Rubins (Andy Rubin) visai pasaulei atrādīja savu izveidoto Essential Phone. Lai arī šis viedtālrunis darbojās ar ierasto Android operētājsistēmu, tas bija daļēji modulārs – tam varēja pievienot papildus kameru. Interesanta ideja, jo toreiz arī vairāki citi telefonu ražotāji sapņoja par modulārajiem telefoniem. Šobrīd gan šī ideja ir nomirusi nedzimusi, jo nevienam tādus telefonus nevajag.

Lai arī Essential uzņēmumā 100 miljonus dolāru ieguldīja Amazon un pats Essential 2018. gada nogalē iegādājās daudzsološo e-pasta servisu Newton, tas neļāva uzņēmumam iegūt nepieciešamo popularitāti, lai varētu atļauties turpināt savu darbību.

Sapratuši, ka “parastu” Android viedtālruņu veidošana neatmaksājas un nav iespējams konkurēt ar jomas milžiem, Essential sāka veidot jauna tipa telefonu, ko nosauca par Project Gem. Tas ir ļoti savādas formas (garš un šaurs) telefons un pielāgots saskarnes dizains.

Tomēr arī šis projekts neizdevās un Essential komanda ir oficiāli paziņojusi, ka tā beidz savu darbību. Vairs nav sagaidāmi jauni telefoni un 3. februāra programmatūras atjauninājums būs pēdējais, kas pieejams PH-1 modelim. Telefons pats par sevi turpinās darboties, tomēr tam vairs netiks pilnveidota programmatūra. Cipargalvas var doties uz Essential GitHub vietni, lai piekļūtu telefona programmatūrai un tālāk ar to strādātu paši. Tāpat esošie Newton Mail klienti varēs šo servisu izmantot līdz 30. aprīlim.

Hardware is hard. Kārtējo reizi redzam apliecinājumu šim teicienam un neko šajā biznesā nemaina arī fakts, ka esi pasaulē populārākās mobilās platformas radītājs ar dažiem simtiem miljonu ASV dolāru kabatā.

Zinu, ka Latvijā ir vismaz vairāki Essential telefoni. Kāda ar tiem pieredze un ko plāno darīt turpmāk?

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
1 Comment
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Raivis Terinks

Esential pirms trīs gadiem bija superzvaigzne, piesaistija miljonu invstīciju, un brends tika novērtēts par miljarda vērtību, kaut arī nebija fiziski pārdots vēl neviens telefons. Par Esential rakstīja visi mobilo iekārtu apskatnieki un influenceri. To salīdzināja ar Guggle Pixel un Samsunga flagmaņiem…
Bet dzīve ienes savas korekcijas, un ar ambīcijām, mārketingu un finansējumu vien nepietiek, lai ielauztos tirgū…