Kaut arī apskata virsraksts skan ļoti skaļi, es gribu Jūs nomierināt, ka tā situācija nemaz nav tik traka. Jāsaprot ir viens – tādas lielās automašīnas kā Q7, Range Rover un lielie Mercedes-Benz nemaz tā īsti nav paredzētas nekam vairāk, kā nelieliem dubļiem, sniegam utt. Tie vienkārši ir milzīgi transporta līdzekļi.

Es vēl tikai pagājušajā apskatā rakstīju “mani uzskati vienkārši nesakrīt ar standarta patērētāju vēlmēm un man patiešām nepatīk krosovers kā suga. Vai nu liels SUV, traks pikaps vai mazāks hečbeks, kurā varbūt pat var ielikt vairāk mantu kā tādā mazā krosoverā”. Un esam ar saviem kārajiem pirksteļiem tikuši pie patiešām liela SUV – pagaidām lielākā pieejamā Audi, proti, Audi Q7. Tas ir liels, moderns un tehnoloģisks, ļoti dārgs un patiešām glīts, bet vai ar to pietiek, lai to nosauktu par labu auto? “Spoiler alert”, izmēģinājums nebeidzās pavisam gludi un pirmo reizi mēs saplēsām mašīnu. Labi meloju, tā nebija pirmā reize, bet šis ir visnopietnākais bojājums, bet par to parunāsim mazliet vēlāk. Nu tad ķeramies klāt.

Q7 nav jauns modelis, tā ir modernizācija

Aktuālās paaudzes Audi Q7 izmēģinājām mazliet vairāk kā trīs gadus atpakaļ un tad es vēl fotografēšanu uzticēju savām līkajām rokām, tāpēc uzreiz atvainojos par bilžu kvalitāti. Arī toreiz man bija diezgan jautri un izmēģinājums ieķērās uz viena neliela kalniņa, kad uzsēdināju mašīnu “uz vēdera”. Tikai ar ekskavatora palīdzību tiku nost. Kam negadās. Laikam jau toreiz Audi man uzspieda zīmogu uz pieres – tev nebūs viegli ar mani arī nākamajos izmēģinājumos, haha.

Vizuāli lielu izmaiņu jaunajam auto nav, ir jauni lukturi, jauni buferi, sliekšņi, bet auto pārējā virsbūve ir palikusi neskarta. Pavisam cits stāsts ir interjerā, tas ir pilnībā jauns un būvēts pēc jaunā Audi dizaina, ko jau varējām redzēt visos iepriekšējos izmēģinājumos kā Audi A7, tā Aaudi Q8 un arī Audi e-tron. Jā, Audi interjers ir veidots pēc viena šablona un praktiski identisks visos jaunajos modeļos, bet tas nebūt nav slikti. Tas gan arī nozīmē, ka es par interjeru runāšu diezgan maz. Ja nebūsiet ļoti slinki, aplūkojiet iepriekšējā izmēģinājuma Q7 interjeru un sapratīsiet, ka tas pilnīgi ir cits auto.

Tā kā pagājušajā rakstā nemaz nerunāju par vēsturi, tad pavisam virspusēji tai pieskaršos šoreiz. Tā padziļināti nemaz nav nepieciešams, jo Q7 kā modelis ir tikai savā otrajā paaudzē. Pirmajai paaudzei arī, protams, bija modernizācija un tas modeļa eksistenci izvilka no 2005. gada līdz pat 2015. gadam. Dzinēji pirmajai paaudzei bija, uh, sākot no “standarta” 3.0 TDI un 3.0 TFSI ar 240 Zs (400 Nm) un 272 Zs (550 Nm), līdz pat 4.2 FSI V8 ar 350 Zs (440 Nm) un 4.2 TDI ar 340 Zs (760 Nm). Pavisam trakie varēja nopirkt arī V12 6.0 TDI ar 500 Zs (1000 Nm), kas ir SUV izmēra vilciens. Paziņa bija tādu iegādājies un es izbraucu – velna aparāts.

Otro paaudzi, ar kuru arī braucu, ieraudzījām 2016. gadā un tā, protams, “cieta” no emisiju normām. Trako V12 vairs neieraudzīt un arī V8 bija tikai traki dārgajā SQ7 versijā. Papildus ieguvām arī 2.0 benzīna dzinējus un PHEV (plug-in hybrid) versijas benzīna dzinējiem pavisam zaļi domājošajiem cilvēkiem. Interjers bija moderns, bet tomēr mazliet novecojis un līdzīgs daudz vecākiem Audi. To pieminēju arī rakstā, ka tas mani “nepaņēma”.

Tehniskā puse un dzinēji

Dzinēju nav ļoti daudz, bet nosegtas tiek gandrīz visas vēlmes. Pie mums pagaidām ar pieejamību ir diezgan švaki un nopirkt varam tikai divas versijas – 3.0 TDI ar 286 Zs (600 Nm) un 3.0 TFSI ar 340 Zs (500 Nm). Pēc jaunajām Audi abreviatūrām tie ir 50 TDI un 55 TFSI. Abi dzinēji ir aprīkoti ar daļējo hibrīdu (jā, jā tas pats 48V startera ģenerators, par ko jau arvien biežāk runājam un man beidzot būs jāsaņemas un detalizētāk par to jāuzraksta) MHEV un abiem ir astoņu ātrumu Tiptronic automātiskā ātrumkārba un, protams, Quattro visu riteņu piedziņa. Audi SQ7 ir 4.0 TDI V8 ar 435 Zs (900 Nm), bet tas ir pavisam cits auto.

Šogad būs pieejama arī 3.0 TDI samazinātās jaudas versija, kas saucas 45 TDI un dod 231 Zs (500 Nm), un arī divi uzlādējamie hibrīdi – 55 TFSIe ar 381 Zs (600 Nm) un 60 TFSIe ar 456 Zs (700 Nm). Abiem hibrīdiem ir vienādi 94 kW (128 Zs, 350 Nm) elektromotori un 17.3 kWh baterijas, kas dod aptuveni 42 kilometru nobraukumu ar bateriju vien. Visdrīzāk šogad tiksim arī pie šāda auto izmēģinājuma, ja būs laiks un vēlme. Tomēr esam braukuši arī ar pilnīgi elektrisko e-tron, kas tas pats Q7 vien ir.

Melošu, ja teikšu, ka modernizētais lielais SUV izskatās slikti. Tas ir patiešām glīts lielais izmērs tam piestāv. Ja no priekšpuses tā izteikti var pamanīt tikai jaunos lukturus, tad aizmugurē ir pavisam cita bilde. Kaut buferi ir ieguvuši tikai vieglu atsvaidzinājumu, izteikti savādāki ir aizmugurējie lukturi. Tie ir šaurāki, izteiksmīgāki un LED gaismu spēle tos padara patiešām modernus. Papildus tam lukturus savienojošā hroma līniju “pabeidz” aizmuguri un tas viss izskatās tiešām dārgi. Aizmugure ir tik ļoti savādāka, ka pilnīgi šķiet, ka skatos un jaunās paaudzes Q7 – tātad dizaineri savu darbu ir izdarījuši. Sēdies, 10!

Rāpjamies salonā. Kā jau minēju iepriekš, Q7 interjers dikti neatšķiras no visiem aktuālajiem Audi. Trīs milzīgi digitālie displeji ir pilnībā pārņēmuši visu vadību un fiziskas pogas ir palikušas dikti maz. Un tās fiziskās pogas lielākā daļa ir ļoti patīkamas – metāliska dizaina, kas ir gan izskatīgas, gan arī patīkamas uz pieskārienu. Klasiskas ir palikušas stūres rata pogas un tās prasītos uzlabot, tieši tāpat arī logu atvēršanas pogas ir ļoti plastmasīgas un daudzi premium auto ražotāji jau ir arī tās uzlabojuši.

Ekrāni ir lieli – vadītāja informācijas displejs ir 12.3 collu izmērā, kamēr info-izklaides ekrāns 10.1 un otrais ekrāns, kas atbild ar klimata kontroli un citām ērtības fīčām – 8.6 collu izmērā. Tie ir augstas izšķirtspējas, krāsaini un vibrēšana uz katru pieskārienu lietošanu padara ļoti ērtu. Jā, sistēma nav pati glītākā/ērtākā un gan Mercedes-Benz, gan Jaguar/Land-Rover/Range Rover ir izveidojis glītāku un ērtāku sistēmu, bet Audi ir ļoti ātrdarbīga.

Braukšana un sajūtas

Atgriežamies pie virsrakstā pieminētā un apspēlējam manis teikto, kas ir visnotaļ skaļi un pavisam noteikti Audi pārstāvjiem nepatiks. Bet es esmu godīgs gan pret sevi, gan pret mūsu lasītājiem, jo Q7 mani patiešām pārsteidza. Gan patīkami, gan arī nepatīkami.

Nevienam īsti neinteresē lasīt klajus tehniskos datus, jo to var arī izlasīt brīvi internetā pieejamajā brošūrā, cilvēki grib lasīt emocijas un skatīties video spiedzienus. Jā – paliks siltāks un atgriezīsimies arī pie video filmēšanas.

Modernizācijas parasti ir grūti atpazīt un kā jau sākumā minēju, tad Q7 virsbūve praktiski nav izmainījusies. Tomēr jaunie lukturi iedod tik daudz, ka auto patiešām izskatās kā jauns modelis un es atzīšos, ka man tas ļoti patīk. Pirms modernizācijas tā nebija mana kafijas krūzīte un es nemaz negribu runāt par iepriekšējiem modeļiem, kas man šķiet reāli neveikli. Salons arī kopš modernizācijas ir pilnīgi jauns un šeit gan domas dalās. Man patīk, ļoti patīk, jo esmu tehnoloģiju frīks un tur varēja būt vēl vairāk viss digitalizēts, bet daudzi paziņas ātri apjuka ekrānu jūrā un prasīja atgriezt mehānisko klimata kontroli. Ekrāni gan ir ļoti atsaucīgi, ātri un pietiekami intuitīvi, bet reizē arī ļoti ātri nospeķojas. Kokvilnas lupatiņa nekad neatvelk elpu. Es šķiet gandrīz katrā pēdējā rakstā pieminu, ka man besī tie milzīgie automātisko kārbu kloķi – nu absolūti nevajadzīgs milzīgs ehm s… ne tikai slikti izskatās, bet arī traucē. Q7 ir ieguvis manu dizaina balvu – absolūti glītākā ātrumkloķa svira pasaulē. Jā, tas it kā ir pilnīgs sīkums, bet no sīkumiem sastāv pasaule. Aiz kloķa un zem ekrāniem ir glīti novietotas gandrīz vienīgās fiziskās pogas, kas pie tam ir alumīnija dizaina un ļoti izskatīgas. Ja šajā pašā izpildījumā būtu arī vēl stūres pogas un logu atvēršanas sviras – es noceltu cepuri, kuru nekad nenēsāju, un viegli aplaudētu dizainerim.

Pietiek melst par interjeru un dizainu, dodamies ceļā.

Izmēģinājuma auto ir pagaidām jaudīgākais dīzelis ar 286 Zs (600 Nm) un tas ir absolūti pietiekami, lai kustinātu arī vēl lielāku un smagāku kasti. Un divarpus tonnas nemaz nav tik daudz tādam izmēram. Bet es tiešām nesaprotu Audi inženieru ideoloģiju, kad tiek regulēta ātrumkārba – tā ir oficiāli lēnākā ātrumkārba pasaulē. Tā aizture, kad tiek nospiests akseleratora pedālis, ir vienkārši fenomenāla un mērāma vairākās sekundēs, un mašīnai ir pilnīgi vienalga, ka Audi drive select ir Dynamic režīmā, kārba ir sportā, viss ķermenim lejā stāv un asinīs ir adrenalīns. Pēc garantijas laika pats pirmais mans darbs būtu doties pie kādas jaudas regulētāja, lai pārprogrammē visu iespējamo.

Kaut aizture ir patiešām nopietns trūkums un kaitina absolūti visus, ar ko es esmu runājis un kuri ir izmēģinājuši līdzīgu Audi, tad tas gan faktiski ir vienīgais, pie kā es varu piesieties no gaitas īpašībām. Adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ar visiem 21 collu diskiem ir vienkārši fantastiska. Gribi nereālu komfortu – būs, gribi lai tavs dibens atrodas maksimāli tuvu asfaltam un ķermeņa tauciņi kratās pa bedrēm – nekādu problēmu. Un šasijas gājiens ir tiešām liels, atšķirība starp režīmiem kolosāli jūtama. Katrs varēs atrast režīmu tieši sev un savam garastāvoklim un pielāgot tieši savas braukšanas sajūtas. Bedres un ceļa nelīdzenumus nejūt, zemes ceļi tiek lieliski absorbēti un šķiet nav vietas, kur auto nevarētu iebraukt un netikt galā. Bet neskriesim ar secinājumiem tik ātri pa priekšu, viss nemaz nav tik spīdoši.

Ja jau atrodamies kārtīgā SUV ar kārtīgi uz augšu paceļamu balstiekārtu, kārtīgu pilnpiedziņu un kārtīgi jaudīgu dzinēju – iebraucam mežā un smilts karjerā, lai izmēģinātu auto spējas. Un šeit sākas tas pats interesantākais, kur es piedzīvoju gan kārtīgu vilšanos, gan arī kārtīgu pārsteigumu.

Meža taka, kura veda uz no mājām netālo motociklistu iecienīto smilšu trasi, bija slapja un ļoti dubļaina, bet bez kāpumiem, kritumiem un risēm, tāpēc riskējām iebraukt un šeit sākās pirmais pozitīvais pārsteigums. Audi ir uzlabojis arī pilnpiedziņas un stabilitātes sistēmu un ja vienu brīdi man šķita, ka būs ziepes un mēs paliksim dubļos, tad Q7 vienkārši turpināja braukt. Tieši tas pats attiecas arī uz smilšu trasi – vienkārši turi pedāli grīdā un SUV visu pārējo izdarīs pats. Un ar pārējo es patiešām domāju visu – regulēs pat nepieciešamos motora apgriezienus. Un arī šeit man vienu brīdi šķita, ka paliksim mīkstajās un irdenajās smiltīs, bet ne velna – Audi tik turpināja braukt.

Mazliet pamuļķojušies un ar vieglu smaidu devāmies māju virzienā, nomazgājām mašīnu un neko sliktu nedomādami nākamajā dienā arī atgriezām mašīnu atpakaļ importētajam. Un liels bija pārsteigums pēc neilga laika saņemt ziņu, ka esam saplēsuši abas pannas un vēl izdarījuši nelielus bojājumus. Tad nu es ielīdu dziļajās interneta dzīlēs un šo jautājumu tā detalizētāk papētīju. Izrādās Q7 gan dzinēja, gan aizmugurējās daļas panna ir veidota no tāda dīvaina audumam līdzīga materiāla un, iebraucot patiešām vieglā bezceļā, mēs tās abas sabojājām. Un tas ir dārgi, ja kādam jelkad ienāks prātā izdarīt ko līdzīgu. Un ienāks, jo līdzīgu posmu tikpat labi brauks kāda mamma, lai tiktu pakaļ omes gurķiem dziļos laukos rudenī. Nedomā to darīt ar Audi Q7, tas ir kolosāls auto, lai dotos pakaļ saviem pieciem bērniem, iepirkumiem, uz teātri un operu. Tas būs lielisks tavs kompanjons katrā dzīves situācijā, kura neiekļauj braukšanu pa mežu, kur auto vēders kaut mazliet varētu skarties zemei.

Cenas

Kā jau varējāt noprast, tad modernizētais Q7 nav lēts. Tas ir liels, moderns, izskatīgs un diezgan prestižs SUV, par ko arī adekvāti ir jāmaksā. Sākuma cena vienu brīdi pat nešķiet augsta, bet šeit gan ir jāatceras, ka vācu trijnieks māk diezgan jaudīgi noslaukt par papildus opcijām. Q7 50 TDI sākas no 67 tūkstošiem EUR un 55 TFSI no 69 tūkstošiem EUR, bet kurš gan pērk Audi bez S line, vai ne? Dīzelis ar S line maksās no 70 tūkstošiem EUR un benzīns attiecīgi no 72 tūkstošiem.

Velns jau arī nemaz nav tik melns, kā to mālē. Bāzes komplektācija nav slikta un lielai daļai patērētāju faktiski papildus būtu nepieciešamas vien abas piedāvātas pakotnes – komforta un tehnoloģiju paka. Kopā tas maksās 8600 EUR un iegūsiet komforta ādas sēdekļus ar apsildi, foršo salona apgaismojumu, komforta bezatslēgas, matrix LED lukturus, Bose Premium 3D audio sistēmu, un pat pneimatisko durvju aizvēršanos. Izvēlamies krāsu, diskus un uz CSDD ar savu 80 tūkstošus vērto un ļoti glīto Audi Q7. Skaidrs, ka izmēģinājuma auto nemaksāja 80 tūkstošus, bet savus padsmit vairāk, jo bija ieguvis gan 21 collu diskus, gan adaptīvo balstiekārtu, gan čupu ar asistentiem un citām fīčām. Sakomplektējot tā silti var jau iebraukt simtniekā un ar Audi exclusive programmu varat savu maku uzsildīt vēl par saviem 10 tūkstošiem.

Secinājumi

Izjūtu rindkopā es jau faktiski visu pateicu – man patiešām pārsteidza lieliskā auto pilnpiedziņas sistēmas darbība, balstiekārtas komforts un sportiskums un, protams, lieliskais izskats un izmērs. Bet tikpat ļoti arī pārsteidza kārbas aizture un viegli izdarāmie bojājumi, jo lieku roku un sirds un riekstiem un saku – mēs patiešām braucām ļoti vieglos apstākļos, kurus pat daudz mazāki krosoveri ar pilnpiedziņu un labām riepām izbrauktu.

Sākumā gan arī minēju, ka šie auto nemaz nav paredzēti pat tam – tie ir lieli pilsētas prestiža SUV, ar kuriem pāris procenti cilvēku nobrauks no asfalta un arī tikai, lai upē nolaistu ūdens motociklu un pabrauktu pa pāris simtus metrus pa slikta stāvokļa zemes ceļu pirms savas lauku mājas kaut kur ārpus Rīgas. Un tam tas auto ir lielisks.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
11 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Mārtiņš Lūsis

Pēdējos 4 vai 5 gadus filmēju gada auto konkursu. Katru gadu pa tiešām ne to vienkāršāko smilšu poligonu ar smagās tehnikas iebrauktām risēm smuki izbrauc gan Audi, gan BMW, VW, Škoda u.c. ražotāju krosoveri.

Nosacījums gan ir, ka ir jābrauc arī ar prātu un jāatceras, ka tām mašīnām ir pārkare utt. Bet pats personīgi esmu redzējis kā gan Q5, gan Q8 un jo īpaši E-tron lieliski tiek galā ar to trasi, ja brauc kaut nedaudz prātīgi.

Normunds

Cik maksā tās zīda pannas?

Janis Liepins

O jā! Leģendārā Audi kārba un VAG papīra panna. Skatos, ka 20 gados nekas nav mainījies. Sviests…..
Ekrāna sadalīšana noteikti pazemina to lietojamību. Kas viņiem traucēja uzlikt vienu Tesla style? Tas, ka tad viņi to nebūtu izgudrojuši? Diemžēl šāda pieeja ir daudziem Audi risinājumiem. Sekas – nepamatoti sarežģīti mezgli, kas velk līdzi sliktu lietošanas pieredzi

Edgars K

A ja nu kāds pirms jums to pannu samakarēja? :)

Kristaps Skutelis

Tad tas būtu salabots pirms auto nonāk mūsu rīcībā.

Moller Auto

Šo par savu naudu vajadzēja labot, vai dīleris pats salaboja?

Martins

Par RANGE ROVER jau gan ir nošauts šķībi.
Joprojām viens no spējīgākajiem apvidus auto uz planētas. Lai arī lukss.

svimart

Drizak jau Land Rover

Normunds. D.

Vispār jau jāpārliecinās, kāda panna ir uzstādīta. Es savējam neko neesmu norāvis un braucis pa ļoti trakām vietām. Cik parasti lasu šāda veida rakstus, tad autori ir tādas pašvakas blīves starp stūri un sēdekļi. Cik, esam draugu, savus Q7 mēğinājuši, tad labāk bezceļos ir izbraukt ar šiem Audi. Tikai jāatceras, ka tomēr ir SUV.

Kashuks

Autor , Tev vispār sajēga ir pa kurieni , kā un ar ko vajadzētu braukt . Q7 ar 21’ ratiem likt sāniski tā ka smiltis pār motora pārsegu un jumtu pāri lido ??? Tu vispār kaut ko jēdz ? Interesanti zināt no kā jābūt pannai ražotai , lai to nesaplēstu šādā testā . Un Tu vēl pēc šādām bildēm ceri , ka Tev kāds cits dos auto uz testiem ? Tik pat labi varēji ar Land Cruiser uz 200 km/h pa šoseju pabraukt un pateikt , ka pilnīgs sūds , jo neturās uz ceļa . Tādi jau bezjēgas izaug šie… Read more »

Kristaps Skutelis

Un tu esi tas lielais sajēga? :) Auduma pannas nav normāli un nav jālido smilšu kalnos, lai tās saplēstu. Mums likās svarīgi uzskatāmi par to pastāstīt. Tiekamies nākamo auto apskatu komentāros!