Kopbraukšana un koplietošana pēdējos gados piedzīvo ļoti lielu izaugsmi un popularitāti, un Rīgā, kā vienā no Eiropas galvaspilsētām, spēj izmantot gan sniegtos labumus, gan arī ēnas puses. Tā šovasar galvaspilsēta tika apsēsta ar elektriskajiem skrejriteņiem, jo to nomu piedāvāja 5 dažādas kompānijas, no kurām daļa savu pakalpojumu sniedz vēl vēlā novembrī.

Tā sekojot tendencei, jau nākamā gada pavasarī Rīgā parādīsies elektrisko motorolleru koplietošanas serviss “Skok”. Latvijā reģistrētais uzņēmums SIA “Eterna Elect” pavasarī piedāvās 250 elektriskos motorollerus, ar kuriem būs iespējams pārvietoties no 18 gadu vecuma un ar derīgu B, A, A1, A2 vai AM kategorijas transportlīdzekļa vadītāja apliecību.

Pēc CSDD pieejamiem datiem un nelielas numuru salīdzināšanas, izskatās, ka “Skok” mums ļaus braukt ar kompāniju NIU un Sakura ražotajiem braucamajiem. Šajā vasarā mums bija lieliska iespēja izlaist ar NIU elektrisko motorolleri un to novērtēt.

 

Protams, “Skok Sharing” būs pieejama aplikācija. Tiesa šobrīd serviss nedarbojas, un tiek ziņots, ka motorolleri tiekot pārbaudīti Latvijas rudens un ziemas apstākļiem, jo uzņēmums bija plānojis servisu palaist jau rudenī, taču plāns atlikts. Izmaksas šim elektriskajam braucamajam būs 20 eiro par dienu vai 20 centi par nobraukto minūti. Ķiveres iekļautas cenā, kā arī pieejams samazināts tarifs par gaidīšanas laiku. Maksimālais ātrums būs 45 km/h, tāpēc gaidāms jauns dalībnieks (iespējams, traucēklis) ikdienas auto satiksmē.

Serviss sākotnēji būs pieejams Rīgā, taču valdes priekšsēdētājs Leonīds Kramnojs ir apņēmības pilns to paplašināt.

Otrais tirgus dalībnieks ar 15 motorolleriem būs uzņēmums “Kong Mobility”, kurš pateicoties Rīgas domes grantu programmas “Atspēriens” atbalstam, būs spējīgs sniegt elektrisko motorolleru servisu 2020. gada pavasarī. Kompānija jau šobrīd piedāvā elektrisko skrejriteņu nomu, un šis ir kā nākamais attīstības solis. Uzņēmums gan norāda uz to, ka motorolleri sākumā būs pilotprojekts, novērtējot šo biznesu un tā attīstības iespējas.

Uzņēmējs S. Savrančuks no “Kong” skaidro, ka plānos ir arī koplietošanas elektroautomobiļu nomas pakalpojumu sniegšana, taču, lai attīstītu šo projektu, vēl tiek risināti jautājumi par nepieciešamās infrastruktūras izveidi pilsētvidē.

Ja salīdzinām tīros skaitļus, tad pēc pieejamības “Skok” serviss ar saviem 250 mopēdiem noteikti būs klientiem daudz pieejamāks, taču kopējais uzņēmuma mārketings un saziņa uz šo brīdi liekas nedaudz nekvalitatīva pašā mājaslapā nenorādot aktuālo servisa palaišanas laiku. Tāpat ir linki uz aplikācijas lejupielādi, tomēr tie patiesībā nestrādā un aktuālā informācija ir jasaņem Facebook lapas komentāros. Taču laiks rādīs reālo situāciju un jaunās 2020. gada pavasara “modes” tendences pilsētā.

Gaidot silto pavasara saulīti un tuvojošos bardaku Rīgas satiksmē, ir iespēja ielūkoties arī firmas Vässla elektro motorollera apskatā. Iespējams, tieši šo modeli redzēsim “Kong” piedāvājumā.

Reklāma

10
Leave a Reply

avatar
6 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
Henrijs AvotiņšJurisKrotowUldis M.Toms Strumpmanis Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
Juris
Viesis
Juris

Jā… Tagad uz ietvēm būs atstāti rolleri ne tikai skūteri… Mani, kā motobraucēju tas patiesībā neapmierina, jo šo te dēļ var ierobežot visiem parkoties uz ietvēm.

Kartupelis
Viesis
Kartupelis

Vienīgīgais kur šim blenderim ar ritieņiem redzu pielietojumu- karstā vasaras dienā aizlaist nodžumpīt uz jūru, lai nav jāmīcas pa sastrēgumiem un problēmas ar auto novietošanu. Bet citādi par 20eur dienā jau var 6 gofu izīrēt! Cenas nolaidīs, varbūt..

KKTK
Viesis
KKTK

Man ir vienkāršs jautājums – kas ir patiesā labuma guvēji?

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Kurā no abiem uzņēmumiem?

Toms Strumpmanis
Viesis
Toms Strumpmanis

paskatoties Lursoftā tie ir jauni uzņēmumi ar mazu kapitālu. Līz guvuam tur vēl tāls ceļš

Krotow
Viesis
Krotow

Vispār jau jautājums bija par to, kurš viņiem abiem ir “galvenais investors”.

Uldis M.
Member
Uldis M.

45km/h… nu ne šis ne tas… no vienas puses jau drošāk – mazāka iespēja iesācējiem apsisties. No otras puses – mašīnas mauks garām uz 70km/h…
Būs jāizmēģina – kā ir dzīvē. Pa centru gan jau ok, uz mikrorajonu “maģistrālēm” varētu būt grūtāk.

Krotow
Viesis
Krotow

Šo braucamo ierašanās jau bija paredzama. Kopumā ideja ir Ok. Tiesa ar max 45 km/h pa šauru ielu dzīvā satiksmē aiz šiem braucamajiem var būt drūzmēšanās ar nepatīkamām reakcijām. Varēja jau uzspiest līdz vismaz “atļautajiem 50”.

Nezināju, ka ar motorolleru pie mums var braukt arī ar B kategoriju.

Juris
Viesis
Juris

Nez kā būs ar tām ķiverēm, jo galvas taču nav visem vienādas?