Kursors izmēģina Renault Megane Grandtour

Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

7

Tā kā izmēģināmo auto skaits ir pietiekami liels un laiks ir tieši tik, cik ir, es gribu pamēģināt pāris rakstus veidot pēc savādākas sistēmas. Īsākas un lakoniskākas. Jāatzīstas, ka tas nav nekāds jaunievedums un esmu to “nošpikojis” no kāda diezgan populāra ārzemju medija.

Kas tas ir?

Ceturtās paaudzes Renault Megane universālis ar savu speciālo nosaukumu Grandtour.

Reklāma

Izskats uz 10 vai 2?

Es, godīgi sakot, teiktu labs septītnieks vai draņķīgs astotnieks. Un tas ir daudz, patiešām. Ja jūs man uzdotu šo jautājumu pēc gada, es noteikti teiktu mazāk, jo labā atzīme ir iedota varbūt pat ne speciāli Megane, bet Renault koncernam kā tādam. Kāpēc? Paskaidrošu.

Renault ir radījis patiesi interesantus auto visos gadu gājumos, RS modeļi par pieejamu cenu ir spējuši sniegt kalnu adrenalīna. Es pēdējo gadu gaidā esmu izmēģinājis pēdējo divu paaudžu Clio RS un pagājušās paaudzes Megane RS (Renault Sport) un varu nocelt cepuri un pateikt WOW. Un ir dziļi vienalga, ka auto būves un salona apdares kvalitāte stipri atpaliek no vācu konkurentiem. Tomēr, mietpilsoņu automašīnas Renault ir radījis stipri ne tikai garlaicīgas, briesmīga paskata, bet arī reti nemodernas. Ar jauno automašīnu paaudzi es esmu pamatīgi izbrīnīts – auto ir palikuši glīti, moderni un apdares kvalitāte ir jūtami kāpusi. Ja mēs salīdzinām ceturtās paaudzes Megane ar trešās, tad atšķirība ir pat zīdainim pamanāma un par to ir 7+. Jaunās LED līnijas, varbūt, sākumā var šķist uzbāzīgas, bet ļoti ātri pārvēršas acīm tīkamas.

Kādas ir dzinēju opcijas?

Godīgi sakot, diezgan daudz. Nevajag gan likt lielas cerības un lielas jaudas agregātiem, attiecīgi budžeta klasei Megane ir arī izveidojusi dzinējus. Pat vienkāršākais no benzīna dzinējiem ir tikai ar 1.2 litru tilpumu un diezgan niecīgiem 100 Zs (175 Nm), kamēr jaudīgākais GT komplektācijā ar 1.6 litriem sasniedz 205 Zs (280 Nm). Ar dīzeļiem ir dikti līdzīgi, mazākais ir 1.5 litru un sasniedz 90 Zs (220 Nm), kamēr jaudīgākais arī GT komplektācijā dod 165 Zs (380 Nm). Renault arī dzinēju izvēli ļoti vienkāršo, vienkārši piekabinot katram dzinējam aizmugurē jaudas ciparu, lai nav jāšķirsta tūkstoši lapu bukleti, lai saprastu, kas lācītim vēderā. Dzinējus salikšu tabulā, lai būtu vieglāk uztvert.

Benzīna dzinēji:

Energy TCe 100 SCe 115 Energy TCe 130 GT Energy TCe 205
1.2 litri turbo 1.6 litri 1.2 litri turbo 1.6 litri turbo
100 Zs 115 Zs 130 Zs 205 Zs
175 Nm 165 Nm 205 Nm 280 Nm

 

Dīzeļa dzinēji:

dCi 90 dCi 110 dCi 130 GT dCi 160
1.5 litri turbo 1.5 litri turbo 1.6 litri turbo 1.6 litri turbo
90 Zs 110 Zs 130 Zs 160 Zs
220 Nm 260 Nm 320 Nm 380 Nm

 

Raustīsim tikai kloķi?

Nebūt nē. Bet ir mazliet ķīselis. Renault ātrumkārbu gadījumā ir gan attīstījušies, gan arī noslinkojuši. Mazākais neturbo benzīna dzinējs ir saglabājis veco piecu ātrumu manuālo kārbu un tas ir tīri naudas ekonomijas dēļ, lai varētu šo modeli piedāvāt par tūkstoti EUR lētāk. Vēsture. Pārējie dzinēji jau tiek pie modernas sešu ātrumu manuālās kārbas. 130 Zs benzīna dzinējs var tikt aprīkots ar pavisam modernu septiņu ātrumu EDC (efficient dual clutch) divsajūgu ātrumkārbu un 205 Zs GT tiek tikai pie tās. Dīzeļdzinēju gadījumā ir tikai manuālās sešu ātrumu ātrumkārbas un kā 130 Zs, tā GT 160 Zs versijas tiek pie iepriekšējās paaudzes sešu ātrumu EDC divsajūgu ātrumkārbas. Tātad jaunajā Megane IV ir kopā pieejas četras dažādas ātrumkārbas. Neizklausās ļoti ekonomiski izdevīgi.

Kas ir GT vai auto ir šo divu foršo burtu vērts?

Eem, nezinu par vērtību, bet GT ienes patīkamas vēsmas. Bez jau augstāk pieminētā dzinēja un ātrumkārbas, GT uzreiz arī tiek pie 4CONTROL visu četru riteņu stūrēšanas un Megane Grandtour GT ir pirmais universālis savā segmentā, kas tiek pie šādas tehnoloģijas. Ar 4CONTROL sistēmu ātrumos zem 80 km/h Sporta režīmā un zem 60 km/h citos režīmos aizmugurējie riteņi pagriežas virzienā, kas ir pretējs priekšējo riteņu virzienam (par 2,7°), tādējādi piešķirot auto īsākas riteņbāzes dinamisko vadāmību. Pārsniedzot minētos ātruma sliekšņus, aizmugurējie riteņi griežas tajā pašā virzienā kā priekšējie riteņi (par 1°), radot pagarinātas garenbāzes efektu un tā rezultātā radot stabilākas manevrēšanas sajūtu lielākos ātrumos. GT atšķiras arī virsbūves elementiem, sportiskāku izplūdes sistēmu, pavisam sportiskiem un dziļiem sēdekļiem un ir kaut kas jau pavisam pietuvināts Renault Sport modeļu saimei, kas ir forši.

Ar ko tad es braucu un vai man patika?

Netiku pie GT, diemžēl. Demo vajadzībām es nedomāju, ka kāds dīleris uzdrošināsies ņemt sportiskāko Megane versiju, tādēļ nācās samierināties ar “parasto” 130 Zs (205 Nm) benzīna versiju, kas aprīkota ar septiņu pārnesumu divsajūga automātisko ātrumkārbu. Auto, saprotams, ir priekšējo riteņu piedziņa un pilnpiedziņas variantu nav.

Mani uzreiz pārsteidza šai komplektācijai pieejamie sēdekļi un tā apdare, par to vien ir vērts ievilkt plusiņu pie septītnieka. Sēdekļi ne tikai izskatās ļoti eleganti un pat neraksturīgi labi šādas klases auto, tie ir arī ļoti ērti. Automašīna manā rīcībā bija četras dienas un to laikā es paspēju gan aizbraukt uz laukiem, pielādējot pilnu salonu ar bērnu lietām, somām, riteņiem un vēl sazin ko, gan arī uzrauties un pamatīgi Latvijas stihiju lielu lietavu paskatā. Auto uz ceļa turas ļoti labi, ielas un apkārtējais troksnis tiek apslāpēts pat diezgan labi, jaunā ātrumkārba vismaz pirmajos kilometru tūkstošos sevi parāda no labās puses mani pat tā uzreiz nekas nekaitina. Jā, pusdigitālais instrumentu panelis ir diezgan dīvains un pie izvēlnēm tikt ir diezgan sarežģīti, arī info izklaides sistēma varēja būt mazliet parocīgāka, tomēr, normas robežās. Multi-sense braukšanas stila izvēles sistēma strādā pat pārsteidzoši labi, tā pielāgo akseleratora pedāli un mazliet piedomā pie dzinēja reakcijas, mainot droseles iestatījumus, regulē ātrumkārbas pārslēgšanās ātrumu, kā arī stūres griešanas viegluma pakāpi. Nemaz nerunājot par tādām niasēm, kā salona apgaismojumu un masāžas funkciju vadītāja sēdeklī̄. Gribam braukt dinamiskāk, dibenu pumpēs mazāk – samierinies. Jā, dinamikas pietrūkst, pamatīgi pietrūkst.

Ziepes savārīju?

Jā. Bet es visu vainu galīgi uz sevi negribu uzņemties. Nē nē, uztraukumam nav pamata, ar automašīnu viss ir kārtībā, bet es jau pirmajā izmēģinājumā dienā un iespējams pat pirmajās stundās pazaudēju auto priekšējo numuru. Un man nav pat ne mazākās nojausmas kur, kā, tikai kāpēc. Proti, Megane priekšējais numurs atrodas tik pat idiotiski zemu, ka pie pirmā ceļa nelīdzenuma jau ir ļoti viegli salauzt numura turētāju un pazaudēt numuru. Tieši to arī es izdarīju. Latvijas ceļi nav nekāda medusmaize un visiem jaunās Megane pircējiem ir jāpadomā par numurzīmes piekniedēšanu, nopietni.

Secinājumi!

Teikšu godīgi, patika un par to esmu manāmi pārsteigts. Jā, dinamika nav izcila un arī salona lielās konsoles plastmasa izskatās dikti lēti un uz tausti nav pats patīkamākais objekts, kuram to dienu laikā pieskāros, bet auto ir glīts, brauc viegli un patīkami, piedāvā praktiski visas drošības fīčas, LED gaismas un ir iegādājams labā komplektācijā par aptuveni 23 tūkstošiem EUR, kas nav ļoti daudz. Kaut par franču tehniku, sievietēm un alkoholu izteicieni ir visādi un daži galīgi ne glaimojoši, šis konkrētais auto mazliet notušē vismaz to daļu tās sliktās daļas, ko pēdējos desmit gadus cītīgi apspriež vakareiropieši.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
edgku
29.08.2017 12:48

Njā, Māri, glauno auto ādas beņķus deldējot, esi nodeldējis arī mirstīgajiem pieejamo auto novērtēšanas (un aprakstīšanas) paķērienu.. :) Tāds ķeksīšapskats vien sanācis.

Raivis Šveicars
29.08.2017 13:06

Ne tik glīts kā Talisman (kā teju ikviens universālis vs sedans), bet arī viens reti ekselenti uzdizainēts auto :)

Maris Gaugers
29.08.2017 15:14

Hmm kur pazada Edgara komentārs? Atbildot – jā, mazliet jāpiekrīt, ka šis ir vairāk “ķeksīša” raksts, bet auto patiešām bija ļoti adekvāts

edgku
30.08.2017 12:41
Reply to  Maris Gaugers

Es izdzēsu. Negribēju rūgtināt ķipīti. Taču man ļoti pietrūkst sakarīgu mirstīgajiem pieejamo auto apskatu. Māris, rādās, tādus testē ar gariem zobiem, jo viņa sirds pieder tiem spēkratiem, kas patiešām “pagarina”… :)

davfreim
30.08.2017 23:38

Kaitina, ka nenorāda cenu :) diemžēl franču auto manās acīs kalpo, kamēr ir garantija, pēc tam sākas problēmas, panelī lampiņas deg kā ziemassvētku eglītē, daudz un dažādās krāsās.

Edg Ku
02.09.2017 16:30
Reply to  davfreim

Esi lietojis jaunu auto pirms un pēc garantijas? :)

banana
30.09.2017 22:11
Reply to  davfreim

Kurš mūsdienu auto(2010+) ir domāts vairāk par garantijas nobraukumu? :D Visi kā viens pēc garantijas ir metami ārā jo jāmaina turbīnes, bieži jāmaina ECU, jāmaina divmasu spararati un finālā nedo dies motors savu garantiju izturējis un tur kas beidzas… Tās bleķa būves reāli metamas ārā, jo remont izmaksas – štukās! Un tad domā vai grūd iekšā, cel augšā un brauc līdz nākamajam lielajam servisam vai ņem nakamo pa to piķi, kā pirmā iemaksa.
Nav jau, kā 80to/90to būves! Kuras joprojām uz ceļiem turas ja saimnieks nav aunapiere.