Gan elektroauto cienītāji, gan nīdēji drošivien spēs vienoties par vienu līetu – tiem ir lielisks paātrinājums. Šajā kontekstā ar interesantiem komentāriem klajā nācis Stellantis šefs Karloss Tavaress, kurš elektroauto paātrinājumu nosaucis par drošības funkciju.
“Mašīnas paātrinājums pirmkārt ir drošības funkcija. Tas ir pirmais punkts, lai varētu veikt drošu apdzīšanas manevru,” sarunā ar žurnālistiem izteicies Tavaress. Tas nav stāsts par aklu atļautā ātruma pārkāpšanu, bet gan to, ka elektromotora radītais tūlītējais paātrinājums nozīmē, ka manevra veikšana prasa mazāk laika. Vai tā būtu fūres apdzīšana, vai pārkārtošanās starp joslām, vai kāds cits manevrs satiksmē.
“Nav nekā sliktāka kā sākt apdzīt kravas mašīnu, bet tad saprast, ka mašīnas paātrinājums nav gana straujš, lai pabeigt apdzīšanu, tāpēc nākas strauji bremzēt,” domā koncerna vadītājs, viņam šo atzīmējot kā vienu no lielajiem elektrisko mašīnu plusiem. Kopumā Tavaress daudzos savos izteikumos par elektroauto ir bijis visnotaļ kritisks, atzīmējot augsto dārdzību un citus problemātiskos aspektus. Koncerns, protams, attīsta jaunas elektroauto platformas, nesen prezentējot STLA Large, kas tiks izmantota koncerna paspārnē esošu zīmolu lielākajām, dārgākajām mašīnām.
Un tagad atceramies visus tos tūkstošus video, kur apstulbuši, apjukuši, triekas ķerti, vai pat jau miruši auto vadītāji iestrēgušu pedālīti taranē visādus pilsētvides objektus. Tādā vidē es tomēr gribētu, lai tie auto būtu mazi viegli polo, ar sliktu uzrāvienu, kas atsitas, apstājas. Nevis smagi SUV, kas neapstājas, pārbrauc, uzbrauc un tad pats beigu beigās apveļas uz jumta.
Drošvien nepopulārs viedoklis, bet ja auto ir <5s 0-100, tad tur vajadzētu būt citām autovadītāju tiesībām. Tā kā močiem krutākās tiesības no 24 gadiem.
A kategorijas vadītāja apliecības iegūšanai – 24 gadus. A kategorijas vadītāja apliecību var iegūt persona, kura sasniegusi 20 gadu vecumu, ja tās A2 kategorijas transportlīdzekļa vadītāja stāžs ir vismaz divi gadi. A2 kategorijas vadītāja apliecību iegūt var no 18 gadu vecuma.
Latvijā moča tiesības bez jaudas ierobežojuma var iegūt 22 gadu vecumā. 4 gadus pēc tam, kad ir B kategorija. Latvija ir viena no valstīm, kur šāds motociklists var nopirkt litrīgu žileti un nosisties nākamajā dienā. NO problem. Bet jā, ja auto uzrāviens ir 0-100 zem 5 sekundēm, tad šo fīču var pēc GPS datiem izmantot tikai trasē…. kur dzīvē vajag šādu uzrāvienu. Neticu, ka vidējais aritmētiskais šoferis spēs nokontrolēt tādu zvēru… šis paātrinājums rada vairāk riskus. ok, ja uzrāviens apstājas pie 120 km/h, tad vēl var padomāt.
Sāki apdzīt un pie 120 km/h apstajas uzrāviens:)
Lai kādu droši apdzīt ie jāmin grīda un pat ja tas prasītu 160 vai 180.
Jo mazak atrodies pretējā beaukšanas joslā jo lielāka iespeja ka apdzinejs izdzīvos
Ja apdzīšana tev prasa 160/180 km/h, tad apdzīt tev tajā brīdī nevajag.
Atkarīgs no valsts un uz vietas atļautā ātruma. Nevajag visus skatīt pēc LV 90km/h
Kurā valstī drīkst veikt “apdzīšanu” ar 160km/h?
Uz autobāņa?
Viņš norādija uz kļūdu.
Es personīgi neesmu braucis pa “bāni” kurā būtu tikai viena josla katrā braukšanas virzienā. Tātad tā ir apsteigšana, nevis apdzīšana.
Pagrieziena lampiņa tāpat ir jāieslēdz
Var arī ar roku parādīt…
Veicot fūres apdzīšanu ar 10km/h ātrumu starpību pretējā joslā nāksies pavadīt ap 1km, tas nozīmē ka jābūt vismaz 2km brīvam priekšā, jo pretīmbraucošais arī pa to laiku ap 1 km nobrauks. Par to vai vajag apdzenot līdz 160 ieskrieties strīdīgs jautājums, bet kur tad ir tas limits (bāzt rīklē oficiāli atļauto 90km/h nevajag, lūdzu, pie apdzīšanas tas nestrādā) ?
Latvijā
B kategorija neko Tev nedos.
Ir tā, kā uzrakstija Kristaps. A kategorija no 24 gadu vecuma, vai no 20 gadu vecuma, pie nosacījuma, ka A2 kategorījā ir divu gadu stāžs.
Latvija, kā reiz nav tā valsts kur jaudas ierobežojumi būtu minimāli. Paskaties kaut uz ASV. Vienīgā patvaļība Latvijā ir atļauja vadīt līdz 125cc (un noteiktas jaudas/svara) motorollerus un “motocikliņus”. Kas savukārt rada izbrīnu ārzemēs, kad tiek nomāti šie braucamie. Atceramies, ka kādreiz vadītāja apliecībā kopā ar B kategorijas iegūšanu, netika veikta atzīme par mopēdu untml., noteiktas jaudas transporta līdzekļu vadīšanu. Tad šobrīd šī atzīme tiek veikta.
Par uzrāvienu līdz kaut kādiem 120km/h nepiekrītu! Manuprāt jābūt stingrākām prasībām par autovadītāja sagatavošanu un vadītāja apliecības iegūšanu.
Nu 125cc , 200cc motoroleru dzinēji ir vispoulārākie. 49cc mopēdi ar viņiem būs pašvaki lielākā satiksmē
Nejau problēma ir ātrumā, bet mērkaķos, kas neizvērtē konkrēto ceļa apstākļu risku. Manuprāt ir jāļauj braukt cik ātri grib. Normāli domājošs cilvēks vienalga brauks ekonomiskā un drošā ātrumā. Drošā posmā pedālis būs grīdā ja maciņš atļaus, bet tā vidēji brauks ar visekonomiskāko ātrumu.
Teikšu kā ir, tik daudz ātruma sodi, kā ar 1,4 litru mazlitrāžas dranduļetu man ne ar vienu citu auto nav bijis! :D
Sveiki. Nekā drošu es tur neredzu.Uzskatu kad tas paātrinājums ir tikai bīstams,būs vairāk nepārdomātu apdzīšanu,es runāju par Latviju kur ceļi PSRS līmenī.Vienreiz redzēju kā Tesla pārbiedēja BMW jo tā metās pāri galvenai ielai no mazākas nozīmes ceļa behai gar pašu purnu.BMW vadītājs tikai paspēja uz īsu brīdi paraut stūrī uz pretējo joslu.Bet Teslas paātrinājums tiešām bija iespaidīgs,aizgāja kā būlta,vienīgi tā vadītājam nebija smadzeņu.
Tie, kas brauca ar zapiņiem (40Zs padomju ražojums), apdzīšanai izvēlējās īpašu taktiku. Ieraugot ka tālumā parādās objekts, kuru nāksies apdzīt, iespieda pedāli grīdā un ieskrējās, pietuvojoties objektam ar maksimālo ātrumu. Ja pretī neviens nebrauca, manevrs izdevās, ja brauca, tad tika darbinātas bremzes, jo to jauda nebija ierobežota. Šī ir pretējā galējība iespējai strauji paātrināties.
Problēma ar jaudīgiem auto ir tāda, ka AV apliecību mums var dabūt ātri un salīdzinoši viegli nokārtot pārbaudījumus. Laikam jau taisnība, ka vajadzētu būt sistēmai kas pirms braukšanas ar jaudīgu auto pieprasa lai bagāžā būtu 3-5 gadi bez avārijām ar mierīgāku auto. Turklāt nevis gadus ar tiesībām, bet tieši ar auto – ideāli būtu ja sistēma balstītos uz maksājumiem par degvielu vai apdrošināšanu uz personas vārda.
Nu nevar kuram katram ļaut uzreiz braukt ar jaudīgu auto. Un jāmaina autoskolu instruktoru atbildība – par katru no apmācāmo avārijām pirmo 5 gadu laikā viņiem ņem nost punktus, līdz zaudē licenci – tad tik viegli nelaistu cauri un dīdītu, kamēr vai nu iemācītos vai apniktu.
Pirmais punkts ne visiem strādātu, ir ģimene kuriem jau gadiem nav auto, kurš reģistrēts uz viņu vārda. Respektīvi divi uzņēmuma auto kuri tiek izmantoti arī privātajām vajadzībām.
Par instruktoriem piekrītu, jo cik dzirdēts tad ar tiem ari ir kā pagadās. Pa tumsu vispār kādu māca braukt? Kā ar tiem kuri mācās vasarā utt? Protams visu nekad neiemācīsi. Beigu beigās viss atdursies izmaksās, jo cik tad labi tas instruktors var iemācīt, ja jāpelna arī nauda. Viens kursants pēc otra un kvantitāte apsteidz kvalitāti.