Web Analytics
More
    Reklāma

    Baltijā mainās auto īpašumtiesību kultūra – katra sestā jaunā automašīna tiek ņemta uz nomu

    Jaunākie raksti

    Baltijas valstīs strauji mainās priekšstats par automašīnas īpašumtiesībām. Ekspertu prognozes rāda, ka nākamo piecu līdz desmit gadu laikā katra sestā jaunā automašīna reģionā varētu tikt izmantota pilna servisa nomas jeb “auto kā pakalpojuma” modelī. To veicina gan pieaugošā vēlme pēc finansiālas elastības, gan sabiedrības paradumu maiņa – cilvēki arvien retāk vēlas būt auto īpašnieki, dodot priekšroku ērtai un pārskatāmai lietošanai.

    Maksā par lietošanu, nevis īpašumu

    “Gan privātpersonas, gan uzņēmumi arvien biežāk izvēlas pakalpojumu, kas vienā ikmēneša maksājumā ietver visu – apdrošināšanu, apkopi, riepu maiņu, remontus un amortizāciju. Šāds modelis ļauj precīzi prognozēt izdevumus un izvairīties no negaidītiem pārsteigumiem,” stāsta Europcar vadītājs Latvijā Vilis Bērziņš.

    Pēc viņa teiktā, šī pieeja atspoguļo plašāku tendenci ekonomikā – arvien vairāk pakalpojumu tiek izmantoti uz lietošanas, nevis īpašumtiesību principa. “Šodien var īrēt ne tikai telefonus un datorus, bet arī automašīnas un pat autobusus. Jaunākās paaudzes klientiem īpašumtiesības vairs nav prioritāte – viņi vēlas brīvību mainīt auto atbilstoši savām vajadzībām un dzīves ritmam,” uzsver Bērziņš.

    Europcar autoparks Baltijā – nomas modelis audzis četrkārt

    2025. gada septembris “Europcar” vēsturē iezīmējas kā īpašs mēnesis – Latvijā pilna servisa līzingā sasniegti 1 500 transportlīdzekļi, bet Baltijā kopumā – jau 4 000. Šis rezultāts apliecina uzņēmuma ilgtspējīgo izaugsmi un klientu uzticību visā reģionā.

    Kopumā Baltijas valstīs “Europcar” autoparkā šobrīd ir vairāk nekā 5 000 transportlīdzekļu, tostarp vairāk nekā 4 000 automašīnu pilna servisa līzingā.
    Pirms pieciem gadiem šādu automašīnu skaits bija tikai aptuveni 1 000, kas nozīmē četrkārtīgu pilna servisa nomas modeļa izaugsmi salīdzinoši īsā laika posmā.

    Auto vairs nav statusa simbols, bet praktisks rīks

    “Baltijas valstīs pieaug jauna, apzinātāka patērētāju paaudze, kurai auto vairs nav sociālā statusa apliecinājums. Digitalizācija, attālinātais darbs un elastīgāki dzīvesveidi samazina vajadzību pēc sava transportlīdzekļa,” skaidro Bērziņš. “Postpadomju paaudze, kurai savulaik auto bija neatkarības simbols, pamazām aiziet no aktīvā tirgus, un patēriņa kultūra attīstās Rietumeiropas virzienā.”

    Starptautiskie pētījumi rāda, ka pilna servisa līzinga un nomas modeļi Eiropā aug par 20–25% gadā, un līdz 2030. gadam tie varētu veidot būtisku daļu no jauno automašīnu darījumiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    51 komentāri
    azad
    28.10.2025 10:31

    Šis pa lielam biezajiem vai tādiem, kas nemāk rīkoties ar naudu. Nevar būt izdevīgāk nomāt par 300-500€ mēnesī auto nekā uzturēt savu. Turklāt tu maksā katru mēnesi un beigās tev nekas nepieder.

    JanisB
    28.10.2025 11:40
    Reply to  azad

    Izdevīgak nebūs, tas jau komforta jautājums. Cilvēkiem vnk nav vēlme pašam tur čakarēties.

    Pieļauju, ka juridiskajiem arī ir vieglāk īrēt auto, jo tad Tev ir vienkārši ikmēneša rēķins, nevis tur grāmatvedībai jāčakarējas ar to auto uzņēmuma uzskaitē (it īpaši vēl pārdodot utml).

    Starpcitu, no paziņu stāstiem par valsts iestādēm šis arī ir dzirdēts, ka auto grāmatvedības uzskaitē ir čakars, it īpaši, kad grib no tā auto tikt vaļā. Man stāstīja gadījumu, kad runa bija par kaut kādu 15 gadīgu fordu, kam jau bija problēmas un vērtība ļoti maza (zem 1k noteikti). Paziņa stāstīja, ka viņi skatījās kādi papīri jākārto, lai iestāde to auto varētu pārdot – nu nenormāls čakars. Beigās fords tika aizvests uz tolmetu. Jo tie daži simti eur starpība nebija tā vērta pret to čakaru.

    azad
    28.10.2025 12:02
    Reply to  JanisB

    Es vairāk par privātpersonu runāju, nevis uzņēmumu. Uzņēmumiem arī, protams ir čakars pirkt, uzturēt auto, servisi utt. Tas prasa kādu atbildīgo vai katrs pats par savu auto kaut ko uzņemas darba vietā, tas nav gluži bez ieguldījuma. Taču arī tā noma, ne jau viņi visu tavā vietā izdarīs, cik zinu kolēģi paši ņemās ar riepu maiņām, gadās kasko gadīkums vai octa, tad neviens nebrauks un tavā vietā neko nedarīs, viss ir pašam jādara. Un tas viss tikai lai tu varētu saņemt vienu rēķinu mēneša beigās, nu nezinu. Kādam mazākam uzņēumam ar pāris auto iespējams der, bet ja ir lielāks autoparks, tāpat kādam ar to visu ir jāņemās.

    azad
    28.10.2025 12:09
    Reply to  JanisB

    Un jā, es vairāk par privātpersonu biju domājis. Tur tak viss tas pats, ja tev piemēram uzbrauks virsū kāds, octa gadījums, neviens tavā vietā neko nedarīs, pats kulsies ar to visu, tikai ka tev kāds pa telefonu kaut ko varēs paskaidrot un pateikt kur jābrauc un kas jādara. Bet tā ikdienā nraucot par to maksāt tādas summas mēnesī, nu nezinu vai tas ir izdevīgi. Kā jau teicu, ja tev par naudu nav jādomā tad jau vienalga. Tīri finansiāli cilvēkam tas noteikti nav izdevīgi. Bet nu tagad cilvēki jau neko negrib darīt paši, maksās par mazāko sīkumi, lai kāds izdara. Esmu pat dzirdējis ka citi maksā lai kāds nāk un iztīra 50km2 dzīvokli😂

    JanisB
    28.10.2025 12:37
    Reply to  azad

    Nu ieguvums ir uz to, ka Tev nebūs pašam jāmeklē kaut kāds serviss, jādomā cik tas maksās utt. Piezvani nomas kompānijai, viņi pasaka aizved uz mūsu sadarbības partneri x servisu un viss tiek izdarīts. Tev paliek tik cik aizvest, paņemt auto. Cik tas ieguvums ir Tev ir svarīgs, tas jau katra paša ziņā. Man tas neliekas milzu čakars, it īpaši, ja runa ir par mazlietotiem auto. Es arī neņemtu nomas auto. Finansiāli, protams, neizdevīgāk sanāk.

    Last edited 7 months ago by JanisB
    Sergejs
    28.10.2025 15:31
    Reply to  JanisB

    HZ kas tur jāmeklē jaunam auto: reizi gadā piesakos uz apkopi, samaksāju par to 200-400eur (atkarīgs no darbu saraksta kas pie noteiktiem km jāveic) un viss, summas arī +- zināmas jau pie pirkšanas. Tik daudz kā jāpatērē laiks lai aizbrauktu līdz servisam un 1-2 stundas kamēr čaļi strādā jāpagaida. Nez tā pilna servisa nomas gadijumā kāds atbrauc pakaļ un atved no servisa to auto? Ja “jā” tad tāds pakalpojums ir pieejams arī nopirktam, kā arī veicot apkopi pa atsevišķiem 50eur dīlers var iziet tehnisko apskati tavam auto (apskates datumi diezgan labi sapas ar pirkšanas un ikgadēja servisa datumiem).

    Sergejs
    28.10.2025 15:25
    Reply to  azad

    Ap gadu atpakaļ rēķināju uz man saprotamas Octavia piemēra. 5-7 gadu periodā tā īre sanāca aptuveni 2x dārgāk kā nopirkt/pabraukt/pārdot vai līzings. Paaudze tagad ir jau labi iezombēta: maksā rēķinus, jūsmo, dzīvo ar pliku pakaļu un galvenais mazāk domā.
    Ir atsevišķi gadijumi, kā jau te piemināja, kad šis pakalpojums ir ja ne izdevīgāks tad krietni ērtāks (it īpaši ja ir uz ko izmaksas pārbīdīt), bet mūsu kantorī grāmatvedes kaut kā baigi par auto pirkšanas un pārdošanas problēmām neraud, acīredzot tā ir izdomāta problēma no sērijas “vienas tantes paziņas māsica teica”.

    azad
    28.10.2025 16:23
    Reply to  Sergejs

    100%!
    Redzēju vienu reklāmu, kur stāstija, cik viegli ir nomāt, ņem un brauc, maksa bija kaut kādi 300-400€ mēn. aptuveni. Nu ja nenopērk pēdējo lamatu, tad ieskaitot visas apkopes, apdrošināšanas, riepas visu visu nu nekādi nesanāk izdevīgāk nomāt. Turklāt riepas nav jāpērk jaunas katru gadu, piemēram bremzes samaini vienreiz un gadus 3-5 pat var braukt nedomājot. Un pēc kāda laika, ņem pārdod un tev paliek kaut pirmajai iemaksai kaut kāda nauda. Nomājot tu maksā un paldies.

    NeMI
    28.10.2025 17:37
    Reply to  Sergejs

    Piekrītu!

    Usinss
    28.10.2025 13:02
    Reply to  JanisB

    Ņemot vērā, ka valsts iestādē grāmatvežiem nepatīk, kad atvaļinājums sāksies otrdienā vai trešdienā, viņi stipri pārspīlē un ir aizsēdējušies. Nekas sarežģīts tur nav. Ja būtu, tad šie paši nomas kantori, kuri tagad iznomā katru 6. jauno auto, būtu nosprāguši no čakara, jo viī autiņus pārdod ar krietni lielākām atlikušajām vērtībām. Tas ka valsts iestādē grāmatvežiem neiespējām ā misija ir pārrakstīt grāmatvedības politiku (reti iekļaujas viena gada ietvaros) tad tur nekas labs nenotiek. Ir peiredze ar viarākiem dažādās nozarēs eksistējošiem valsts kantoriem. Gan izglītība, pašpārvalde, utt. Tur entuziasms cilvēkam pazūd pēc pirmajiem 2 gadiem, tad sākas noteikumu apiešana un valsts budžeta izaimniekošana/tērēšana lai tikai nesamazina nākam’ajā gadā.

    Sergejs
    28.10.2025 15:32
    Reply to  Usinss

    +100500

    NeMI
    28.10.2025 17:36
    Reply to  Usinss

    Piekrītu!

    JānisS
    28.10.2025 15:24
    Reply to  JanisB

    Tavs paziņa muld. Lai nodotu lūžņos vai pārdotu izsolē papīru kārtošanas daudzums un čakars diži neatšķiras. Nododot lūžņos pastāv iespējamība, ka lēmuma pieņēmējam var piesiet bumbas par nesaimniecisku rīcību, jo valsts mantu nav realizējis par augstāko iespējamo cenu.

    Robčiks
    28.10.2025 10:43

    Ja kādam citam ir izdevīgi iegūt īpašumā, tad kāpēc tas varētu nebūt es. Tas ir mans īpašums, kurš arī paliks mans. Jebkura īre vai noma ir izdevīga īpašniekam. Un tikai. Tas attiecas uz visu. Protams, tas neattiecas uz īslaicīgu izmantošanu, piemēram auto vai dzīvokļa īre ceļojumā. Jebkura koplietošanas priekšmeta piedāvāšana ir bizness. P.S. Virsraksts maldinošs – runa nav par esošu faktu, bet par turpmākajiem gadiem.

    nedarata
    28.10.2025 10:52

    Izklausās pārāk labi, kur āķis? Beigās atņems nieri par katru švīku?

    JanisB
    28.10.2025 11:33
    Reply to  nedarata

    Āķis nav. Vienkārši maksā par pakalpojumu, lai pašam nav jādomā un kaut kas jādara. Par to, protams, jāsamaksā premiums pa virsu, bet tas jau loģiski.

    Ščībais
    28.10.2025 12:08
    Reply to  nedarata

    Āķis gan jau ka viss naļikā un nemaksā alimentus, ieiet Latvijas pastā un katru mēnesi apmaksāt kešā nomas rēķinu

    Maris
    28.10.2025 12:46

    uzņēmumiem noma ļoti loģisks solis, īpaši kad darbinieka laiks ir ļoti dārgs. darbiniekam ir jāpelna uzņēmumam, nevis jāvazājas pa servisiem un jānodarbojas ar auto organizāciju.

    azad
    28.10.2025 13:15
    Reply to  Maris

    Iedomājies, ir uzņēmums, kuram ir teiksim 10 auto, viņi paņem auto caur to nomu. Pienāk, kā tagad, riepu maiņas laiks, kā tu domā no tās nomas kompānijas kāds brauks un vedīs tās 10 mašīnas uz riepu maiņu? Vai jebkuru citu apkopi? Nevedīs! To darīs pats darbinieks. Noma samazina tikai mazliet čakari pašam uzņēmumam, darbiniekam nekāda atšķirība. Noma nevedīs pie dīlera ja kas pa garantiju vajadzīgs vai apkopi, to darīs pats darbinieks, pretēji tad nomai vajadzētu nezin cik cilvēku, kas izbraukās un izvedās tos auto. Ja viņiemir teiksim 100 auto no dažādiem uzņēmumiem, tas tak nav reāli. Zinu uzņēmumus kas izmanto ALD pakalpojumus, bet tāpat darbinieks pats meklē auto ko grib un visu sadara, noma vienkārši nopērk to auto un tur visus papīrus. Zinu uzņēmumus, kur paši pērk savus auto, pēc tam tirgo, tur viss ir atstrādāts un nav nekāda čakara, tikai uzņēmumam pašam tas ir izdevīgāk finansiāli.

    T480
    28.10.2025 14:33
    Reply to  azad

    kādreiz sen, sen uzņēmumam bija pilna servisa līzings. Tad nomas pārstāvis ar katru darbinieku vienojās, kad būtu ērtāk atbraukt un paņemt autiņu uz riepu maiņu, apkopi un ko nu tur visu vēl. Pilnas servisa līzings nozīmē pilnu servisu. Nu vismaz manā izpratnē…

    azad
    28.10.2025 14:37
    Reply to  T480

    Kad saprata, cik tas paņem laiku un resursus, tad izdomāja, ka cilvēks tak pats var izdarīt😄

    Sergejs
    28.10.2025 15:43
    Reply to  T480

    https://www.greenmotors.lv/lv/servisa-piedavajumi/69
    Būsi pārsteigts, bet šeku reku var dabūt tādu pakalpojumu arī bez pilna servisa, turklāt rokas ir brīvas: vajag – piesaki un izmanto, nevajag – neizmanto. Pilnā servisa variantā tu par visu samaksā uzreiz, slēdzot līgumu.
    Par riepu maiņas vienošanos ērtā laikā gribās to redzēt, mums tak 45% to dara tad kad pirmais sniegs uzkrīt, vēl 45% 30jā novembrī un ap 10% savlaicīgi ieplāno, lai tradicionālās rindās nemīcītos😁

    Usinss
    29.10.2025 08:52
    Reply to  Sergejs

    ērtā laikā, kurš ir atlicis. Nevienam pakalpojuma sniedzējam nekad nebūs neierobežots resurs. Ja nemainīsi riepas Oktobra pēdējā nedēļā vai novembra pimrajā, būs voienkārši iedots izvēlei 3-4 laiki. Jebkurš uzņēmums, kurš sev pelna naudu pateiks- ērtākais laiks ir ārpus darba laika, kad uzņēmums ir aizvērts. Ja uzņemums darbojas no p-pk un 9.00-18.00 ērtākais laiks – nedēļas nogale ar izbraukuma riepu maiņu uz uzņemuma autoparku. Viss. Neviens cits nav ērtākais laiks, tas ir kompromiss, kur izvēlas mazāko ļaunumu. Tāpēc uzņēmumi ar lieliem auto parkiem, algo speciālus darbiniekus, kas uztur parku kārtībā, paši nodrošina sev maiņas auto, vai ir noslēgti līgumi ar 100% pieejamiem maiņas auto, nevis ar atbildu “Ai, šodien nav maiņas auto pieejami, piedodiet.”

    Sergejs
    29.10.2025 09:09
    Reply to  Usinss

    Tā arī ir. Mums uzņēmumā ir vairākas smagās tehnikas vienības, kur pa laikam tas un šis jāremontē un pie reizes tad tas mehāniķis arī vieglo autoparku pieskata un neviens riepām un sīkumiem laiku netērē, mierīgi strādā savu darbu. Kad tehnikas/auto vienību ir vairāk tad ir arī vairāk variantu kā risināt to uzturēšanu un variants pašu spēkiem tad bieži vien ir pats izdevīgākais.

    JānisS
    28.10.2025 15:37
    Reply to  azad

    Nomas kompānijas uz servisu nebrauks, bet būs sagādājušas riepas un sarunājušas servisā laiku, kad riepas samainīt. Darbiniekam atliek aizbrukt uz servisu, atdot auto, dzerot kafiju pagaidīt kamēr samaina un braukt tālāk savās ikdienas gaitās. Riepas paliek servisā un ne darbiniekam, ne uzņēmumam par tām vairs nav jādomā. Tas pats ar apkopēm un remontiem. Darbiniekam un uzņēmumam nav jādomā kurā servisā ko izdarīt. Maksā vairāk un darbiniekam nebūs jābrauc uz servisu, bet atbrauks iznomātājs un savāks mašīnu, vietā atstājot maiņas auto.

    Un tieši pretēji, jo vairāk mašīnu, jo uzņēmumam pašam ir lielāks čakars visu auto uzturēšanu organizēt. Vienkāršāk ir ņemt nomā un nedomāt par servisiem un riepu maiņām. Ja tev, kā uzņēmumam, būs 10 un vairāk mašīnu, katra savā Latvijas galā, tad tev katrā Latvijas galā vajag servisu, kas to mašīnu apkopj, jo nedzīsi tak uz Rīgu. Bet lai serviss to mašīnu apkoptu, vajag līgumu ar servisu. Kādam tas ir jānoslēdz, jāvienojas ar servisu, pēc tam jāgādā mašīnai riepas, jāvienojas par laikiem utt, par apkopēm, jākrāmējas ar servisu rēķiniem utt.

    azad
    28.10.2025 16:16
    Reply to  JānisS

    Vai cik grūti ne, kaceļ pakaļa, kaut kas jādara😂 Normālam uzņēmumam viss ir izstrādāts, pērk salonā jaunu, tātad apkopes pie dīlera. Pēc garantijas, ja grib ietaupīt, ir līgums ar citu servisu, kas visu izdara. Tieši tāpat tev ir jāaizbrauc tikai. Tas pats ar riepām, ir serviss kas to visu menedžē, pērk, maina, glabā. Nav vajadzīgs serviss katrā nostūrī, kur kompānija bāzējas, tur arī servisu sameklē, parasti jau Rīga. Tāpat tam darbiniekam uz kādu sapulci jārauc uz Rīgu, tad arī pie viena apvieno. Ja tas ir pie dīlera, tad gan jau brauc uz tuvāko salonu. Ja tā ir nomas mašīna, tad ir nobraukuma ierobežojumi, tev ir vēl viens starpnieks, kas dabīgi ka grib nopelnīt un ar kuru jāvienojas. Tiem kam auto daudz jāizmanto nu noteikti noma nav labākais. Zinu uzņēmumu kas izskatīja nomas variantu, bet tas bija dārgāk, kā pašiem visu menedžēt. Un nevajag aizmirst, ka uzņēmums parasti pirks jaunu auto, tur būs tikai apkopes, pa lielam, tā kā nebūs nekāda lielā čakara.

    JānisS
    28.10.2025 16:59
    Reply to  azad

    Kā teiksi.

    Robčiks
    28.10.2025 17:55
    Reply to  JānisS

    Šķiet, ka JāniS esi šo auto iznomātājs, ja tik ļoti gribi pārliecināt cilvēkus ar nepatiesu informāciju. Šis laikam nebūs īstais portāls, kur skalot cilvēkiem smadzenes. Mēs mākam rēķināt izmaksas. Cilvēks, kurš pats negrib ieliet degvielu, algos personīgo šoferi savai personigajai automašīnai.

    JānisS
    28.10.2025 19:18
    Reply to  Robčiks

    Nē, neesmu. Un nav runa par cilvēku, kurš negrib ieliet degvielu.

    Ar to rēķināšanu ir, kā ir. Grāmatvedības pakalpojumus tak ņem ārpakalpojumā, kaut gan varētu algot grāmatvedi, pirkt datoru un programmas, sūtīt šo kursos, īrēt viņam biroju utt. Vai biroju, piemēram. To tak ar katrs sev nebūvē un tur tak ar apsaimniekotājs uzvārās. Vai serverus. Tos tak ar nepērk, bet nomā ar apkalpošanu.

    Ar mašīnām ir tieši tā pat. Katrs latvietis gan ir iedomājies, ka viņš ir mehāniķis un visu jēdz, tāpēc mašīnu jau nu toč nenomās.

    Piemēram. Uzņēmumam par tavu darbu pakalpojuma ņēmējs maksā 100€/h. Savukārt mašīnas nogāde uz servisu, kā te kaut kur minēts, maksā 50€ un kopā ar apkopi gan jau aizņem vismaz trīs stunadas. Tad ko? Šefs būs ar mieru, ka tu brauc mašīnu uz servisu un nenopelni uzņēmumam 300€, vai labāk samaksās 50€, lai to izdara kāds cits? Un to pašu var attiecināt uz sevi, ja tu darba laikā braukelē pa servisiem, vai mēģini viņus sazvanīt un pieteikties, sameklēt kādas riepas pirkt, koordinēt ko remontēt, ko nē, tajā laikā tu tiešos darba pienākumus neveic un naudu nepelni. Protams, ja tavs, trīs stundu darbs ir lētāks, kā tie 50€, ko samaksāt ārpakalpojumam, tad cita lieta…

    Robčiks
    28.10.2025 19:52
    Reply to  JānisS

    O.K. Skaidrs. Vienvirziena skatījums. Ja tavā uzņēmumā būs vairāk par 10 mašīnām, tad būs cilvēks, kurš viņas pieskata un arī grāmatvedis būš pašiem savs. Ja esi NVO, kas naudu saņem nenopelnot, tad var atļauties to tērēt dārgos birojos un īrētās automašīnās.

    JānisS
    28.10.2025 20:10
    Reply to  Robčiks

    Kad jau reiz sāki, tad parēķini vēl drusku….

    Ja tu saki, ka 10 mašīnām algos cilvēku, kas viņas apkalpo, tad cik tas maksā? Alga 2-2.5k, kas darba devējam rezultējas apmēram 3k, plus dators, biroja telpa, mašīna, telefons, apdrošināšana. Kopā, kā minimums, 4.5k mēnesī. Sadali uz desmit. Cik iznāk vienas mašīnas apkalpošana pašam to darot un un tad paskaties ārpakalpojuma cenas?

    Robčiks
    28.10.2025 20:43
    Reply to  JānisS

    Rēķināt var dažādi. Ja tu pērc visu ārpakalpojumos, tava izvēle. Protams, žēl tos uzņēmumus, kuri nedara kā tu. Izskatās, ka tomēr esi iznomātājs. Arī demagogs. Ar šādiem sagatavotiem tekstiem neviens no malas necīnīsies par iznomātāja biznesu, ja nu vienīgi pats pārstāvis vai īpašnieks. Lai tev veicās!

    aivis
    28.10.2025 21:14
    Reply to  JānisS

    10 mašīnām algos cilvēku par 1-1,5k€ GADĀ, jo vairāk par vienu dienu gadā uz mašīnu nav ko darīt.

    Fakts
    28.10.2025 13:05

    Noma, tas ir arī lieks risks un izdevumi, neapšaubāmi. Uztraukties par katru švīku ? Maksāt soda naudu ? Palasiet līgumus. Pat ja tas ir līzings, tad atkal katra švīka vai buktīte, nododot auto jāsalabo. Kas visdrīzāk notiek uz Kasko rēķina. Kā rezultātā , katru gadu atkal pieaug Kasko cena. Nē, paldies.

    Sergejs
    28.10.2025 15:51
    Reply to  Fakts

    Priekš kam lasīt to līgumu un iedziļināties tur sarakstītā, it sevišķi pašriska summās. Mums tak saka: ņem, brauc, jūsmo un maksā rāgā.
    Pašam reiz sanāca izmantot aizvietošanas auto kad bija KASKO gadijums manam auto. jPolisē bija iekļauts un bija ērti. Auto ko iedeva uz tām dažām dienām arī bija ar KASKO polisi, protams, tik pašriska summu izlasiju jau tad kad nodevu: 3000eur, atšķirība no 140eur kas bija manam personīgam auto. Būtu pa tām trīs dienām vēl kāds buks sānā ielecis – sanāktu dārga mācība par nomas auto, bet tā tikai brīdinājums ka nomājot mantu ir nu ļoooti rūpīgi visi nosacijumi jāizlasa.

    Fakts
    28.10.2025 16:51

    Un vēl tās mūsu nomas cenas. Lūk piemēram ieskats, kāds ir piedāvājums Vācijā. Starp citu arī EU valsts, tāpat kā mēs; Pilnīgi jauns peugeot 308sw.
    24 mēnešu nomas līgums ar 10 000 bezmaksas kilometriem gadā mēneša likme ir 146,47 eiro neto; par 20 000 kilometriem gadā tā ir 177 eiro neto mēnesī. Nu kā ? Un nekādas pirmās iemaksas, pie tam.

    Kursors.lv
    28.10.2025 18:24
    Reply to  Fakts

    Neticami zemas cenas. Kur ir āķis? Pēc šiem 10k vai 20k km maksa par kilometru ir 50 eiro? Latvijā taču līdzīgs pilna servisa līzings šādas klases auto maksās reizes četras vairāk.

    Fakts
    28.10.2025 19:53

    Cik saprotu, tas nav pilna servisa līzings. Viņi to sauc par nomu. Citu āķu tur nav. Kādi gan tur varētu būt papildus izdevumi, jaunam auto , pirmajos gados ? Varbūt 1 apkope.
    Par apdrošināšanu, nezinu vai iekļauts, bet to visu info var papētīt autobildā de. Un kas ir patīkami, faktiski, tu vari visu laiku vari braukt ar 1 līdz 2 gadīgu auto.

    aivis
    28.10.2025 21:38
    Reply to  Fakts

    Kā tad, nomas maksa gadā nepilni 1800€, auto cena 20+k€, tikai auto cena atpelnās 10+ gados.

    drift
    29.10.2025 10:20
    Reply to  Fakts

    Nez kurai civilizācijai aiziet tie visi mazlietotie auto? Kur palasi, tā visi gudri, visi palieto pāris gadus nogrūž un ņem jaunu nullīti. Tad sanāk ka tie kas tālāk lieto tos mazpabrauktos auto ir muļķi un nemāk dzīvot. Vai tomēr nav tā, ka ne jau īpaši gudrāki ir tie, kas lieto nullītes, bet vienkārši maksā(spēj maksāt) vairāk par šo ērtību. Kā jebkas, protams, ka ja maksāsi vairāk dabūsi labāku pakalpojumu, un tava gudrība tur lomu nespēlē pilnīgi nekādu

    itanium
    28.10.2025 21:40
    Reply to  Fakts

    Nu kā? Pavisam vienkārši: tā nav :D
    Ja tomēr apgalvo, ka ir, dod avotu, kur izlasīt, kas rakstīts ar “maziem burtiem”.

    Fakts
    29.10.2025 07:10
    Reply to  itanium

    Avots tālāk ir minēts. Var pētīt, cik uziet ;)

    NeMI
    28.10.2025 17:29

    dodot priekšroku ērtai un pārskatāmai lietošanai… ā nu jā, esot īpašniekam tā ir neērta un nepārskatāma lietošana. Tev katreiz iekāpjot savā personīgajā auto – tas ir nu tik neērti. Cita lieta ja nomas auto – uz reiz vismaz trīstik ērtāk jūties! Un nepārskatāmi – neko nesaproti cik kur esi ar savu personīgo auto braucis.

    Viendienīšu sabiedrība, viendienīšu laikmets. Palietoju un jožu tālāk uz nākošo īstermiņa kairinājumu

    Jaunākās paaudzes klientiem īpašumtiesības vairs nav prioritāte – viņi vēlas brīvību mainīt auto atbilstoši savām vajadzībām un dzīves ritmam… Jā, vienu dienu palietoju nomas poršu, atzīmējos čomiem un soctīklos, un pārējo mēnesi klusu sēžu uz mammas paiku vai pats pārtieku no roltoniem.

    Last edited 7 months ago by NeMI
    Robčiks
    28.10.2025 20:01
    Reply to  NeMI

    Ja atceries, tad, kad Latvijā ieviesa EUR, kā vienu no labumiem nosauca cenu salīdzināšanu ar citām Eiropas valstīm. Viņi laikam nezināja, ka eksistē valutas kurss un cilvēks ar galvu salīdzinās cenas. Tāpat ar šo biznesu, mēģinās pieradīt, ka visi ir stulbi, kas brauc ar savām automašīnām. Nomāt mašīnu savā ziņā ir pat stulbi, jo tavā uzņēmumā viņa nav bilancē, jo pamatlīdzekļos nav. Sadarbībai ar banku, ja piesaista finansējumu, ir šķībs skats uz uzņēmumu, kuram nav pamatlīdzekļu. Protams tas neattiecas uz biedrībām un citiem veidojumiem, kuri saņem finansējumu no budžeta.

    Martins
    28.10.2025 19:52

    strādāju starptautiskā uzņēmumā un izmantojam šo pakalpojumu jau 5 gadus. tikko pēc 4 gadu cikla paņēmu jaunu auto uz 4 gadiem. pasūtot jaunu auto, izvēlies ko un kādā komplektācijā vēlies, vienojies par nobraukumu 4 gadu laikā un brauc. riepas ierēķinātas cenā, atliek tikai 2x gadā 30min servisā pasēdēt. uzņēmumam ērti, jo auto nekarājas bilancē un nav apgrūtinājums. daudzi to nesaprot, bet tas patiesībā ir galvenais ieguvums uzņēmumam. pēc nomas termiņa beigām par atlikušo vērtību, kas jau zināma sākumā, auto var nopirkt. respektīvi, lietotājs var nopirkt sevis paša lietoto auto ģimenes vajadzībām par izdevīgu cenu. pakalpojuma sniedzējs, protams, nopelna, tomēr ieguvumi ir saprotami.

    Raimis
    28.10.2025 21:18
    Reply to  Martins

    (c) … vienojies par nobraukumu 4 gadu laikā…. Kāds ir šis nobraukums Tavā gadījumā ?

    Martins
    29.10.2025 09:28
    Reply to  Raimis

    100k km

    Karlis
    28.10.2025 19:56

    Cik noprotu, tad diskutējam par privāto useru lietošanas paradumiem.
    Ar juridiskajiem viss tāpat ir skaidrs.
    Tad ko katrā otrajā komentā bāžat savus uzņēmuma stāstus un ērtības?
    Vēl palika Modra olas, ko paļurināt… līdz ziemssvētkiem vēl 2mēneši.

    JānisS
    28.10.2025 20:05
    Reply to  Karlis

    Otrā rindkopa: ““Gan privātpersonas, gan uzņēmumi arvien biežāk izvēlas pakalpojumu, kas vienā ikmēneša maksājumā ietver visu…”

    LAN
    28.10.2025 21:01

    Nomas auto noteikti sanāk izdevīgāk ja to jāj līdz pēdējam, piemēram, izmanto kā taksi un gada beigās pirms apkopes attin no 100 000 km uz 25 k km… Vai izmanto smagos ekspluatācijas apstākļos, piemēram, izmantojot pilnu jaudas potenciālu aukstam motoram, nometot lamatu uzreiz izslēdzot dzinēju utt. Pieļauju ka tad tas sirdsmiers varētu būt labs, ka ir vienalga vai, piemēram, slapjā zobsiksna nav jau sākusi sadalījusies un nosprostojusi eļļas uzsūcēju… :D

    Pēča
    29.10.2025 14:26

    Tad domāšanas veids, ka vnk var noskaldīt ikmeneša naudu un ‘man’ pat savs maigais pirkstiņš nebūs jāpaceļ… ir vnk LOL!

    Diez kurš sādām ‘sniegpārslām’ pilda degvielu, nomaina slotiņas vai papildina vēlstiklu šķidrumu. :D Ja ir octa/kasko gadījums, NEVIENA firma nebrauks viņu vieta pildīt papīrus un skaidroties… par kkādiem octa/kasko servisiem pašam tak nav jālauž galva uz kuru servi vest, apdrosinātājs tak pasaka kur jāved.

    Nemaz nerunājot par TA skates procesu vai jebkādiem auto servisiem/apkopēm ja gultnis sācis gaudot vai piekarē kkas – jebkurā gadījuma TEV jāved kaut kur(vai uz ‘īres’ bizīti vai servisu) dižu starpību neredzu…

    Bet nu vislabākais ‘bizītis’ sanāk uz šādiem lohiem kas grib VISU TAGAD UN TULĪT, bet negrib neko darīt(un nopelnīt!) ;)

    Last edited 7 months ago by Pēča
    Reklāma