Jau iepriekš daudz rakstīts, ka Eiropas Komisija ieviesusi jaunus importa tarifus pret vairākiem ķīniešu autoražotājiem. Protams, kā jau tas bija gaidāms, Ķīnas kompānijas savas valsts valdībai pieprasa nākt klajā ar atbildes soli – piemērot jaunus tarifus Eiropas autoražotāju mašīnām, kas Ķīnā importētas no Eiropas
Pieprasījums attiecas uz Eiropā ražotām mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, ziņo Ķīnas valdības kontrolētais medijs Global Times. Tiek vēstīts, ka Ķīnas tirdzniecības ministrija Pekinā organizējusi tikšanos, kurā bija pārstāvēti dažādi lielie autoražotāji – ķīniešu SAIC un BYD, bet no Eiropas puses ieradās BMW, VW, Porsche, Mercedes, Stellantis un Renault pārstāvji.
Ķīnas autoražotāju ziņa bija skaidra – ieviest pretpasākumus, proti, piemērot papildus tarifus Eiropā ražotām mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, īpaši auto ar lielu dzinēja tilpumu. Tiek pieļauta iespēja, ka šī tikšanās bija viens no veidiem, kā piespiest Eiropas ražotājus izdarīt spiedienu uz Eiropas Komisiju, lai tā vismaz mīkstinātu, ja ne pilnībā atceltu šos tarifus.
Vācijas valdības pārstāvji jau iepriekš izteikušies, ka neatbalsta šos tarifus un vācu autoražotājiem Ķīnas tirgus ir ārkārtīgi nozīmīgs, tāpēc viņi cenšas mazināt spriedzi, lai izvairītos no liekiem zaudējumiem. Eiropas Komisija ir gatava sarunām ar Ķīnas pusi, taču arī ķīniešiem jābūt gataviem uz kompromisu.
Ak šīs tehnoloģijas.
Paskatoties, kādi auto brauc pa Ķīnas ielām, saproti ka visi Audi un VW ir ražoti tur, jo tie tur izskatās citādi. Ja nu kāds ķīniešu bagātnieks gribēs iegādāties “oriģinālo” vācu auto, tad samaksās arī papildus muitu.
Lai jau liek tarifus. No mašīnām vispār pēc iespējas vajadzētu atteikties kur iespējams. Priekš tā pilsētās ir publiskais transports.
Pat ja man būs miljons diez vai man mašīna būs, kur nu vēl Ķīniešu.