Pērnā gada decembrī autoražotājs “Tesla” prezentēja sava cilvēkveidīgā robota “Optimus” otro versiju. Savukārt aprīlī Īlons Masks paziņoja, ka šo robotu varēs iegādāties jau nākamgad. “Optimus” primāri domāts uzdevumu veikšanai rūpnīcās, un Masks izteica cerību, ka līdz gada beigām tas palīdzēs būvēt “Tesla” automašīnas. Izskatās, ka pirmie divi “Optimus” roboti jau pielikti pie darba uzņēmuma rūpnīcā.
“Tesla” informējusi, ka izmanto divus “Optimus” robotus, kas autonomi veic pienākumus rūpnīcā. Tiesa, nav detalizētāk paskaidrots, kurā rūpnīcā tie darbojas un kādus tieši uzdevumus veic.
Kompānija arī iepriekš publicējusi vairākus videoklipus, kuros redzams, kā “Optimus” cilvēkveidīgais robots veic pietupienus, paņem olu, saloka kreklu. Tiesa, Masks vēlāk skaidroja, ka šos uzdevumus robots vēl nespēj veikt patstāvīgi.
“Tesla” nav vienīgais autoražotājs, kas darbam savā rūpnīcā izmanto cilvēkveidīgos robotus. Tāpat uzņēmums saskaras ar diezgan lielu konkurenci robotu ražošanā. Piemēram, BMW janvārī parakstīja vienošanos ar robotikas jaunuzņēmumu “Figure” par cilvēkveidīgo robotu izvietošanu autoražotāja Dienvidkarolīnas rūpnīcā. Arī vairāki Ķīnas elektroauto ražotāji eksperimentē ar cilvēkveidīgo robotu izmantošanu. Piemēram, “Nio” izmēģinājis Ķīnas robotikas uzņēmuma “Ubtech” robotus “Walker S”, kuri palīdz ražošanā.
Tie autonomi veicamie pienākumi var būt arī gaužām primitīvi un pat nesaistīti ar pašu auto ražošanu, piemēram kaut kas no administratīvā darba.
Kāreiz to gribēju teikt. Vazājas pa cehu un stučī darbiniekus, kuri atpūšas.
Maska kunga paziņojumus par to kad produkti nonāks pārdošanā nopietni uztver vairs tikai retais. Ja šis būtu nopircis Boston Dynamics, ticamības pakāpe būtu augstāka, bet pašas Tesla spējai izstrādāt noderīgu rūpnīcā cilvēkveidīgu robotu es ticēšu, kad to būs verificējuši neatkarīgi un objektīvi eksperti. Tie divi, kas tur šobrīd, visticamāk, vazājas apkārt pa iepriekš programmētu taciņu un izliekas, ka kaut ko paceļ un noliek citā plauktā ir nekas vairāk kā “fake it before You make it”.
Ko tad Boston Dynamics tirgo ,kas praktiski divreiz bankrotējis ? Suni un pakotāju ?! Suns interesants ,bet bezjēdzīgs ,jo robots ar kāpurķēdēm daudz labāks. Pakotāji simtiem…..