Pieprasījums pēc elektriskiem superauto jau šobrīd krītas, saka superauto ražotāja Rimac vadītājs un dibinātājs Mate Rimacs. Viņš norāda, ka dārgā gala pircēji ar savām mašīnām vēlas atšķirties laikā, kad elektroauto kļūst par kaut ko ikdienišķu. Viņi vēlas iekšdedzes dzinēju nevis to pašu, ko pērk plašākas masas.
Viens no Rimac zināmākajiem produktiem ir elektriskais superauto Nevera, kas jau saražots vairāk nekā 50 eksemplāros, bet plānots, ka kopumā saražos 150 šādas mašīnas. Kompānijas vadītājs neslēpj – pieprasījuma kritums un jaunās tendences nozīmē, ka Rimac Nevera pēctecis varētu būt aprīkots ar iekšdedzes dzinēju.
“Rimac nav tikai elektrisks. Darām to, kas konkrētajā brīdī ir visaizraujošākais,” saka Rimac vadītājs. Tātad, klienti šajās cenu kategorijās nevēlas vienkārši elektroauto, taču iekšdedzes dzinējs ar hibrīdsistēmu varētu būt ļoti realistisks risinājums, turklāt Rimac jau iepriekš bija sācis attīstīt iekšdedzes dzinēju.
Būsim reāli – 10+ g.v. ierīce ar akumulatoru, kuru nevar nemainīt, ir norakstīta – lai cik lieliska tā arī nebūtu. Arī turīgie to saprot un negrasās atdot naudu par auto, ko pats vai pēcteči pēc 20-30 gadiem nevis pārdos (varbūt pat dārgāk), bet vēl dabūs piemaksāt par utilizāciju.
Tas gan. Tāpēc EV bez civilizēti nomaināmas baterijas ne pa kosmisku cenu būs garām. Jo vairāk ka elektrības cenas tagad arī ir pārskrūvētas un galu tam neredz.
Aga – šajā cenu kategorijā ICE auto ir ļoti vieglas un lētas apkopes :D
Vēl pavisam nesen uzņemt filmu Holivudā uz filmas bija lētāk, nekā uzreiz ciparos? Vai zini kādēļ? Nekādas filmas maģijas u.c. BS – vienkārši tehnikas nomas lētāka un vēl ir paaudze, kas ar aizvērtām acīm ātri dabū vajadzīgo rezultātu.
Saprotams, cilvēki kas pērk šādus auto, neskaita pēdējo naudu un pat varētu iztērēt lielu naudu par auto bez lielas nākotnes, bet šobrīd ICE auto vienkāŗši izskatās pēc drošāka pirkuma.
Kad superEV varēs efektīvi uzturēt darba kārtībā 10-20-30-40 gadus kopš ražošanas brīža kā tas iespējams ar ICE, droši vien daudz kas mainīsies arī šajā jomā.
Tā, saberzēju rokas un gaidu ar nepacietību visus tos 10+ gadi vecos norakstītos EV.
Ņem vērā, ka masveidā ražotajiem un mazās partijās ražotiem auto atšķirsies gan detaļu pieejamība, gan remontu/apkopes cenas. Citādi jau – lai veicas!
Datoram, telefonam akumulators ir labs, apmaini vai nopērc jaunu ierīci, apple jau pierādīja ka bateriju ir iespējams noslogot ar OS palīdzību, tādējādi klienti pērk jaunas ierīces. Par auto drošību, bija fraņču filma par aviokatastrofu izmeklētāju un kā tika no viņa vaļā(bet tā ir filma), cik droša ir sistēma nav zināms, jo ir ļoti maz informācijas par elektroauto un autopilotu.