Web Analytics
More
    Reklāma

    Pārkāpt uz elektroauto – sievietes pieredze: kā man gāja ar elektroauto izpēti un izvēli?

    Jaunākie raksti

    Iepriekšējā rakstā dalījos ar pirmajām domām par elektroauto (EV). Bet ar to viss tikai sākās – šaubas par to, vai tas būs saprātīgs lēmums un vai nenožēlošu, ilga kādu laiku. Ne velti reālu lēmumu par to, ka kā nākamo auto vēlos izvēlēties elektroauto, pieņēmu pārdomāti, un tas prasīja laiku.

    EV atlases kritēriji

    Ja noformulē sev, ko vēlies un kas ir svarīgi, pēc tam var nākties vilties, ka izdarītā izvēle nav tas, ko pašam gribējās. Lai arī pieturos pie kādu laiku atpakaļ dzirdētas frāzes, ka “auto nav vīrs, nepatiks – pārdod”, tomēr gribās, lai izvēle ir izdarīta par labu tādam auto, ar kuru tiešām gribās braukt. Kas uz ceļa paveiks man nepieciešamo un citādi atbilst tam, ko vajag un gribās.

    Saraksts ar man piemērota EV atlases kritērijiem izveidojās šāds:

    • ar vienu uzlādi jāvar nobraukt 250 km – kritiski svarīgs kritērijs. Lai arī ikdienā nevajag tādu attālumu braukt, bet nereti sestdiena aiziet vienai ar savu auto ātri apskrienot tuvākos radus, un aptuveni tik jānobrauc;
    • aizmugurējā piedziņa pilnīgs “nē”. Pakaļējā piedziņa braukšanas drošības ziņā mani emocionāli biedē. Tātad priekšējā piedziņa vai pilnpiedziņa;
    • serviss Latvijā, tagad, nevis nākotnē;
    • lai auto pasūtot nav jāgaida aptuveni gadu;
    • man pieņemama cena;
    • tīri subjektīvi smuks un braukšanā mīksts.

    Lai noorientētos EV klāstā, kas spēj pārvarēt kritisko prasību slieksni, likās svarīgi izvirzīt arī šādu raksturlielums, kas man, šķiet, nebija kritisks, bet likās svarīgs – uzlādes ātrums.

    No tiem, kas bija vistuvāk vēlamajiem EV kritērijiem un kuriem piemita citi priekš auto svarīgi raksturlielumi, tika izvēlēti šie trīs pirmie dzīvē apskatāmie: Hyundai Ioniq 5, Volvo XC40 Recharge un Škoda Enyaq iV. Vai šie auto bija absolūti perfekti izvēlēti kā labākie no visa pieejamā klāsta? Visdrīzāk, ka nē. Vai apskatīju vēl citus arī dzīvē? Jā. Manā gadījumā pirmo atlasīto auto izvēle bija šāda, citiem tā būs pilnīgi savādāka.

    Pirmie iespaidi no izbraucieniem ar EV

    Visi EV pilnībā attaisnoja galveno iemeslu, kāpēc aizsākās pārdomas par EV kā nākamā auto izvēli – klusums un braukšanas komforts. Var ieslīgt niansēs par to, ka vienam EV tas klusums ir lielāks, bet citam tomēr riepas liekas, ka nedaudz dzird. Bet kopumā visi klusāki par iekšdedzes dzinēja auto. Auto, kuriem ir dubultie stikli potenciāli iespējams konkurē ar EV, bet tas jau ir cits stāsts.

    Uzrāviens jeb jauda. Man ir bijusi iespēja reiz pašai pabraukt ar ļoti jaudīgu sporta auto un zinu to sajūtu, kad “pielīmē” pie krēsla. EV testa braucieni sniedza tādas pašas izjūtas. Braucu prātīgi, tā ka ikdienas braukšanai tāds uzrāviens un jauda vienkārši nav vajadzīgi, tā ir greznība, bet ne tikai večiem patīk sajūta, ka pie krustojuma ar smaidu var viegli pielikt kāju pie pedāļa un aiz muguras atstāt gandrīz visus.

    Tas, cik ātri uzsilst auto ir pārsteidzoši. Pirmos testa braucienus izbaudīju vēl šī gada sākumā ziemas mēnešos. Viss uzsilst, tai skaitā apsildāmā stūre, ja tāda ir, gandrīz zibenīgi.

    Ko sapratu tikai tad, kad reāli izbraucu ar EV

    To, ka man ir svarīgi, lai būtu autovadītāja panelis priekšā stūrei, sapratu tikai pamēģinot kā ir bez tā. Nešaubos, ka var pierast un braukt tikai ar vienu ekrānu priekšējā paneļa vidū. Un tomēr bija sajūta, ka man ir kaut kas atņemts, ja skatoties braukšanas virzienā nav neviena ekrāna, rādītāja, utt.

    Šādi es negribu

    EV, kuram salons ierīkots tik minimālistiski plašs un ar tādu auto paneli, ka robežojas ar sajūtu, ka esmu apsēdusies krēslā nelielā istabā vai darba kabinetā ar diviem datora ekrāniem, arī īsti nelikās mans. Mūsdienīgi, askētiski, elegantas līnijas, un tomēr bija jādomā, vai tas ir mans. Likās, ka jo vairāk auto ir atņemta auto sajūta vai ir līdz pēdējam viss modernizēts un padarīts minimālistisks, jo vairāk gribās teikt – nu nevajag tik ļoti izmisīgi censties iepatikties, arī pirms tam viss bija labi un visiem patika, vienkārši nomainiet iekšdedzes motoru uz elektrisko un viss.

    Braukt ar vienu pedāli, t.i. ka gāzes pedālis gan gāzē, gan bremzē ir ļoti dīvaini, bet var pierast. Priekšrocība no viena pedāļa braukšanas – beterija tik ļoti neiztērējas, jebšu pieliekas pāris nobraucamie km klāt, pateicoties reģenerācijai. Braucot pa pilsētu ļoti noderīgi. Uz šosejas – droši vien ne parāk.

    No visiem notestētajiem un vienkārši apskatītajiem auto Volvo XC40 Recharge atbilda man vēlamajam vislabāk. Ļoti žēl, ka pie Volvo dīlera nebija iespēja izbraukt ar šādu auto un bija jāmeklē citi risinājumi. Visvairāk mani uzrunāja tas, ka es būtu gatava braukt ar XC40 arī iekšdedzes dzinēja versijā, un ka EV versija tā it kā čukstus pasaka, ka vienkārši ir labāka, jo ir klusāka un vienkārši nereāli jaudīga un nemēģina iepatikties ne ar ekrāniem, ne minimālismu, bet iekšām. Tikai, ja ne tā augstā cena (šis auto maksā sākot no 52k eiro). Pārdomas par to, vai EV ir tā vērts naudas izteiksmē, bija iemesls dažu mēnešu šaubām. Bet manā gadījumā ieguvumi no braukšanas ar EV atsvēra bažas par to, ka izvēlos dārgu auto un par to, vai tam būs otrreizējais tirgus, ja gribēsies pārdot.

    Kā pārvarēt bažas par to, ka varēs nobraukt mazāk nekā ar benzīna auto

    Kā? Atbilde vienkārša – izbraukt nedaudz garāku gabalu ar EV. Vai man pirms garāka gabala izbraukšanas bija tas, ko angliski sauc “range anxiety”? Protams! Vai izbraucot pasmaidīju par to, ka uztraucos lieki? Jā.

    Mani par to, ka viss būs kārtībā, pārliecināja nedēļas nogale izbraucienā ar EV pa Vidzemi. Ziemā. Iespējams vēl prasīgāku laiku priekš EV būtu grūti atrast – slapjš sniegs, vējš, auksts, slidens. Uz ceļa nepalikām, varēja nobraukt tieši tik, cik auto rādīja panelī. Izbraucot no Rīgas ar aptuveni 80% uzlādi, auto informēja, ka varēs nobraukt aptuveni 280 km. Pa Rīgu braucot ar vienu pedāli, daži km pielikās klāt. Pa ceļam viena uzlāde pirms atgriešanās atpakaļ Rīgā. Nekāda stresa!

    Publiskās uzlādes iespējas varbūt vēl nav ideālas, un tomēr tās ir pietiekami plašas. Apskatot publisko uzlādes staciju atrašanās vietas kartē, paliek grūti racionalizēt bažas, ka tiešām būs jāpaliek uz ceļa, jo nu nekādi un nekur nevarēs uzlādēt auto. Svarīgāko informāciju par elektroauto publiskajām uzlādēm savā rakstā jau labi apkopoja Kristaps.

    Mana atbilde uz jautājumu “Tu nervozē, ja tagad redzi, ka benzīna bāka ir pusē?”, ir stingrs “Nē.” Benzīnu uzpildu ar dažādu disciplīnu, bet tā nedaudz uztraukties uz ceļa sāku varbūt tad, kad redzu ka nemanot ir nobraukts līdz tam, ka pietiks vien kādiem 20 kilometriem. Bet auto nevajag būt stresa avotam, mums visiem pietiek ikdienā citu iemeslu tam. Ja es nervozētu pie puspilnas benzīna bākas, visdrīzāk pat neskatītos EV virzienā.

    Tulīt iznāks vēl cits modelis, vēl jaunāka versija, tehnoloģijas attīstās…

    Dzīvojot pārdomās par EV izvēli, izdzīvoju fāzi ar FOMO, kā arī uzklausīju tos, kas teica, ka tagad nav jāizvēlas EV, jo taču būs vēl labāka izvēle. Bet ja nu viņiem ir taisnība? Būs vēl jaunākas baterijas, vēl jaunākas tehnoloģijas, viss nemitīgi attīstās, būs vēl citi EV, no kuriem izvēlēties… Piedāvājuma pārsātinājums ir pamatīgs jau tagad. Piedāvājuma attīstības intensitāte iespējams sazemēsies, neuzdrošinos par to kompetenti spriest, bet tikpat labi varbūt arī nē.

    Skatoties Volvo XC40 virzienā, likās loģiski skatīties tad jau arī uz Polstar vai arī padomāt par to, vai jaunais Volvo EX30 nebūs labāka izvēle. Pat iepauzēju ar domām par Volvo XC40 izvēli, gaidot, kad iznāks Volvo EX30 jo tas varbūt liksies labāka izvēle. Un tomēr paliku pie manis izvēlētā sākotnējā EV favorīta. Kāpēc – tīri personiski man svarīgi faktori. Viss varēja būt arī citādāk.

    Neatkarīgi no tā, kuru auto es būtu izvēlējusies – apsvērt vēl citas izvēles varētu bez maz bezgalīgi. Piedāvājums ir bagātīgs!

    Šis raksts tiek publicēts, kad dažas dienas jau braucu ar EV. Izvēlējos auto, kas jau bija dīlera noliktavā, attiecīgi nebija jāgaida ilga piegāde, bet tik un tā formalitātes aizņēma vairākas nedēļas. Mājas stāvvietā lādētājs arī ierīkots, tam gatavojos ļoti laicīgi. Gatavojos rakstīt par pirmajiem braukšanas iespaidiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    88 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    VolvoXC40
    05.12.2023 13:12

    Par aimugurējo piedziņu un ekranu vidū bez spidometra varētu piekrist.

    JustBorn
    06.12.2023 22:00
    Reply to  VolvoXC40

    Biju bažīgs par aizmugurējo piedziņu, bet šobrīd jau drīzāk teiktu ka lieki. Iespējams zemais smaguma centrs un izsvarojums visu maina, bet ir foršāk kā iepriekšējā auto priekšpiedziņa, jo īpaši manevrētspēja.
    P.S. Sniegā protams nesalīdzināms ar pilnpiedziņu, bet ja nu gadās, ka tiešām uz Jasnu sagribas braukt ar auto, tad tam esmu pietaupījis vienu dīzeļquattro.

    VolvoXC40
    07.12.2023 14:02
    Reply to  JustBorn

    Aizmugurējā piedziņa vairāk puišeļiem paredzēta.

    kkā tā
    07.12.2023 17:05
    Reply to  VolvoXC40

    Jo puiši saprot, ka ar aizmugurējo piedziņu braukt ir pat drošāk?
    Vai arī priekšpiedziņas cienītājiem patīk ziemā līkuma slīdēt taisni vai arī to vēl nav piedzīvojuši :D

    LAN
    07.12.2023 17:35
    Reply to  VolvoXC40

    Es gan nepiekritīšu – priekšpiedziņa neļauj normāli paātrināties, jo īpaši mitros laika apstākļos, notiek izbuksēšana un priekšējās riepas ļoti ātri nodilst. ICE gadījumā vēl varētu piekrist dēļ izsvarojuma (smagāka priekša, tādēļ vismaz ziemā mazāk problēmu), taču EV parasti ir diezgan precīzi 50:50 pēc svara pa asīm, dažkārt pat esot uzsvaram uz aizmugurējo asi.

    ID4 lietotājs
    05.12.2023 13:29

    Labs raksts.

    Vjačeslavs
    05.12.2023 13:53

    Labs raksts, paldies.

    Trx450
    05.12.2023 14:09

    Elektrošovs.

    Zemene
    05.12.2023 14:50

    Bro, pilna masa 2500 kg jeb 1250 kg uz asi, attīstība aizlēkusi pretējā virzienā…

    Robčiks
    05.12.2023 17:22

    Kāpēc reklāma uz mašīnas sāniem?
    Cik izmaksāja autiņš?

    05.12.2023 17:36
    Reply to  Robčiks

    Pēc CSDD spriežot šis ir dīlera auto un pavisam noteikti dīlera numurs, jo šobrīd jau ir Renis ar šo numuru.

    Kursors.lv
    05.12.2023 22:35
    Reply to  Artis Ābols

    Jā, bildes ir no mūsu krājumiem un tām ir tikai informatīvs raksturs. Raksta viesautore nevēlas atklāt ne savu identitāti, ne atrādīt savu auto. Un es arī viņu pilnībā saprotu :)

    Krotow
    05.12.2023 23:39

    Baidās ka viņu vietējie rolling coal fani piekaus? Muļķības. Uzreiz ir skaidrs ka ar pieķeroties šai personai, būs tikai zaudējumi.

    Robčiks
    06.12.2023 17:04

    O.K.
    Saprotams lēmums.

    Arčiņš
    05.12.2023 18:41

    Interesanti bija lasīt , kaut gan man braucot jau sesto gadu ar elektību , pārsteidz cilvēki kas šaubās un visi tie prātojumi kā nu būs un ko darīt ja nu utt. Bet gan jau arī pēc 30 gadiem vēl būs tādi cilvēki. Autore raksīja, ka vēlas tādu mašīnu kas ir kā parasta mašīna, tikai elektriska. Tad viņa no iepriekš nosauktajām opcijām izvēlējās vienīgo kas nav būvēta kā elauto. Manuprāt tas ir lielākais mīnuss , bet auto ne vienmēr pērk ar prātu , bet drīzāk pēc izjūtām.

    Vards
    05.12.2023 20:39
    Reply to  Arčiņš

    Atlases kritērijs:
    Nobraukt vismaz 250 km ar vienu uzlādi
    😂🤧😂

    Tas ir izsmiekls?

    Es ar savu auto nobraucu aptuveni 500 km nedēļā, tankojos arī tikai reizi nedēļā (5) min, ja nav kebabu ēdāju rindā pirms manis).

    Ja auto nobraukuma spēja ir tikai 250 uz “papīra”, man būtu vismaz 3 stundas “vērtīgi pavadīta laika” nedēļā, jeb “brīva darbadiena” mēnesī pie štepseļa.

    Uzlāde pa nakti tā pa īstam strādā tikai privātmāju īpašniekiem.

    Pārējie piķo pilnu cenu, vai lādējas no laternas

    Name*
    05.12.2023 21:59
    Reply to  Vards

    Aprēķini nesakrīt ar Kursora statistiku. Lai nobrauktu 1000 km, vidēji sanāk pavadīt 3h pie štepseļa, un vairums tika lādēti ar lēno līdz 50 kW.

    Autores iegādātajam XC 40 Volvo Recharge visiem modeļiem range ir virs 400 km. Un ja pareizi var saprast no raksta, tad tieši ar XC40 pie 80% bija 280 km ziemas laikā.

    Kursors.lv
    05.12.2023 22:36
    Reply to  Name*

    Ja lādētājs ir mājās, tad uzlādēm īpašniece veltīs mazāk laika nekā jūs savu dīzeļmiskastu uzpildei ;)

    Vards
    05.12.2023 23:09

    Te atslēgas vārds ir:

    Ja lādētājs ir mājās, tad uzlādēm īpašniece veltīs mazāk laika nekā jūs savu dīzeļmiskastu uzpildei

    Paskaidro šo potenciālajam Teslas īpašniekam, kurš dzīvo 9. Stāvā Purčikā

    Jo tak arī tur visiem iedzīvotājiem “eko” nākotnē nāksies lietot ev.

    Par lādešanu mājās jau ne reizi esu minējis, tas nav arguments lielākajai daļai braucēju

    Kursors.lv
    05.12.2023 23:12
    Reply to  Vards

    Pēc tiem 5-10 gadiem, kad Tevis pieminēto Purčika blokmāju iedzīvotāji sāks pirkt elektroauto, vajadzētu būt plaši izvērstam publisko lādētāju tīklam, kas atvieglos šādu auto ekspluatāciju. Pagaidām ir paliels čakars. Jo lētāks un knapāks elektroauto, jo čakars lielāks.

    Vards
    05.12.2023 22:53
    Reply to  Name*

    Laikam beidzot ir jāizlasa kaut viens no tiem 1000km ar elekto auto rakstiem.

    Mans dīzelis braucot +- konstanti ap 100 km/h var nobraukt ap 900 km. (5min tanks Rīgā). Līdz Jasnai ir ap 1200 vai nedaudz vairāk. Tātad 1 tanks kaut kur Polijā (5min),

    Vēsturiski brauciens 1 virzienā ar ICE ir bijis starp 16-18 stundām.

    1 tanks Jasnā (5min), lai varētu to nedēļu pa apkārtni .

    Tad mājupceļā pēdējais tanks netālu no Lietuvas robežas (5min)
    Un esi mājās. Vari te vēl vienu tanku (5min) pieskaitīt, lai nākamajā dienā būtu atkal gatavs darbiem.

    25 minūtes uzpildei uz apmēram 3000km braucienu

    Ko ev braucēji dara garajos pārbraucienos uzlādes laikā?
    Bija variants, ka iet uz kino, iepērkas, ēd pusdienas. Un cik filmas viņi noskatās braucot uz Jasnu?

    Cik laika pie štepseļa jāpavada “krutākajai” Tesla X. , lai nobrauktu 3000 km?

    Kursors.lv
    05.12.2023 23:03
    Reply to  Vards

    Ņem rokās acis un dodies uz Tesla tīmekļa vietni pētīt sava iecienītākā šī zīmola modeļa speceni. Tad ar šo info tālāk dodies uz A Better Route Planner servisu un iegūsi precīzu informāciju par maršrutu, kā arī tā veikšanai nepieciešamo laiku.

    Vards
    05.12.2023 23:18

    Man ev nebūs ne kad, tāpēc nepētu viņu specenes.
    Varbūt tomēr ir kāds brīvprātīgais atklāt krutākās Tesla X uzlādes laiku 3000 km nobraukumam, ja lieto max super puper jaudas?

    Kursors.lv
    05.12.2023 23:20
    Reply to  Vards

    Nu, ja nebūs, tad nav jēgas mums tērēt savu laiku, lai Tev meklētu šī auto brauciena laikus. Ja gribēsi uzzināt, atradīsi pats.

    Vards
    05.12.2023 23:31

    Nu blogos parasti salīdzina A ar B, abus aprakstot. Tad veicot cik kuram iespējams, objektīvu salīdzināšanu.

    Nevis apraksot tikai A, paziņojot lasītājam, info par B meklē pats!

    Šoreiz info par savu ICE iedevu es, bet info par ev, kas nu ir šī portāla dievs un dvēsele, nez kāpēc jāmeklē lasītājam

    Kursors.lv
    05.12.2023 23:41
    Reply to  Vards

    Nevienu neinteresē, cik Tu vari nobraukt ar savu auto.

    Gundars
    06.12.2023 18:53

    Nu redz, tiko sāk uzdod konkrētus jautājumus, ta uzreiz pretī nāk tikai personīgi uzbraucieni un argumentācija beidzas. Jo tautājumi apgāž visus EV jūsmiņu saldos pastāstiņus vienā setā

    Kursors.lv
    06.12.2023 19:28
    Reply to  Gundars

    Ja dirsīgi jautā, tad nav jābrīnās, ka saņem pretī tādas pašas dirsīgas atbildes.

    Trx450
    06.12.2023 03:56
    Reply to  Vards

    Var jau arī kannās paņem dīzeli līdzi.

    Robčiks
    06.12.2023 17:12
    Reply to  Vards

    Normals laiks braucienam no Rīgas līdz Berlīnei ir, kad no rīta izbrauc un vakarā ir galā. Attālums aptuveni 1250km, atkarībā no tā, kur ir viesnīca. Brauciena laiks aptuveni 14-15 stundas, nesteidzoties. Vai tas ir iespējams ar elektro auto?

    Ivars Dzerve
    06.12.2023 17:46
    Reply to  Robčiks

    Normāls laiks braucienam no Rīgas līdz Berlīnei ir, kad no rīta nesteidzīgi izbrauc, mierīgi pārnakšņo kādā skaistā vietā un tad bez stresa nokļūsti galamērķī kā cilvēks, nevis stīvs zombijs sarkanām acīm. Ar to tikai gribēju teikt, ka katram sava “normālība”. Esmu braucis vienā stiepienā līdz Jasnai kā šoferis, arī līdz Berlīnei kā pasažieris, mani nu gan neviens vairs nepiespiedīs uz kaut ko tik stulbu.

    Robčiks
    06.12.2023 22:00
    Reply to  Ivars Dzerve

    Kāpēc sarkanām acīm?
    Protams, ja tu brauc komandējumā un saņem komandējuma naudu un ir bezlimita dienas, tad var tā darīt. Tikai tavs darba ražīgums ir švaks. Bet nu valsts darbā vai arī kādā organizācijā, kura saņem valsts finansējumu, tā var darīt.
    Ja tev ir savs uzņēmums, vai arī tu strādā privātā uzņēmumā, tad tā ir izšķērdība un ceļš uz …
    Ja brauc atvaļinājumā un negrib neko redzēt kā tikai viesnīcu un 3x dienā ēst restorānā, tad varbūt arī nevajag nekur braukt.
    Šāda tipa braucēji ir ļoti pamanāmi uz Vācijas bāņa, kuri traucē pārējiem normāli pārvietoties.

    Elons*
    06.12.2023 21:54
    Reply to  Robčiks

    @ Robčiks

    Mierīgi

    Tesla
    Izbraucu no R rajona 0600
    Iebraucu viesnīcā AIZ Berlīnes (Ziesar) 2000

    Varu ar fotogrāfijām pierādīt

    Autodoc
    07.12.2023 09:09
    Reply to  Robčiks

    15 stundas braukt ir normāli? Nezināju.

    Laimīgais Lūks
    07.12.2023 14:54
    Reply to  Autodoc

    Jaunības maksimālisms.
    Bet kad rumpis ir kļuvis prātīgs, tad atceras par kombināciju lidmašīna + nomas auto.

    Robčiks
    07.12.2023 17:48
    Reply to  Autodoc

    Ja tev pa grūtu un nespēj orientēties svešās valstīs un kartēs, tad tā ir tava problēma.
    Ja 101.reizi gribi skatīties Polijas baznīcas un ēst poļu sardeles, tava izvēle.
    Es tikmēr aizbraukšu un atpūtīšos Vācijā vai 2.dienas vakarā jau būšu Beļģijā vai Francijā un tur mierīgi, lēnām izbraukāšu dažādas vietas un atpūtīšos.
    Ja runā par autotūrismu, tad palasi informāciju, kā cilvēki pārvietojas lai kautko redzētu.
    Ar jaunības maksimālismu tur nav nekāda sakara.
    Vēl reizēm var redzēt, ka vācu pensionāri svešās valstīs pārvietojas ar samazinātu ātrumu.
    Ja runā vispār par ceļošanu, tad katram ir savs variants un pēc spējām, interesēm un vajadzībām.

    Arčiņš
    06.12.2023 08:50
    Reply to  Vards

    Es ar savu auto nobraucu apm 600 km nedēļā un pavadu tieši 0 minūtes lai pa ceļam kaut ko lādētu. Ja braucu kaut kur tālāk tad rēķinos ka vajadzēs ceļā iekļaut arī uzlādes laiku , bet to parasti var apvienot ar tualetes apmeklējumu un ēšanas pauzi. Ja tev būtu jābrauc katru dienu pa 500 km , vai arī nav nekādas iespējas lādēt pie mājas vai darbā, tad elauto pagaidām nav priekš tevis . Tik vienkārši.

    KKTK
    06.12.2023 10:36
    Reply to  Vards

    Nevienam neinteresē, cik tu sēdi savā mašīnā.

    Varde
    07.12.2023 10:48
    Reply to  Vards

    Ja nav kebabu ēdāji? Kāpēc nenorēķinies pašapkalpošanās automāta?

    Raimonds
    07.12.2023 18:08
    Reply to  Vards

    Tu varētu pildīties 5min max vienmēr, ja pats kā kebabs neietu maksāt iekšā veikalā (uzsvars uz vārdu “veikals”, kas parasti ir skaidri norādīts pie ieejas), bet maksātu pie āra termināļa ar karti vai mobilo lietotni. Degvielu ir jāapmaksā tur, kur sūkņi. Veikalā ir jālien iekšā, ja nejēdz maksāt pie sūkņa vai vēlies nopirkt ko citu.

    Gundars
    06.12.2023 19:07
    Reply to  Arčiņš

    Un neviena pamatota argumenta. Plika jūsmošana cik EV viss ir labi. A ko citu tu rakstīsi, ka iegrābies un sesto gadu nav iespēju lietot adekvātāku price/performance auto?

    Arčiņš
    06.12.2023 19:34
    Reply to  Gundars

    Būšu mazohists un kad nolemšu mainīt savu auto atkal kāpšu uz tā paša grābekļa un iegrābšos jau citā elauto. Un ja gribi dzirdēt argumentu pret , tad riepas dilst tieši divreiz ātrāk.

    Alberts Kviesis
    07.12.2023 17:57
    Reply to  Gundars

    Izstāsti šito sievai, ka iebraucot Rīgā un vedot divus bērnus uz slimnīcu, būs atpakaļ ceļā pašai jāatrod un jāuzlādē EV ar diviem slimiem bērniem mašīnā.. un tam būs jāpatērē nieka 1.5h

    Kursors.lv
    07.12.2023 21:54

    Kāda vaina?

    Vards
    05.12.2023 23:53

    Zini,

    Apskatījos to Route planner.
    Rāda bik pāri 16h Tesla X

    Tik Polija beidzot ir noklāta ar bāņiem, un Waze rāda 13:03 h, kas ar ICE nozīmē apm papidus1,5 h tankam, pusdienām un sīkām pauzēm.

    Kursors.lv
    06.12.2023 19:29
    Reply to  Vards

    Nu, re, gandrīz nekādas starpības :)

    Vards
    06.12.2023 00:07

    Ok,

    Miers, tev tak ir vajadzīgi šāda stila komentāri 😁

    Pēc Route planner, ar tavu auto līdz Jasnai 20:30h, ja kas

    Kas laika ziņas starpībā ar ICE ir viena pilna diena slēpošanai

    Kursors.lv
    06.12.2023 00:23
    Reply to  Vards

    Nē, stulbi un dirsīgi komentāri man te nav vajadzīgi.

    Juris
    06.12.2023 08:47
    Reply to  Vards

    Tu takš neesi īsti normāls… Vienu ekstrēmu gadījumu lieto kā etalonu visam. Cik bieži uz to Jasnu tu brauc? Katru nedēļu? Vienreiz gadā? Nēesmu EV lietotājs, bet izcelt vienu argumentu, ko EV nevar izdarīt, un to nemaz nevajag, jo vienreiz gadā tu vari izplānot savu maršrutu patīkamāk, lai galā nebūtu kā zombijs pēc 16 stundām pie stūres, it īpaši, ja tas ir atpūtas brauciens

    kautkātā
    06.12.2023 09:44

    ja var atļauties nopirkt jaunu EV, tad, kā redzams, ir pavisam cits stāsts nekā Kristapam. Pagaidām šie auto ir pārtikušu cilvēku iespējas/izklaides.

    nedarata
    06.12.2023 09:49

    Diezgan maz info kāpēc tika izvēlēts tieši konkrētais auto. Un kas būtu citādāk, ja būtu otrs dzimums?
    Raksts pilns ar EV standarta frāzēm, plusiem, mīnusiem, nekā jauna vai interesanta.
    Vai arī tas Volvo ir tiešām tik garlaicīgs?

    Kursors.lv
    06.12.2023 09:58
    Reply to  nedarata

    Kādā ziņā maz info? Cilvēks uzrakstīja, ko meklēja šādam auto un kāpēc izvēlējās konkrēto modeli. Man būtu cita izvēle, Tev vēl cita. Tas ir okei.

    Elons*
    06.12.2023 10:15

    Tikko atdevu atpakaļ nomā šitā volvo bastard-brālēnu – Polestar. Pavizinājos 3 dienas Itālijā

    Man kā teslas īpašniekam radās vairāki secinājumi. Varbūt pat vairāk nekā komentāra formātā var iekļaut

    @ Kristaps – rakstiņš vajag ? :)

    Kursors.lv
    06.12.2023 10:51
    Reply to  Elons*

    Jā, droši uzraksti plašāk savas domas uz kristaps@kursors.lv. Paldies!

    KKTK
    06.12.2023 10:38

    Jāsaka paldies, ka kāds padalās ar savām domām!

    Gundars
    06.12.2023 19:04

    Smieklīgi tie apraksti par nervozēšanu, ja redz ka benzīna bāka ir pusē. Tieši tā – es braucot ar dīzeli vispār nenervozēju un neievēroju atlikušo nobraukumu. Jo ar pilnu bāku viņš ir 1500km (ir arī 1680km redzēts panelī) un ar pusbāku tie ir 700+km. Un autiņam ir padsmit gadu un maksā tas 1/10 daļu no šī EV cenas. Kādi 280km pilnīgi uzlādētam tikko no salona izripojušam auto?? Mazohistu izklaides. Redz, varēs apvienot uzlādi ar wc apmeklējumu. Tiešām tik slikti ar veselību, ka wc jāpavada pa pusstundai ik pa 280km??

    Ivars Dzerve
    06.12.2023 19:42
    Reply to  Gundars

    Man šodien trāpīja EV heitera karma… dīzelis pie -15 nepieleca… :)

    Vards
    06.12.2023 20:32
    Reply to  Ivars Dzerve

    A tavs ev pie – 15. , vismaz stūri uzsildīja?

    Vards
    06.12.2023 21:19
    Reply to  Ivars Dzerve

    Un cik metrus pēc stūres apsildes ieslēgšanas nobrauca tavs ev? Cerams, ka rokas uzsildīja

    Viesturs
    07.12.2023 09:24
    Reply to  Gundars

    A kas tur ir smieklīgi? Ja ikdienā vajag tos 700-1680km, tad EV nav priekš Tevis. Man bērns vakar izbrauca ar ICE. Teica, ka sajūta itkā būtu muzejā. Nav jau slikti, bet nu tomēr..😂

    Kursors.lv
    07.12.2023 12:41
    Reply to  Viesturs

    Jā, tas kas izbraucis ar elektroauto, vairs nespēj nopietni uztvert ICE mašīnas :)

    Gundars
    07.12.2023 17:20
    Reply to  Viesturs

    Izbraukt ir viena lieta. Ikdienā lietot jau pavisam kas cits. EV kā izklaide lai pabaudītu uzrāvienu ir ok. Bet te jau runā par auto izmantošanu ilgtermiņā un reālā dzīvē.
    Un kad bērns sāks pats pelnīt pirmos eirikus, tad pievērsīs uzmanību EV divkāršajai un trīskāršajai cenai, pret iegūto smieklīgo nobraukumu. Parazitēšana uz sab.transporta joslām un citu izbūvēto un uzturēto stāvvietu bezmaksas izmantošana arī būs apsīkusi. Budžets tomēr sapratīs, ka ceļi no kaut kā jāuztur un EV vai ICE tos deldē vienādi. Ceļu nodokļi būs jāmaksā adekvātā daudzumā un arī tā parazitēšana būs beigusies. Tāpat būs jau pavisam akūti pienācis brīdis reāli sākt domāt ko darīt ar nolietoto akumulatoru kalniem, kuri būs uzkrājušies pamatīgi. Tekstiņi, ka vecos aķus var nogrūzt kaut kur vēl pavilkt dzīvību un kārtējie tukšie solījumi par to, ka industrija domā kā beidzot sākt reāli utilizēt visu to ķīmisko drazu vairāk nepalīdzēs.
    Bet nu jūsmiņi paliek jūsmiņi, katram jau sava mīļā rotaļlieta kuru aizstāvēt

    Last edited 5 months ago by Gundars
    Normunds
    07.12.2023 12:28
    Reply to  Gundars

    Pirms 10 gadiem bija man benzīna auto ar gāzi, kur gāze pietika apmēram 250km, apnicīgi bija regulāri braukt uzpildīties. Pozitīvi, ka tas bija 10x ātrāk nekā tādu pat km daudzumu ielādēt EV :)

    LAN
    07.12.2023 18:02
    Reply to  Normunds

    Gribu redzēt kā Tu 1 min un 24 sekundēs uzpildi gāzi un arī par to norēķinies :D

    Vards
    06.12.2023 21:43

    Auto – Nav labākas skaņas kā auksta V8 starts.

    Teslas tipa skūteriem ir kas lîdzīgs?

    Laimīgais Lūks
    06.12.2023 22:34
    Reply to  Vards

    Teslām ir šādi, tādi pekstiņi, kas, protams, nestāv blakus V8 aukstam startam.

    https://m.youtube.com/watch?v=fl-wz50yAHo

    Šī pasākuma veidotājam, it kā pieaugušam cilvēkam, izskatās, ka dzīves jēga ir tik vien kā mērīties ar to kas atrodas zem jostas vietas.
    P.S.
    Laikam viņš vēl neko nav dzirdējis par reaktīvo dzinēju :P

    Sergejs
    07.12.2023 11:10
    Reply to  Vards

    https://www.youtube.com/shorts/F3-1nYJsIa4
    Reku shorts kur var redzēt ka ir Tesla ļoti forša dzinēja skaņa

    Kursors.lv
    07.12.2023 12:39
    Reply to  Sergejs

    Nu šādi pigori ir arī parastajos ICE auto. Kad pašu piena pakas izmēra motori vairs nekā neskan, liek talkā šādas audio ģenerēšanas sistēmas.

    Sergejs
    07.12.2023 14:13

    Tas jā, bet kas man šeit konkrēti patika tas ka skaņa reāli kvalitatīva (klipu skatijos labās austiņās, lambas rūkoņi tuvu īstajiem), komentos pazibēja info ka tas prieks ap 3k zaļajos maksā. Elektriski-kosmiskas skaņas reāli prikolīgas, nu un, protams, kad iztēlojies nezinoša cilvēka seju, kurš iesēžas Teslā un spiežot gāzes pedāli dzird “ra-ta-ta” konkrētu 🤣🤣🤣
    Starp citu tieši šī Tesla piedalijās kaut kādā rally-raid pa Altaju un ja tic Davidičam tad problēmas piemeklēja mazāk nekā iespaidīgus pikapus un citus 4×4. Tā kā jā, Tesla var😉
    https://www.youtube.com/shorts/kiTkaS-qKgE
    Kadrs kur Tesla velk aiz sevis Wrangleri tev patiks

    Kursors.lv
    07.12.2023 14:43
    Reply to  Sergejs

    Fu, Davidičs!

    Alberts Kviesis
    07.12.2023 16:18

    Davidičs ir rašas līdzdziedātājs, kurš pirms kādiem 8-10 gadiem dalēkājās un dabūja ķurķī pasēdēt. Pārtiek no Ramzana Kadirova donātiem, attiecīgi neko sliktu par čečņu neteiks.. liekulis vienu vārdu sakot

    Last edited 5 months ago by Alberts Kviesis
    Kursors.lv
    07.12.2023 16:22

    Jā, nepatīk man šādi žuļiki.

    Sergejs
    07.12.2023 16:38

    Viņa fans toč neesmu, viņa stils nepiesaista arī, bet nu šad tad no auto tēmas ar viņu kaut kas interesants izlec. Pirms viņš līdz tjurķim bija dalēkājies vispār nevarēju neko ar viņu noskatīties, pasēdēja bik rāmāks palika, short formāta video nu jau ir sagremojams😁
    Stāstiņš jau ne par viņu bija bet par Teslu – kur tik ar to tomēr netiek kāds un ko tik nedabūn gatavu.

    Alberts Kviesis
    07.12.2023 16:49
    Reply to  Sergejs

    Tur jaunā Toyota Camry motora pārsega bleķa biezuma pārbaude ar purināšanu bija laba. Teslu viņš testēja pirms ķurķa, kad spaidīja pogas, skrienoties ar gopņiku 3.5L Camry. Vietējie liepājnieki veido labāku saturu (Roberts Vītols vannā vai kā viņu tur)

    07.12.2023 10:19

    Paga, šis ir tas auto, kas nez kāpēc pēc EV atbalsta sākuma ir kļuvis nieka ~5000 eur dārgāks? Plus vēl single motor versijā maksā no 52 148 eur šobrīd, bet tā ir pakaļpiedziņa, attiecīgi nākas piemest klāt dual motor versiju par saprotamiem 9680 eur, kopā iegūstot EV spēkratu cenā 61 828 eur?

    Günter
    07.12.2023 11:47

    Un kā tad ar dabu? Lai saražotu elektrību cik tur izmešu būs? Nemaz nerunājot par auto ražošanu un utilizāciju. No batarejām ārā neko neņem otrreizējai pārstrādei, tās vienkārši sasmalcina un dedzina(atkal co2) ,dārgi. Un ev stāvot arī patērē elektrību, silda batarejas. Lādēšana vairs nav par brīvu, supsīdijas no valsts arī pamazām ņem nost. Nākamais varētu būt ceļa nodoklis, kuram vajadzētu būt krietni lielākam par iekšdedzes dzinēju auto (svars,jauda un co2(elekrība)) un tad arī autobusa joslu atcels
    Un kur tad kaut kāda jēga??? Ērtības nekādas, dabai arī nekāda labuma tika dārgāk un neērtāk…kaut kāds SADO MAZO, bet kādam arī tas patīk.😅

    Viesturs
    07.12.2023 14:18
    Reply to  Günter

    A kāds sakars ar dabu, co2 un baterijām? Likās, ka raksts ir par to, pēc kādiem kritērijiem sieviete izvēlējās savu elektroauto.

    nedarata
    07.12.2023 14:55
    Reply to  Günter

    Tam nav nozīme. Patīk vai nē būs visiem EV. Latvijā būs tik labs dzīves līmenis, ka 2035.g. varēs atļauties EV.

    Šopoholiķis
    07.12.2023 15:32
    Reply to  nedarata

    Nu tieši serdē! Izlēmu tik ilgi negaidīt, tāpēc nopirku meitai Audi e-tron.
    https://kidstopcars.com/lv/produkts/audi-e-tron-gt-sarkans/

    Sergejs
    07.12.2023 16:40
    Reply to  Šopoholiķis

    Kristap – sarunāsi 1000km testu šim auģikam?😉

    Krotow
    07.12.2023 18:16
    Reply to  Sergejs

    Lai labāk meitu notestē. Vel atklāsies ka nav 100 k€ vērta un būs auto japārdod.

    Biteme
    07.12.2023 18:27
    Reply to  Krotow

    Fui, tu gan perverss onkulīts)) Tas tak bērnu auto. Lai gan bērnam būtu jākustās, nevis jābrauc pašbraucējratiņos.

    Krotow
    07.12.2023 18:30
    Reply to  Biteme

    Mēs taču nezinām viņa meitas vecumu … upsss, tur arī links apakšā :D Jau domāju ka Kursoram bagāti lasītaji, kuri var atļauties e-tron bērniem pirkt.

    Robčiks
    07.12.2023 18:49
    Reply to  nedarata

    Neiet runa, vai var atļauties nopirkt vai nē. Tas ir vistulbākais, ja cilvēks kautko pērk tikai tāpēc, ka viņam dotajā brīdī ir nauda vai kārtējais kredīts.
    Runa ir par iespējām un rādītājiem, ko konkrēts agregāts spēj un cik ir ilgmūžīgs(neieguldot vairāk par 50% no sākotnējās vērtības). Tas attiecas ne tikai uz auto.

    nedarata
    08.12.2023 07:58
    Reply to  Robčiks

    Nav svarīgi, ko citi cilvēki dara ar savu naudu.

    Robčiks
    08.12.2023 16:14
    Reply to  nedarata

    Tieši tā, man arī nav svarīgi, kā viņi tērē naudu, izņemot, kad viņi pēctam publiski sāk runāt pretējas lietas.
    Tagad ļoti izplatīti ir cilvēki ar “vairākām sejām”.

    Vards
    07.12.2023 19:28

    Aizklīdāt no tēmas

    Kursors.lv
    Kristaps Skutelis
    07.12.2023 12:39
    Reply to Sergejs
    Nu šādi pigori ir arī parastajos ICE auto. Kad pašu piena pakas izmēra motori vairs nekā neskan, liek talkā šādas audio ģenerēšanas sistēmas.

    Un kā skan tavs kefīra pakas auto?

    Automašīna skan dabiski, neatkarīgi no motora. Ev cik zinu neskan – r.i.p. Tiem gājējiem, kas to tā arī nesadzirdēja

    Kursors.lv
    07.12.2023 21:50
    Reply to  Vards

    Skan, skan. Mazos ātrumos visi elektroauto izdveš troksni. Kad paātrinies virs kādiem 30 km/h tas troksnis beidzas un tā vietā jau nāk riepu skaņa.

    Reklāma