Web Analytics
More
    Reklāma

    Pārkāpt uz elektroauto – sievietes pieredze: kā sāku domāt par elektroauto?

    Jaunākie raksti

    Šoruden esmu nopircis pats savu pirmo lietoto elektroauto un redzu, ka mūsu lasītājus ļooooooti interesē raksti par šāda auto iegādi un ekspluatāciju Latvijā. Tomēr mēs negribam fokusēties tikai uz mūsu piedzīvoto, bet labprāt piedāvājam iespēju publicēties arī mūsu lasītājiem. Pirms kāda laika par sava elektriskā Citroën ë-C4 izvēli un iegādi, kā arī ekspluatācijas niansēm pastāstīja mūsu lasītājs Valērijs un šodien vēlos piedāvāt jūsu uzmanībai mazliet citādāku skatījumu uz pāreju no “parastā” uz elektroauto. Šoreiz ar savu pieredzi padalīsies mūsu lasītāja Inese. Aicinu pret viņas rakstīto izturēties ar cieņu un komentāros īpaši gaidīšu arī citu daiļā dzimuma pārstāvju pieredzes stāstus. Auto nav tikai veču padarīšana!

    Pirmais ieraksts – kā sāku domāt par elektroauto

    Līdz šim iekš Kursors.lv rakstītais par elektroauto ir no vīrieša skata punkta. Šis būs sievietes pieredzes stāsts par nonākšanu līdz elektroauto izvēlei un pieredzei par un ap to. Neesmu auto industrijas pārstāve. Bet braukt ar auto gan vajag, gan patīk, tai skaitā pašai pie stūres, ne tikai sēžot blakus.

    Koķetēju ar domu par pārkāpšanu uz elektroauto jau kādu laiku. Pirmo reiz aizdomājos par elektroauto priekš sevis, kad kolēģe dalījās ar savu pozitīvo pieredzi. Tas bija aptuveni 3 gadus atpakaļ. Likās vilinoši – nav jāmaksā par stāvvietām Rīgā, pat Vecrīgā. Tad arī pie darba biroja ēkas stāvvietā varēja uzlādēt auto bez maksas. Tobrīd piefiksēju elektroauto pozitīvos aspektus, noliku tos kaut kur prāta nostūrī, bet tā kā auto maiņa nebija aktuāla – par to vairāk tobrīd nedomāju. Turpināju braukt ar tā laika auto – 2020. gada Mini Clubman S All4.

    Šogad, pamazām domājot par to, vai ir iemesls auto maiņai un uz kādu to mainīt, nonācu līdz sarakstam ar maniem iemesliem gribēt braukt ar elektroauto.

    Benzīna motora troksnis kā katalizators

    Esošais auto ir vienkāršākais atskaites punkts salīdzināšanai. Mans atskaites punkts šobrīd – Mini Clubman S. Lieliska mašīna! Esmu par to sajūsmā un nešauboties vēlreiz izvēlētos to kā auto sev – tīrs prieks un bauda acij. Dizains un vizuālais izskats ļoti patīk, viegli manevrējams uz ceļa, visi 4 velkošie – droši turās uz ceļa, un var ieslēgt sporta režīmu, lai rūc kā kārtīgs sporta auto.

    Kaut kad gada sākumā, kad brīvdienās izbraucām ar draugu ar manu Mini, viņš sāka komentēt, cik skaļi rūc motors, ka braukšanas komforta nekāda, un jutām, ka suns nervozē no motora trokšņa un nemierīgi elso. Visiem stress no braukšanas, prieka maz. It īpaši, ja ieslēdz sporta režīmu vai uzgāzē. Ja brauc GREEN režīmā, trokšņa ir mazāk. Bet tik un tā nav tas. Viņš uzsāka sarunu par to, ka elektroauto būtu pilnīgi cits braukšanas komforts. Uz to brīdi elektroauto tēmā pati nebiju iedziļinājusies, neesmu tehniska sieviete un, lai arī izbaudu tehnoloģijas un braukšanu ar auto, neveltu tā izpētei savu brīvo laiku. Ļāvu mani ieinteresēt par elektroauto tēmu. Sastādījām sarakstu ar auto, kurus būtu vērts apskatīties – devāmies uz auto saloniem, lai izbrauktu un saprastu dzīvē, par ko ir runa un vai tas man pašai vispār patīk. Braukšanas komforts un klusums bija pārliecinoši argumenti, lai ļautos izpētei dzīvē.

    Notestējot vairākus elektroauto, sapratu, ka jā, braukšanas komforts dēļ motora skaņas neesamības ir citā līmenī. Acīmredzamākais pluss no klusuma salonā – mūzika skan daudz tīrāk un dzidrāk bez motora skaņas fonā, un bonusā atvieglojums, ka nebūs jāuztraucas, ka uz motora skaņām citādi jūtīgais četrkājainais draugs varētu just spriedzi braucienu laikā. Secinājums, vajag pašai/pašam izbraukt dzīvē ar elektroauto, lai saprastu, par ko tieši ir runa, kad tiek stāstīts par elektroauto komfortu un klusumu un vai tas ir tas, ko gribās baudīt. Un var nākties secināt, ka tas ir tieši tas, ko gribās no nākamā auto.

    Starp citu, arī Kristaps kā vienu no viņa elektroauto plusiem min tieši klusumu.

    Iespēja ierīkot elektrības pieslēgumu uzlādei mājās

    Nav obligāti jābrauc ar elektroauto tikai tāpēc, ka ir iespēja ierīkot auto uzlādes pieslēgumu mājās. Tomēr, ja ir iespēja ierīkot pieslēgumu un tādā veidā ietaupīt auto uzturēšanas izdevumus, tas ir labs praktisks arguments, lai izvēlētos elektroauto. Manā gadījumā tika ierīkots uzlādes pieslēgums daudzdzīvokļu mājas pazemes stāvvietā. Galvenie ieguvumi, kurus es saskatīju tajā, ka mājas stāvvietā tiks ierīkota elektroauto uzlādes vieta:

    • ērtība – varu justies droši, ka, atbraucot mājās, varēšu noparkoties un pieslēgt auto pie lādētāja, lai no rīta var braukt tālāk. Tā, lai man ir ērti un nav jāuztraucas par uzlādes iespējām, izņemot, ja jādodas garākā pārbraucienā;
    • ietaupījums, salīdzinot ar izmaksām benzīnam vai degvielai, vai salīdzinot ar uzlādi publiskās uzlādes punktos;
    • ieguldījums īpašuma vērtībā – pat ja nākotnē būs vēlme atteikties no elektroauto vai būs jāpārvācas, uzlādes vieta palielina īpašuma vērtību;
    • beidzot uzzināt, kā tas būs “turpmāk varēsi ieskriet benzīntankā tikai pēc savas kafijas”.

    Uzlādes pieslēguma ierīkošana ir iespējama ne tikai tad, ja dzīvojat privātmājā un ne tikai, ja ir saules baterijas. Šķita, ka mājas uzlāde ir tikai tiem, kam savas saules baterijas, bet iedziļoties sapratu, ka tā nebūt nav. Un biju iedomājusies, ka visu var sakārtot pa nedēļu vai divām, bet tas var aizņemt pat līdz pāris mēnešiem, atkarībā no visu iesaistīto pieejamības. Bija nepieciešams projekts, meistariem jāveic darbs, tad jāsakārto dokumentācija, lai pieņemtu darbus, pašiem jāatrod laiks visu organizēt.

    Videi draudzīga un mūsdienīga izvēle, attīstītas tehnoloģijas. Auto ir emocionāls pirkums.

    Gan braukšanas komforts un klusums, gan uzlādes iespējas – tie visi ir praktiski apsvērumi un tie ir svarīgi. Bet auto ir emocionāla izvēle. Manā gadījumā emocionālie sajūtu kritēriji bija:

    • braukt ar elektroauto nozīmē mazu pašas artavu tajā, lai mēs nonāktu līdz CO2 emisiju samazinājumam. Ir patīkami apzināties, ka es nevis neko nedaru, bet vismaz kaut ko daru, lai pasaule paliktu mūsu nākamajām paaudzēm;
    • elektroauto tas ir vienkārši mūsdienīgi, tā ir iešana līdzi laikam un tehnoloģijām.

    Ceļš no pirmā testa izbrauciena ar elektroauto līdz reālam lēmumam uz tādu pārkāpt bija aptuveni 6 mēneši. Tuvākajās nedēļās beidzot plānoju saņemt sava jaunā elektroauto atslēgas un sākt ar to braukt. Bet pirms dalīšanās pieredzē, kā ir braukt ar elektroauto, padalīšos par to kā gāja pa šiem aptuveni 6 mēnešiem, tai skaitā par to kā un kāpēc izvēlējos konkrēto elektroauto un kā gāja ar uzlādes stacijas ierīkošanu un iegādi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    130 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Trx450
    22.11.2023 10:55

    Ieskriet kalonkā pēc desas un kafijas.
    Labs iemesls eauto iegādei.

    Zemene
    22.11.2023 18:14
    Reply to  Trx450

    EV drīz būs liegts iebraukt DUS no ugunsdrošības viedokļa un lai netraucētu normāliem klientiem.

    Krotow
    22.11.2023 18:28
    Reply to  Zemene

    No kura pirksta tas tika izsūkts?

    Zemene
    22.11.2023 19:00
    Reply to  Krotow

    :D vecā galva

    Trx450
    22.11.2023 20:51
    Reply to  Zemene

    Tā varētu būt. Jo pie tām lielajām smirdīgajām mucām starp Sarkandaugavu un Vecmilgrāvi ielaiž tikai Dīzeļjauto. 95e dzinējs esot bīstams. Uz naftas produktu tankera arī nedrīkst vazāties pa klāju ar iPhone14pro.

    Biteme
    22.11.2023 11:11

    Kāpēc kāpt uz auto?

    Krotow
    22.11.2023 11:39

    Tā arī nesapratu, kāpēc viņai bija jākāpj uz auto. Un ja degvielas auto bija tik skaļš ka suns stresoja, vaina gan jau bija nolauztā izpūtējā.

    Sergejs
    22.11.2023 11:57
    Reply to  Krotow

    Un par elektrodzinēja radītām augsto frekvenču skaņām suns neko nesaka, tām vajadzētu to suni izdzīt no salona laukā kā ultraskaņas svilpej😁

    Biteme
    22.11.2023 12:23
    Reply to  Krotow

    Pag, par to skaņu savulaik paņēma ne mazums naudas)

    Inese
    23.11.2023 19:00
    Reply to  Krotow

    Nē, izpūtējs nav nolauzts. Mini ir tā, ka motora skaņa ir sintētiska. Tā esot, kā izrādās, daudziem mūsdienu auto. Ir auto, kuriem sintētisko skaņu var viegli izslēgt, un, cik saprotu, ir tādi, kuriem tas tik viegli nemaz nav.

    LAN
    24.11.2023 20:09
    Reply to  Inese

    Jā, pat mazda MX30 bija neizslēdzamais troksnis salonā paātrinoties.

    karlis
    22.11.2023 12:04

    šeit ir gramatikas kļūda => ļooooooti

    karlis
    22.11.2023 12:08

    nepamet sajūta, ka rakstītajam ir tieša [liela] ietekme no Kristapa rakstiem.

    Egils
    23.11.2023 14:53
    Reply to  karlis

    Ta ir kristapa sieva gan jau

    Inese
    23.11.2023 19:06
    Reply to  Egils

    Nē, nav Kristapa sieva :). Bet lai arī varbūt stereotipiski domāju, tomēr visdrīzāk katras sievietes viedoklis par auto ir kāda vīrieša ietekmēts, es neesmu izņēmums :). Starp citu, par Kristapa rakstiem uzzināju vien mēnesi atpakaļ, kad jau sāku formēt papīrus priekš auto iegādes un viss bija izlemts.

    Kaspars
    24.11.2023 08:43
    Reply to  Inese

    Galīgi neiesaku vadīties pēc Kristapa rakstiem, jo man jau 3 gadus ir tieši tāds pats auto kā viņam un pieredze ir par kārtu pozitīvāka, viņam vēl daudz jāmācās EV lietošanā un jāsaprot kā apieties ar šo gadžetu…….nu ļoti daudz visādu stereotipisku EV muļķību sarakstījis…….. pilsētā ar 50-80km nobraukumu dienā, šis ir vislabākais variants, lai brauktu tālākos izbraucienos, nepieciešams plānot uzlādes, tas arī viss.

    Kursors.lv
    24.11.2023 08:46
    Reply to  Kaspars

    Ko tieši esmu sarakstījis muļķīgu? Pamato!

    Kaspars
    25.11.2023 00:10

    1. Lādējies ik pēc katriem 50-60 km!? Auto ar 180-200km range nav jālādē tik bieži
    2. tikko stāstīji, ka lādējies pusotru stundu vakarā?! Max laiks, ko pavadīt pie ātrā lādētāja ir pusstunda. Lai pusotrā stundā uzlādētu 27 kWh, tavs “ātrais” lādētājs vidēji dod 18kWh stundā, wtf? Lādēju pie e-mobi, stabili 44-45kW ir redzēti arī 48kW.
    3. Nobraukums ziemā 100km!? Minimums 140-150km, ja brauc pa sniegu un aukstumā, ja tikai aukstumā tad vairāk.
    4. Auto esot auksti, jātaupa baterija un jāgriež nost apkure!? Šo vispār nesaprotu, tipisks stereotips par EV.
    5. Paliku uz ceļa, jo neesmu lohs un nespēju plānot uzlādes un nobraucamos dienas atlikumus ar rezervi!? Dienu uz priekšu vai kaut vai pāris stundas uz priekšu var saplānot un ar rezervi turēt atlikumu neparedzētiem gadījumiem vai pielādēt 10 minūtēs var dabūt klāt vismaz 60km.
    6. Piekare jālabo ik pēc 10000 km!?
    7. KASKO sākot no 450 eiro!? Man 309 eiro, gadu iepriekš 340.
    8. OCTA 100 eiro!? Man 66.19, 15.bonus klase.
    Un tā ir tikai daļa no visa, ko ātrumā varēju atcerēties.

    Kursors.lv
    25.11.2023 10:15
    Reply to  Kaspars

    Vai Tu neesi aizdomājies, ka absolūti visiem EV braucējiem nav identiski vienāda braukšanas vēsture (kas nosaka OCTA/KASKO cenas) un identiski vienādi braukšanas paradumi (kas nosaka patēriņu un uzlādes nepieciešamības)? Tas arī izskaidro mūsu atšķirības, bet neviena nav pareiza vai nepareiza pieeja.

    Kaspars
    25.11.2023 13:14

    Daļa no tam atšķirībām rodas, jo nav saprašana par lietošanu, gan jau ar laiku tāda parādīsies. Un otra lieta, tā Tava pieredze tiek uztverta kā vienīgā un patiesā realitāte, tikai ņemot vērā savu pieredzi un to, ka nav saprašanas lietošanā, tā realitāte sanāk tāda izkropļota, angliski ir labs vārds šim biased.

    Kursors.lv
    25.11.2023 13:19
    Reply to  Kaspars

    Kas Tev liek domāt, ka man nav saprašanas kā lietot manu auto?

    Kaspars
    25.11.2023 17:13

    Nu kaut vai tas kā Tu lādē un tas, ka paliki uz ielas nevis kaut kur laukos, bet Rīgā, kur uzlādes stacijas ir uz katra stūra.

    Kursors.lv
    25.11.2023 17:41
    Reply to  Kaspars

    Es jau kaut kur te iepriekš biju skaidrojis, kāpēc man bija tik biežas uzlādes. Ikdienā braucieni ar auto man nav precīzi ieplānoti līdz minūtei vai kilometram. Tie ir dinamiski tāpat kā galamērķi. Un tā kā šim konkrētama auto ir mazs akumulators un attiecīgi mazs nobraucamais attālums (ziemā tas ir vēl mazāks), tad ļot bieži vien es mēdzu savos braucienos iekļaut fiksu uzlādi, lai man nav uz šo procesu jātērē laiks pēc tam. Vai nu no rīta vajag kaut cik uzlādētu auto, vai vakarā vajag noskriet savākt bērnu no pulciņa. Es nesaku, ka tas ir pareizs vai nepareizs veids kā uzlādēties, bet tas ir tas, kas manā konkrētajā gadījumā sanāca. Tagad, kad man beidzot ir ieviests lādētājs mājās, situācija ir būtiski labāka, jo tagad es varu ik pēc pāris dienām auto pa nakti uzlādēt pilnībā un vizinoties par Rīgu man vairs nevajadzēs meklēt publiskās uzlādes iespējas. Tagad par to pilnas izlādēšanās gadījumu. Tas nebija paredzēts vai ieplānots, taču tā kā es biju Rīgā (kur lādētāji ir ik uz stūra), es nebaidījos pataustīt sava auto robežas. No centra es izbraucu ar kādu 29km range un Pļavniekos auto joprojām rādīja, ka varu nobraukt kādus aptuveni 15km. Es biju ieplānojis, ka savā galamērķī, kas… Read more »

    Kaspars
    26.11.2023 15:51

    Kā jau teicu eksperts muldēšanā un visādu atrunu sacerēšanā, nekas no minētā nepaskaidro to, kāpēc pie ātrā lādētāja jāpavada 1.5 stundā, kāpēc var iebraukt un uzlādēt 10 minūtes, bet nevar 20 minūtes, ņemot vērā to, ka jo ilgāk lādē, jo labāks vidējais ātrums utt. Taisi tik tālāk šovu, tikai tas šobrīd ir nekas vairāk kā ļoti subjektīvs viena ne īpaši apdāvināta indivīda viedoklis. Man nav pretenziju, bet ir viedoklis par šo tā saucamo šovu un tā galveno aktieri.

    Kursors.lv
    26.11.2023 16:33
    Reply to  Kaspars

    Kaspar, Tu esi tups vai tikai izliecies? Jau vairākas reizes esmu skaidrojis, kāpēc man tās uzlādes sanāk tādas, kādas sanāk un joprojām tu nesaproti? Plus, kur es teicu, ka pie ātrā lādētāja pavadīju 1.5h? 40min bija pie AC lādētāja, lai ir kaut kāds nebūt range pārbraukt pie DC lādētāja un tur pie kabeļa pakarājos kādu pusstundu. Kopā tas viss aizņēma pusotru stundu no auto apstāšanās brīža līdz tam, kad nokļuvu mājās.

    Kaspars
    26.11.2023 23:28

    Tu pats esi tups, jo neko sakarīgu tā arī neesi atbildējis par to, kāpēc veici tās dīvainās uzlādes. Nu piedod atbilde esmu dinamisks un man ir dinamiski braucieni utt. nav atbilde, bet atvaino plika diršana…..nu nemeklēšu to bildi no twitera, kurā esi nobildējis auto stāvvietā ar tekstu pēc pusotras stundas lādēšanas, bla, bla, bla……pajautā sev, kurš te tēlo tupu vai ir tups, sāc varbūt pieaugt, citādi tāds tirliņš arī paliksi.

    Kursors.lv
    27.11.2023 00:13
    Reply to  Kaspars

    Eh.. Ka nav, ta nav.

    Skābene
    22.11.2023 12:09

    Suņa nav, bet no pieredzes varu teikt, ka bērniem atkal patīk lieli benzīna motori. V8 vai v6 bubinators lieliski nomierina un aizmidzina zīdaiņus! Izlaid mazu līkumiņu un maizais čuč kā prieks. Ja jābrauc lieli gabali, tad vispār brauciens paiet klusumā un saldā miedziņā – kamēr ar EV būtu jāklausās visu ceļu raudās un jāčeko, kāpēc mazais cilvēciņš nav apmierināts ar dzīvi un valdību! :D

    Biteme
    22.11.2023 12:25
    Reply to  Skābene

    Iemidzina šūpošanās. Efektu dod arī mazie motori. Ja auto šūpotos vējā – iemigtu arī tad….

    Sergejs
    22.11.2023 12:46
    Reply to  Biteme

    White noise, ir tāds termins. Pie tā pieskaitāmas vienmērīgas fona skaņas: ventilātors, neasa dzinēja bubināšana, ētera troksnis tukšā frekvencē u.t.t., bet vienmērīga naglas vilkšana pa stiklu nestrādās, vajag zemās-vidējās frekvences. Elektromotors izdod vidējās-augstās frekvences skaņas, īsti neiemidzinās.

    Biteme
    22.11.2023 13:08
    Reply to  Sergejs

    Es tak neko nerakstu par elektro…

    Budzis
    26.11.2023 19:49
    Reply to  Skābene

    Sīkajiem arī ļoti patīk kratīšanas pa nelīdzeniem ceļiem. Atceros, kā meitām meklēju bedrainakus ceļus, lai gulētu, jo uz līdzena nepakam ;)

    assasa
    22.11.2023 13:39

    Sākumā šķita nonsenss,- cilvēks no jauna Pilnpiedziņas Clubman Mini pārkāpj uz kautko citu, bet tad aizdomājos, ka 1.Mini jau ir 3 gadi, tas jau sāk apnikt, 2.tas tomēr, neskatoties uz stilīgumu, ir mūsdienu auto parastais, tam vairs nav agrāko laiku auto dvēseles. To nopērk, tas rada īslaicīgu sajūsmu un kļūst par parastu lietu, kam nepieķerās. Pie tam mūsdienu auto nav vairs ne tik pamatīgi, ne kvalitatīvi būvēti, kā veco laiku dzelži, 3.ja vislaik ir braukts ar jauniem auto, tad ir saprasts, ka tie tik ļoti viens no otra neatšķirās, tāpēc tagad gribās ko pavisam atšķirīgu vietā,- laivu, lidmašīnu, moci vai savādāku auto.
    Būs interesanti lasīt, kāds auto tika izvēlēts, neticu, ka pēc Clubmana varētu izvēlēties korejiešu vai japāņu brīnumu, bet amerikāņu, vācu vai itāļu elektroauto būs iespējamāks minējums!

    P.s.tas draugs, kam Clubman par skaļu un nekomfortablu, lai brauc ar vienātruma velo uz DUS pēc savas lattes. Un jutīgo suni ņem līdzi padusē. Pieļauju, ka vienīgais, ko viņš saprot no auto, ir cik viegli vai sarežģīti ir pieslēgt telefonu un uzlādes vada pievienošana būs pārāk apgrūtinoša un netīra nodarbe, bet ceru, ka kļūdos

    Biteme
    22.11.2023 13:47
    Reply to  assasa

    labojums – “Piedāvājos būt par labu, iejūtīgu draugu, nežēloties par auto skaņu, nekompostrēt smadzenes ar trolejbusu, un par draudzeni rūpēties vairāk nekā par suni”
    ))

    Inese
    23.11.2023 19:58
    Reply to  assasa

    Mainīt auto un laicīgi ir asinīs. Bērnībā saskaitīju tēvam kopā vairāk kā 20 mašīnas – pirka un pārdeva, pieķeroties varbūt vienīgi Kārlītim, kuru turēja kā raritāti – prieka auto. Un par p.s. – nu jau gan :), kļūdaties :).

    Gundars
    24.11.2023 15:58
    Reply to  Inese

    Pie auto nav jāpieķerās, tā ir tikai manta. Bet mainīt auto kā zeķes, tas liecina par nenobriedumu. Jebkura pirkšana pārdošana ir papildus izmaksas, riski(nezināmais) abām pusēm. Un jēga tam nav pilnīgi nekāda. Tikai tāda puišeļa nieze visu laiku pamēģināt kaut ko jaunu. Ja dzīvē nav svarīgu lietu, tad tā var māžoties

    Reinis Rozitis
    24.11.2023 16:11
    Reply to  Gundars

    > Un jēga tam nav pilnīgi nekāda.

    Jēga tam ir (ja runa ir par jauniem auto) – ražotāji dod ~1-3 gadu garantiju, savukārt pēc tam pa savu naudu mainīt kaut kādus “izbeigušos” agregātus (kompresors, lukturis utt, kas var sastādīt pat N-tūkstošus) ir nu tāda “ne-visai” nodarbe..

    Cits jautājums “zaļums”, jebšu tā neesamība pie šāda scenārija.

    Tāpat tas arī nav “mūsdienīgi”, jo Eiropas kontekstā https://www.tvnet.lv/7901936/jauni-ep-noteikumi-mudinas-remontet-preces-un-mazinat-atkritumus .. bet nu tas visdrīzāk nekādas izmaksas gala lietotājam nesamazinās.

    Vilis
    22.11.2023 17:25

    Emocionāls pirkums šķiet. Cilveks tomēr brauc/a ar Mini. Cilvēks gribēja kaut ko mainīt mainīšanas pēc. Arī der. Tāpēc strādājam lai darītu to ko vēlamies. Man arī emocionāli patīk aspekts ka transporta līzeklis elektrificēts (kaut hibrīds) ir efektīvāks bremzējot, lēnos ātrumos nerūc dzinējs, elektro režīmā nav dzinēja vibrāciju. Priekš patērētāja vidējā kuram vajag tikai dibena pārvietošanās līdzekli, elektro auto ir emocionāli patīkami (ja ir kur lādēt ērti). Ja ir jāvadā bērni un pašam visu laiku kaut kur jādodas, bet ne pārāk tālu, tad var kaut kā saprast, bet samaksāt teju 50K par sliktāku VW Golf man galīgi liekas ka nav prāta darbs. Ir hibrīdu varianti vai parastie iekšdedzes dzinēji kuri to pašu veiks pa mazākām naudām un ziemā nav kā dumjākam jāsēž vatenī un cimdos. Tas man liekas ir galīgi stūlbi izlikt zvēra naudu un braukt kā pie veca tramvaja durvīm. Tāds jocīgs luksusa auto paveids šajā brīdi, ekonomija īsti nenāk. Man kā cilvēkam kuram patīk auto un to vadīšanas process elektro auto neuzrunā ne tikai dēļ to svara, cenas un ātri zūdoša paātrinājuma pēc 80km/h, bet principā dēļ tā kā pat dārgi elektroauto (virs 50K) brauc tikpāt digitāli un neiesaistoši kā lētāks. Zin, arī praktiski visi jaunie iekšdedzes auto ir… Read more »

    Dimetro
    29.11.2023 09:34
    Reply to  Vilis

    Es savā elektro auto sežu bez virsjakas, tikai T kreklā. Pat ziemā. Es vispār nesaprotu par ko iet runa kad cilvēki apgalvo ka elektriskajiem ir problemas ar siltumu. Kurā momentā? Uzsilst burtiski minutes – divu laikā. Apsildi (vismaz manos EV) var ieslēgt vel tikai velkot kurpes un atnākt jau siltajā auto. Atliek tik ar slotiņu nomest nost sniegu, ja tāds ir pa nakti gājis – un vari braukt!

    Kursors.lv
    29.11.2023 09:38
    Reply to  Dimetro

    Ar kādu elektroauto pārvietojies?

    Biteme
    29.11.2023 10:15
    Reply to  Dimetro

    Kā gudrs cilvēks būdams, tu protams ņem auto ziemas jaku, cepuri un cimdus?
    Gadījumam, ja pa ceļam gadās neparedzētais un palīdzība nav jāgaida, vingrojot t-kreklā ar elpu piesildītā auto ar aizsvīdušiem logiem.

    Krotow
    22.11.2023 17:38

    Kaut kā liekulīgi sanāk. No vienas puses pedalē visiem kļūt zaļiem un taupīgiem. No otras – ražo auto, ko pēc 3 gadiem jāizmet. Varbūt jādara otrādi. Jāsāk atkal ražot normāli un vienkārši auto kas nepūst 20 gadus. Pārāk nervozajiem gribuļiem u.tml. piespriest termiņu psihoneiroloģiskajā dispanserā bez interneta pieejas.

    Last edited 5 months ago by Krotow
    Normunds
    22.11.2023 19:54
    Reply to  Krotow

    Zaļums tika ieviests, lai turpinātu stimulēt ekonomiku – redz visiem tagad jāieguldās, lai sasniegtu noteiktus kritērijus.

    Rudolfs
    23.11.2023 09:28
    Reply to  Krotow

    Dacia tādu auto jau ir uzražojusi, bet te kādam salons pa lētu, te dzinējs nepietiekami jaudīgs utt…

    Gundars
    24.11.2023 16:02
    Reply to  Rudolfs

    Sorry, bet Dacia nu toč nav ilgmūžigas paraugs. Tur ir tikai lētums ražošanā un prastums lietotājam, kurš nopūst vēl ātrāk

    Diesel und Schnitzel
    22.11.2023 18:33

    Tur jau tā sāls, ka mārketinga nodaļas aiz savas alkatības visu ir pārvētušas par preces izskata atkritumiem ( un vēl atļaujas murgot kaut ko par zaļumu ). Ja kādreiz vajadzīgas lietas kalpoja godam un varēja pat nodot no paaudzes paaudzei, tad šobrīd viss ir tiktāl sačakarēts, ka bez atkritumiem nākošajai paaudzei var atstāt vienīgi parādus. Un vēl brīnās, ka attīstība ir nonākusi pilnīgā strupceļā.

    Vards
    22.11.2023 21:45

    Ir reāls piemērs. Sievasmātes Golf 3
    Brauc jau gadus 20, un izskatās nobrauks vel 20.
    Patēriņš 3-4l

    Vajag tik laicīgi nepieciešamās lietas nomainīt (eļļa, “kalodkas” riepas -ziemas/vasaras)

    Mūsdienu ierastā komforta protams, ka nav. Bet viss strādā!

    Uzskatu, ka šis auto šodien ir reizes 20 ekoloģiskāks par jeb kuru EV, jo tika saražots vismaz 20 gadus atpakaļ, patērē ap 3-4 l uz 100km gan pie +30 gan pie -30 😂, tika saražots aptuveni dienas laikā, sver knapi pāri tonnai – nenolieto ceļus, nenoslogo elektrotīklu, un tam utilizācijas procesā būs principā tikai 5 sastāvdaļas:
    Metāls (skārds/alumīnijs/kapars/tērauds)
    Plastmasa
    Gumija
    Svins
    Skābe/eļļas

    Un tagad pagooglējiet no kā sastāv EV baterija…..
    Un kur to ražo, un pats galvenais, kur un kā tā baterija beigs savu dzīvi?

    Kursors.lv
    22.11.2023 22:05
    Reply to  Vards

    Sūds par baterijām, bet vai ar to patēriņu neesi pārspīlējis? Tas nav tomēr vairāk 5-6l/100km līmenī?

    Trx450
    22.11.2023 22:10

    Trešajam golfam tā varētu būt. Arī MB E220 dīzelim bez turbo 1998 ir 4-5l.

    Kārtīgs tautas braucamais. Lieto nejau tādēļ ka būtu nabadzība, bet tādēļ ka nereāli ekonomiski

    Last edited 5 months ago by Trx450
    Kursors.lv
    22.11.2023 22:27
    Reply to  Trx450

    Ja tā ir, tad tas ir iespaidīgs sniegums. Cepuri nost!

    Skābene
    24.11.2023 08:27
    Kursors.lv
    24.11.2023 08:39
    Reply to  Skābene

    Fakti saka, ka šādiem auto vidējais patēriņš ir gandrīz 6 litri uz 100km, kā es arī paredzēju: https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=1&exactmodel=Golf+3&powerunit=2

    Kaspars
    24.11.2023 08:46
    Reply to  Skābene

    Čalis raksta, ka esot benzīna motors, tā kā 3-4 litri nespīd, 5-6 būs reāli un tas auto līdz simtam tiks 15 sekundēs, bet tad gan patēriņš vairs nebūs 5-6😂

    Vards
    22.11.2023 22:28

    😅 nedaudz nepārspīlēsi – nebūs reakcijas. Jā, reāli kad es ar to braucu bija pat pāri 6, sievasmātei stabili zem 6 vai ap 5

    Viss jau atkarīgs no tā, kā to gāzes pedāli spaida 😄

    Karlis
    23.11.2023 08:17
    Reply to  Vards

    Manai 18 gada fiestai stabili 4.5l/100km dīzeļa patēriņš.

    Kaspars
    23.11.2023 08:55
    Reply to  Vards

    3 Golfs pāri par 20 gadiem vecs dīzelis un lec pie -30…..pasaku stāstnieks, un netērē 3 Golfi 3-4 litrus uz 100km, un smird jau pa kilometru pēc kārtīgi nesadeguša dīzeļa…..

    Last edited 5 months ago by Kaspars
    Krabs
    23.11.2023 11:23
    Reply to  Kaspars

    Nu nez, ir motori ar tiešām mazu patēriņu.

    Linkā jāpaskrollē uz leju:
    https://www.auto-data.net/en/volkswagen-golf-iii-1.9-tdi-110hp-8724

    Juris
    23.11.2023 12:47
    Reply to  Kaspars

    Kāpēc, lai nelektu pie -30? Bija man ~4 gadi atpakaļ a4 96 gada dīzelis. Nekādu problēmu iedarbināt nebija. Vajag tomēr kaut ko darīt tai mašīnai ne tikai braukt un uz skati saremontēt tikai to, ko ieraksta tajā lapelē.

    Vards
    23.11.2023 15:39
    Reply to  Kaspars

    Ir benzīns

    Kaspars
    23.11.2023 17:16
    Reply to  Vards

    Nu benzīns vēl jo mazāk tērēs 3-4 litrus, ja arī tērēs 5-6 litrus, tad pa kalnu uz leju un brauksi ar to režīmā, 20 sekundes līdz simtam.

    Sergejs
    24.11.2023 10:44
    Reply to  Kaspars

    “ja arī tērēs 5-6 litrus, tad pa kalnu uz leju un brauksi ar to režīmā, 20 sekundes līdz simtam.”
    Octavia 2019g 1.5TSI + DSG 150ZS ap 8sek 0-100, vidējais patēriņš gada griezumā 5.7l/100
    nezinam par ko runājam-nerakstam muļķības

    Kaspars
    25.11.2023 00:20
    Reply to  Sergejs

    Nu godīgi, ja gribēsi ar 1.5tsi un 150zs braukt dinamiski, pie tam ar octaviu, zem 7 litriem diez vai sanāks palīst. Jūsu piesauktajā spritmonitor.de tādai Octavia patēriņš ir uzrādīts no 5-8 litri uz 100, tā kā jau teicu, lai brauktu kaut uz pusi tik dinamiski kā ar EV zem 7 nevarēsi ierakstīties.

    Skābene
    24.11.2023 08:34
    Reply to  Kaspars

    Ar ko tu pamato savus apgalvojumus? spritmonitor.de var atrast reālus piemērus, kur 3 golfa īpašnieki dalās ar saviem patēriņiem un tie atbilst 3-4 litriem uz 100. Ja automašīna ir tehniskā kārtībā, visas kvēlsveces dzīvas, neredzu iemeslu, kāpēc lai tas auto nelektu ziemas mīnusos.

    Kaspars
    24.11.2023 08:51
    Reply to  Skābene

    Kādas kvēlsveces benzīna motoram? Ticiet man ar to trešo golfu un benzīna motoru zem 5 litriem var palīst tikai ripinot aiz fūres uz 80km/h, tā kā 90% grozās pilsētā, tad 5-6 litri, es gan teiktu tuvāk 6 litriem būs tāda auto patēriņš. Tie cipari spritde ir no Vācijas, tur vairāk brauc pa lielceļiem, kur ir iespējams sataupīt.

    Kaspars
    25.11.2023 13:20
    Reply to  Skābene

    Kārtīgi paskaties cik 1.6 tdi golfam ir vidējais patēriņš, tie daži ar 3.5 litriem pret 90% starp 4.8 un 6.9 litriem, vidējais 5.7 litri. Un vēlreiz, lai dabūtu tos 3-4 litrus, tā nav braukšana, bet ripināšana uz 80km/h aiz fūres.

    Sergejs
    23.11.2023 13:01
    Reply to  Vards

    2014g 1.6 TDI caurmērā gada griezumā bija 4.6-4.8 l/100, brauciens Rīga-Ventspils noteikumu ietvaros 3.7-3.8 l/100. Kad salūza kondiķis tad vispār rūpnīcas noteiktie 3.4l/100 tika sasniegti😁

    Kaspars
    23.11.2023 17:18
    Reply to  Sergejs

    Kas vienalga ir divas vai trīs reizes dārgāk kā EV, tikai tas 1.6 TDI ar 4.5 patēriņu līdz simtam tiek kādās 15 sekundēs.

    Trx450
    23.11.2023 21:33
    Reply to  Kaspars

    Nu jā, pie uzrāviena vajadzēs pievīlēt motoru.

    Skābene
    24.11.2023 08:35
    Reply to  Kaspars

    Tāpat būs ātrāk par autobusu! :D

    Sergejs
    24.11.2023 10:31
    Reply to  Kaspars

    Muļķibas, ja neesi braucis tad nevajag rakstīt jēlības – ikdienas sniegumiem dinamikas pietika, uz Nurnburgringu ar to doties neviens netaisās.
    Cik tas ir dārgāk par EV ir atkarīgs no biržas tarifa, kad tas uzgāja līdz 600eur par MWh tad sanāca ka EV brauc dārgāk par benzīnu.
    Par auto iegādes cenu un apdrošināšanas izmaksām nerunāsim, līdzīgas klases, protams. Mans stāsts bija par Octavia kas 2014g vidējā+ komplektācijā izmaksāja 20450eur – kas jāliek pretīm no EV?
    Un biju padalijies vienkārši ar savu pieredzi patēriņam braucot ar dīzeli, ja jau par to aizgāja runa. Katrs izvēlas sev auto atbilstoši savām vajadzībām, lietošanas apstākļiem,vēlmēm un iespējām. Man pamatnosacijumi: lai auto ir ar pietiekamu komforta līmeni(apsildams vējstikls, beņķi, normāls bagāžnieks, laba ergonomika salonā) un pēc iespējas mazāk čakarē prātu un arī maku.

    Kaspars
    25.11.2023 00:23
    Reply to  Sergejs

    Nu tikko Kristaps paņēma EV pa 15000 ar premium komplektāciju. Un ja 1.6 TDI liekas dinamisks, tad EV būs raķete, tikai dinamiski braucot ar to TDI 3-4 litri nekā nesanāks.

    Gundars
    24.11.2023 16:06

    Vot tev sūds, jo tu laikam tomēr maz jēdz cik drazas ir tajās baterijās. Vai arī tupa to ignorē visu laiku. Un patērīņš vecajiem auto, kuri ir adekvāti kopti tiešām ir mazs, lai kā tur bļautu ekojūsmiņi. Man divreiz smagāks Volvo iniversālis arī tērē vidēji 7. Jo to būvējuši inženieri un tas tiek kopts un uzturēts

    Kursors.lv
    24.11.2023 16:12
    Reply to  Gundars

    Kāda starpība, kas baterijā? Tu taču tās neuzšķērd un ķīmiju nelaisti savā dārzā tāpat kā to nedari ar benzīnu vai dīzeli. Tās arī nav nekādas laumiņu asaras. Respektīvi, jebkāda auto uzražošana un ekspluatācija ir dabai kaitīga.

    Karlis
    24.11.2023 23:19
    Reply to  Gundars

    Volvo inženieri aizgāja pensijā 1996 gadā. Tālāk pieņēma darbā Ford inženierus. Tikai nesen tos nomainīja PRC.

    Sieviete ar tehniku uz "Tu"
    23.11.2023 15:25

    Ikdienā braucu ar daudz ko. Ar vieglajiem auto un ne tikai. Ir savs auto, ar kuru esmu bezgala apmierināta. Nekāds eko auto nav, bet sajūsmu rada vairāk nekā aicinājums precēties. 3,0 V6, pilnpiedziņa. Brauc gan pa pilsētu, gan pa mežiem, gan pāri seklām upēm. Iekraut var visu gan dzīvu, gan nedzīvu. Bet tāpat nereti sanāk braukt ar koplietošanas auto. Reizēm vajadzības dēļ (kad ar auto vajag tikai vienā virzienā – kad savs vienkārši neder, jo tad tur jāatstāj), gan intereses dēļ (izmēģināt to vai citu auto), gan slinkuma dēļ (ātrāk aiziet uz koplietošanas nekā uz savu uz stāvvietu. Auto interesē kopš bērnības, patīk gan EV, gan ICE (protams, ne visi pēc kārtas), gan H2O… Nu viss, kas kustas. Vienā šādā slinkuma brīdī šonedēļ aizgāju līdz OX Teslai. Neesmu markas fans vispār. Es gribētu sev EV auto kā otru mašīnu, bet ne Teslu. Maks vēl neļauj. Bet pabraukāt ar Teslu vajadzības gadījumā man tomēr patīk. Vajadzēja burtiski pēc sīkumiem. Paciņu izņemt, līdz veikalam. Slinkums bija iet savai pakaļ, sildīt, dzenāt tos īsos gabalus, kas, kā, zināms, nav veselīgi. Iekāpu, “iedarbināju” uzreiz, paspēju izdzēst iepriekš savienotos telefonus (patīk parūpēties par auto pat tad, ja tie ir sveši) un pievienot savu, kad jau… Read more »

    kiki
    23.11.2023 19:44

    Pazīstu vienu sievieti, kam ir draugs, suns un brauc ar Mini. Šo sievieti sauc Ieva.

    Pēča
    24.11.2023 08:27

    Interesanti, ka galvenaie aspekti par labu elekto ir 1. bezmaksas stāvvietas Rīgā 2. Bezmaksas uzlāde darbā(tādejādi vismaz primāri nav no savas kabatas jāfinansē ”bākas” uzpilde) 3. Nav transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis Šiem punktiem galīgi NEVAJADZĒTU būt primārajiem, lai nosvērtos par labu EV… Jo EV tak glābj pasauli! Vismaz pirmajiem 3 punktiem vajadzētu būt par un ap pasauli, jo radi mazāk izmešus, esi zaļāks/-a bla bla bla… Bet ja nav, un ja darba devējs piedāvātu degvielas kompensāciju, bezmaksas stāvvietu un vēl kādu labumu, vai nosvērtos par labu EV vai ICE automobīlim? Nezinu lasot šos stāstus cilvēki pārlec uz EV domājot šaurredzīgi- par savu maku jo salīdzinot 1pret1 mēnesī kaut ko var ietaupīt, nevis tāpēc ka sirdī tā vēlas un tās elektro neērtības(jā, tādas IR) paslauka zem tepiķa un ir gatavi sadzīvot, jo Rīgā redz nav jamaksā par stāvvietām utml…. Kas notiks kad noņems šos bonusus? Jo NEVIENS nesolīja, ka ar EV mūžīgi varēsi bezmaksas stāvēt, braukt pa autobusu joslām apbraucot sastrēgumus, vienmēr būs 0€ nodoklis u.t.t. Teiksim tā- ‘pievilināšanas atlaide’ beigsies un ko tad? Tie kas iegrābušies nobrauks līdz kādam lielajam remontam, nospļausies un nopirks pa to naudu lādu lietotu ICE, bet jaunie klāt nenāks- paliks tik kaut kāda maza ‘entuziastu’ grupiņa,… Read more »

    Last edited 5 months ago by Pēča
    Kaspars
    24.11.2023 09:01
    Reply to  Pēča

    Galvenie divi iemesli kāpēc es paņēmu elektrisko nevis hibrīdu vai benzīnu (dīzelis ir miris jau kā suga):
    1. Tekošās lietošanas izmaksas, kur galvenā pozīcija ir degvielas izmaksas, pirms tam lēju auto 160-180 eiro mēnesī, tagad kādus 250kWh, kas ir aptuveni 50 eiro, visas tās stāvvietas man nav tik svarīgas, izmantoju reizi pāris mēnešos, jo centrā nav nekādu darīšanu, ceļa nodeva, sab. joslas.
    2. Braukšanas dinamika, pilna jauda vienmēr, uzsilšana, vieglums un klusums kad paātrinies, ziemā salona uzsilšanas ātrums utt.
    Tālāk, jau nāk tādas lietas kā iespēja pasekot līdzi un paanalizēt auto darbību ar OBD2 rīku, jo patīk paķimerēties ar elektroniskām lietām.

    Elektriķis
    24.11.2023 09:20
    Reply to  Kaspars

    Ļoti retais, kurš ir “pārkāpis” no ICE uz EV kāpj atpakaļ. Kādēļ vajag vienam otru par ko pārliecināt? Katoļi vs. protestanti, šīīti vs. sunnīti, ābolisti vs. androīdisti. Var taču katrs mierīgi dzīvot “savā dobē”, dalīties ar pieredzi, nevis mēģināt iestāstīt ka tie otri ir kaut kādi “nepareizie”.

    Sergejs
    24.11.2023 10:48
    Reply to  Elektriķis

    “Var taču katrs mierīgi dzīvot “savā dobē”, dalīties ar pieredzi, nevis mēģināt iestāstīt ka tie otri ir kaut kādi “nepareizie”.
    Ļoti adekvāti vārdi, atliek tikai piekrist

    Aldis Esmits
    24.11.2023 12:25
    Reply to  Elektriķis

    Cik nu var ticēt tam, kas cirkulē mēdiju telpā, bet bija ziņa, ~ ka 1/3 Teslistu pēc Teslas kāpj atpakaļ benzīnauto.

    Kaspars
    24.11.2023 12:44
    Reply to  Elektriķis

    Jap, netaisos nevienu pārliecināt, katram savs, tikai uz absolūtu glupību ievietošanu netā par EV, gan atbildu ar komentāru no dzīvas pieredzes ar EV.

    dsfd
    24.11.2023 10:00
    Reply to  Pēča

    ļoti dīvains tev tas uzskats, ka cilvēki pērk EV, jo rūpējas par dabu un veselību. Kāds varbūt to arī dara, bet lielākā daļa konkrēto auto pērk dēļ finansiālā aspekta (aprēķini ilgtermiņā) un dēļ tā, ka paši grib pamēģināt kaut ko jaunu un interesantu (pilns ar elektroniku, kluss, jauda vienmēr ir momentāna). Ja es izvēlētos tagad nomainīt savu 280zs ICE auto pret EV, tad tas rūpes par dabu man būtu pēdējā vietā šajā izvēlē un es vairāk rēķinātu ikmēneša izmaksas/bonusus un to kādu braukšanas pieredzi man EV spētu dot.

    Biteme
    24.11.2023 10:21
    Reply to  dsfd

    “Rūpes par dabu” ir ļoti labs arguments. Tas izklausās labāk un pareizāk nekā “gribu iemīt bez vārstu klabēšanas, un vēl mani vilina sabiedriskā joslas un bezmaksas stāvvietas”.

    Jānis Baumanis
    24.11.2023 11:24
    Reply to  Biteme

    – sabiedriskā joslas un bezmaksas stāvvietas – par šo variet sākt aizmirst. Tāpat par ceļa nodokļa atlaidēm.

    Kursors.lv
    24.11.2023 11:54

    Pagaidām īsti nē. Pagaidām varam šo izbaudīt ^____^

    Kaspars
    24.11.2023 12:46
    Reply to  dsfd

    Tieši tā, ekoloģija un daba saistībā ar EV man nebija izskatāmo jautājumu sarakstā pirms EV iegādes, tā drīzāk ir tāda nice to have blakne.

    Elons*
    24.11.2023 09:22

    Izskatās, ka te pasakā kāds dzīvo

    Parādiet man, kurā rūpnīcā ražo tos trešos golfus. Nu un kurā veikalā tos var nopirkt.
    Man korporatīvais parks, vajag kādus 50 gab. Sarkanus

    ~~~~~~~~~~~’

    Bet vispār arī ar trešo golfu variet neblatot.
    manam vecvectēvam bija zirgs. Tas dīzeli vispār nezostēja. Un darija viskautko. Varēja tīrumu art.
    Un uarēja braukt uz pilsētu. Pālī. iebūvētā navigācija droši atveda mā

    Jānis Baumanis
    24.11.2023 11:24
    Reply to  Elons*

    Kurjerdienesti varētu pāriet uz zirgu pajūgiem. Regulāros maršrutus varēs nekļūdīgi noteikt pēc čupām un peļķēm uz ielas.

    Zemene
    24.11.2023 16:58

    Kas par emocijām, iedomājies, kurjers, kā uzvarētājs, uz balta zirga atjāj un nosviež sētiņā jaunu IPhone iepakojumu, zeķubikses u.c. Internetā pasūtītus niekus :D

    Zemene
    24.11.2023 17:06

    21.gadsimtā zirdziņiem ir jau izdomāti savi “pamperi”. Piemērus dzīvē var redzēt kaut vai Lietuvā pie delfinārija. Ūdi gan var sanākt, ja ar pilnu “pamperu” ir strauji jāsabremzē/ jāpaātrinās.

    Vards
    24.11.2023 19:27

    Golf 3 komentāri.
    Laikam visi palaida garām šo no manis:

    😅 nedaudz nepārspīlēsi – nebūs reakcijas. Jā, reāli kad es ar to braucu bija pat pāri 6, sievasmātei stabili zem 6 vai ap 5

    Viss jau atkarīgs no tā, kā to gāzes pedāli spaida 😄

    Bet tā beidzot bija ICE analīze. Diemžēl tikai komentāros, nevis rakstā …..

    Kursors.lv
    24.11.2023 19:30
    Reply to  Vards

    Rakstos ir to autora viedoklis, bet komentāros laipni aicinām izteikt mūsu lasītāju viedokļus.

    Vards
    24.11.2023 20:05

    Tad varbūt beidzot jāsalīdzina “apple to apple”?
    Lūdzu salīdzināt šo:

    https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/m/x2-m35i/bmw-x2-m35ixdrive-ueberblick.html#technische_daten

    Ar tuvāko analogu izmērā/nobraukumā/jaudā no EV

    Ja kāds tomēr plāno atbildēt uz šo, lūdzu norādīt, kāpēc Jūsu norādītais modelis ir uzskatāms par analogu.

    Cena/līzinga maksājums, ja piemēram 60 mēneši

    Izmaksas degvielai pie nosacīta nobraukuma 3000km mēnesī 50%pilsēta/50%šoseja

    Kasko uz gadu

    Octa uz gadu

    Tehnisko apkopju kopsumma 10 gados.
    ICE gadījumā visas eļļas, filtri utt,
    EV gadījumā jauns pilns bateriju komplekts

    EV gadījumā bezmaksas stāvvietas un sabiedriskās joslas lūdzu nepieminēt, jo tā, neizbēgami, pa visam drīz būs vēsture.

    LAN
    24.11.2023 21:21
    Reply to  Vards

    Veiktspējas un izmēra, un arī cenas ziņā ID5 GTX izskatās ļoti līdzīgs.
    Ja rēķinam uz 10 gadiem, jeb 360 000 KM, tad atšķirība degvielas izmaksās vien (Pēc WLTP vidējiem rādītājiem):
    BMW 0.077 (L/km) * 360 000 (km) * 1.6 (EUR/L) = 44 352 EUR
    ID5 GTX 0.164 (KWh/km) * 360 000 (km) * 0.25 (EUR/KWh) = 14 760 EUR
    Pus automašīnas vērtības starpība nemaz nerēķinot eļļu, siksnu un filtru maiņu.

    Vards
    24.11.2023 22:23
    Reply to  LAN

    Izskatās patiešām labs analogs.

    Abi var nobraukt ap 500km ar vienu uzpildi/uzlādi

    360 000 km 10 gados =
    720 uzpildes/uzlādes

    Laiks pavadīts šo veicot 10 gadu laikā

    ICE 5min/reize, jeb 60 stundas, jeb 2,5 dienas

    EV 60min/reize, jeb 720 stundas, jeb 30 dienas

    Pareizini to ar savas algas stundu likmi.

    Arguments, ka var lādēt pa nakti īsti nestrādā, jo tad auto cenai var droši pierēķināt klāt privātmājas izmaksas. Ja ir EV un dzīvo Purčika 9stāvenē, nāksies vien nīkt to stundu pie štepseļa.

    Elons*
    24.11.2023 22:53
    Reply to  Vards

    Jums tiešām ir tik nabadzīga iztēle, ka nespējat neko iedomāties, ko lietderīgu varētu darīt, kamēr mašīna lādējas ??!!

    Nu tā par noti, es ar savu e-mašīnu esmu nobraucis 120k km, un neesmu tā vnk sēdējis dīkstāvē tik pat kā necik

    Esmu strādājis (lādējis birojā :)), iepircies, ēdis, gājis kino, pavingrojis, pasnaudis, risinājis jautājumus telefoniski, apmeklējis iestādes un pasākumus, risinājis biznesa jautājumus.

    Nenoliegšu, dažas reizes ir bijušas, kad nu nav bijis nekā derīga ko darīt, esmu truli sēdējis un skatijies netfliksu. Kādas 3 filmas ir iesāktas skatīt un nav pabeigtas :)

    Savelkot kopā un extrapolējot (vnk pareizinot ar 3), pieņemot, ka tā pat turpināsies, mana emašīna enerģijas papildināšanas jautājumā smagi iekabinās ice.
    Kad vēl braucu ar dyzelini nekad, nu tā kā nekad-nekad man dus apmeklējums nebija 5 min. Degvielu iešļākt bākā, jā, var. Bet detūrs arī jāņem vērā. Jajau-tadjau

    Kaspars
    25.11.2023 00:32
    Reply to  Vards

    Vēl pie aprēķina EV gadījumā aizmirsi pieskaitīt sievasmātes pietaisītās apakšbikses katru reizi, kad iemin EV pedāli līdz grīdai……….. īsts brīnums mums te uzradies, pie EV lietošanas izmaksām vēlas skaitīt klāt akumulatora maiņu un privātmājas celšanu, piesakies uz Nobela prēmiju ekonomikā, izskatās reālas iespējas to saņemt…..lol

    Alberts Kviesis
    25.11.2023 01:43
    Reply to  LAN

    Aprēķins jāveic pēc 10 ekspluatācijas gadiem. Ja apjautājam esošos EV patērētājus un viņu izdevumus, pieļauju, ka viņi pēdējos 10 gados neko diži pozitīvu (lasīt – pierādāmu) nav ieguvuši, izņemot uzlades kontaktu. Šis pats jautājums būs uzdodams Kristapam pēc 10 gadiem. Būs jau nojājies ar otro vai trešo elektro un teiks, ka visi ir bijuši super, jo kursors rullē

    Kursors.lv
    25.11.2023 10:17

    Ja man būtiski nemainīsies auto ekspluatācijas nepieciešamības (piemēram, nepārvākšos dzīvot dziļi mežā), tad jau tagad skaidri zinu, ka atpakaļ uz ICE iet diez vai gribēšu un arī nākamais auto būs EV. Tiesa, ar lielāku akumulatoru.

    Elektriķis
    25.11.2023 19:36

    Jā, ar šo slimību saslimst. Varu pačukstēt ka nākošais saslimums ir pilnpiedziņas Teslas braukšana (tagad, ziemā) un tā ērtība, ka nav vajadzīga atslēga. Iekāp ar telefonu un brauc. Pilnīgi noteikti ir komfortāki EV un ICE, bet tas, ka vari pirms iekāpšanas droši palaist salona sildīšanu un citus procesus, atsver pirmo, vismaz manā skatījumā.

    Kursors.lv
    25.11.2023 19:53
    Reply to  Elektriķis

    Jā, bet tas viss pagaidām maksā padaudz. Kad tirgošu savu tagadējo auto, varbūt Model 3 LR būs jau smukā ap 20k cenā.

    Krotow
    26.11.2023 20:17

    Interesanti kurš to pirks.

    Kursors.lv
    26.11.2023 20:19
    Reply to  Krotow

    Kas tas vispār par jautājumu? Kas pērk lietotus auto?

    Krotow
    27.11.2023 01:08

    Diez vai tie, kuriem gribēsies mainīt bateriju pa x-desmit tūkstošiem.

    Kursors.lv
    27.11.2023 06:53
    Reply to  Krotow

    Kāpēc jāmaina baterija?

    Vards
    25.11.2023 19:15

    Kā iet ar pielaišanu/nobraukumu mīnusos? Ir tak tik -2/3 ko darīsiet pie -20?
    Dzīvosiet pie štepseļa?

    Linkā zemāk ir dzirdams kā skan Automašīna pie -20

    https://m.youtube.com/watch?v=b7Oo2qn5mr0

    Kursors.lv
    25.11.2023 19:21
    Reply to  Vards

    Sagaidīšu lielākus mīnusus un tad arī redzēšu. Nedomāju, ka būs baigās problēmas. Tik cik liels patēriņš uz salona apsildes rēķina. Bet to daļēji risinās salona priekšapsilde, kamēr auto pa nakti lādēsies.

    Vards
    25.11.2023 19:35

    Kur un kā priekšapsildi, pa nakt,veiks Purčika 9stāvenes EV auto īpašnieks?

    Kursors.lv
    25.11.2023 19:52
    Reply to  Vards

    To tu prasi šim cilvēkam?

    Vards
    25.11.2023 20:00

    Ģeniāla atbilde

    Ja nav maizes, lai tak ēd kūkas😂

    Vards
    25.11.2023 20:03

    Nepamanīju ? Zīmi

    Nē, prasu tev, kur Purčika 9stāvenes iedzīvotājs tā easy priekšuzsildīs savu EV?

    Kursors.lv
    25.11.2023 20:06
    Reply to  Vards

    Šobrīd nekur. Tāda funkcija ir tikai padārgiem elektroauto, kur to var izdarīt attālināti no lietotnes vai iestatot automātisku apsildi. Kad pēc kaut kādiem gadiem cenas šiem auto nokritīsies, gan jau būs plašākā piedāvājumā.

    Tas gan nenozīmē, ka arī šobrīd šie auto nav izmantojami. Ir, tikai būs jālādējas biežāk.

    Vards
    25.11.2023 20:15

    Tavs teksts:

    Bet to daļēji risinās salona priekšapsilde, kamēr auto pa nakti lādēsies.

    Cik saprotu, kamēr auto netiek lādēts priekšuzsildi nevar iespējot?

    Kursors.lv
    25.11.2023 20:16
    Reply to  Vards

    Es runāju par savu situāciju. Konkrēti mana auto gadījumā priekšapsildi var ieslēgt tikai tad, kad auto ir pie vada. Bet tas nav visiem auto tā.

    Vards
    25.11.2023 20:23

    Ok, kā te kāds iepriekš rakstīja, pieteikšos Nobeļa prēmijai, par to,ka EV izmaksām ir jāpieskaita privātmājas izmaksas 😂

    Elektriķis
    25.11.2023 21:06
    Reply to  Vards

    Vai nesajūti sevī agresīvo EV nīdējiu?
    Vai nevari iedomāties ka ir vēl ļoti daudzi cilvēku, kuri dzīvo privātmājās, arī nemaz tik “biezās”, arī laukos, kur padomju elektrifikācijas programma ir atnesusi 3F pieslēgumu, kurš labi nodrošina EV uzlādi?

    Budzis
    26.11.2023 19:53
    Reply to  Elektriķis

    Sadales tīkli tagad 3F cenšas iznīdēt privātmājas. Un kā tad normāli lādēt tos elektriskos monstrs?

    Elektriķis
    26.11.2023 21:40
    Reply to  Budzis

    Kādēļ atkal pārspīlējumi? Ja esi tik trūcīgs ka nevari atļauties elektrisko plīti un cepeškrāsni, kuru normālai darbināšanai vajag 3F, tad auto ne tik. Tik pat labi varu ieteikt lietot 1F 10A, vārīt tējas trumuli pa dienu, bet lādēt auto pa nakti. 2kW, 10 stundas un 100km nobraukuma.

    Krotow
    26.11.2023 23:21
    Reply to  Elektriķis

    Tad nav ko pārspīlēt no otra gala. 3F elektroplītij ir objektīvāka nepieciešamība par elektroauto lādēšanu. Nopirkt plīti tevis minētais kadrs noteikti var atļauties. Taču elektroauto?

    Trx450
    25.11.2023 21:59
    Reply to  Vards

    Nav arī garantija ka tā bača pēc 5 gadi maksās 8.000eur.

    Biteme
    26.11.2023 09:08
    Reply to  Trx450

    Kas to lai zin, kas būs pēc 5 gadiem….varbūt bača maksās 2k kurus pie tam segs valsts, varbūt 20k un rindā jāgaida 2 gadi. Pasaule ir ļoti nestabila šobrīd.

    Budzis
    26.11.2023 19:51
    Reply to  Biteme

    Izskatās, kā pēc 2 gadiem valsts neko nefinansēs. Arī pasaulē elektrickam finansējumus pamazām griež nost, bet auto ir dārgi un to ne īpaši pērk pat ar valsts atbalstu.

    Dimants
    27.11.2023 00:00
    Reply to  Biteme

    Pēc 5 gadiem mārketinga nodaļa, sev ierastajā stilā, skatoties uz Jūsu arhaismu nebeigs brīnīsies, no kurienes Jūs ko tādu vispār esat izvilkuši ?! Un tad pateiks, ka jau pāris gadus neviens tādas vairs neražo, tāpēc pērciet visu jaunu :D

    Biteme
    29.11.2023 12:56
    Reply to  Dimants

    Turklāt atšķirības varētu būt tikai kontaktos vai +-2cm izmēros. Nevarēšot izmantot!

    Dimetro
    29.11.2023 12:42
    Reply to  Vards

    Vienam Somijas cilvēciņam ir KIA e-NIRO. Mierigi piedarbinājis auto, kurš pāris dienas nostāvējis salā pie -35 gradiem, ar to patēriņu kuru mašīna uzrādīja braucot pa sniegoto ceļu – var nobraukt 200 – 250 km.. Diezgan tālu izvietotas rozetes. 90 % lietotaju Rīgā ar to pietiks nedēļai, ja ne vairāk.

    Biteme
    29.11.2023 12:58
    Reply to  Dimetro

    Uz 2 ned. aizbraucot slēpot un atstājot auto LV, varbūt jāatstāj ne pārāk tālu no lādētāja. Ja nu kas, lai var aizstumt.

    Ekskavatorists
    28.11.2023 13:24

    Brīnos, ka šī tēma ir aizsākusi tik milzīgu diskusiju komentāru sadaļā. Jāatzīst, ka vienmēr būs skeptiķi visās jomās, un elektroauto nav izņēmums. Mans secinājums ir tāds, ka daļa šo skeptiķu jau dzīlēs ir ar devīzi “viss slikti” un ir pret visu, kas jauns izdomāts. Bet būsim reāli, pasaule iet uz priekšu un ir lietas, kam jāpielāgojas vai nu labprātīgi vai piespiedu kārtā vai arī, ja tik ļoti nepatīk – jāignorē. Runājot par priekšapsildi, es personīgi Škoda Enyaq varu uzlikt priekšapsildi gan būdams pie kabeļa, gan ne pie kabeļa. Un izdarīt to var caur aplikāciju vai ar laika grafiku mašīnā. Manuprāt, laika grafiks apsildei jau nu gan ir gandrīz katrā elektroauto. Forša lieta – auto salons silts, stikli atkusuši un baterija arī pasildīta. Runājot par pieminētajiem -20 C, tāds sals nav gadījies, bet ir sanācis braukt pie -17 C garāku gabalu un nav nekādu problēmu. Protams, patēriņš ir lielāks. Bet par “nepielekšanu” gan neuztraucos, jo kas gan tur var “nepielekt”. Vēlos vēl pieminēt personisko iemeslu, kāpēc pārkāpu elektorauto un jau braucu gandrīz 3 gadus. Lielākais iemesls bija tieši kilometra izmaksas, kas ir zemas. Kāpēc ne hibrīds? Tāpēc, ka elektroauto atkrīt šīs regulārās apkopes – eļļas maiņas, bremšu uzlikas utt. Elektorauto ir… Read more »

    Reinis Rozitis
    28.11.2023 14:43
    Reply to  Ekskavatorists

    > šīs regulārās apkopes – .. bremšu uzlikas utt

    Ieteiktu painteresēties par EV bremžu apkopēm, lai nebūtu bēdīgu pārsteigumu ..

    Krotow
    28.11.2023 15:08
    Reply to  Ekskavatorists

    Būtu lasījis komentārus, saprastu ka tas ir dēļ neadekvātas EV cenas laikā kad lētākas alternatīvas tiek iznīcinātas, augstām remonta izmaksām (labi, jauno auto remonts vienmēr bijis dārgs, bet tomēr) un neērtu un lēnu uzlādi tiem, kuri nedzīvo privātmājās un kuriem nav iespējas lādēties darbā. Piedevām elektrība šobrīd jau maksā 2x dārgāk kā pirms 3-4 gadiem un EV apdrošināšana ir nelabi dārga. Kāpēc lai nebūtu skepse?

    Reklāma