Web Analytics
More
    Reklāma

    Autozagļi var aizdzīt auto, izmantojot lukturu vadības bloku

    Jaunākie raksti

    Autozagļi kārtējoreiz nodemonstrējuši radošumu un izgudrojuši jaunu veidu, kā aizdzīt auto – tam tiek izmantots lukturu vadības bloks, taču pats process ir visai laikietilpīgs un arī prasa diezgan daudz darba. Uzņēmuma “Canis Automotive Labs” vadītājs Kens Tindels gari un plaši skaidrojis nianses, kā tas notiek.

    Konkrētajā piemērā viņš analizējis, kā nozagta viņa drauga Toyota automašīna. Lukturu vadības bloks šajā gadījumā ir interesants, jo tas zaglim ļauj visvienkāršāk pieslēgties mašīnas “CAN bus” sistēmai – tam ir fiziski vieglāk piekļūt. Ja ļoti vienkāršojam, tad šī sistēma ļauj savā starpā komunicēt dažādajiem vadības blokiem un elektroniskajam sistēmām. Zagļi izmanto šo sistēmu savā labā. Zemāk redzama ilustrācija, kā dažādi auto vadības bloki savienoti savā starpā ar “CAN bus”.

    Reklāma

    Kāds tehniski pietiekami apdāvināts cilvēks ir izgudrojis iekārtu, kas pēc pieslēgšanās “CAN bus” sistēmai spēj atdarināt konkrētā auto atslēgu. Šī iekārta tiek tirgota “dark web” un konkrēti Toyota un Lexus modeļiem tā nomaskēta kā JBL bezvadu skanda.

    Pats auto nozagšanas process šādā veidā ir diezgan sarežģīts un laikietilpīgs – zaglim jānoņem mašīnas bamperi un citas daļas, lai varētu pieslēgties lukturu vadībai. Kad izdevies atrast pareizos vadus un spraudņus, tad visu pārējo paveiks nomaskētā iekārta – nospiežot “play” pogu uz viltus skandas, vadības blokiem tiek norādīts atslēgt automašīnas durvis. Līdzīgi notiek arī mašīnas iedarbināšana un tad jau ir laiks braukt prom.

    Kā norāda speciālisti, pagaidām nav ļoti droša un stabila veida, kā sevi pasargāt no šādām situācijām. Taču virsbūves daļu noņemšana un pieslēgšanās mašīnai prasa diezgan daudz laika. Tas nozīmē, ka šādā veidā mašīnu var mēģināt nozagt tikai tur, kur neviens netraucēs un būs pietiekami daudz laika, lai visu izdarītu. Šajā gadījumā nav kāds ražotājs vai konkrēts modelis, kuru tas skartu vairāk, vai kāds, kuru mazāk – šī ir visas industrijas problēma.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    12.04.2023 10:34

    laiks 2FA auto?

    12.04.2023 12:49
    Reply to  Biteme

    Laiks atteikties no debilā keyless go (viedajām atslēgām), kas ir visa pamatu pamats šeit.

    Dainis
    13.04.2023 07:41
    Reply to  Kristaps K.

    Vai tad auto ar parasto aizdedzes atslēgu nevar uzlauzt?

    Guntars K
    13.04.2023 12:47
    Reply to  Kristaps K.

    Loģiski. Ejam stagnēt. Nafig tehnoloģijas. Kuram nav Audi 80 vispār nemaz nav cilvēks tā pat kā tas, kuram nav iPhone. :D
    Klauni, jebkuram jaunam auto ir jāliek papildus signalizācija un ne tā lētākā. Vislabākais risinājums ir slēpts elektriskajā ķēdē miniatūrs relejs, kuru aktivizēt var tikai uz īpašniekam zināmu pogu kombinācijas nospiešanas. Tā teikt, cilvēka smadzenes ne nozvejos, ne uzlauzīs.

    Ciba
    12.04.2023 17:36
    Reply to  Biteme

    Slepenais slēdzis un mērkaķis ar rungu bagāžniekā.

    Skābene
    12.04.2023 11:16

    Paldies, tagad zināšu kā tikt pie jauna auto! :)

    mmbds
    12.04.2023 13:54
    Reply to  Skābene

    Un jaunas sodāmības… 😁

    Skābene
    12.04.2023 14:25
    Reply to  mmbds

    Sākumā jānoķer! :)

    mmbds
    13.04.2023 00:39
    Reply to  Skābene

    Domāju ka ar to nebūs problēmu…domāju ka ar savu komentu jau esi sevi ieliscis watchlistā 😁

    Skābene
    13.04.2023 09:48
    Reply to  mmbds

    Galvenais nemīzt! :)

    Reklāma