Ņujorkas policija un arī pilsētas mērs Ēriks Adamss nākuši klajā ar nedaudz netradicionālu, taču mūsdienīgu risinājumu cīņai pret auto zādzībām lielpilsētā – viņi aicina izmantot “Apple AirTag”, lai cīnītos pret zādzībām un policijai būtu lielākas iespējas auto atrast.
“21. gadsmita problēmas pieprasa 21. gadsimta policijas darbu. AirTag jūsu mašīnā var palīdzēt mums to atrast un atgūt. Izmantosim dronus, mūsdienu tehnoloģijas un veco labu izmeklēšanas darbu, lai droši atgūtu jūsu auto. Palīdziet mums palīdzēt jums, izmantojiet AirTag,” sociālās saziņas vietnē Twitter raksta policijas departamenta vadītājs Džefrijs Madrijs.
ASV par nopietnu problēmu kļuva atsevišķu modeļu Kia un Hyundai zādzības. Tos bija ārkārtīgi vienkārši aizdzīt un pamācība, kā to izdarīt, bija atrodama TikTok. Lai arī korejiešu autoražotāji strādājuši, lai šo problēmu novērstu un to daļēji arī izdarījuši, tas nenozīmē, ka problēma vairs neeksistē.
Tīri tehniski “AirTag” var palīdzēt atrast nozagtu auto, taču ir arī problēmas – “AirTag” iestrādāts mehānisms, lai novērstu izsekošanu ļaunprātīgos nolūkos. Piemēram, jūsu somā kāds ļaundaris ievieto ierīci un tad jūs izseko. Respektīvi, ja mašīnu nozags garnadzis ar Iphone un viņš ik pa brīdim iemetīs acis savā viedtālrunī, tad viņš redzēs, ka auto atrodas “AirTag” – par to būs paziņojums. Arī Android pieejamas lietotnes, kas ļauj atrast “AirTag”. Varbūt tas mašīnā vienkārši ļoti labi jānoslēpj, lai zaglim nebūtu izdevīgi tērēt laiku un meklēt ierīci?
Lai nu kā, Ņujorkas policija to saskata kā labu risinājumu un, lai to veicinātu, iedzīvotājiem dāvināti 500 “AirTag”. Nav nekādas garantijas, ka tas palīdzēs, taču vienmēr var mēģināt.
“Varbūt tas mašīnā vienkārši ļoti labi jānoslēpj, lai zaglim nebūtu izdevīgi tērēt laiku un meklēt ierīci?”
Tieši tā!
Ja satrauc sava auto drošība un ir vēlme ar šo paspēlēties, tad ir vērts kāda remonta laikā, kur noslēpt airtag, lai garnadzim tas prasītu ilgāku laiku tā atrašanai. Ideāli, ja Airtag noslēp mašīnai apakšā, kur bez pacēlāja nevar tikt klāt. Esot ārpus salona, tas arī būs spējīgāks sazināties ar citām apple iekārtām lielākā attālumā.
Tikai jāatceras, kad AirTagam ik pa laikam jāmaina baterija :)
Jā, vidēji ik pēc diviem gadiem un telefons par to atgādinās.
Vēl jāatceras ka noslēpkjot pārāk dziļi signās tiks ekranēts un var kļūt pārāk vājš
Profesionāli auto zagļi jau gadiem izmanto radioelektronisko signālu slāpētājus, ar Airtagiem var ķert amatierus.
Nav nemaz tik viegli. Gribu redzēt, kā tu ilgi padarbināsi 4G jammeri pilsētā. Tad vēl tev jāgatavojs bluetooth, Lora 169MHz, 433MHz un 862MHz, custom RF modēmam.
Airtags nav un nebūs drošības ierīce, bet pa 40e tādu kā papildus brīnumu var ielikt. Reizi 2 gados jau nu nevajadzētu būt problēmai pacelt auto uz pacēlāja, lai veiktu tehnisko pārbaudi un pie reizes sadarītu airtag lietas. Ja nevēlas tā sarežģīt, tad vienmēr ir iespēja pajaukt nost čupiņu dekoratīvo aizsegu un nolikt airtag no augšas pieejamā vietā. Ta kaut noņem priekšējam ritenim tā saucamo arkas aizsargu un aiz tā novieto kaut kur airtag. Kad zaglis atradīs viņa nosacīto atrašanās vietu, viņš tāpat nesapratīs vai airtags ir motortelpas pusē kaut kur noslēpts vai arkas pusē. Jāskrūvē un jārauj viss nost, lai atrastu viņu. Šis viss gan nav paredzēts parastajiem cilvēkiem. Protams, spečuki nāk ar signālu slāpētāju, bet īsti neviens nav atbildējis vēl vai šīs iekārtas slāpē šo frekvenci. Es stipri šaubos vai signāla slāpētāji slāpē pilnīgi pilnīgi visu. Drīzāk slāpē zināmās GSM frekvences un kaut ko papildus. Tāpat ir jāsaprot, ka zaglis var paņemt vagu pa vientuļākiem ceļa posmiem un nomest to auto kaut kur mežā uz nogaidīšanu. Pēc tam ierasties ar ekipējumu un pusstundas laikā to airtagu izravēt. Airags ir tikai “nice to have” vārgākiem nerviem un nekas vairāk. Vari ik pa laikam pačekot vai mašīna tādā Rīgas centrā joprojām… Read more »
Zaglim vajag Androīdu un meža būdiņu, kur neparādās neviens Ābolists, bet Ņujorkā tas būtu grūti izdarāms.