More
    Reklāma

    “Boston Dynamics” un citi nozares līderi neļaus savus robotus izmantot karā

    Jaunākie raksti

    Sakarā ar karu Ukrainā un kopumā nestabilo situāciju drošības jomā pasaulē palielinās bažas par to, ka nemieros varētu iesaistīt arī robotus. Pēdējo gadu laikā tādas kompānijas kā “Boston Dynamics” un “Agility Robotics” izcēlušās ar to, ka spējušas radīt ļoti mobilus un autonomus robotus, ko karā iesaistītām valstīm būtu kārdinājums izmantot. Lai kliedētu šīs bažas, “Boston Dynamics” kopā ar vēl pieciem nozares līderiem paziņoja, ka neļaus savus robotus aprīkot ar ieročiem un izmantot karā.

    Atklātā vēstulē, kas adresēta visai plašajai robotikas nozarei, uzņēmumi “Boston Dynamics”, “Agility Robotics”, “ANYbotics”, “Clearpath Robotics”, “Open Robotics” un “Unitree Robotics” pauda uzskatu, ka ieroču pievienošana robotiem, kas tiek vadīti no attāluma vai autonomi, rada jaunus kaitējuma riskus un nopietnas ētiskas problēmas. Tālāk vēstulē šie uzņēmumi pauda apņēmību neaprīkot savus izstrādātos robotus ar ieročiem, kā arī neizmantot savu programmatūru militāriem nolūkiem. Kompānijas arī mudinājušas citus nozares pārstāvjus paust līdzīgu nostāju.

    Tiesa, vēstules parakstītāju vidū nevar atrast ASV robotikas uzņēmumu “Ghost Robotics”, kas ražo četrkājainus robotus un koncentrējas tieši uz militāro jomu. Uzņēmuma robotprogrammatūras testē gan ASV Kosmosa spēki, gan ASV Gaisa spēki.

    Jāpiezīmē, ka “Boston Dynamics” šajā ziņā nonācis īpašas uzmanības lokā. Sākotnēji uzņēmuma attīstība notika, pateicoties ASV militārajam finansējumam. ASV armija plānoja, ka tā varētu izmantot “Boston Dynamics” lielākos robotus militārām vajadzībām. Taču tie izrādījās pārāk trokšņaini, tāpēc uzņēmums sāka ražot cita veida robotus. Vienlaikus uzņēmuma populārāko produktu robotsuni “Spot” iepriekš izmantojuši policijas departamenti un Francijas militārpersonas. Tiesa, šajos gadījumos roboti netika apbruņoti, bet gan izmantoti izlūkošanai, tos attālināti kontrolējot.

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma