Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen ID.Buzz elektriskā mikroautobusa gaidībās

    Jaunākie raksti

    Tā kā jūnijs ir tas mēnesis, kad oficiāli sākas ID.Buzz iepriekšpārdošana, tad šis ir arī īstais mēnesis, lai mēs mazliet vairāk detaļās parunātu par šo stipri unikālo jauno elektrisko busiņu. Buzz ir diezgan foršs nosaukums, jo pats vārds arī paskaidro visu ņemšanos ap auto. Ir ņemšanās, jo pati ideja par stilīgu ģimenes auto ir diezgan sena. Es koncepta versijas ID.Buzz sēdos vēl 2018. gada nogalē, kas nemaz tik ļoti neatšķiras jo fināla auto, kas būs pieejams plašākai publikai. Interjers jā – šeit gan līdzība vairs nav tik liela, bet konceptos vienmēr tiek izrādītas trakas idejas, realitātē jau saņemam versijas, kur ir daudz līdzību ar citiem ražotāja modeļiem. Tā nav slinkuma pazīme, tas ir ražošanas izmaksu samazināšanas dēļ, lai auto varētu tikt piedāvāts patērētājiem par maksimāli adekvātu summu.

    Kāpēc ID.Buzz?

    Jau jaunā Volkswagen Multivan T7 apskatā es rakstīju, ka vācieši cenšas mainīt ideoloģiju ap it kā busu kā ikdienas auto. Ja Transporter klases auto pirms 10 gadiem kā ikdienas auto bija vien šaurai patērētāju grupai un izteiktākajiem ceļotājiem, tad pēdējos pāris gados tas ir pamatīgi mainījies. Galvenokārt jau Multivan ir palicis daudz civilizētāks, vieglāk braucams, kopjams un uzturams. Multivan ir auto, kas var būt Tavs vienīgais auto, ar kuru pilsētas satiksmē braukt uz darbu un nedēļas nogalēs ar ģimeni kādā garākā pārbraucienā. ID stāsts ir gandrīz identisks. Tas ir kļuvis par vienkāršu automašīnu. Un tam ir priekšrocības. “Apakšā” ID.Buzz ir mums jau tik ļoti pazīstamie Volkswagen ID.3 un ID.4, jo tiek izmantota tā pati modulārā MEB platforma. Pie tam, elektriskais Buzz ir par 261 mm īsāks par T7 īso versiju, tātad tas ir vēl vairāk tendēts kā Tavs ikdienas auto.

    Neesmu vēl atbildējis uz jautājumu kāpēc!

    Pirmkārt jau stils. ID.Buzz ir radīts ar cieņas izrādīšanu ikoniskajam T1, tam ir iekļautas vairākas funkcijas un detaļas, kas atgādina atpazīstamo T1. Kā arī ir saglabātas detaļas no koncepta auto, kas tika prezentēts ļoti tālajā 2000. gadā Detroitas auto izstādē. Pirmā atbilde ir unikāls ārējais dizains. Ja ar to nepietiek, tad ir īpaši pielāgots interjers. Tas ka Multivan un ID.Buzz klases automobiļi ir ārkārtīgi ietilpīgi par spīti to kompaktajam izmēram. Atpūtas telpai līdzīgā vidē ir pietiekami daudz vietas pieciem cilvēkiem ceļošanai, kā arī ir ievērojama bagāžas ietilpība – līdz 1121 litram. Ja otrā sēdekļu rinda tiek nolocīta, kravas telpa palielinās līdz 2205 litriem. Otrā atbilde ir plašums un ērtības. Ja vēl ar to ir par maz, tad nākamās ir tehnoloģijas.

    Viss ir digitāls. Vadītāja displejs ir mums jau iepriekš iepazītais kompaktais 5.3 collu ekrāns, kas attēlo visu nepieciešamo tehnisko informāciju, ātrumu, bateriju, kamēr info-izklaides ekrāns jau sasniedz 12 collu izmēru, kam jau ir iekļauti We Connect un We Connect Plus pakalpojumi, bezvadu Apple CarPlay un Android Auto atbalsts. Mūsdienu digitālajā pasaulē ne mazsvarīga nianse ir viedierīču uzlāde brauciena laikā. Te nevajag lieki uztraukties, Buzz būs līdz pat 8 USB interfeisi. Būs 3 USB Type-C interfeisi ar jaunāko Power-Delivery standartu, kas varēs nodrošināt līdz pat 45W uzlādes jaudu, lai spētu uzlādēt arī portatīvos datorus.  Nemaz nerunājot par 35 dažādām asistentu sistēmām.

    Piecos vārdos par ID.Buzz tehnisko pusi

    Uzreiz saku, ka daļa info ir nelielas spekulācijas ar informāciju, jo tā ir vākta no vairākiem avotiem. Ir lietas, kas ir skaidras, un ir lietas, kuras ne tik ļoti. Skaidrs ir tas, ka elektriskais busiņš ir aprīkots ar šobrīd ID. saimē lielāko akumulatoru, proti, 77 kWh (82 kWh bruto), kas piegādā elektrību 150 kW (204 ZS) aizmugurē uzstādītajam elektromotoram ar 310 Nm griezes momentu. WLTP degvielas patēriņš būs aptuveni 20,6 kWh uz 100 km, tātad nobraukuma rezerve ir līdz 423 km ar vienu uzlādi.

    Būs pagarinātā versija līdzīgi kā Multivan T7, kas dos vai nu septiņu sēdvietu konfigurāciju, vai lielāku kravas nodalījumu. Baumo, ka pagarinātajai versijai tiks piedāvāta gan lielāka baterija, gan arī divu elektromotori ar visu riteņu piedziņu un 299 Zs jaudu. Par lielāko bateriju informācija ir skopa, bet 299 Zs gan ir skaidra lieta. Tas, ko mēs zinām par uzlādes jaudām, ir standarta Volkswagen maksimālā uzlādes iespējas ir 126 kW 204 Zs versijai un 135 kW 299 Zs versijai. ID.Buzz plāno piedāvāt pat 170 kW lielu uzlādes jaudu, kas no 5 līdz 80% auto uzlādētu aptuveni 30 minūšu laikā.

    Tas vēl nav viss. Buzz piedāvās arī divvirzienu uzlādi, kad transportlīdzeklis spēs nodrošināt elektrības padevi arī mājām. Tas ir ļoti ērti apvienojumā ar pie mums ļoti pieprasītajām saules baterijām – ID.Buzz varētu tik izmantots kā pārvietojamais akumulators jaudas pārrāvuma gadījumā. Protams, ne tikai. Jāpiebilst gan uzreiz, ka jaudas pārsūtīšana un saziņa notiek, izmantojot īpašu līdzstrāvas divvirzienu wall-box.

    Ar auto varēs vilkt piekabes ar savām bremzēm līdz 1 tonnas svaram, uz jumta uzkrāmēt 100 kg lielu kravu un pašā auto sakrāmēt līdz 541 kg lielu pārvadājamo materiālu. Gan dzīvu, gan nedzīvu, protams. Kopā tie cipari ir diezgan iespaidīgi, lai varētu vest visu ierindas pilsonim nepieciešamo, arī nelielu jahtu. Vai daudz granulas.

    Kad mēs varam auto gaidīt un cik tas maksās?

    Neskatoties uz to, ka jau vairākos ārzemju mēdijos mēs varējām redzēt izmēģinājumus, tie ir pirms-ražošanas eksemplāri. Kaut gan tie jau ir ļoti tuvi fināla versijai, mazas nianses var atšķirties. Tā ir tikai atsauce, lai Jūs nedomātu, ka Baltija tiek apdalīta, un mēs netiekam pie auto kā citi.

    ID.Buzz ražošana ir sākusies no paša Jūnija sākuma. Un, kā jau minēju, ID.Buzz un ID.Buzz Cargo iepriekšpārdošana Latvijā sākās no 2022. gada 14. jūnija. Šogad paredzēts saražot vien ap 15 tūkstošu Eiropai paredzēto gan pasažieru, gan kravas elektrisko busiņu, bet uztraukumam nav pamata. Paralēli notiks pakāpeniska apjomu palielināšana, līdz tiks sasniegta Hanoveres ražotnes kapacitāte ap 130 tūkstošiem ID.Buzz vienību katru gadu.

    Ja nenotiks globāla kataklizma un gada beigās precēm un ražošanas materiāliem cena mistiski nedubultosies, tad piecvietīgā ID.Buzz sākumcena būs no nepilniem 60 tūkstošiem EUR, savukārt ID.Buzz Cargo būs pieejams no 56 tūkstošiem EUR. Piegādes ziņā es nedomāju, ka būs diži lielas izmaiņas no ierastā formāta, kad globālie mēdiju braucieni norisinās pirmajos rudens mēnešos un pirmās piegādes Baltijā sākas  no pašas gada nogales. Pirmie interesenti varētu savus elektriskos ģimenes auto pat saņemt pirms Ziemassvētkiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tītars
    28.06.2022 17:58

    Kapēc gan ne, Buzz varētu būt favorīts starp tech nomadiem.

    Kartupelis3
    29.06.2022 07:33

    ID Buzz degvielas patēriņš manuprāt ir tuvu 0l/100km

    Sory par indīgo komentāru, vnk forš auto, gribētu tādu vairāk kā Teslu, bet nevaru atļauties, tāpēc kā pretreakciju izgāžu savu sāpi.

    Vai nebija baumas, ka Latvijai paredzētais ‘pirmais metiens’ jau viss priekšrezervēts.. jāieraksta kalendārā, ka iespējams 2026 gadā varēs dabūt mazlototus no Vācijas :)

    Reklāma