Web Analytics
More
    Reklāma

    Kravas kuģis Japānā veicis 790 kilometru garu maršrutu bez cilvēku iesaistes

    Jaunākie raksti

    Ārzemju mediji ziņo, ka bezpilota kravas kuģis Japānā veicis 790 kilometru garu maršrutu, kuģa vadībā 99% laika neiesaistoties cilvēkiem. Maršruts kuģi veda caur vienu no noslogotākajiem kuģniecības rajoniem Japānā – Tokijas līci. 750 tonnas smago kuģi vadīja programmatūra, kas izstrādāta Izraēlā bāzētajā uzņēmumā “Orca AI”.

    Maršrutu veica kravas kuģis “Suzaka” un pārbrauciens ilga 40 stundas. Kuģi uz priekšu vadīja programmatūra, lai tas sasniegtu savu galamērķi Tsumatsusakas pilsētā, šķērsojot ļoti noslogoto Tokijas līci, kur iespējas iekulties nepatikšanās ir diezgan lielas.

    Reklāma

    Braucienu, protams, uzraudzīja cilvēki, kas bija gatavi pārņemt kontroli, ja gadījumā kuģis un programmatūra netiktu galā un būtu negadījuma draudi. Izmēģinājuma rīkotāji norāda, ka kuģošanas laikā “Suzaka” veica 107 izvairīšanās manevrus bez cilvēka iesaistes, bet kopumā kuģis izvairījās no aptuveni 400-500 peldlīdzekļiem, kas vienlaicīgi atradās ūdenī Tokijas līcī.

    Kuģis aprīkots ar 18 kamerām, kas nodrošina 360 grādu redzamību visapkārt kuģim. Sistēma spēj noteikt un sekot citiem kuģiem, to kursam, lai veiktu attiecīgus manevrus un no tiem izvairītos. Sistēma esot spējīga strādāt arī naktī. Ņemot vērā Japānas ģeogrāfisko novietojumu, lielākā daļa Japānas tirdzniecības notiek tieši pa jūru.

    Uzņēmuma “NYK Group”, kas vadīja šo izmēģinājumu, pārstāvis Hidejuki Ando norāda, ka šādi risinājumi kuģniecību padara vienkāršāku un drošāku. Viņš īpaši uzslavē tieši “Orca AI” izstrādāto projektu un tehnoloģijas, kas pēc tam nogādātas Japānā, uzstādītas uz kuģa un regulāri uzlabotas ar dažādiem atjauninājumiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    33 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Biteme
    16.05.2022 12:06

    Virsraksts maldinošs – pats par sevi tas nav nekas īpašs, jau burinieku laikā kuģi bez apkalpes varēja dreifēt lielus attālumus. Svarīgi ir kas cits – vai sasniedza plānoto ostu plānotajā laikā.

    Munins
    16.05.2022 17:30

    Nejēdzīga tehnoloģija, jo veicinās bezdarbu.

    digitalk
    16.05.2022 18:07
    Reply to  Munins

    ludīta intelekta līmeņa komentārs. autopiloti aviācijā parādījās no pagājušā gadsimta sākuma un joprojām nav redzama pilotu profesijas krīze.

    Munins
    16.05.2022 22:19
    Reply to  digitalk

    Ak tad tagad lielās kravas lidmašīnas spēj lidot bez apkalpes. Būšu ko palaidis garām.

    digitalk
    16.05.2022 22:37
    Reply to  Munins

    neizliecies tagad par idiotu — it kā uz tā kuģa neviena nebija un pats iebrauca ostā. modernās lidmašīnas lido ar apkalpi un izmanto autopilotu 95+% lidojuma laika.

    Last edited 1 year ago by digitalk
    Munins
    17.05.2022 08:02
    Reply to  digitalk

    Rakstā teikts, ka kuģis bezpilota, tātad apkalpes nebija. Uz lidmašīnām apkalpe ir, pie kam augsti kvalificēta un labi atalgota.

    Opis
    17.05.2022 10:06
    Reply to  Munins

    Rakstā minēts, ka kuģis veica 790km ceļa bez cilvēka iesaistes. Uz klāja pilnīgi noteikti bija miniāla apkalpes komanda, taču kuģis šo attālumu “stūrēja” pats.

    Last edited 1 year ago by Opis
    Munins
    17.05.2022 13:09
    Reply to  Opis

    Par minimālo apkalpes komandu nav teikts, bet ja tomēr tāda bija, tad tas nemaina faktu, ka tādas tehnoloģijas veicinās bezdarbu. Agrāk uz lielajiem kuģiem bija daudz lielākas apkalpes, tagad jau grib iztikt bez kuģa vadības. Kas būs rīt? Es neticu apgalvojumiem, ka tehnoloģiju attīstības rezultātā zaudēto darba vietu vietā radīsies kādas pilnīgi jaunas.

    Name*
    17.05.2022 11:04
    Reply to  Munins

    Trešā paragrāfa sākumā ir uzrakstīts, ka cilvēki uzraudzīja šo kuģi.

    Munins
    17.05.2022 12:55
    Reply to  Name*

    Uzraudzīja, bet nepiedalījās.

    Name*
    17.05.2022 13:33
    Reply to  Munins

    Aviācijā, piloti, kad ieslēdz autopilotu viņi arī uzrauga nevis piedalās.

    No orģinālā raksta:”The “world’s first” autonomous commercial cargo ship has successfully completed a near-500 mile voyage in the congested waters of Tokyo Bay, traveling without human intervention for 99% of the trip.” Kas apliecina, ka cilvēks arī piedalījās šajā maršrutā, kas ir 1% no kopējā garuma.

    Last edited 1 year ago by Name*
    Munins
    17.05.2022 18:33
    Reply to  Name*

    Tas protams visu maina :-)

    digitalk
    17.05.2022 18:50
    Reply to  Munins

    protams, ka maina, jo tu jau apgalvoji, cik būtiska atšķirība ir starp apkalpi lidmašīnā un tevis izfantazēto apkalpes neesamību uz izmēģinājuma kuģa.

    Munins
    17.05.2022 19:10
    Reply to  digitalk

    Nākas fantazēt, jo rakstā nav skaidri norādīts, kas un kā uzraudzīja, un kāda apkalpe bija, ja bija. Vēl kas. Kuģiem jau krietnu laiku arī ir autopiloti.

    digitalk
    17.05.2022 13:37
    Reply to  Munins

    cerams šāda būs tava nākamā darbavieta ;P

    comment image

    Last edited 1 year ago by digitalk
    Čiekurs
    17.05.2022 14:33
    Reply to  digitalk

    “neizliecies tagad par idiotu…” viņš vienkārši nepaklausīja.

    Kā tev izdevās ievietot GIFu?!

    digitalk
    17.05.2022 14:39
    Reply to  Čiekurs

    šī brīža komentāru sistēma neļauj no desktopa upload’ot bildes komentāram (lai tā saglabātos Kursora wordpresā), bet ieliekot tiešu linku to parāda… gribētos uzzināt kā citiem izdodas pievienot bildes ar saglabāšanu Kursora komentāru bāzē, bet iespējams, ka tas izdarāms tikai no mobilajiem.

    Munins
    17.05.2022 18:21
    Reply to  digitalk

    Nebūs, man pensija tuvojas.

    Arcca
    17.05.2022 14:55
    Reply to  Munins

    Nejēdzīgs komentāts, veicina debīlismu.

    Krotow
    17.05.2022 15:39
    Reply to  Arcca

    Kad bezdarbnieku pūļa ne tik inteliģentā daļa atnāks pie tevis ekskomunicēt “liekos” labumus, pastāsti kā bija.

    Munins
    17.05.2022 18:44
    Reply to  Arcca

    Komentārs jēdzīgs, jo liek aizdomāties, par visāda veida robotizācijas un automatizācijas tumšo pusi.

    digitalk
    17.05.2022 19:01
    Reply to  Munins

    nabaga plostnieki, burtliči, telefonistes… laikam visi badā nosprāga savulaik.

    Arcca
    18.05.2022 10:32
    Reply to  Munins

    Laikam nav pielecis, ka civilizācija kā tāda nebūtu spējīga attīstīties līdz pašreizējam līmenim, ja neeksistētu specializācija, labrīt.
    Patiesībā nezinu, kāpēc vispār cenšos kaut ko ieskaidrot, jo tā arī neesmu redzējis, ka kāds mainītu savas domas uz pareizo pusi, vienalga ko teiktu.

    Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    16.05.2022 23:00

    Noteikti, ka tur tika izmantota revolucionārā blokķēdes tehnoloģija

    Biteme
    16.05.2022 23:21

    Esot pieticis pat tikai ar blokķēdes jūsmiņiem – viņu rosīšanās enerģija esot dzinusi uz priekšu milzīgu kuģi.

    Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    17.05.2022 01:18
    Reply to  Biteme

    Gotta respect the hustle #facts

    Krotow
    17.05.2022 12:16

    Simtiem kriptofanātu zem klāja mina pedāļus, nodrošinot kuģa virzīšanos uz priekšu ar ekoloģiski tīru enerģiju. Caurules no viņu pakaļām piegādāja degvielu gāzes ģeneratoram, kas ražoja enerģiju tilpnes apgaismojumam.

    Usinss
    17.05.2022 08:49

    Nu, drošību cels, jauki, Galvenais, lai neaizmirst par kiberdrošību. Apkalpe būs vienmēr vajadzīga. Kā minimums kuģu mehāniķi, kas spēs veikt remontu jūrā. Kā arī personāls, kurš spēs uzraudzīt kravu utt. Jā, uz tiltiņa būs mazāk cilvēku, jo noteikti sistēma tiks vienkāršota, bet apkalpe nepazudīs. Daudzi pārprofilēsies par kuģu attālinātajiem uzraugiem, kuri pārņems vadību, jo diez vai to darīs esošā infrastruktūra.

    Krotow
    17.05.2022 13:20
    Reply to  Usinss

    Apkalpe uz kuģa ar automatisko vadību, hehe. Uzreiz ienāca prātā “Airplane II” un bumba pie datora kosmiska kuģa astē.

    Biteme
    17.05.2022 14:02
    Reply to  Usinss

    Personālam jābūt. Kad somālieši uzrāpsies uz kuģa, kādam būs jāparāda kur kas ir un jāatver konteineri. Citādi jau šiem nāksies tos kuģus sabojāt pārāk daudz un tas atkal ir dikti neekokonomiski, atjaunot visu to elektroniku.

    Krotow
    17.05.2022 15:37
    Reply to  Biteme

    Var jau uztaisīt ieeju caur koridoru, kas hermētiski noslēdzas un piepildās ar CO2. Saldu dusu, mazie draugi.

    Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    18.05.2022 11:47

    Vispār jau varēja darīt vienkāršāk – uztaisīt kuģa kravas NFT un to pārsūtīt blokķēdē, daudz ātrāk un lētāk #FutureIsHere

    bobis
    25.05.2022 10:06

    Klejojosais Holandietis ari to speja, bez cilveku palidzibas.

    Reklāma