Ārzemju mediji ziņo, ka bezpilota kravas kuģis Japānā veicis 790 kilometru garu maršrutu, kuģa vadībā 99% laika neiesaistoties cilvēkiem. Maršruts kuģi veda caur vienu no noslogotākajiem kuģniecības rajoniem Japānā – Tokijas līci. 750 tonnas smago kuģi vadīja programmatūra, kas izstrādāta Izraēlā bāzētajā uzņēmumā “Orca AI”.
Maršrutu veica kravas kuģis “Suzaka” un pārbrauciens ilga 40 stundas. Kuģi uz priekšu vadīja programmatūra, lai tas sasniegtu savu galamērķi Tsumatsusakas pilsētā, šķērsojot ļoti noslogoto Tokijas līci, kur iespējas iekulties nepatikšanās ir diezgan lielas.
Braucienu, protams, uzraudzīja cilvēki, kas bija gatavi pārņemt kontroli, ja gadījumā kuģis un programmatūra netiktu galā un būtu negadījuma draudi. Izmēģinājuma rīkotāji norāda, ka kuģošanas laikā “Suzaka” veica 107 izvairīšanās manevrus bez cilvēka iesaistes, bet kopumā kuģis izvairījās no aptuveni 400-500 peldlīdzekļiem, kas vienlaicīgi atradās ūdenī Tokijas līcī.
Kuģis aprīkots ar 18 kamerām, kas nodrošina 360 grādu redzamību visapkārt kuģim. Sistēma spēj noteikt un sekot citiem kuģiem, to kursam, lai veiktu attiecīgus manevrus un no tiem izvairītos. Sistēma esot spējīga strādāt arī naktī. Ņemot vērā Japānas ģeogrāfisko novietojumu, lielākā daļa Japānas tirdzniecības notiek tieši pa jūru.
Uzņēmuma “NYK Group”, kas vadīja šo izmēģinājumu, pārstāvis Hidejuki Ando norāda, ka šādi risinājumi kuģniecību padara vienkāršāku un drošāku. Viņš īpaši uzslavē tieši “Orca AI” izstrādāto projektu un tehnoloģijas, kas pēc tam nogādātas Japānā, uzstādītas uz kuģa un regulāri uzlabotas ar dažādiem atjauninājumiem.
Virsraksts maldinošs – pats par sevi tas nav nekas īpašs, jau burinieku laikā kuģi bez apkalpes varēja dreifēt lielus attālumus. Svarīgi ir kas cits – vai sasniedza plānoto ostu plānotajā laikā.
Nejēdzīga tehnoloģija, jo veicinās bezdarbu.
ludīta intelekta līmeņa komentārs. autopiloti aviācijā parādījās no pagājušā gadsimta sākuma un joprojām nav redzama pilotu profesijas krīze.
Ak tad tagad lielās kravas lidmašīnas spēj lidot bez apkalpes. Būšu ko palaidis garām.
neizliecies tagad par idiotu — it kā uz tā kuģa neviena nebija un pats iebrauca ostā. modernās lidmašīnas lido ar apkalpi un izmanto autopilotu 95+% lidojuma laika.
Rakstā teikts, ka kuģis bezpilota, tātad apkalpes nebija. Uz lidmašīnām apkalpe ir, pie kam augsti kvalificēta un labi atalgota.
Rakstā minēts, ka kuģis veica 790km ceļa bez cilvēka iesaistes. Uz klāja pilnīgi noteikti bija miniāla apkalpes komanda, taču kuģis šo attālumu “stūrēja” pats.
Par minimālo apkalpes komandu nav teikts, bet ja tomēr tāda bija, tad tas nemaina faktu, ka tādas tehnoloģijas veicinās bezdarbu. Agrāk uz lielajiem kuģiem bija daudz lielākas apkalpes, tagad jau grib iztikt bez kuģa vadības. Kas būs rīt? Es neticu apgalvojumiem, ka tehnoloģiju attīstības rezultātā zaudēto darba vietu vietā radīsies kādas pilnīgi jaunas.
Trešā paragrāfa sākumā ir uzrakstīts, ka cilvēki uzraudzīja šo kuģi.
Uzraudzīja, bet nepiedalījās.
Aviācijā, piloti, kad ieslēdz autopilotu viņi arī uzrauga nevis piedalās.
No orģinālā raksta:”The “world’s first” autonomous commercial cargo ship has successfully completed a near-500 mile voyage in the congested waters of Tokyo Bay, traveling without human intervention for 99% of the trip.” Kas apliecina, ka cilvēks arī piedalījās šajā maršrutā, kas ir 1% no kopējā garuma.
Tas protams visu maina :-)
protams, ka maina, jo tu jau apgalvoji, cik būtiska atšķirība ir starp apkalpi lidmašīnā un tevis izfantazēto apkalpes neesamību uz izmēģinājuma kuģa.
Nākas fantazēt, jo rakstā nav skaidri norādīts, kas un kā uzraudzīja, un kāda apkalpe bija, ja bija. Vēl kas. Kuģiem jau krietnu laiku arī ir autopiloti.
cerams šāda būs tava nākamā darbavieta ;P
“neizliecies tagad par idiotu…” viņš vienkārši nepaklausīja.
Kā tev izdevās ievietot GIFu?!
šī brīža komentāru sistēma neļauj no desktopa upload’ot bildes komentāram (lai tā saglabātos Kursora wordpresā), bet ieliekot tiešu linku to parāda… gribētos uzzināt kā citiem izdodas pievienot bildes ar saglabāšanu Kursora komentāru bāzē, bet iespējams, ka tas izdarāms tikai no mobilajiem.
Nebūs, man pensija tuvojas.
Nejēdzīgs komentāts, veicina debīlismu.
Kad bezdarbnieku pūļa ne tik inteliģentā daļa atnāks pie tevis ekskomunicēt “liekos” labumus, pastāsti kā bija.
Komentārs jēdzīgs, jo liek aizdomāties, par visāda veida robotizācijas un automatizācijas tumšo pusi.
nabaga plostnieki, burtliči, telefonistes… laikam visi badā nosprāga savulaik.
Laikam nav pielecis, ka civilizācija kā tāda nebūtu spējīga attīstīties līdz pašreizējam līmenim, ja neeksistētu specializācija, labrīt.
Patiesībā nezinu, kāpēc vispār cenšos kaut ko ieskaidrot, jo tā arī neesmu redzējis, ka kāds mainītu savas domas uz pareizo pusi, vienalga ko teiktu.
Noteikti, ka tur tika izmantota revolucionārā blokķēdes tehnoloģija
Esot pieticis pat tikai ar blokķēdes jūsmiņiem – viņu rosīšanās enerģija esot dzinusi uz priekšu milzīgu kuģi.
Gotta respect the hustle #facts
Simtiem kriptofanātu zem klāja mina pedāļus, nodrošinot kuģa virzīšanos uz priekšu ar ekoloģiski tīru enerģiju. Caurules no viņu pakaļām piegādāja degvielu gāzes ģeneratoram, kas ražoja enerģiju tilpnes apgaismojumam.
Nu, drošību cels, jauki, Galvenais, lai neaizmirst par kiberdrošību. Apkalpe būs vienmēr vajadzīga. Kā minimums kuģu mehāniķi, kas spēs veikt remontu jūrā. Kā arī personāls, kurš spēs uzraudzīt kravu utt. Jā, uz tiltiņa būs mazāk cilvēku, jo noteikti sistēma tiks vienkāršota, bet apkalpe nepazudīs. Daudzi pārprofilēsies par kuģu attālinātajiem uzraugiem, kuri pārņems vadību, jo diez vai to darīs esošā infrastruktūra.
Apkalpe uz kuģa ar automatisko vadību, hehe. Uzreiz ienāca prātā “Airplane II” un bumba pie datora kosmiska kuģa astē.
Personālam jābūt. Kad somālieši uzrāpsies uz kuģa, kādam būs jāparāda kur kas ir un jāatver konteineri. Citādi jau šiem nāksies tos kuģus sabojāt pārāk daudz un tas atkal ir dikti neekokonomiski, atjaunot visu to elektroniku.
Var jau uztaisīt ieeju caur koridoru, kas hermētiski noslēdzas un piepildās ar CO2. Saldu dusu, mazie draugi.
Vispār jau varēja darīt vienkāršāk – uztaisīt kuģa kravas NFT un to pārsūtīt blokķēdē, daudz ātrāk un lētāk #FutureIsHere
Klejojosais Holandietis ari to speja, bez cilveku palidzibas.