More
    Reklāma

    Dacia Jogger – pieejamas cenas septiņvietīgs vienradzis

    Jaunākie raksti

    Sākt 2022. gada auto izmēģinājumus ar Nicu ir skaļš pieteikums veiksmīgam gadam. Šoreiz es braucu apskatīt kādu vienradzi. Kaut tehnoloģiju industrijā par vienradzi sauc uzņēmumu, kura tirgus vērtība pārsniedz vienu miljardu dolāru, man drīzāk par vienradzi gribētos saukt unikālas lietas. Auto unikāls var būt dažādās niansēs, un auto ražotājiem ļoti patīk meklēt risinājumus neeksistējošām problēmām. Dacia Jogger ir unikāls ar daudzām lietām, par kurām mēs parunāsim šī izmēģinājuma laikā.

    Kas ir Dacia Jogger un kam tāds auto vispār ir nepieciešams?

    “Dacia, laižot klajā Jogger modeli, veido jaunu priekšstatu par daudzpusīgu un pieejamu ģimenes automobili. Šis jaunākais klāsta papildinājums piecvietīgā vai septiņvietīgā versijā iemieso zīmola pašapziņu un garu. Jogger nepieredzētais plašums un modularitāte, kā arī pievilcīgais un nepārspīlētais dizains tā vien aicina doties piedzīvojumos. Tas apliecina Dacia apņemšanos padarīt mobilitāti pieejamu ikvienam, savukārt hibrīdais modelis ir ceļš uz ilgtspēju. Dacia Jogger ir ideāls sabiedrotais ģimenēm visās ikdienas un brīvā laika gaitās.” To nerakstīju es. To saka Deniss Le Vots (Denis Le Vot), kurš ir Dacia izpilddirektors. Ja mēs izmēžam šo tekstu no mārketinga BS, tad kaut ko pat var izlobīt. Proti, Jogger ir Dacia mēģinājums ne tikai atbrīvoties no pāris saviem veciem modeļiem, bet arī apvienot vairākus jaunus. Ja jautātu man, vai tas ir izdevies, tad es atbildētu jā. Bet realitāti parādīs pārdošanas rezultāti pēc gada.

    Un tagad uzrakstām to saprotamā valodā. Dacia Jogger ir pavisam jauns auto, kurš ir būvēts uz Renault modulārās CMF-B platformas. Jogger sevī apvieno Dacia Lodgy un daļēji Dokker. Lodgy vēl pagaidām ir pieejams, bet pavisam drīz šis modelis tiks noņemts no ražošanas. Kā Jogger var apvienot MPV un “kabluku”? Vienkārši – kā augstāk tika rakstīts, proti, Jogger pieejams kā piecvietīgā, tā septiņvietīgā versijā. Tātad auto var izmantot gan lielākas kravas pārvadāšanai, gan vairāk pasažieru ietilpināšanai.

    Galvenā doma Jogger ir būt finansiāli pieejamākajam un nedaudz paaugstinātam C segmenta ģimenes auto. Un, protams, ir kompromisi. Man ļoti patika, kā preses konferencē galvenais Dacia mārketinga cilvēks teica – “Dacia ir par un ap kompromisiem, tāpēc ir tāda cena”.

    Tehniskā puse

    Un arī šeit ir kompromiss. Dacia Jogger nebūs pieejams ar automātisko ātrumkārbu, kaut, piemēram, Sandero tāda ir. Tas, ka Jogger nebūs pieejams ar automātisko ātrumkārbu, gan ir skaļi teikts. Jau nākamgad Jogger tiks piedāvāts hibrīda versijā, kam būs automātiskā ātrumkārba. Attiecīgi automāts būs, tikai ne parastajiem dzinējiem. Un ja mēs runājam par hibrīdu – tas nav vēl jāizgudro un jātestē, hibrīds ir gatavs. Atceries, ka pagaidām lielākā Dacia ir būvēta uz Renault modulārās platformas, tātad tiks izmantots jau mūsu iepazītais jaudas salikums no Renault automašīnām. Uz jautājumu, kādēļ tikai 2023. gadā, ja jau viss ir gatavs, atbilde bija itin vienkārša. Dacia potenciālie pircēji šo tehnoloģiju noteikti grib, bet pagaidām nav gatavi par to maksāt. Ar uzsvaru uz pagaidām. Tātad Dacia vienkārši uzspēlēs nogaidīšanas spēli, kad hibrīds jau būs gandrīz vai prasība no Eiropas savienības izmešu regulatora. Gudri.

    Bet nav tā, ka nav jaunumu. Ir jauns TCe 110 benzīna dzinēju ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. TCe 110 ir viena litra trīs  cilindru tiešās iesmidzināšanas turbo dzinējs, kura nosaukumā jau ir apslēpti jaudas rādītāji. Tātad 110 Zs un 200 Nm. Šis dzinējs būs pieejams arī Sandero Steway no šī gada vidus. Un tad ir jau esošs TCe 100 ECO-G, kas faktiski ir tieši tas pats dzinējs, tik ar gāzi. Dacia ir vienīgais ražotājs, kas piedāvā rūpnīcā uzstādītu benzīna un LPG divu degvielu dzinēju ar ECO-G marķējumu. Sašķidrinātās gāzes tvertne atrodas rezerves riteņa vietā. Arī šeit nosaukums atklāj jaudas rādītājus, proti 100 Zs un 170 Nm. Uzreiz gan jāpiemin, ka šie cipari ir lietojot LPG, benzīnam ir pa 10 Zs un 10 Nm mazāk. Un to jūt. Jogger ir 50 litru degvielas bāka un 40 litru LPG tvertne, kopējais nobraukums ar vienu uzpildi ir līdz pat 1100 kilometriem.

    Es teicu paaugstināts?

    Auto klīrenss ir 20 cm, kas ir 6 – 7 cm augstāk par standarta pilsētas auto. Piemēram, Duster klīrenss ir 21 cm, un tas ir pietiekami spējīgs nobraukt no asfalta. Un nē – Jogger nav un nebūs pilnpiedziņas. Ja jau mēs sākām runāt par izmēriem, tad šeit arī turpinām. Šāda izmēra septiņvietīgs auto nav nekāds vienradzis, pat izmēros pieticīgākais Lodgy bija pasūtams ar septiņām sēdvietām. Un Lodgy ir par 50 cm īsāks un 30 cm šaurāks. Dacia mērķis radīt lielu, ģimenisku un pieejamu auto tikko palika mazliet ticamāks. Jogger ir 4547 cm garš un 1784 cm plats, bet tie cipari paši par sevi neko neizsaka. Vietas salonā ir pārsteidzoši daudz, bet tas jau arī nav nekas īpašs. Tā īpašā lieta ir vietas daudzums trešajā rindā, par ko es paliku pat vieglā šokā. Šofera vieta no sēdekļa līdz griestiem ir 92.3 cm, otrā rindā tie ir 91 cm, kamēr trešajā rindā 85.5 cm, tātad pat mana izmēra rumpis trešajā rindā jutās pārsteidzoši brīvi. Mani ceļi nebija iespiesti, gan arī virs galvas bija brīva vieta. Ierāpties trešajā rindā nav tik viegli kā gribētos, jo ir jākāpj pāri noliektai otrās rindas sēdekļa atzveltnei. Mazākam rumpim šis triks būs vieglāks.

    Interjers ir ļoti vienkāršs

    Un arī diži neatšķiras no aktuālajiem Dacia modeļiem. Ar uzsvaru, ka no aktuālajiem, jo kvalitāti nevar salīdzināt ar pirmajām Dacia. Pat kopš pirmā Duster viss ir palicis daudz patīkamāks. Liela artava interjera uzlabojumiem noteikti ir francūžiem, salonā ir daudz elementu no Renault. Ņemot vērā, ka Renault arī nav premium zīmols un ar ādu apvilktus instrumentu paneļus mums nesagaidīt, ir kārtu labāk. Interjeru atdzīvina auduma apdares līnija, kas sadala paneli divās daļās. Tāds pats audums ir arī uz durvju paneļu elkoņa vietām. Arī tas izskatās dikti labi, tik māc šaubas par šo auduma līniju tīrību pēc kāda laika.

    Ir vairākas info – izklaides sistēmas versijas. Sliktā lieta ir, ka noteiktas izvēles ekrāns sev velk līdzi arī skaļruņus. Kāpēc? Pati vienkāršākā versija info-izklaides sistēmai ir vispār bez ekrāna, kad kā ekrāns tiek izmantots īpaši nostiprināts īpašnieka mobilais telefons un telefona lietotne. Gala rezultāts nepavisam nav slikts, modernie telefoni ir lieli, skaistiem ekrāniem, ātri. Un tas viss strādā pārsteidzoši labi. Pamata info tiek parādīta 3.5 collu vadītāja displejā, visu pārējo rāda telefons. Problēma ir tajā, ka šai sistēmai ir vien 2 skaļruņi, kas skan ļoti nabadzīgi. Es pat labprāt izmantotu savu telefonu kā ekrānu, bet gribu vairāk skaļruņu.

    Otrais variants saucas Media Display. Tas tiek komplektēts ar četriem skaļruņiem, USB pieslēgvietu un 8 collu skārienjutīgu ekrānu, kas uzstādīts paneļa augšpusē un nedaudz pagriezts pret vadītāju, lai nodrošinātu labāku redzamību un ergonomisku dizainu. Ir visas nepieciešamais, tajā skaitā Android Auto un Apple CarPlay, bet tikai ar vadu. Trešais variants ir Media Nav, kas nodrošina Dacia Jogger ar bezvadu Apple CarPlay un Android Auto. Ekrāns ir tāds pats, ir seši skaļruņi un divas USB pieslēgvietas.

    Četri bērni, sievasmāte un vēl čemodāni?

    Priekšējie sēdekļi ir diezgan ērti un izskatīgi, man pēc turpat 300 kilometru veikšanas pa mazajām Nicas apkārtnes pilsētiņām, kalnu ceļiem un serpentīniem ne brīdi neradās diskomforta sajūta. Aizmugurējie sēdekļi kaut vizuāli atgādina taburetes, arī ir pietiekami adekvāti.

    Otrajā rindas daļā ir trīsvietīgs 2/3-1/3 saliekams sēdeklis, kamēr ir divi atsevišķi saliekami sēdekļi trešajā rindā, kurus nepieciešamības gadījumā var arī izņemt. Bagāžas nodalījumā ir elastīgas siksnas un četri stiprinājuma gredzeni, divi āķi.  Jogger var aprīkot ar līdz pat trim 12 V ligzdām, ieskaitot vienu bagāžniekā.

    Pats interesantākais ir modulārie jumta reliņi, kas ir pieejami sākot no otrā aprīkojuma līmeņa. Standartā tie ir garenvirzienā, bet ar vienas skrūves palīdzību, tie ir pārvietojami šķērseniski. Tad tie kalpo kā jumta bagāžnieks, uz kura var pārvadāt līdz 80 kg smagu kravu. Šī jumtu reliņu sistēma ir Dacia patentēta.

    Braukšana Francijā ir līdzīga mūsu apstākļiem

    Protams, mums nav kalnu ceļu. Mums nav arī lielākā daļa krustojumu būvēti apļveida – mēs pieturamies vecajā labajā miljons luksoforu un milzīgu sastrēgumu sistēmā, bet tas ir stāsts citai dienai. Pašās pilsētās ceļa segums nav ideāls. Nav gan arī tādu klaju bedru un caurumu, kur nolauzt riteni, kā pie mums. Ir daudz ceļa ielāpu un nelīdzenumu, kas ir diezgan labs veids pārbaudīt Jogger balstiekārtu un grabēšanu.

    Pirmā lieta, kas mani nedaudz pārsteidza, ir vēja un ceļa trokšņu, balstiekārtas un visu citu uz braucēju neattiecošos trokšņu absorbēšana. Pirms braukšanas iepazīstoties ar preses materiāliem, es jau pamanīju, ka ražotājs min papildus klusināšanas materiālu izmantošanu šajā modelī. Netici visam, ko raksta, viņi teica. Un atkal – nevajag gaidīt Rolls-Royce, mēs runājam par auto zem 20 tūkstošiem EUR. Apmēram tikpat, cik maksā viens Ghost sēdeklis. Otra lieta – forši stingrā gaita. Es Jogger piedotu, ja balstiekārta būtu ļumīgāka, bet tā nav. Pat šādai virsbūvei nepiemērotā ātrumā serpentīnā es nejutos kā pilnīgs neandertālietis. Elektriskā stūres iekārta ir pietiekami atsaucīga, un atkal es varēju braukt pat ātrāk, kā inženieris un testa pilots bija paredzējis. Jāņem gan ir vērā fakts, ka elektriskais stūres pastiprinātājs ir papildus opcija, un man grūti ir komentēt braukšanas īpašības bez tā. Gan labāk, gan arī nedaudz sliktāk komplektētās izmēģinājuma mašīnas bija aprīkotas ar elektrisko stūres iekārtu.

    Ja mēs runājam par dinamikas īpašībām, tad 10.5 sekundes līdz 100 km/h 110 Zs versijai ir pats par sevi paskaidrojošs fakts. Pilsētas ceļiem ir vairāk kā pietiekami, un es nevarēju diži sūdzēties ar pamatīgos ceļa līmeņa kāpumos. Virs 30 kilometriem maršruta veda pa ātrgaitas šoseju ar ātrumu virs 130 km/h, ar kuriem Jogger tika stipri veiksmīgi galā. Un motors nerēca kā spīdzināts.

    Mazliet bēdīgāka situācija ir LPG versijas dzinēju. Kaut atšķirība ir vien 10 Zs, tas nozīmīgākais cipars ir 30 Nm, kas nozog kārtu braukšanas prieka. Tā kā dubultās degvielas versija ir paredzēta nobraukumam virs 1100 km, tad noteikti dzinēja regulējums ir daudz ekonomiskāks, mierīgāks. Un to jūt, it īpaši uz šosejas un kalnu ceļos. Tas gan pie mums vairs nav aktuāli – Rēzeknes ielas tiks apgāzētas ar lielu lusti.

    Cenas

    Dacia Jogger būs pieejams martā, un cenas ir patiešām pievilcīgas. Maksimālajā LE EXTREME versijā ar septiņām sēdvietām un 110 Zs benzīna dzinēju Jogger maksā nepilnus 18 tūkstošus EUR. Pati vienkāršākā ESSENTIAL ar piecām vietām un 100 Zs LPG dzinēju maksā nepilnus 14 tūkstošus EUR.  Ir arī pieejama vidēja komplektācija ar nosaukumu COMFORT, sākot ar kuru auto var arī iegūt bezatslēgas piekļuvi.

    Ir iespējamas pāris papildus opcijas. Dārgākā info-izklaides sistēma visām apdares versijām ir jāiegādājas atsevišķi, arī priekšējo sēdekļu apsilde. Ekstremālo versiju var papildināt arī ar COMFORT PREMIUM pakotni, kas iekļauj automātisko stāvbremzi, elektrisko stūres pastiprinātāju, priekšējos parkošanās sensorus aklo zonu uzraudzības sistēmu.

    Pēcvārds

    Lai arī ko teiktu finanšu analītiķi un tirgus pētnieki, manuprāt, kaut lēnās un diezgan briesmīgās CVT variatora tipa ātrumkārbas neesamība lielam un diezgan foršam ģimenes auto ir trūkums. Liels trūkums. Saprātīgi un auto tēriņos nedaudz ierobežotāki cilvēki ar Dacia Jogger iegādi būs lieli ieguvēji, jo zem 200 EUR operatīvā līzinga maksājums par septiņvietīgu un pietiekami modernu auto ir vairāk kā labi. Lai cik arī laba būtu manuālā kārba, šādam auto ir jābūt pieejamam versijai bez sajūga pedāļa.

    Reklāma

    6 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Rudolfs
    23.02.2022 12:06

    Izskatās, ka super lētais tautas ģimenes auto ir uzražots. Gaidu rindas šeit pie vietējiem dīleriem, kur visi, kas sūdzas par dārgajiem auto steidzas iegūt šo īpašumā.
    Jāpiekrīt gan, ka automāta neesamība noteikti zaudēs daudz potenciālo klientu.

    Armands
    23.02.2022 12:14

    Planoju apskatit klatiene. Marta vidu bus Latvija. Bet mani interese hibrids kas bus ar 1.6 benzina dzineju kombinacija. 1.0 par mazu gimenes auto ar 7 vietam.

    Biteme
    23.02.2022 12:43

    Vienradzis vai degunradzis?

    Jānis Lūsis
    23.02.2022 14:25

    Arī ļoti gaidu demo auto parādīšanos Latvijā. Vienīgā škrobe par automāta neesamību…

    Edgaronkuls
    23.02.2022 16:08

    Stipri liekas, ka ar to 1 litra dzinēju būtu ilgs mūžs

    karlis
    24.02.2022 15:43

    man gan liekas, ka pagaidām līdz 20K segmentā uzvarētājs ir Suzuki Vitara.

    Reklāma