Dāņu kuģniecības milža “Maersk” meitas uzņēmums “Maersk Supply Service” sagatavojis risinājumu elektrisko kuģu uzlādei atklātā jūrā – uzņēmums nācis klajā ar iekārtu, kas nosaukta par “Stillstrom”. Šī risinājuma galvenais mērķis ir apgādāt kuģus ar elektrību, kamēr tie stāv uz vietas un gaida, piemēram, līdz kuģim būs atļauts ienākt ostā. Šāds risinājums idejiski ļauj izslēgt dzinējus, tādējādi nerodas kaitīgie izmeši, bet pats kuģis ir apgādāts ar elektrību un spēj funkcionēt.
“Stillstrom” paredzēts kuģu apgādei ostās un arī atklātās vietās, kur tiem nav tiešas pieejas krastam. Plānots, ka gada otrajā pusē “Stillstrom” jau tiks nodemonstrēts darbībā, sadarbojoties ar dāņu uzņēmumu “Orsted”, kas ražo elektrību, izmantojot vēja turbīnas. “Stillstrom” uzlādes boja ar elektrību apgādās vienu no “Orsted” kuģiem, kas tiek izmantots vēja turbīnu apkopju veikšanai jūrā, savukārt “Orsted” būs atbildīgs, lai “uzlādes boja” būtu pieslēgta tīklam. Elektrību šai bojai ražos tieši jūrā esošās vēja turbīnas.
“Orsted” norāda, ka viņi dalīsies ar šajos procesos iegūtajām zināšanām, lai arī citus uzņēmumus iedrošinātu lietot šāda veida risinājumus. Pats uzlādes risinājums būs pielāgojams tā, lai ar elektrību tas varētu apgādāt dažāda izmēra kuģus.
Būtu labāk atsākuši burāt, tas ir ekoloģiski un ekonomiski.
Lūdzu piekoriģēt virsrakstu. Tas Maersk produkts ir ļoti racionāls, dod reālu labumu un ir lietojams tūlīt. Tas ir kuģu energoapgādes risinājums atrodoties reidā. Savukārt virsraksts ir tipisks žurnālistu klikbaitu risinājums. Tas rada iespaidu, ka lādēs kautkādus elektriskus kuģus.