Reklāma

Mobilo lietotņu tēriņi 2021. gadā sasnieguši 133 miljardus dolāru

Jaunākie raksti

Modificēta Nissan Ariya versija nākamgad mēros ceļu no Ziemeļpola uz Dienvidpolu

Modificēta pilnpiedziņas Nissan Ariya versija nākamgad dosies vērienīgā ekspedīcijā - britu piedzīvojumu meklētājs Kriss Remzijs ar šo elektrisko krosoveru...

Tesla prezentē pētījumu par baterijām, kas teorētiski varētu izturēt 100 gadus

Bateriju ilgmūžība elektroauto kontekstā joprojām ir relatīvi diskutabls jautājums, taču Tesla pētnieku grupa, sadarbībā ar Dalhauzī Universitāti, iepazīstinājuši ar...

Atzīmējot “R” divīzijas 20 gadu jubileju, tapis jaudīgākais Golf sērijveida modelis vēsturē

Vācu autoražotāja Volkswagen sporta divīzija "R" svin 20 gadu jubileju, tāpēc Volkswagen vadība nolēmusi to atzīmēt, radot visu laiku...

Mazda laidusi klajā jaunu Mazda CX-60 krosoveru – lielāko un jaudīgāko savā saimē

Japānas ražotājs Mazda paplašinājis modeļu klāstu ar savu lielāko SUV – jauno CX-60. Tas ir lielformāta ģimenes krosovers ar...

BMW M3 un M4 saņem īpašās M divīzijas 50 gadu jubilejas versijas

Vācu autoražotāja BMW "M" sporta divīzija šogad svin apaļo 50 gadu jubileju, tāpēc ražotājs diviem saviem populārākajiem sporta modeļiem...

Tuvojoties gada beigām, analītikas uzņēmums SensorTower publiskojis ierastos datus par cilvēku tēriņiem mobilo lietotņu tirgū. Ir zināms, ka šogad tika sasniegts jauns rekords, lietotājiem iztērējot 133 miljardus dolāru.

Jau pagājušajā gadā, kad sākās pandēmija un cilvēkiem vairāk bija jāuzturas mājās, lietotņu tirgus piedzīvoja strauju kāpumu, un tas ir turpinājis augt arī šajā gadā. Cilvēki ir iztērējuši par 19,7% vairāk, salīdzinot ar 2020. gada 111,1 miljardiem, sasniedzot 133 miljardus ASV dolāru. Attiecīgi Apple App Store lietotņu veikalā cilvēki iztērējuši 85,1 miljardu, kas ir 17,7% pieaugums, bet Google Play 47,9 miljardus, tēriņiem pieaugot pat par 23,5%. Diezgan izteikti redzams, ka Apple lietotāji tērē krietni vairāk naudas lietotnēs, un 2021. gadā šī summa būs vidēji 165 dolāri uz vienu cilvēku.

Avots: SensorTower

Lielāko “kāpostu”, apskatot atsevišķi lietotnes, saņem TikTok, kura šobrīd ir ceļā uz 2,3 miljardu apgrozījumu 2021. gadā. Interesanti, ka tā ir ienesīgākā lietotne App Store, bet Play Store ieņem ceturto vietu, jo Android platformā ienesīgākā lietotne ir pašu Google One serviss, kas sasniedzis 1 miljardu dolāru ienākumus.

Avots: SensorTower

Protams, ienesīgākā sadaļa no visām lietotnēm ir tieši spēles, jo TikTok pārstāv izklaižu segmentu. Mobilās spēles sastāda vairāk nekā divas trešdaļas no visām lietotnēm ar 67,4% jebšu 89,6 miljardiem dolāru, kas norāda to īsto izvēli, kur cilvēkiem patīk tērēt naudu lietotņu sakarā. Interesanti gan, ka kopējie izdevumi spēlēm ir auguši par 12,6%, salīdzinot ar 2020. gadu, tomēr no kopējiem izdevumiem īpatsvars sāk samazināties. Tas nozīmē, ka tieši izklaižu lietotņu izdevumi aug vēl straujāk, tomēr lielākā naudas plūsma tāpat nāk no spēlēm.

Avots: SensorTower

Arī šeit bez pārsteigumiem vairak tērē Apple īpašnieki, kopumā 2021. gadā šķiroties no 52,3 miljardiem, bet Google Play atstāti 37,3 miljardi dolāru. Abās platformās ir vērojams pieaugums, Android pusē sasniedzot pat 16,6%. Populārākās un ienesīgākās spēles atšķiras gan abās operētājsistēmās, gan arī kopā ņemot. Attiecīgi App Store visvairāk naudas ienesusi un apgrozījusi spēle Honor of Kings ar 2,9 miljardiem dolāru, bet Google Play tā ir Coin Master ar 912 miljoniem. Kopumā skatoties līderos joprojām zināma PUBG Mobile, kuras ieņēmumi gan netika publiskoti.

Avots: SensorTower

Mobiļo spēļu lejupielāžu skaits ir nedaudz krities, sasniedzot 55,3 miljardus, un šeit atkal līderos Google Play ar 46,7 miljardiem, kam seko App Store vien ar nieka 8,6 miljardiem reižu. Visvairāk reižu App Store lejupielādētā PUBG Mobile, Google Play tā ir Garena Free Fire mobilā spēle, kas arī ir visvairāk lejupielādētā spēle abās platformās.

Lietotņu lejupielāžu skaits kopumā ir pat nedaudz kritis, šajā gadā sasniedzot 142,9 miljardus reižu. Apple App store lejupielādes ir kritušās par 6,1%, bet Google Play pieaugušas par 2,6%, kas kopējo skaitu turējusi līdzīgu 2020. gada līmenim. Šeit ir ļoti pretēji skaitļi tēriņiem, jo Apple vidē lejupielāžu skaits ir 32,3 miljardi, bet Android vidē 111,3 miljardi. Diezgan uzskatāmi var salīdzināt tēriņu īpatsvaru klientu vidū, kas nozīmē, ka Apple plāns par papildu ieņēmumiem ne tikai no iekārtām, bet servisiem darbojas.

Avots: SensorTower

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
REALAIS
10.12.2021 11:53

Varēja jau pa spēlītēm arī atrast info. Citādāk vēl padomās, ka aplikācijas ir galvenais ienākumu avots.

REALAIS
10.12.2021 15:51

Es varu paskrollēt, bet kāpēc iztulkot tikai pusi no tā raksta?

Name*
10.12.2021 15:30

Lietotāji gan daudz naudas Tinderī atstāj—esmu pārsteigts.

Krotow
10.12.2021 17:22
Reply to  Name*

Tur gadījumā nav tā ka par jaunā kontakta datu saņemšanu kaut kas jāieskaita tinderim?

Name*
10.12.2021 19:18
Reply to  Krotow
Reklāma