Reklāma

Kriptovalūtas ieguve Kazahstānā izraisa elektroenerģijas deficītu

Jaunākie raksti

LMT pērn veicis rekordlielas investīcijas tīklā un palielinājis klientu skaitu

Latvijas mobilo sakaru operators un tehnoloģiju inovāciju uzņēmums LMT 2021. gadā veicis pēdējos 10 gados lielākās investīcijas infrastruktūrā, tīkla...

Par spīti Džo Rogana izplatītajai dezinformācijai par Covid-19 “Spotify” no viņa neatteiksies

Lielu sašutuma vētru izraisījusi Džo Rogana "Spotify" dzirdamā podkāsta "The Joe Rogan Experience" 31. decembra epizode, kurā piedalījās ārsts...

Latvijā beidzot pieejama Apple Watch ECG – elektrokardiogrammas funkcionalitāte

Bez sarkanā paklāja un fanfarām, bet ar kāda putniņa pačukstēšanu, pie mums ir nonākusi informācija, ka Latvijā beidzot darbojas...

Ford nepilnu divu gadu laikā plāno saražot 600 tūkstošus elektroauto

Ford vadītājs Džims Fārlijs intervijā Fox Business norādījis, ka ASV valdībai nepieciešams veikt investīcijas elektroauto infrastruktūras attīstībā, savukārt ražotāji sagatavos...

Tesla pērn guvusi rekordlielu peļņu; šogad jaunus modeļus neprezentēs

Elektroauto ražotāja Tesla vadītājs Īlons Masks apstiprinājis, ka uzņēmums pērn strādājis ar 5,5 miljardu dolāru (4,8 miljardi eiro) peļņu,...

Nesen rakstījām par to, ka Kazahstāna kļuvusi par otru lielāko bitkoinu ieguves vietu pasaulē. Tas, protams, nav palicis bez sekām. Milzīgie elektroenerģijas apjomi, ko prasa kriptovalūtu ieguve, radījusi nopietnu krīzi valstī.

Kazahstānas Enerģētikas ministrija lēsusi, ka elektroenerģijas patēriņš valstī šogad pieaudzis par 8%. Tas ir ievērojami, jo tipiski ik gadu pieaugums svārstās 1-2% robežās. Situāciju vēl nopietnāku padarījis tas, ka kopš oktobra jau sešos Kazahstānas reģionos novēroti elektroenerģijas padeves pārtraukumi.

Tikmēr Kazahstānas elektrotīkla uzturētājs “KEGOC” paziņojis, ka 50 reģistrētiem kriptovalūtu “racējiem” sāks limitēt enerģijas padevi pēc tam, kad viņu dēļ trīs spēkstacijās radās avārijas situācija. Tie arī būs pirmie, kuriem liegs izmantot elektroenerģiju kriptovalūtu ieguvē, ja turpmāk radīsies līdzīgas ķibeles.

Pie elektroenerģijas deficīta lielākoties vainojams pieaugošais nereģistrētu kriptovalūtu ieguvēju skaits, kuri nelegāli ģenerē valūtu savās mājās vai pamestās rūpnīcās. Daļēji tas ir Ķīnas valdības nopelns, kas maijā kriptovalūtu ieguvi padarīja par nelikumīgu un pilnībā aizliedza maksājumus ar to. Tāpēc bitkoinu “racējiem” nekas daudz neatlika kā ar savu aprīkojumu pār plecu doties pāri robežai – uz Kazahstānu, – kur arī elektroenerģija ir lētāka. Par to šobrīd Kazahstāna dārgi maksā.

Reklāma

13 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
13 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
svimart
30.11.2021 13:12

Nu kur tad ir Kristaps K ?

Kristaps K.
30.11.2021 15:12
Reply to  svimart

Tepat

digitalk
01.12.2021 00:26
Reply to  Kristaps K.

kaut kā pieklusis esi. kur tad lozungi, ka tas tikai nāk par labu elektroenerģijas kompānijām un visiem pārējiem elektroenerģijas patērētājiem?

Kristaps K.
01.12.2021 03:07
Reply to  digitalk

Tas ko rakstīju, ka mainingu var izmantot kā labu grid stabilizatoru. Tas, ka kazahi pārdod pieslēguma jaudas, ko pēc tam nespēj nodrošināt, ir pavisam cits stāsts.

LAN
30.11.2021 14:08

Pag, es pareizi saprotu – kriptoracējs samaksā lai ierīkotu elektrības pieslēgumu, maksā par sadales pakalpojumiem un pieslēguma maksu un vienā jaukā dienā esi vainīgs ka krītās frekvence un “sāks limitēt enerģijas padevi”?!
Ja es maksāju tad kāda vispār daļa kur es lieku elektrību? Varbūt drīzāk jāaizliedz elektriskās tējkannas vai jābeidz rādīt seriāli?
http://www.todayifoundout.com/index.php/2017/05/uk-really-experience-power-surges-soap-operas-finish/

SUV
30.11.2021 15:46
Reply to  LAN

Nepareizi. Nāk laiki, kad tu varēsi un gribēsi maksāt, lai ar SUV brauktu pa pilsētu, bet tas nebūs iespējams.

Kristaps K.
30.11.2021 16:24
Reply to  SUV

Pareizāka analoģija būtu – tev ar SUV ļauj iebraukt pilsētā, iekasē par to iebraukšanas maksu, bet jau pēc tam sāk lamāt, kāpēc brauc pa pilsētu ar SUV un vispār vajadzētu to tavu mašīnu likvidēt.

Krotow
30.11.2021 21:13
Reply to  SUV

SUV nav īsti tas. Tuvāk būs analoģija ar oligarhiem un organizētās noziedzības pārstāvjiem, kuri no esošās pilsētas domes nopērk tiesības vālēt pa pilsētu ar tankiem un apvidus auto ar kāpurķēdēm. Attiecīgi ar kāpurķēdēm samaļot asfaltu ielās un izrokot bedres pie krustojumiem Līdz vara nomainās un jaunā vara šīs izpriecas piegriež.

Roberts
01.12.2021 11:03

Nu ko afghanu jaunajai valdibai nekas cits neatliks ka nodarboties ar kriptovalutu raksanu jo naudinu viniem neredzet del popularas tieksmes iznicinat opozicionarus. rezultata blakus opija laukiem zels un plauks bitcoin fermas.

Kristaps K.
01.12.2021 12:11
Reply to  Roberts

Ja nu vienīgi kāds tur riskē investēt saules paneļu parkā vai tamlīdzīgi, jo šobrīd Afganistāna lielāko daļu patērētās elektroenerģijas importē.

Space Game
02.12.2021 11:44

Kaut kā aizdomīgi, kursorā un tvnetā pēdējā laikā daudz pret kriptovalūtu vērstu rakstu. Jautājums vai viņiem maksā, lai sabiedrībā radītu nepatiku pret alternatīvām nebanku maksājumiem, vai arī abi kopē rakstus no vienas un tās pašas vietas

Kursors.lv
02.12.2021 11:48
Reply to  Space Game

Nemaksā un nekopē. Kripto ir aktuāla tēma un visa Kursora būtība ir informēt mūsu lasītājus par tehnoloģiju aktualitātēm. Kad kripto nomainīs cita aktuālāka tēma, vairāk varēsi lasīt rakstus arī par to.

Kristaps K.
02.12.2021 23:17

Nu re, tirgus ilgtermiņā visu sakārto. Sakarā ar rakstā minētu problēmu, viens ķīniešu uzņēmums jau pārnes savu Bitcoin rakšanas biznesu no Kazahstānas uz ASV. Viņiem esot 80 tūkstoši rakšanas iekārtu, kas, pieņemot, ka tie ir jaunākās paaudzes Antminer S19 Pro (loģisks pieņēmums, ja reiz starp viņu investoriem ir pats ražotājs), tas nozīmē, ka tur runa ir par ~260 megavatiem. https://www.coindesk.com/policy/2021/12/02/bitmain-backed-bitfufu-abandons-mining-rigs-in-kazakhstan-due-to-power-rationing/

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: