Reklāma

Intel vadītājs paredz, ka 20% no nākotnes auto ražošanas izmaksām sastādīs mikroshēmas

Jaunākie raksti

Xiaomi laiž pārdošanā Mijia 610 L Rock ledusskapi

Xiaomi Ķīnā uzsācis pārdot Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapi. Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapim ir 20 nodalījumi...

Bentley saviem modeļiem ieviesīs “Azure” versiju īpaši komfortablai braukšanai

Luksusauto ražotājs Bentley paziņojis, ka savos modeļos tas ieviesīs "Azure" versiju - tas nav jauns modelis, bet gan aprīkojuma...

Tesla piesakās papildus zemesgabalam, lai paplašinātu rūpnīcu Berlīnē

Elektroauto ražotājs Tesla pieteicies iegādāties "Gigafactory Berlin" pieguļošo zemesgabalu, autoražotājam jau plānojot rūpnīcas paplašināšanās darbus. Šadas ziņas izplatījuši vācu...

Marks Zakerbergs: “Meta” metaversa projekts tuvākos piecus gadus izmaksās ļoti dārgi

Nav nekāds noslēpums, ka metaversa kā iekļaujošas virtuālās pasaules izveide izmaksās ļoti dārgi. Daudzi uzņēmumi, ieskaitot "Google", "Microsoft", "Meta"...

Vai un kā paaudzes īpatnības ietekmē finanšu paradumus?

Viena no jomām, kur diezgan labi var aplūkot atšķirības dažādās paaudzēs, ir finanses. Šobrīd, kad tehnoloģijas attīstās straujāk nekā...

Koronavīrusa pandēmijas laiks parādīja to, ka ne tikai elektronisko ierīču ražošana var tikt ierobežota, ja nav pieejamas dazādas mikroshēmas un pusvadītāji, bet arī autobūves nozare pietiekami smagi cieš no tā.

Minhenē notiekošajā auto mobilitātes šovā, kurā šogad tiek prezentēti dažādi jaunumi saistībā ar pārvietošanās līdzekļiem, uzņēmuma Intel vadītājs Pets Gelsingers (Pat Gelsinger) paudis viedokli par to, ka līdz pat 20% no nākotnes auto ražošanas izmaksām sastādīs tieši mikroshēmas un pusvadītāji. Pie šāda apjoma mēs nonāksim jau 2030. gadā, un iegūtā informācija ir balstīta uz pasaules līmeņa vadības konsultāciju uzņēmuma Roland Berger veiktā pētījuma. Tieši šīs komponentes izmaksu ziņā panāks tik nozīmīgas lietas auto darbībā kā motors un piekare, līdz ar to šobrīd noteikti var teikt, ka arī auto jau kļūst par nopietnu tehnoloģisko produktu.

Salīdzinājumā vēl 2019. gadā mikroshēmu izmaksas sastādīja aptuveni 4% no izmaksām, bet jau 2030. gadā tiek paredzēts, ka automašīnas kļūs inteliģentākas, spējot izmantot mākslīgo intelektu un pilno autonomiju, lai auto varētu braukt pats. Protams, uzņēmums Tesla par šo runā jau vairākus gadus, bet līdz reālai lietojamībai ikdienas satiksmē vēl ir tāls ceļš ejams. Pētījums norāda, ka tieši 2030. gads varētu būt tas laiks, kad pašbraucošie auto varētu kļūt par reālāku lietu. Tāpat Gelsingers paredz, ka šīs dekādes beigās pusvadītāju tirgus autobūvē būs 115 miljardu dolāru vērtībā.

Avots: Roland Berger

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene
10.09.2021 08:47

Nākotnes auto pamazām sāk kļūt par viedtālruņiem ar riteņiem ar visām no tā izrietošajām sekām. :)

Elektriķis
10.09.2021 09:02
Reply to  Skābene

Tēmē augstāk: superdators uz riteņiem :)
Konkurence svilina dibenus, ražotāji baidās kaut ko palaist garām un būvē brīnumus. Ja godīgi, pie labumiem pierod. Ja sniegs aizsedz radaru, un kruīzkontrole izslēdzas, braukt jau šķiet grūti.

Jānis Vanags
10.09.2021 09:17

Jācer, ka tie ir tikai Intel (kā mikroshēmu ražotāja) sapņi! Izmaksas un cena ir dažādas lietas.

Elektriķis
10.09.2021 09:31
Reply to  Jānis Vanags

Neceri. Jau tagad Tesla prasa vismaz 10% klāt par iespēju kādreiz izmantot autonomo braukšanu. Maksā ne tikai tas mazais silīcija gabaliņš, bet tā izstrādāšana un algoritmu radīšana. Gan jau to ieliek BOMā.

Reklāma