Reklāma

Intel vadītājs paredz, ka 20% no nākotnes auto ražošanas izmaksām sastādīs mikroshēmas

Jaunākie raksti

POCO F3 apskats – Bomba!!!

Pavisam nesen viesojos pie paziņas, kas man parādīja viņa jauno viedtālruni. Gribēju redzēt, kas tas ir par zvēru, jo...

Google samazinās komisijas maksu lietotnēm, kuras piedāvā abonēšanas servisus

Google paziņojusi, ka turpmāk samazinās komisijas maksu tām Android lietotnēm, kuras ir bāzētas uz ikmēneša abonementa iegādi. Jaunā likme...

Eiropa beidzot tiek pie Xiaomi Mi Band 6 fitnesa aproces ar NFC

Beidzot arī pircējiem Eiropā ir pieejama Xiaomi Mi Band 6 NFC fitnesa aproce ar bezkontakta norēķinu iespējām. Xiaomi izziņoja...

Parādījušās baumas par jaunu MacBook Air modeli 2022. gadā

Pagājušajā pirmdienā notika otrais Apple rudens pasākums, kurā tika prezentēti jaunie MacBook Pro portatīvie datori, kas piedzīvojuši gan vizuālas,...

Ilgi gaidītais “BMW i4” elektriskais sedans nonācis ražošanā

Elektriskā "BMW i4" sedana ceļš līdz konveijeram bijis garš un ilgs, bet vācu autoražotājs oficiāli paziņojis, ka mašīna nonākusi...

Koronavīrusa pandēmijas laiks parādīja to, ka ne tikai elektronisko ierīču ražošana var tikt ierobežota, ja nav pieejamas dazādas mikroshēmas un pusvadītāji, bet arī autobūves nozare pietiekami smagi cieš no tā.

Minhenē notiekošajā auto mobilitātes šovā, kurā šogad tiek prezentēti dažādi jaunumi saistībā ar pārvietošanās līdzekļiem, uzņēmuma Intel vadītājs Pets Gelsingers (Pat Gelsinger) paudis viedokli par to, ka līdz pat 20% no nākotnes auto ražošanas izmaksām sastādīs tieši mikroshēmas un pusvadītāji. Pie šāda apjoma mēs nonāksim jau 2030. gadā, un iegūtā informācija ir balstīta uz pasaules līmeņa vadības konsultāciju uzņēmuma Roland Berger veiktā pētījuma. Tieši šīs komponentes izmaksu ziņā panāks tik nozīmīgas lietas auto darbībā kā motors un piekare, līdz ar to šobrīd noteikti var teikt, ka arī auto jau kļūst par nopietnu tehnoloģisko produktu.

Salīdzinājumā vēl 2019. gadā mikroshēmu izmaksas sastādīja aptuveni 4% no izmaksām, bet jau 2030. gadā tiek paredzēts, ka automašīnas kļūs inteliģentākas, spējot izmantot mākslīgo intelektu un pilno autonomiju, lai auto varētu braukt pats. Protams, uzņēmums Tesla par šo runā jau vairākus gadus, bet līdz reālai lietojamībai ikdienas satiksmē vēl ir tāls ceļš ejams. Pētījums norāda, ka tieši 2030. gads varētu būt tas laiks, kad pašbraucošie auto varētu kļūt par reālāku lietu. Tāpat Gelsingers paredz, ka šīs dekādes beigās pusvadītāju tirgus autobūvē būs 115 miljardu dolāru vērtībā.

Avots: Roland Berger

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Nākotnes auto pamazām sāk kļūt par viedtālruņiem ar riteņiem ar visām no tā izrietošajām sekām. :)

Tēmē augstāk: superdators uz riteņiem :)
Konkurence svilina dibenus, ražotāji baidās kaut ko palaist garām un būvē brīnumus. Ja godīgi, pie labumiem pierod. Ja sniegs aizsedz radaru, un kruīzkontrole izslēdzas, braukt jau šķiet grūti.

Jācer, ka tie ir tikai Intel (kā mikroshēmu ražotāja) sapņi! Izmaksas un cena ir dažādas lietas.

Neceri. Jau tagad Tesla prasa vismaz 10% klāt par iespēju kādreiz izmantot autonomo braukšanu. Maksā ne tikai tas mazais silīcija gabaliņš, bet tā izstrādāšana un algoritmu radīšana. Gan jau to ieliek BOMā.

Reklāma
Reklāma
Reklāma