Reklāma

Norvēģijas uzņēmums radījis bezizmešu, autonomu kravas kuģi

Jaunākie raksti

Aicina skolēnus piedalīties video konkursā “Atklāj, kas Tavam telefonam vēderā!”

Latvijas skolēni vecumā no 14 līdz 18 gadiem aicināti piedalīties «EIT RawMaterials Baltic Hub» rīkotā video konkursā sadarbībā ar...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #465 (26.05.2022)

26. maija radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

Microsoft Surface Laptop Studio hibrīda klēpjdatora apskats

Pirms aptuveni gada mēs aizsākām Microsoft Surface ierīču apskatu veidošanas maratonu un gada laikā esam izgājuši cauri veselam lērumam...

Jaunpienācējs Latvijas tirgū: Ko piedāvā un ar ko unikāls ir auto abonēšanas pakalpojums “Renti plus”?

Globālās tendences liecina, ka auto nomas servisi kļūst iecienītāki. Šajā ziņā arvien lielāku ievērību gūst tāds pakalpojums kā jaunu...

Volkswagen ID.4 GTX uzstāda Ginesa rekordu – sasniegts lielākais augstums virs jūras līmeņa ar elektroauto

Izmantojot Volkswagen ID.4 GTX elektroauto, sasniegts jauns Ginesa rekords - Rainers Cietlovs kopā ar komandu sasniedza lielāko augstumu virs...

Norvēģijas uzņēmums “Yara International” radījis, ļoti iespējams, pasaulē pirmo bezizmešu kuģi, kurš spējīgs pārvadāt kravas autonomi, proti, bez kuģa apkalpes. “Yara Birkeland” kravas kuģis pirmoreiz konceptuāli tika izstrādāts 2017. gadā, bet jau šogad tas dosies savā pirmajā braucienā, pārvedot kravu bez apkalpes locekļiem uz klāja.

Kā ziņo CNN, kuģis savu pirmo pilnībā autonomo braucienu veiks starp divām Norvēģijas ostām, kuģojot no Herojas (Herøya) uz Breviku. Lai ari uz paša kuģa neviens cilvēks neatradīsies, to ļoti rūpīgi pieskatīs trīs krastā esošie kontroles centri.

Lai uzsāktu un arī noslēgtu kraušanas darbus būs nepieciešama cilvēku iesaiste. Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka autonomie kuģi samazina transportēšanas izmaksas, jo tiem nav ar apkalpi saistīto izdevumu, vienlaikus tiek mazināti kaitīgie izmeši, kas rodas kravu pārvadājumu laikā. Kuģis aprīkots ar 7MWh bateriju, bet uz tā iespējams uzkraut 60 (40 pēdu) vai 120 (20 pēdu) konteinerus.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma