Quantcast
More
    Reklāma

    Austrālija pieņem likumu, saskaņā ar kuru “Facebook” un “Google” būs jāmaksā par ziņu saturu

    Jaunākie raksti

    Austrālija nākusi klajā ar paziņojumu, ka oficiāli pieņēmusi jauno mediju likumu. Līdz ar to “Facebook” un “Google” būs jāsāk sarunas ar Austrālijas mediju aģentūrām par ziņu satura publicēšanu šajās platformās un atbilstoša atalgojuma piemērošanu par to. Pretējā gadījumā šī lieta aizies līdz šķīrējtiesai.

    Atbildīgais par jaunā mediju likuma ieviešanu Džošs Frīdenbergs (Josh Frydenberg) norāda, ka šie tiesību akti palīdzēs izlīdzināt konkurences apstākļus un tā būs iespēja Austrālijas ziņu aģentūrām saņemt atalgojumu par sava radītā satura publicēšanu digitālajās platformās.

    Šis likumprojekts jau līdz šim izraisījis pretestību no “Facebook” un “Google” puses. Piemēram, “Facebook” pat uz laiku liedza Austrālijas iedzīvotājiem piekļuvi platformā esošajam ziņu saturam, taču pārdomāja pēc tam, kad Austrālijas valdība piekrita veikt virkni grozījumu ierosinātajā likumā, kas nu šobrīd arī ir iekļauti. Tikmēr “Google” draudēja ar savas meklētājprogrammas noņemšanu, taču vēlāk atkāpās no šiem nodomiem un piedāvāja kompromisus.

    Bez tā, ka nu nāksies atvērt savu maciņus plašāk un sākt maksāt par saturu, “Facebook” un “Google” būs iepriekš jāinformē ziņu uzņēmumi, ja gaidāmas kādas izmaiņas algoritmos. Savukārt, ja sarunas ar ziņu aģentūrām nebūs auglīgas un nekāda vienošanās netiks panākta, tiks iesaistīta šķīrējtiesa. Tas nozīmē, ka neatkarīga puse izlems mediju satura vērtību “Facebook” ziņu plūsmās un “Google” meklēšanas rezultātos.

    Jāpiebilst arī, ka jaunais mediju likums pašreiz mērķēts tieši uz “Facebook” un “Google”. Taču nav izslēgts, ka nākotnē to varētu piemērot arī citām digitālajām platformām.

    AvotsVerge
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma