Reklāma

Austrālija pieņem likumu, saskaņā ar kuru “Facebook” un “Google” būs jāmaksā par ziņu saturu

Jaunākie raksti

“Telegram” ļaus ieplānot balss čatus

Izskatās, ka pēdējā pusgada laikā saziņas lietotne "Telegram" ļoti cenšas uzfrišināt savu audio komunikācijas piedāvājumu. Pērnā gada decembra beigās...

Masks savulaik centies nolīgt tagadējo “Volkswagen” vadītāju Dīzu

Herberts Dīzs ir cilvēks, kura vadībā "Volkswagen" koncerns platiem soļiem dodas elektroauto virzienā. Tagad parādījusies informācija, ka vēl 2015....

“DJI” gatavojas iesaistīties autonomās braukšanas tehnoloģiju izstrādē

"DJI" pazīstam kā uzņēmumu, kas ražo dronus, taču uzņēmums, acīmredzot, plāno paplašināt savu darbības sfēru - "DJI" gatavojas piegādāt...

Pirmais uz MEB platformas bāzētais “Ford” būs izmēros mazs krosovers

"Ford" elektrifikācijas plāns Eiropā ietver vēlmi izmantot "Volkswagen" izstrādāto MEB platformu elektriskajām mašīnām. Plānots, ka pirmais "Ford" uz šīs...

Mākslīgais intelekts rada kaķu attēlus

Interneta dzīlēs pieejama mājaslapa Thesecatsdonotexist.com, kurā pieejamas mākslīga intelekta ģenerētas kaķu bildes, un, kā redzams, tad tehnoloģija iet uz...

Austrālija nākusi klajā ar paziņojumu, ka oficiāli pieņēmusi jauno mediju likumu. Līdz ar to “Facebook” un “Google” būs jāsāk sarunas ar Austrālijas mediju aģentūrām par ziņu satura publicēšanu šajās platformās un atbilstoša atalgojuma piemērošanu par to. Pretējā gadījumā šī lieta aizies līdz šķīrējtiesai.

Atbildīgais par jaunā mediju likuma ieviešanu Džošs Frīdenbergs (Josh Frydenberg) norāda, ka šie tiesību akti palīdzēs izlīdzināt konkurences apstākļus un tā būs iespēja Austrālijas ziņu aģentūrām saņemt atalgojumu par sava radītā satura publicēšanu digitālajās platformās.

Šis likumprojekts jau līdz šim izraisījis pretestību no “Facebook” un “Google” puses. Piemēram, “Facebook” pat uz laiku liedza Austrālijas iedzīvotājiem piekļuvi platformā esošajam ziņu saturam, taču pārdomāja pēc tam, kad Austrālijas valdība piekrita veikt virkni grozījumu ierosinātajā likumā, kas nu šobrīd arī ir iekļauti. Tikmēr “Google” draudēja ar savas meklētājprogrammas noņemšanu, taču vēlāk atkāpās no šiem nodomiem un piedāvāja kompromisus.

Bez tā, ka nu nāksies atvērt savu maciņus plašāk un sākt maksāt par saturu, “Facebook” un “Google” būs iepriekš jāinformē ziņu uzņēmumi, ja gaidāmas kādas izmaiņas algoritmos. Savukārt, ja sarunas ar ziņu aģentūrām nebūs auglīgas un nekāda vienošanās netiks panākta, tiks iesaistīta šķīrējtiesa. Tas nozīmē, ka neatkarīga puse izlems mediju satura vērtību “Facebook” ziņu plūsmās un “Google” meklēšanas rezultātos.

Jāpiebilst arī, ka jaunais mediju likums pašreiz mērķēts tieši uz “Facebook” un “Google”. Taču nav izslēgts, ka nākotnē to varētu piemērot arī citām digitālajām platformām.

AvotsVerge
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: