Reklāma

Austrālija pieņem likumu, saskaņā ar kuru “Facebook” un “Google” būs jāmaksā par ziņu saturu

Jaunākie raksti

Īlona Maska “Neuralink” piesaista 200 miljonus dolāru, paātrinās smadzeņu čipa izstrādi

Daudziem zināms, ka bez "SpaceX", "Tesla", "The Boring Company" Īlons Masks vada arī uzņēmumu "Neuralink", kas koncentrējas uz mikroshēmu...

AOC izziņo GAMING G3 sērijas monitorus ar 165 Hz un 1000R ieliekumu

AGON by AOC aptver daudzus ar spēlēm saistītos produktus AOC portfelī, sākot no spēļu monitoriem līdz spēļu austiņām, mehāniskajām...

“eBay” tīmekļa versijā sāk atbalstīt maksājumus ar “Apple Pay”

Pamazām arvien vairāk uzņēmumu un veikalu sāk integrēt "Apple Pay" maksājumu risinājumu savā ekosistēmā. Nu šonedēļ šim pulciņam pievienojies...

AMD izziņo Radeon RX 6600 XT, vēlas uzlabot spēlēšanu 1080p izšķirtspējā

AMD izziņojis visai sākuma līmeņa videokarti Radeon RX 6600 XT, kas paredzēta videospēlēm 1080p izšķirtspējā. Radeon RX 6600 XT...

Sony PlayStation 5 konsolēm būs iespēja papildināt arī iekšējo atmiņu

Lieliskas izmaiņas drīzumā sagaida visus Sony PlayStation 5 spēļu konsoļu īpašniekus, jo beidzot tai būs iespējams paliellināt arī iekšēji...

Austrālija nākusi klajā ar paziņojumu, ka oficiāli pieņēmusi jauno mediju likumu. Līdz ar to “Facebook” un “Google” būs jāsāk sarunas ar Austrālijas mediju aģentūrām par ziņu satura publicēšanu šajās platformās un atbilstoša atalgojuma piemērošanu par to. Pretējā gadījumā šī lieta aizies līdz šķīrējtiesai.

Atbildīgais par jaunā mediju likuma ieviešanu Džošs Frīdenbergs (Josh Frydenberg) norāda, ka šie tiesību akti palīdzēs izlīdzināt konkurences apstākļus un tā būs iespēja Austrālijas ziņu aģentūrām saņemt atalgojumu par sava radītā satura publicēšanu digitālajās platformās.

Šis likumprojekts jau līdz šim izraisījis pretestību no “Facebook” un “Google” puses. Piemēram, “Facebook” pat uz laiku liedza Austrālijas iedzīvotājiem piekļuvi platformā esošajam ziņu saturam, taču pārdomāja pēc tam, kad Austrālijas valdība piekrita veikt virkni grozījumu ierosinātajā likumā, kas nu šobrīd arī ir iekļauti. Tikmēr “Google” draudēja ar savas meklētājprogrammas noņemšanu, taču vēlāk atkāpās no šiem nodomiem un piedāvāja kompromisus.

Bez tā, ka nu nāksies atvērt savu maciņus plašāk un sākt maksāt par saturu, “Facebook” un “Google” būs iepriekš jāinformē ziņu uzņēmumi, ja gaidāmas kādas izmaiņas algoritmos. Savukārt, ja sarunas ar ziņu aģentūrām nebūs auglīgas un nekāda vienošanās netiks panākta, tiks iesaistīta šķīrējtiesa. Tas nozīmē, ka neatkarīga puse izlems mediju satura vērtību “Facebook” ziņu plūsmās un “Google” meklēšanas rezultātos.

Jāpiebilst arī, ka jaunais mediju likums pašreiz mērķēts tieši uz “Facebook” un “Google”. Taču nav izslēgts, ka nākotnē to varētu piemērot arī citām digitālajām platformām.

AvotsVerge
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma