Reklāma

“Facebook” aizliedz lietotājiem Austrālijā dalīties ar platformā esošo ziņu saturu

Jaunākie raksti

Īlons Masks atkal izsaka piedāvājumu iegādāties “Twitter”

Šajā pavasarī un vasarā gan ikviens Īlona Maska fans, gan nīdējs varēja sekot līdzi viņa juceklīgajiem lēmumiem saistībā ar...

Hyperice Hypervolt 2 masāžas pistoles apskats

Hyperice Hypervolt 2 ir masāžas pistole, kas ir viens no pašmasāžas veidiem. Šāda masāžas pistole ļauj mājās paveikt to...

Parādījušās jaunāko Nvidia GeForce RTX 4090 videokaršu cenas Eiropā

Septembra otrajā pusē Nvidia izziņoja jaunu jaudīgāko videokaršu sēriju RTX 4090, un tagad iespējams novērtēt to cenu Eiropas tirgum,...

OnePlus uzsāk piedāvāt lētu Nord Watch ar 30 dienu darbības laiku

OnePlus sācis pārdot Nord Watch, kas ir jauns viedpulkstenis ar 30 dienu darbības laiku un zemu cenu, bet vēl...

Tesla labo rekordus, 3. ceturksnī piegādājot 343 tūkstošus auto

Elektroauto ražotājs Tesla ziņo par kārtējiem piegādes rekordiem - šā gada 3. ceturkšņa laikā Tesla klientiem piegādāja 343 tūkstošus...

Izskatās, ka “Facebook” nedzina jokus, teikdams, ka Austrālijas lietotājiem bloķēs piekļuvi platformā esošajam ziņu saturam. Pērnā gada septembrī rakstījām, ka “Facebook” nav mierā ar Austrālijas Konkurences un patērētāju komisijas likumu par to, ka vietējiem medijiem ir jāsaņem samaksa no “Facebook” par viņu publicēto saturu šajā platformā. Izskatās, ka “Facebook” savus draudus ir piepildījis un aizliedzis Austrālijas medijiem un lietotājiem publicēt un dalīties ar ziņu saturu. Arī “Facebook” lietotāji citās valstīs nevar dalīties ar Austrālijas mediju radīto saturu.

Saskaņā ar jauno politiku “Facebook” izmanto tehnoloģiju kombināciju, lai ierobežotu redzamo saturu. Austrālijas ziņu izdevēji vairs nevar publicēt un kopīgot saturu savās “Facebook” lapās. Savukārt Austrālijas iedzīvotāji vairs neredzēs citu valstu izdevēju publicēto saturu, ziņas. Zināms, ka šīs pagaidām būs vienīgās izmaiņas un piekļuve citiem “Facebook” produktiem un pakalpojumiem būs atļauta.

Kāpēc “Facebook” tik pēkšņi pieņēma šādu lēmumu? Tapis zināms, ka Austrālijas parlaments gatavojas balsot par likumprojektu, kas liktu tehnoloģiju uzņēmumiem maksāt izdevējiem. Uzskatot, ka pastāv visai liela iespējamība šī likumprojekta pieņemšanā, “Facebook” rīkojas laikus, skaidri un nepārprotami parādot savu nostāju šajā jautājumā.

Ja atceramies, nesen arī “Google” pievilka grožus ciešāk, izsakot nopietnus draudus – ja jaunie noteikumi stāsies spēkā, uzņēmums Austrālijā atslēgs savu meklētājprogrammu “Google Search”. Vienlaikus savu atbalstu šajā jautājumā izteikusi kompānija “Microsoft”, piedāvājot savu “Bing” par galveno meklētājprogrammu Austrālijā. Ja potenciāls “Google” aizstājējs Austrālijā ir atrasts, vai tāds ar laiku radīsies arī “Facebook”?

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
digitalk
19.02.2021 10:47

atšķirībā no Googles, kura jau sākusi maksāt, Cukurkalns izrādījies ar mugurkaulu. nepatīk viņa spiegošanas impērija, bet visu cieņu. tagad praktiski visa ziņu prese (atšķirībā no Kursora) vaid un citē ausaino valdības un aizvainoto skribentu apvainojumus feisītim par diktatūru, uzbrukumu valsts drošībai utt., tik ļoti tiem bija iegaršojies bezmaksas siers :D

KKTK
19.02.2021 14:22
Reply to  digitalk

Atzīsti, ka arī tev pašam ir iegaršojies bezmaksas siers – kvalificētu žurnālistu darbs bezmaksas ziņu portālā. Kā būtu ar atsākšanu iet uz kiosku pēc avīzes ar naudiņu rokā? :D

digitalk
19.02.2021 14:39
Reply to  KKTK

nope, kur tu izkasīji tos “kvalificētos žurnālistus” un to, ka viņu savārstījumi man vajadzīgi? es NEKAD neesmu sev abonējis vai regulāri pircis laikrakstus.

0807
19.02.2021 11:28

joprojām īsti nesaprotu, kāpēc soctīklos jāpublicē ziņas?
ja cilvēks grib ziņas, tas dodas uz ziņu avotiem un lasa, kamēr nogurst un aizmieg.

ja soctīklos kāds par varītēm grib dublēt info, kas ir atrodama oriģ. avotos, tas liecina par soctīkla krīzi…nu, ja kaut kas tik ārkārtīgi svarīgs vai aizraujošs, nu lieciet saiti un lai tīklotājs iet lasīt uz oriģ. avotu.

ko īsti es šajā lietā nesaprotu?

digitalk
19.02.2021 12:54
Reply to  0807

kāds sakars tam ar soctīkla krīzi, ja pats soctīkls šīs ziņas nepublicē?

veiksmīgs soctīkls ir bezmaksas iespēja aizsniegties līdz jaunai audiencei, ko arī nekaunīgi ekspluatē ziņu pārrakstītāji un pārstāstītāji ar viedokli.

Aigars Axx
20.02.2021 10:36
Reply to  digitalk

Precīzi teikts!!!

Reklāma